Gears of War

Gears of War

2008. február 23. 11:56, Szombat
Grafika: Miután korábban megszemléltem konzolon, volt elképzelésem róla, hogy elég ütős megjelenítésre kell számítani, de telepítés után (ami igen sokáig tart és 11 giga helyet követel) igencsak leesett az állam. Ugyan teljes effektparádéval, maximum élsimítással és egyebekkel komoly hardver kell mögé, de még ezek nélkül is nagyon szép, látványos, részletes és lenyűgöző a játék. Őszintén szólva jobban tetszik, mint az UT3 vagy akár a Crysis grafikája. Ez a technikai megoldásokon túl főként a jól kialakított díszletnek köszönhető.

Játszhatóság: Sajnos még az öt új pályával együtt sem egy örökkévalóság a játék kampánymódja és ahogy említettem fentebb, kissé egysíkú az akció. Ennek ellenére nem vált unalmassá, nem akartam abbahagyni, mert a készítőknek sikerült egy olyan elegyet létrehozni, ahol az ismétlődő jeleneteket balanszírozza a taktika igénye, a meglepően viselkedő ellenfelek serege és az életben maradás iránti vágy. Akinek a hadjárat kevés lenne, annak a multi is korrekt szórakozást nyújthat Live-on keresztül. Kooperatív módban is neki lehet feszülni, szerencsére nem osztott képernyőn, hanem Live-on, akár publikus netes módban vagy helyi hálón is. A gyűjtögetőknek pedig külön öröm lehet a "kihívások" (achievement) teljesítése.

Kezelőfelület: PC-n a kontroller mellett egér+bill kombinációval is játszható - és tényleg játszható. Aki nem tud megbirkózni a konzolos irányítással, annak egy teljesen korrekt alternatíva áll rendelkezésére: ugyan néhány gomb nem a leglogikusabb helyen van, de csak pár kattintás átállítani. Az interfész szintén korrekt, a megfelelő információk mindig a képernyőn vannak, ha kell eltűnnek, a kameramozgás és nézetváltások jól eltaláltak. Talán annyi bökkenő van, hogy a kis akadály átugrása azonos gombon van a fedezékbe húzódással, így gyakran ugrás helyett bújik, illetve ezek miatt a kombók miatt alkalmanként kicsit esetlennek tűnhet a kemény katona.

Nehézség, AI: A könnyű és a normál mód mellett van egy csak a végigjátszás után elérhető Insane mód, ami az újrajátszást teszi élvezetessé. Gyakorlottabb játékosoknak biztosan nem fog nehézséget okozni, talán a vége felé a hosszabb etapok közben kell jobban odafigyelni, mivel egy halál már nem csak másfél perc újrajátszást jelent. A gép intelligencia egy idegen fajhoz képest elég masszív. Ugyan nem kell attól félni, hogy lealáz minket a gép, de örömteli, hogy nem mágnesként működik a karakterünk, hanem az ellenségek átgondolják, hogy mikor lőjenek, mikor rejtőzködjenek és mikor változtassanak pozíciót.

Bizonyos jeleneteket épp ennek vizsgálatára egymás után többször újrajátszottam és azt tapasztaltam, hogy alkalmanként valamelyik ellen megpróbált mellém kommandózni. Volt hogy visszafelé vonultak, távolabbra, valamikor pedig maradtak a helyükön, attól függően, hogy az emberi csapat hogyan helyezkedett el. Így azt gondolom, hogy az AI tényleg AI, és nem csak egy ügyes script. Vagy, ha igen, akkor nagyon ügyes.

Hangok és zene: Egy húzónévhez nyilván nem illene gagyi zene, így nem meglepő, hogy végig izgalmas, eredeti zenék szólnak a játék közben. Hangulatos háborús aláfestők, melyek meglepő igényességgel készültek. Taps. A hangok ennyire nem kimagaslóak, ugyan a térhangzás, az effektek és a beszéd rendben vannak, de semmi extra.

Összegzés: Nem véletlenül lett konzolon az év játéka, és nem véletlen, hogy nem tudtam kihagyni a sorból PC-n sem annak ellenére, hogy már egy éves játékról beszélünk. Azt hiszem, ez egy példamutató átportolás és bízom benne, hogy a Microsoft a jövőben még több ilyen közös házasságot köt majd, és még több szép és jó játék juthat el ilyen minőségben PC-re is. A következő ilyen show az Assassin's Creed lesz, illetve amely önmaga is cross-platform, az hamarosan sorban állhat Marcus bátyánk legújabb kalandjaiért, a Gears of War 2-ért.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások