Türkizkék lámpák mutatják majd a Mercedesnél, hogy autonóm módon halad

Türkizkék lámpák mutatják majd a Mercedesnél, hogy autonóm módon halad

2023. december 20. 11:14, Szerda
A kaliforniai és a nevadai hatóságok egyaránt engedélyt adtak a Mercedes-Benznek egy új, autó-ember közötti kommunikációs ötlet tesztelésére. Bár még messze vagyunk attól, hogy a közúti autók olyan érzelmeket mutassanak, mint az elmúlt években látott koncepciók, egy autógyártó türkizkék színű jelzőfényekkel jelzi majd, ha fejlett, részben automatizált vezetéstámogató funkciója működik, hogy a többi közlekedő is tudjon róla.

A Mercedes Drive Pilot rendszere a SAE International osztályozási rendszere szerint az úgynevezett 3. szintű, azaz feltételesen automatizált vezetőtámogató rendszer. Bizonyos szempontból hasonlít az úgynevezett 2+ szintű rendszerekhez, mint például a General Motors Super Cruise vagy a Ford BlueCruise, mivel szigorúan ellenőrzött működési területtel rendelkezik, amely csak előre feltérképezett, korlátozott hozzáférésű autópályákon teszi lehetővé a működését. Ezekkel a rendszerekkel ellentétben azonban a Drive Pilot lehetővé teszi, hogy a sofőr levegye a kezét és a szemét az útról. Ez azért van, mert csak 65 km/h sebességig működik, tehát nem autópályás száguldásra készült. Az alacsonyabb sebességtartomány azt jelenti, hogy a Drive Pilotnak elég ideje van arra, hogy figyelmeztesse a kormány mögött ülő embert, hogy ideje elgondolkodni a vezetésen, és átvenni a vezetést.

A 3. szintű vezetéstámogató asszisztens nem éppen új, a Bosch már 2017-ben bemutatta a németországi tesztpályáján a működését. A Drive Pilot azonban az első 3. szintű rendszer, amely megkapta a hatósági engedélyt a bevezetésre, és 2021-ben a hírhedten biztonságtudatos német hatóságok áldását is megkapta. Idén Kalifornia és Nevada államok is engedélyezték a Mercedes számára a Drive Pilot alkalmazását az útjaikon.


Ahogy az autók egyre nagyobb önállóságot nyernek, hasznos, ha van módjuk arra, hogy jelezzék szándékaikat a többi közlekedőnek. Koncepcióautókban már egy ideje vizsgálnak lehetséges megoldásokat, például egyes demójárművek a fényszóróikkal a gyalogosok elé vetítik a zebrákat, vagy külső panelek segítségével közlik a kerékpárosokkal, hogy az autó látta őket, vagy egyszerűen csak jeleznek a közelben tartózkodóknak. De ahogy az gyakran előfordul, amikor egy ötlet a koncepciójárműből tömeggyártásba kerül, a gyakorlati megvalósítás kevésbé futurisztikus. A Mercedes szerint azért választották a türkizkéket a fényszórók és a hátsó lámpák, valamint az oldalsó tükrök jelölőfényeihez, mert ez a szín eléggé eltér a többi színes lámpától, amellyel a közlekedők találkozhatnak vezetés közben, és az emberi tényezőt vizsgáló kutatások szerint a türkizkék az optimális szín erre az alkalmazásra.

Az autóipar hivatalosan még nem fogadta el ezt a színt az autonóm vezetés jelzésére, de az SAE által ajánlott ipari gyakorlatban már szerepel. le van írva. A Mercedes azt állítja, hogy elkötelezett a szín szabványosítása mellett, ezzel fogják jelezni, hogy az autó autonóm üzemmódban közlekedik. Kalifornia engedélyt adott a Mercedesnek arra, hogy a türkizkék fényeket saját tesztautó-flottájában alkalmazza, kezdetben a következő két évben. Nevada pedig engedélyezte az autógyártónak, hogy a 2026-os modellévtől kezdve az EQS és az S-osztály szedánok esetében is beépítse őket.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások