Nyitott a podcast­készítők felé az Apple

Nyitott a podcast­készítők felé az Apple

2017. június 16. 19:22, Péntek
Az online rádióadásokat gyártók a jövőben tudni fogják, hogy milyen hosszú ideig hallgatja őket a közönségük és mely részeket ugorja át.

A nemrég bemutatott iOS 11 teljesíti a podcast-közösség egyik régi kérését: több információt szállít az adások hallgatóiról. A készítők eddig általában csak az alkalmazásaik letöltési számait kapták meg, de a jövőben azt is tudhatják majd, hogy mennyi ideig hallgatták az emberek az új részeket, átugrották-e az egyes részleteket, például a reklámokat és mikor hagyták ott a műsort. Az Apple anonim módon használja fel a felhasználói adatokat, éppen emiatt a hirdetéseket és a tartalmakat a jövőben sem lehet majd célcsoport-specifikusan elkészíteni.

Az újítások vegyes reakciókat váltottak ki a podcast-közösségben. Matthew Lieber, a Gimlet nevű podcast-hálózat társalapítója úgy vélte, hogy az egyik legnagyobb esemény történt a podcast-üzlet történetében. Nathan Bashaw - aki a Hardbound nevű startup támogatásával üzemeltet egy podcast-csatornát - viszont nem volt ennyire lelkes és attól tartott, hogy a podcast-reklámok ára csökkenni fog, mert a hirdetők is tudni fogják, ha a hallgatók átugrottak bizonyos részeket vagy reklámblokkokat. Marco Arment, az Overcast nevű podcast-alkalmazás fejlesztője meglehetősen visszafogottan fogadta a bejelentést.

A podcast-hallgatók számára is lesznek komoly változások. Ezek egyike, hogy a jövőben akár teljes műsorévadokat is letölthetnek és meghallgathatnak időrendben. Az Apple korábban nem igazán foglalkozott a formátummal, mert az számára nem jelentett közvetlen hasznot. A podcastok azután terjedtek el igazán, hogy az Apple 2005-ben integrálta azokat az iTunes rendszerébe. Korábban számos podcast-készítő leginkább azért támadta az Apple-t, mert az alig adott információkat a podcastok felhasználóiról. Komoly hátrány volt továbbá, hogy a felvételek csak nagyon nehezen voltak megoszthatók a közösségi platformokon és a társaság is csak egyetlen kapcsolattartót jelölt ki. Úgy tűnt, hogy a cég számára az egész podcast-téma csupán egy bevételt nem hozó érdekes kiegészítő, amely a hardvereladásokat segíti.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban