Age of Empires II: The Conquerors hivatalos patch

Age of Empires II: The Conquerors hivatalos patch

2001. július 7. 15:07, Szombat
Talán nem túlzás azt állítani, hogy az Age of Empires II: The Conquerors napjaink legnépszerűbb valós idejű stratégiája. Bár annak idején a játékiparban megszokott átlagnál messze kiforrottabb programot adott ki az Ensemble Studios, várható volt, hogy előbb- utóbb a TC-hez is készül javítás. A patch célja ez esetben nem csak a programhibák elsimítása, hanem a játékegyensúly finomítása is egyben. Lássuk, mit is tartalmaz a napokban megjelent hivatalos javítás:

A játékegyensúlyt érintő változtatások:
  • A nyílt terep a jobb oldali minitérképen mindig zöld, akkor is, ha havas részről van szó
  • A Random Map és a Land Random véletlen listájából kikerült a Black Forest
  • Már 40 darab farmot előlegezhetünk meg a Millben
  • A halászhálókból (fish trap) gyorsabban szedhető az étel, körülbelül olyan sebességgel, mint a parti halászatból (shore fish)
  • Az összes, archery range-ben gyártott egység (kivéve a hand-cannoneereket) ezentúl +1 további sebzést okoz a spearman-vonal egységei ellen
  • A tevegyártás ideje lerövidült, azonos a spearmanével
  • A viking Berserk egység immár ugyanolyan gyors, mint egy spearman
  • A kelta Woad Raider még gyorsabb lett (lehagyja a Squires technikával nem fejlesztett Eagle Warriorokat is)
  • A Bombard Cannon 80-nal többet sebez épületeken
  • Új, csak multiplayeres véletlenszerű térképtípus: Blind Random, ami ugyanúgy véletlenszerűen választ a térképek közül, de a betöltődésnél sem írja ki, melyik pályán zajlik majd a játék
  • A sima lovasíjászoknak ugyanakkora lett a lőtávuk mint a nehéz-lovasíjászoknak
  • Az aztékok ingyen megkapják a Loom technológiát
  • Az eddigi idő 1/3-ával tovább tart a kastélyok építése
  • A Frankoknak lehet Halberdier egységük
  • A kínai nép az eddiginél is 50-nel kevesebb étellel kezd (ez összesen -200-at jelent)
  • A Bombard Towerek immár piercing sebzést okoznak, ez főleg a ramokkal szemben gyengíti a hatékonyságukat
  • A Teutonic Knight, a Longboat, a Tarkan, és a Samurai gyártási idejét jelentősen lecsökkentették
  • A spanyol hand-cannoneer és bombard cannon 15%-kal sűrűbben lő, a conquistador és az elite conquistador lövési gyakoriságát is fokozták
  • A koreai Shinkichon technológia az eddigi +2 pont helyett csak +1 egységgel növeli az onagerek hatótávját, de a +30 épületek elleni sebzésnövekedés megmarad
  • A turtle ship további védelmet kapott a galley-vonal és a heated shot ellen (és mellesleg ezek az egységek új, valósághűbb kinézetet is kaptak)
  • A koreai parasztok látótávolságát +1-gyel növelték
  • A war wagon és elite war wagon lőtávját csökkentették
  • A gót gyalogság már a Feudal Age-től kezdve megkapja a teljes "árkedvezményt"
  • A japán gyalogság már a Feudal Age-től kezdve megkapja a teljes sebességbónuszát

    Technológiákat érintő változtatások:
  • Az alábbi technológiák kőigényét kicserélték, így ezek már csak fába és ételbe kerülnek: Treadmill Crane, Masonry, Architecture, Hoardings, Fortified Wall, Guard Tower és Keep
  • A Theocracy csak 200 aranyba kerül
  • A Shipwright a hajóépítés idejét is csökkenti
  • A Parthian Shot a plusz páncélon túl a spearman-vonal egységei elleni sebzést is megnöveli
  • A Heated Shot a tornyok lövéssűrűségét 2,25-szörösére növeli, és +4-et ad a kastélyok hajók elleni sebzésére
  • A Capped Ram és a Battering Ram fejlesztése már nem kerül aranyba, ráadásul az ételigényük sem változott

    Feudal kori változtatások:
  • A Scout +2 sebzést kap, amint elindítottuk a Feudal fejlesztését a Town Centerben
  • Immár a Scoutok is agresszív módban érkeznek a stable-ből
  • A Loom technológia további +1 piercing páncélt jelent
  • A palisade wall +3 további piercing páncélzatot kapott

    Tengeri harcot érintő változtatások:
  • A Galley gyártását 60 másodpercre növelték (a War Galley és a Galleon 45 mp-es gyártási ideje változatlan)
  • A Fireship és a Fast Fireship megerősített páncélzata jobban véd a galley-vonal hajóival szemben
  • A Fireship többet sebez a Turtle shippel szemben

    Új mód: a Turbo Random Map
    A Turbo stílust úgy tudjátok kipróbálni, ha Game Type-nak a "Turbo Random Map"-et választjátok (akár egy-, akár többszemélyes módban), ekkor:
  • Minden épület két és félszer gyorsabban dolgozik, kivéve, ha gazdasági egységeket (fishing boat, trade ship és cart, villager) gyárt
  • Minden gazdasági egység két és félszer gyorsabban dolgozik, és két és félszer annyi alapanyagot visz egyszerre
  • A kereskedő egységek kétszer olyan gyorsan dolgoznak
  • Az épületek is két és félszer gyorsabban elkészülnek, kivéve a kastélyt, a tornyokat és a wondert

    Bugjavítások
  • A maja farmerek immár ugyanolyan jók, mint női társaik (no comment...:))
  • A férfi vadászok nem kapnak +1 látótávolságot
  • A War Wagon már nem okoz indokolatlanul több sebzést az ostromgépek ellen
  • Az Imperial korban épített házak a rendes páncélzatukkal készülnek el
  • A megállított, majd újra elindított farmerek normálisan dolgoznak tovább (a hírhedt "farm bug")
  • A szerzetesek már nem gyógyítják az épületbe küldött egységeket
  • A gép már nem vált mindig az éppen legtöbb ponttal rendelkező ellenfél támadására. Alapvetően továbbra is őt támadja, de nem vonul el a seregeivel máshova, amint lecsökkennek a korábbi első pontjai
  • A tetutonok szerzetes-ellenállása rendesen működik, úgyhogy már tényleg érdemes velük kifejleszteni a Faith technológiát, és
  • A teuton Town Centerek valóban megkapják a jogos támadóbónuszukat is
  • A Nomad pályán a perzsák, a hunok és a maják is a helyes kezdő alapanyaggal indulnak
  • A gép már bambusz mellé is épít lumber campet
  • A Town Center mostmár mindig sebződik a bombard tower-lövedékektől
  • Team Glaciersen már nem kell attól félnünk, hogy jégről kell indulnunk
  • Az Unknown pályán már nem kezdünk fákkal körbezártan. Egyébként ezt a térképet más apró változtatásokkal is rendberakták
  • A Pilgrimsen az eddigi Town Center helyett lumber camppel kezdünk. Extra alapanyagot és további parasztokat is kapunk itt
  • ParadiseIslanden nem érnek véget egyből a meccsek regicide módban

    Az alábbi hivatalos Custom Random Mapek is bekerültek a patchbe:
  • ES@Canals_V2.rms
  • ES@Capricious_V2.rms
  • ES@Dingos_V2.rms
  • ES@Graveyards_V2.rms
  • ES@Metropolis_V2.rms
  • ES@Moats_V2.rms
  • ES@Paradise_Island_V2.rms
  • ES@Pilgrims_v2.rms
  • ES@Prairie_V2.rms
  • ES@Sherwood_Forest_V2.rms
  • ES@Sherwood_Heroes_V2.rms
  • ES@Shipwreck_V2.rms
  • ES@Team_Glaciers_V2.rms
  • ES@The_Unknown_V2.rms
  • ES@Seasons_V2.rms

    Ezeken a térképeken azonban a gépi ellenfél korántsem működik tökéletesen. A comp minden Custom pályáról azt feltételezi, hogy Coastal, és ennek megfelelően játszik.

    Nem rövid a lista! Remélem, nem hagytam ki semmi fontosat. A felsoroltakon kívül egyébként persze olyan apró technikai változtatásokat is tartalmaz a patch, amiket nehéz is lenne szavakba foglalni, és nem is érné meg, hiszen röviden: jobb lesz tőlük a program. :) Mindenkinek jó játékot a megújult Age of Empires II: The Conquerors-zal!

    A patch természetesen tőlünk is letötlhető. (Keresd a Letöltések rovatban.)

    Kapcsolódó linkek

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások