Lost Planet: Extreme Condition

Lost Planet: Extreme Condition

2007. augusztus 24. 19:07, Péntek
A történetet felölelő 11 darab pálya során annak ellenére, hogy egy kies, szétfagyott bolygón járunk, változatos terepen, változatos körülmények között harcolhatunk. A kinti területek tágak, jól beláthatóak, illetve a távoli monstre épületek rádobnak még egy lapáttal az űrfikció hangulatra. Úgy tűnik korábban ezen a bolygón lazább körülmények uralkodtak, csak valamiért emberek helyett bogarak, mediterrán helyett pedig antarktiszi lett az uralkodó díszlet.

Menet közben mindenféle fegyvereket találunk a földön heverni, amire szükség lesz, mivel az ízeltlábúak csápjaival nem sokra mennénk. Fontos tudni, hogy egyszerre csak két fegyver, illetve a gránátok lehetnek nálunk, így érdemes okosnak lenni a készletek felosztásával. Az alapnak tűnő gépfegyver mindig jó szolgálatot tesz, de komolyabb ellenfelek előtt nem baj, ha előfordul nálunk egy rakétavető, illetve a shotgun ebben a játékban erősen fel lett értékelve, nagyon nagyot szól, így hasznosabb lehet pár rundó puska töltény, mint néhány rakéta.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Lehetnek még plazma vagy energia fegyvereink is, illetve a Mech-ek kiegészítőjének szánt, fentebb említett gépágyúk és egyéb harcászati eszközök is beférnek Wayne hóna alá, bár ezekkel még lassabb, nem is tudja eltenni (még jó), illetve nem jellemző, hogy találunk utánpótlást hozzá. Ezek inkább helyi problémák gyors kezelésére lettek kitalálva, így ha ilyeneket lelünk, akkor lehet visszaszámolni, hogy mikor ugrik ki a hó alól 15 nagyobb lény. E fegyvereket továbbá fel is szerelhetjük az eredeti helyükre, a Mech harcosok karjára, amivel már két nagy tűzerejű cuccal apríthatjuk az ellent. A Mech külön életerővel bír, ami ha elfogyott, akkor nem működik tovább, de legalább nem robban és ki lehet belőle szállni.

A Mech kicsit gyorsabban fut, bár lassabban kapkodja a célkeresztet, illetve egy minimál jetpack révén rövid időre levegőbe tud emelkedni és akár onnan rárepülni a célra. Ez nem is haszontalan dolog, hiszen ezek a csúf bogarak valahogy szinte mind úgy születtek, hogy felületük nagy része szinte sérthetelen, legalábbis csiklandozza csak őket a golyózápor, a világító potrohuk viszont kifejezetten érzékeny, oda kell lőni. A probléma, hogy a elég sokan féltve őrzik ezen részüket és mögéjük, melléjük kell kerülni. Szemből nem adják magukat. Az első néhány alkalom után ez rutinszerűvé válik, nem kell mást megtanulni, mint időben félreugrani és jól taktikázni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ami viszont idegesítő lehet, hogy nincs játékmentés, csak pályánként, checkpointonként kezdhetjük újra az elrontott küldetést, azaz elég macerás a tovahaladás olyan helyeken, ahol az óriás lények tömkelege támad ránk, ugyanis 1-2 apró hiba halálos lehet. A főellenségeknél ugyanez a helyzet, bár ott legalább a harc elején van mentés és nem kell fél órát bolyongani mire megint nekifuthatunk. Az életerő egyébként érdekesen működik. Van valamennyi HP, amit ha levernek rólunk, akkor a thermo energia készletünkből töltődik vissza viszonylag gyorsan, de azért két nagy ütés egymás után halál. A T-energiát pedig a legyilkolt lényekből kihulló narancssárga egységek összegyűjtésével lehet pótolni. Ebből bármennyit összeszedhetünk, ezért érdemes a lazább részeken minden szirszart lelődözni, gyűjtögetni, mert egy nehezebb etap lenullázhatja a készleteket. A főellenségek jó konzolos megszokás alapján kb. 3 egyszerű mintát követve viselkednek, nem kell sok ész hozzá, hogy valaki rájöjjön, hogy hány másodpercig lehet lőni őket és mikor kell futni egy keveset.

A játék alapjában véve elég nehéz, még legkönnyebb fokozaton is, bár a nehézségét nem az elgondolkodtató labirintusok és feladványok adják, amik nincsenek egyébként benne, hanem egyszerűen a hirtelen haláleffekt. Bárhonnan visszarepülve harmadik alkalommal a pálya elejére, akár el is veheti a kevéssé fanatikus játékos kedvét, de tény, hogy ezzel komolyan megnövelték a játékidőt. Kicsit sajnálatos, hogy egy ilyen szépen kidolgozott játéknál ilyen alantas módszerrel lehet csak játékidőt növelni, ami még így sem haladja meg a 8-10 órát összesen. Minden pálya fél-egy óra alatt teljesíthető, főleg némi tapasztalatszerzés és logikázás után.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások