Tekken 7

Tekken 7

2017. június 25. 02:37, Vasárnap
Kiadó: Bandai Namco Entertainment
Fejlesztő: Bandai Namco Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i3-4160 3,6 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 965 processzor, Nvidia GeForce GTX 660 vagy ATI Radeon R7 370 grafikus kártya, 6 GB RAM, 60 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-4690 3,5 GHz-es vagy AMD FX-8370 processzor, Nvidia GeForce GTX 1060 vagy ATI Radeon RX 480 grafikus kártya, 8 GB RAM, 60 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Tekken 6, Street Fighter V
Kategória: verekedős játék

A klasszikus árkád verekedős játékok koronázatlan királya visszatért, és bár kis túlzással csak azt kapjuk tőle, amit már évek óta megszoktunk a sorozattól, de a minőségi bunyók kedvelői bizonyára nem is vágytak másra. Tekken 7 játéktesztünk következik!

Habár akadnak kiváló verekedős játékok jelenleg a piacon, a klasszikus árkád játéktermi hangulatot egyre kevesebb tudja visszahozni maradéktalanul. Hiába élvezzük ugyanis a Mortal Kombat vagy az Injustice bunyóit, az a hamisíthatatlan japán hangulat egyikből sem sugárzik már, sőt mi több, egyre inkább a Capcom is távolodik ettől az irányvonaltól a Street Fighter-sorozattal.

A Tekken azonban évek, sőt évtizedek óta a kikövezett úton halad, így amennyiben valaki az olyan bunyós játékokat kedveli, amelynek minden elemét áthatja a játéktermi hangulat, akkor az bizonyára tűkön ülve várta, hogy folytatással gyarapodjon a franchise. Erre az árkád gépeken egyébiránt már két évvel ezelőtt sor került, de a Namco Bandai egészen mostanáig várt arra, hogy otthonainkba is elhozza az élményt, aminek az eredménye alighanem az utóbbi évek egyik legjobb verekedős játéka lett. Az alábbiakban pedig most utánajártunk, hogy mivel érdemelte ki mindezt a Tekken 7!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Kezdjük azzal, hogy a játék már az első pillanatoktól kezdve a sorozat hőskorát idézi fel előttünk, ennek megfelelően csak úgy árad belőle az a hamisíthatatlan hangulat, amiért annyira szerettük a korábbi részeket. Mindehhez természetesen a jól ismert karakterek egész sora csatlakozik – illetve rengeteg újonc, de erről majd később –, akik a Mishima-klán családi viszályának legújabb fordulójából vehetik ki a részüket, a főszerepben Heihachival és Kazuyával, azaz apával és fiával.

A sztori tekintetében ezúttal sem kell különösebben nagy megfejtéseket keresnünk, hiszen a felpaprikázott hangulatban minden fél már egy rossz szó miatt robbanhat, ezáltal ha a The Mishima Saga név alatt elérhető kampányt választjuk, akkor a tizenhat fejezet szinte minden egyes ütközete úgy kezdődik el, hogy két harcos szóváltásba keveredik, majd megkapjuk választottunk felett az irányítást, hogy lerendezzük a csetepatét. Bár ez a tartalom egészen soknak tűnik, valójában inkább erősen hiányos, hiszen vannak fejezetek, amelyek csak alig egy-két ütközetet tartogatnak nekünk, tehát a gyakorlottabbak akár 2-4 óra alatt kényelmesen átverekedhetik magukat rajta, ami ideális lehet a játékmenet, illetve az irányítás megismeréséhez. Az egyjátékos élményeket ezenfelül a Character Episodes egészíti ki, ami pedig a karakterek, főként az újoncok sajátosságainak felfedezéséhez lehet tökéletes választás.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen a Tekken 7 ezúttal is nagyon komolyan épít a többjátékos módra! Persze nem kell megijedni, teljesen szabadon választott az egész, ugyanakkor nem érdemes érintetlenül hagyni a lokális ütközeteket – amikor egy képernyő előtt ketten harcolhatunk –, de az olyan játékmódokat sem, mint a klasszikus élményekre hajazó Arcade Battle vagy a Treasure Battle. Ez utóbbi egyébiránt szinte csak azért került a játékba, hogy különféle kincseket rejtő ládikákért harcolhassunk, ami sokak számára azért lesz igazán kedvelt pont, mert harcosainkat teljes egészében átöltöztethetjük majd, így nadrágokkal, felsőkkel, de akár őrült kiegészítőkkel, kalapokkal vagy szemüvegekkel is felvértezhetjük őket.

Mindezek csak a szavatosságát erősítik a játéknak, illetve elősegítik, hogy változatosabb összképet mutassanak az online bunyók, hiszen alapesetben teljesen mindegy, hogy Heihachi kék vagy piros nadrágban áll ki ellenfeleivel szemben. Apropó karakterek! A Tekken 7 ezen a téren egészen sok újdonságot felvonultat, a 27 régi harcos mellé ugyanis – mindenki itt lesz tehát, aki számít – 10 újonc érkezett, akik között sajnos messze nem csak szimpatikus egyéneket találunk. Bár többségük nagyon jól illeszkedik az eddigi sorba, így például Katarina Alves, a hatalmas keblekkel megáldott brazil szépség, vagy a Szaúd-Arábiából származó Shaheen, de Lucky Chloe, a macskának öltözött lány annak ellenére sem nyerte el a tetszésünket – pedig erős harcos –, hogy a sorozatban évek óta küzdhetünk egy pandával.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ami azonban szerencsére egy szemernyi csalódást sem okozott a Tekken 7-ben, az határozottan a harcrendszer, ami nem meglepő, hiszen nehéz elrontani azt, ami már évek óta tökéletes. A fejlesztők éppen emiatt nem is nyúltak hozzá túlzottan, lényegében csak finomítottak rajta, ezáltal a lényeg most is az lesz az oldalnézetes ütközetek során, hogy ügyességünkkel, gyorsaságunkkal és választott harcosunk kombóinak kihasználásával még az előtt lenullázzuk ellenfelünk életerőcsíkját, hogy azt ő tenné meg velünk. Mindezt a legtöbb esetben legalább kétszer egymás után meg kell tennünk a garantált győzelemig, ami főleg online küzdelmek során, egy erős ellenfél mellett egyáltalán nem lesz olyan könnyed feladat, mint azt elsőre gondolnánk.

Természetesen túlzás lenne azt állítani, hogy csak és kizárólag ugyanazok az élmények várnak ránk a hetedik részben, mint korábban, hiszen a harcrendszert érték azért kisebb-nagyobb újdonságok. Ilyen többek között a Rage Arts, ami egy akkor aktiválható képesség, ha harcosunknak drasztikusan lecsökkent az életereje. Amennyiben alkalmazzuk, hősünk vörösen izzik – izgalmas, amikor egyszerre mindkét fél használja –, és ilyenkor nincs más dolgunk, mint bevinni egy jól sikerült kombót, amivel könnyedén fordíthatunk a mérkőzés állásán. Hasonlóan nagyszerű újítás még a Power Crush lehetősége, aminek a lényege röviden és tömören az, hogy kombónkat mostantól még abban az esetben is befejezhetjük, ha esetleg közben bekapunk egy ütést vagy egy rúgást.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Bár a mai játéktermi alkotások rendszerint nagyon jól néznek ki – hiszen többségük egy dedikált hardveren fut, ahol nincsenek határok –, ellenben a Tekken 7 valamiért nem nyűgözött le minket ezen a téren. Olyannyira nem, hogy bár az Unreal Engine 4 miatt minden téren makulátlan küllemre számítottunk tőle, és mindez talán a karakterek kidolgozottságán vissza is köszön, ellenben a pályák többsége meglepően csúnyácskára, de még inkább üresre és jellemtelenre sikeredett. Messze elmarad az élmény olyan címektől, mint az Injustice 2, sőt mi több, még a Street Fighter V-ben is lényegesen otthonosabbak voltak ennél a pályák.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Bár a kezelőfelület elsőre PC-n egy kicsit furcsa, mondhatni logikátlan, és az irányítás is nehézkes lehet a gombrengetegen belül – nagy a félrenyúlás esélye –, azonban semmivel sem rosszabb a végeredmény, mint bármelyik verekedős játéknál. Sőt mi több, mivel a program támogatja a platformon a kontrollereket, érdemes lehet egy kényelmes irányítóval belecsapni a küzdelmekbe, amivel kellemesebbé tehetjük élményeinket.

Játszhatóság: Bár az egyjátékos kampány hosszúsága komoly csalódást okozhat sokak számára, azonban ezt leszámítva is annyi offline, és online tartalom van a Tekken 7-ben, hogy arra egyáltalán nem panaszkodhatunk.

Intelligencia, nehézség: A nehézség terén minden verekedős játéknál problémát szokott okozni az első hetekben, hogy az egyes harcosok közötti erőviszonyok nem túl kiegyenlítettek. A Tekken 7 annyiból szerencsés ezen a téren, hogy évek óta készül – hiszen két éve megjelent már árkád gépekre –, ezáltal a készítőknek volt idejük alaposan tesztelni. Ennek az eredménye lehetett többek között az EX/Super Meter megjelenése is a játékban, amely a két vendégszereplő, Akuma és Eliza képességeit limitálja a megfelelő időben.

A mesterséges intelligencia kérdése azonban ezen a téren nem egy könnyű téma, méghozzá azért nem, mert nagyon nehéz megítélni az egyes szereplőket. Ami kijelenthető, hogy az egyes harcosok jól illeszkednek a folyamatos kihívásokhoz, illetve az aktuális nehézségi szinthez, de ha igazán komoly kihívást akarunk magunknak, akkor azért még mindig inkább az online küzdelmek irányába érdemes kacsintgatnunk.

Hangok, zene: A Tekken 7 minden téren hozza a nagybetűs árkád hangulatot, ami a hangokra és a zenékre egyaránt igaz. Hogy valakinek beveszi-e a gyomra az eltúlzott hanghatásokkal előadott ütéseket és rúgásokat, az nyilván egyénfüggő, de a harcokhoz illő zenék, az effektek, vagy éppen az, hogy minden karakter a nemzetiségének megfelelően szólal meg – jöhetne már egy magyar betyár is –, az egyenesen fenomenális.

Összegzés: A Tekken 7 nem váltja meg a világot, nem dönt majd eladási rekordokat, és nem szerepel talán minden magazin címoldalán sem, de aki egy vérbeli és egyben múltidéző árkád verekedős játékot keres magának, az biztosan megtalálja vele a számításait, hiszen stílusában alighanem az utóbbi évek legjobbja lett. Nem egy látványorgia, mint az Injustice 2, de sokkal jobban tendál a műfaj gyökereihez, hovatovább méltó folytatása lett a legendás sorozatnak, amire érdemes volt ennyi ideig várni. Nyilván vannak dolgok, amelyek miatt húzhatjuk egy kicsit a szánkat, de ezek apróságok a nagy egészhez képest. Remélhetőleg nem kell ismét hosszú éveket várni egy folytatásra!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások