Minden, amit a Dungeon Siege-ről tudni érdemes

Minden, amit a Dungeon Siege-ről tudni érdemes

2001. május 1. 20:57, Kedd
Chris Taylor az utóbbi időben rengeteget dolgozik, hogy megszülessen végre új 3D RPG játéka, a Dungeon Siege. Eddig megérte a fáradságot, hiszen a lenyűgöző grafikának és a játékmenetnek köszönhetően hamar a szörnyek és a bűvölet világában találjuk magunkat, feledve, hogy lényegében egy szobában ülünk számítógépünk elött. Chris Taylor, a Total Annihilation fejlesztésénél szerzett tapasztalatait is felhasználta az új RPG készítése során, így nem csoda, hogy stratégai elemekkel is találkozhatunk majd a játékban. Az eredmény, hogy több stílus legjobb tulajdonságai egy olyan programban ötvöződnek, mint a Dungeon Siege. Egyes kritikusok szerint a program várhatóan fogalommá válik a PC-s játékok között.

Az emberben joggal merülhet fel a kérdés, hogy kinek készült a játék, ha ennyi elemet ötvöztek benne? Nos, Chris Taylor szerint a program mindazok számára élvezetes órákat kölcsönöz majd, akik szeretik az akcióval fűszerezett szerepjátékokat, kalandelemekkel megspékelve.

Bizony, az akció sem maradt ki a sorból. Tárgyak robbannak fel a csaták során körülöttünk, repeszdarabok szállnak szanaszéjjel, sejtelmes porfelhővel borítva be a tájat. A játék elején kicsi, gyenge fegyverekkel kell felvennünk a harcot az ellenfelekkel, de ahogy haladunk előre, egyre nagyobbakat, erősebbeket kapunk. Mikor már azt hinnénk, hogy ennél várlázítóbb ellenségaprítókra nem tehetünk szert, újabb és újabbakat találunk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A grafikai megjelenítésre sem lehet panasz.

"Úgy gondolom, hogy az erdős táj kidolgozottsága, mind a havas, mind az örökzöld részeken hihetetlenül jól sikerült. Néha egyszerűen nem hiszem, hogy játékprogrammal játszom! A művészeink nagyon jó munkát végeztek a táj megrajzolásakor, a fejlesztőmérnökök pedig mesterit alkottak, mikor a tájat életre keltették." - mondta Chris Taylor.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az első osztályú megjelenítésnek persze ára van, hiszen igen jó hardvert igényel magának a program. Részleteket egyelőre nem árultak el a készítők, azt viszont elmondták, hogy a cél természetesen az volt, hogy a lehető legtöbb számítógépen élvezhető minőséggel / sebességgel fusson a játék. Ennek érdekében több olyan sémát építettek a programba, melyek közül a számunkra megfelelőt kiválasztva működésre bírhatjuk a játékot gépünkön. A felbontás csökkentésével, a grafika minőségének rontásával értékes CPU időt nyerhetünk.

A program készítése során kiemelt fontosságú volt a multiplayer rész megfelelő kidolgozása, hiszen manapság a programok nem számíthatnak jó pontokra a játékosok között, ha az alapvető többjátékos funkciókat sem támogatják. Egy RPG program esetében pedig mindennél lényegesebb a multiplayer lehetőség.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A programot természetesen egyedül is végig lehet játszani, de ha sikerül egy csapatot összeállítani, akkor akár 8 játékos is együtt barangolhat a Dungeon Siege fantasztikus világában. A megfelelő multiplayer módot kiválasztva, a játékosok külön-külön is szerencsét próbálhatnak, azaz a program nem fogja őket egy teambe. A harmadik lehetőség az úgynevezett rövidített játékmód (short game). Chris Taylor elmondta, hogy ez az üzemmód egyfajta kísérlet arra, hogy kiderüljön, rövid kalandozásokat lehet-e RPG elemekkel dúsítani. Ez az üzemmód ráadásul engedi, hogy a felhasználók szabadon változtassák a környezeti változókat, új, izgalmas kalandokat létrehozva.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Dungeon Siege motorja máris népszerű a "mod" közösségek között. Több csoport nyilatkozta már, hogy ezt a motort használják majd saját projektjeik megalkotásakor.

Nem véletlen ez a nagy érdeklődés, hiszen egy flexibilis, jól konfigurálható motorról van szó. A program kezeli a GAS fájlokat. A GAS fájlok olyan szöveges dokumentumok, melyeket módosítva megváltoztathatjuk a játék körülményeit, saját paramétereket állíthatunk be. Ehhez hozzá kell tennünk még, hogy a játék használja a Skrit nyelvet, illetve, hogy a készítők már tárgyalnak a 3D Studio Max készítőivel egy esetleges GMAX-ról, mely lehetővé tenné a készítők számára, hogy saját textúrákat és objektumokat hozzanak létre.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Chris Taylor egyelőre nem kívánt nyilatkozni arról, hogy mikor jelenik meg a piacon a kész program, de a játék jelenlegi állapotával meg van elégedve.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások