Just Cause

Just Cause

2006. szeptember 22. 22:17, Péntek
Grafika: A sziget kialakítása gyönyörű. Ha a küldetések közben, után van valakinek ideje, akkor olyan érzése is lehet, mintha kirándulni ment volna el oda. Lehet bóklászni és vizsgálgatni a dolgokat. A Farcry-GTA hangulat ugyan technikailag nincs teljesen a toppon, de egy komoly vason futtatva elég szép látványvilágot nyújt. A karakterek kidolgozottsága, a járművek néhol lehetnének csiszoltabbak is, de nem találtam benne olyan hibát, ami csúnyán belerondítana az összképbe.

Kezelőfelület: Ahogy említettem viszonylag sokféle dolgot művelhetünk emberünkkel, de lévén eredetileg konzolra tervezett játék, nincs túlbonyolítva az irányítás. Könnyen és gyorsan megszokható, de nem szabad elfeledkezni sosem, még rutinosként sem arról, hogy rápillantsunk az ikonokra, valóban az fog-e történni, mint amit szeretnénk. A kiadható parancsok az adott járműtől való távolság alapján változnak, arra, hogy milyen irányban állunk, nem kell nagyon figyelni. A mutatványok kivitelezéséhez sem kell zongoraművészi tehetséggel rendelkezni, ezért elképzelhető, hogy a trükkjeinket magunk is évezhetjük vizuálisan, nem úgy, mint a Fahrenheitben, ahol csak a villódzó ledeket bámultuk, miközben moziszerű jelenetek pörögtek le a figyelmünk nélkül.

Játékmenet: Hipersok mellékküldetést lehet fellelni a szigeten, ami egyfajta megfelelés a GTA által magasra emelt lécnek. Igazából ennek nem tudott megfelelni, mert a San Andreas fogyókúrás, tetoválós komplexitásától messze elmarad. A fő küldetésre koncentrálva valóban hamar véget ér a móka, nem hiszem, hogy olyan hosszantartó élvezetet nyújtana, mint a követendő példa. A képtelen attrakciók talán feldobják kicsit, de tartok tőle, hogy sokak számára unalmassá is válhat hamar.

Hangok és Zene: A látványvilághoz és a díszlethez méltó változatos és igényes klasszikus gitármuzsikák duruzsolnak, elektronikus zenei beütéssel megfűszerezve. A hanganyag jellemzően nem hosszú, de a szituációhoz illeszkedő ritmusokat csendülnek fel mondjuk egy tűzharc, autós üldözés vagy rejtőzködési manőver előtt. A hangeffektek viszont csapnivalóak, nem fordítottak rá kellő figyelmet, sőt a beszédhangok is legtöbbször laposak, annak ellenére, hogy maga a tartalom érdekes és sokszor vicces lenne.

Összegzés: Tipikusan az a játék, ami kiváltja az utálom/szeretem vitákat itt a fórumban. Lehet is élvezni, de laposnak is látszhat. A történet, sőt még a nevek is annyira tipikus B kategóriás amcsi érzést keltenek. Nem mondom rá, hogy üt a játék, az sem tudom mondani, hogy bukik. Szép csendes középkategória, amivel el lehet ütni az időt. Főleg azoknak ajánlom, akik a műfaj szerelmesei, de San Andreas utcatérképe már a hipotalamusukba van égetve és vágynak valami újra.

Kapcsolódó letöltések:
  • Demó
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Videó #3

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások