Half-Life 2 látnivalók

Half-Life 2 látnivalók

2004. április 30. 12:22, Péntek
Martin Korda, az angol PC Zone egyik szerkesztője abban a megtiszteltetésben részesült, hogy meghívták Seattle-be, a Valve Studios főhadiszállására. A téma persze nem is lehet más, mint a legjobban várt FPS, a Half-Life 2.

A fejlesztők egy három pályás, direkt erre az alkalomra készített verziót bocsátottak a tesztelő rendelkezésére. A játék alapörténetéről nem sokat árultak el, ami rendben is van, mert nem lenne jó lelőni a poénokat. Annyit elárultak, hogy játékstílustól függően akár kétszer olyan hosszú is lehet mint a Black Mesa beli kalandunk és 10 évvel járunk az első rész után. A változásokról nem tudunk semmit, mert épp akkor csöppenünk bele a történésekbe, az információkat az NPC-ktől lehet majd megtudni. Igen, az NPC-ktől, akiknek a kommunikációs készségéről már tavaly meggyőződhettünk.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A Mesterséges Intelligencia a hírek szerint még tovább fejlődött, ami kapcsolatban van a karakterek mozgásaival is. Reagálnak a megmozdulásainkra, összetett scriptrendszer vezérli őket. A realisztikus megjelenésről a csontváz alapra felépített izomzat, a 35 kifejezésre képes arc és az ajkak mozgása gondoskodik. Több mint 50 féle karakterrel találkozhatunk majd a játék során, lesznek barátaink akiket csapatként is irányithatunk majd.

Helyileg a kelet-európai stílusú City 17-ben és környékén fogunk mászkálni, de mint az előző részben, itt is részünk lesz egy Földön túli "élményben". Elutazunk majd egy Xen nevű helyre, de a többi legyen meglepetés. A fegyverekről nincsen túl sok információ, de a képek alapján azt már tudni, hogy lesz rakétavető, pisztoly, MP5, sörétes puska, hatlövetű, gránátok és természetesen feszítővas. Persze lesznek idegen világból is fegyverek.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide!

A MOD-okról is volt szó. A Valve tavaly megígérte, hogy a megjelenés előtt napvilágot fog látni egy SDK (Software Development Kit - Szoftver Fejlesztői Csomag) és ez most sincsen másképp. Május-június környékén lesz egy bemutató a Hyatt Hotel-ben, ahol a fejlesztők megmutatják az érdeklődő fejlesztőknek a demókat, miket lehet kihozni a motorból. A csomag a Steam-en keresztül lesz elérhető. Gabe azt is elismerte, hogy "még dolgoznak a Team Fortress 2-n".

A minimális gépigény is kissé megemelkedett, de nem túlzottan: az igéretek szerint 1.2 Ghz-es processzorral, 256 MB RAM-mal és egy ATi 9600 pro szintű kártyával már elég jó teljesítményt lehet majd érni. Mint hallhattátok már a Valve 2 éve dolgozik a Steam-en. Gabe Newell elárulta, hogy a rendszeren keresztül 9.99 dollár havidíjért lesz játszható a Half-Life 2. Valószínűleg ez úgy fog működni, hogy csak a Steam-en keresztül lesz elindítható a játék és csak akkor indul el ha be van fizetve az összeg. A pénzünkért persze nem csak ezt az egy játékot kapjuk, hiszen erre a grafikai motorra több játékot is fog készíteni a Valve. A megjelenésről annyit, hogy a nyáron akarják befejezni a fejlesztést.

Az eddig megjelent Half-Life 2 videók

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások