Hasznosak az óvodai számítógépek

Hasznosak az óvodai számítógépek

2004. november 29. 18:28, Hétfő
A Brunszvik Teréz óvodai számítógépes programban résztvevő óvodák 92%-a hasznosnak tartja, 97 %-a más óvodák számára is ajánlaná a programot.

Ez derül ki abból a kutatásból, amely a pályázaton nyertes valamennyi óvoda megkeresése után készült. A program megvalósításával kapcsolatos kérdések megvitatására, a hazai és nemzetközi tapasztalatok ismertetésére az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) immár második alkalommal szervezett óvónők számára konzultációs napot neves oktatási szakemberek bevonásával. A szakértők több mint százfős közönség előtt ismertették a program tapasztalatait és hazai eredményeit.

Az IHM 2003-ban meghirdetett Brunszvik Teréz óvodai számítógépes programjának keretében 269 hátrányos helyzetű település óvodája jutott speciális, a gyerekek életkori sajátosságainak megfelelően kialakított számítógépes munkaállomáshoz. Az óvodai program megvalósításával kapcsolatos kérdések megvitatására, valamint a tapasztalatok ismertetésére az IHM immár második alkalommal szervezett konzultációs napot. A szakmai napon Dr. Csepeli György, az IHM politikai államtitkára, Kőrösné dr. Mikis Márta, az OKI Iskolafejlesztési és Integrációs Központ tudományos munkatársa, Dr. Kárpáti Andrea, az ELTE TTK Oktatástechnikai csoportjának munkatársa, Török Balázs, a Felsőoktatási Kutatóintézet tudományos munkatársa és Krekó Péter pszichológus tartott előadást, valamint konzultált a több mint százfős, speciális számítógépet használó óvodák képviselőiből álló, már gyakorlati tapasztalatokat is szerzett közönséggel.

Az eszközökre az ország társadalmi és gazdasági szempontból fejletlenebb régióban működő óvodák pályázhattak, ahova zömében olyan gyermekek járnak, akiknek otthon nincs lehetőségük a számítógéppel való találkozásra. Tekintettel arra, hogy az óvodáskorú gyermekek részvétele az óvodai nevelésben szinte teljesnek tekinthető, az óvodás korosztály az, ahol a legszélesebb körben ismertethetők meg a számítástechnikai eszközök a jövő felhasználóival. Kiemelten fontos ez a szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek esetében, hiszen már óvodás korban jelentős különbségek alakulnak ki a későbbi fejlődést, tanulást meghatározó készségek tekintetében. Országos felmérések igazolják, hogy hazánk kistelepülésein a szülők egyre inkább tudatában vannak a számítástechnika térnyerésének és ebből fakadóan a számítástechnikai oktatás fontosságának.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások