A British Telecom minden telefonhívást IP hálózaton bonyolítana

A British Telecom minden telefonhívást IP hálózaton bonyolítana

2004. június 9. 22:20, Szerda
A British Telecom, amely Nagy-Britannia legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója, országszerte intelligens, Internet Protocol (IP) alapú hálózatra cserélné le jelenlegi telefonos vonalait.

A lépés öt teljes évet venne igénybe és a szolgáltató tervei szerint évente 1 milliárd angol font megtakarításával járna. Az IP alapú szolgáltatás a hang- és adattovábbítást egyszerre biztosítaná, és teljes mértékben lecserélné a jelenleg domináns "kapcsolt közcélú hálózatot" (Public Switched Telephone Network, PSTN). A projekt a "21. Század Hálózata" (21CN) nevet kapta, és az első próbákra már idén októberben sor kerülhet.


Az előfizetők tömeges áthelyezését a tervek szerint 2006-ban kezdik el, és a migráció körülbelül 2008 végére zárul majd le. Paul Reynolds, a BT egyik vezetője az Értéktőzsdén tartott beszédében hangsúlyozta, hogy az IP alapú hálózatra való átállás - egyéb előnyei mellett - a megszokott minőséget képes biztosítani az előfizetők számára. Ugyanakkor sietett leszögezni, hogy a magas színvonalú telefonos hálózat Internet Protocol-ra való átállítása nem egyenlő a számtalan szolgáltató által nyújtott olcsó, Internet alapú hangtovábbítással.

"A 21CN program célkitűzése egy olyan hálózat létrehozása, amelyben előfizetőink bárhonnan, bármilyen eszközzel igénybe vehetik szolgáltatásainkat, és tehetik mindezt a szélessáv nyújtotta sebességen." - nyilatkozta Reynolds. A vállalat reményei szerint a 21CN projekt nagymértékben leegyszerűsíti munkájukat, csökkenti működési költségeiket és megkönnyíti újabb szolgáltatások bevezetését. Ígéretük alapján előfizetőik nagyobb irányítással, több választási lehetőséggel rendelkeznek majd.

A 21CN próbaüzeme még az idén beindul, először Cambridge és Woolwich körzetekben.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások