Nokia: 400 ezer N-Gage két hét alatt

Nokia: 400 ezer N-Gage két hét alatt

2003. október 23. 15:27, Csütörtök
A finn mobiltelefongyártó óriás szerdai bejelentése szerint a társaság az N-Gage mobil játékkonzol kiadását követő első két hétben mintegy 400 ezer darabot adott el a készülékből.

A világ legnagyobb mobiltelefongyártója sikeresnek ítélte az N-Gage mobil játékkonzol kiadását, amelyből az első két hét alatt mintegy 400 ezer darab fogyott el világszerte. Az elemzők ugyanakkor elsősorban a készülék karácsonyi eladásait tartják fontosnak a mobil játékkonzol piaci sikerének értékelésében.

"Hozzávetőleg 400 ezer N-Gage készüléket adtunk el az első két hét alatt" - mondta Ilkka Raiskinen, a Nokia szórakoztatást és média részlegének elnökhelyettese. Ez a szám egyelőre azt mutatja, mennyi N-Gage készülék került a kereskedőkhöz az október 7-ei kiadás óta. Raiskinen szerint azonban Európában és Ázsiában a felhasználók körében is igen népszerű az új modell, és egyes forgalmazók már újabb szállítmányokat is rendeltek a készülékből.


A finn óriáscég mintegy 6-9 millió N-Gage mobil játékgépet tervez eladni 2004 végéig. A társaság elsősorban a japán Nintendo Game Boy Advance készülékének kíván konkurenciát állítani az új, mobiltelefonnal egybeépített játékkonzollal. A Nintendo áprilisban elkezdődött pénzügyi évében 20 millió Game Boy Advance-ot kíván értékesíteni.

"Egy globális eladási adathoz képest a 400 ezer darab nem sok két hét alatt. A társaság elsősorban Európában és Ázsiában számíthat kedvező piaci fogadtatásra, ahol a társaság termékei egyébként is kedveltek. Az Egyesült Államok piacán a Nokiának többek között a magas árral is meg kell küzdenie" - mondta Edward Williams, a New York-i Harris Nesbitt Gerard elemzője.

Az N-Gage Európában 300 eurós áron kapható a mobilszolgáltatók kedvezménye nélkül, miközben a Nintendo Game Boy Advance 100 dollárba kerül.

"Az N-Gage készülékkel rengeteg szolgáltatást kapsz a pénzedért. A nagy kérdés azonban az, hogy mennyit sikerül eladnia a Nokiának a mobil játékkonzolból a karácsonyi vásárlószezonban" - mondta Ben Wood, a Gartner DataQuest elemzője.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások