Tanulmány az online vásárlókról

Tanulmány az online vásárlókról

2001. július 17. 20:39, Kedd
A BCG (Boston Consulting Group) tanácsadó és piackutató cég legújabb tanulmányából kiderül, hogy az online csatornák erős hatással vannak a vásárlók offline viselkedésére, és fontos szerepet játszik a növekedő többcsatornás értékesítési környezetben.

A tanulmány szerint azon internetfelhasználók 37 százaléka, akik az offline vásárlás előtt az interneten is böngésztek, az online keresés segítségével sokkal jobban tudnak tájékozódni a különböző rendelkezésre álló lehetőségekről. Ezeknek a vásárlóknak 85 százaléka kitartott az online kiválasztott márka és termék mellett, és 35 százalékuk pedig a kereskedő mellett is.

A BCG rengeteg adatot gyűjtött össze arról, hogy az európai online vásárlókat mi motiválja az online vásárlásra, illetve hozzáállásukról az offline és online böngészéshez és vásárláshoz. A vásárlókat öt szegmensre bontották le, ami alapján könnyebbé válhat a termékek megfelelő pozicionálása. Az első nagy csoport a vonakodó vásárlók csoportja, ők nem szeretnek vásárolni sem offline, sem online, és az időmegtakarítás érdekében alaposan megfontolják, hogy mit vásároljanak. Bíznak benne, hogy az internet használata majd könnyebbé teszi életüket.

A második csoportba tartoznak a lelkes vásárlók, akik imádnak vásárolni, és az internetre a vásárlás könnyítésének egy módjaként tekintenek. A harmadik nagy csoport tagjai az elfoglalt online anyák, ők is imádnak vásárolni, ők inkább az előnyös vételeket keresik mint az adott márkákat vagy termékeket.

A negyedik csoport a hangzatos nevű racionális technofilok csoportja, őket nem érdekli a vásárlás társadalmi szempontból, nagyon figyelnek az árra, és főleg a jól ismert márkákat keresik. Széles körű internetes tapasztalataikra alapoznak, és sok információt gyűjtenek vásárlás előtt. Az utolsó nagy csoportba taroznak az ösztönös profik, akik imádnak vásárolni, általában nem érdekli őket az ár, és márkahűek.

A tanulmányt a 2001 első negyedévében összegyűjtött adatok alapján készítette a BCG. Az adatgyűjtés során 12 ezer európai internetfelhasználó töltötte ki a kérdőívet, ezen kívül személyes interjúkat is készítettek európai háztartások tagjaival, illetve piacvezető társaságok vezetőivel. A megkérdezettek abból a hat országból származnak - Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Svédország, Hollandia és Olaszország - amelyek összesen az európai online vásárlási forgalom 85 százalékát bonyolítják le.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások