2008. október 31. 04:25, Péntek
A ThinksTanks Demos brit piackutató cég legújabb tanulmányából az derült ki, hogy jobban járnak a vállalatok, ha nem tiltják meg dolgozóiknak a Facebook vagy a MySpace látogatását.
A
dokumentum készítői szerint az, hogy az alkalmazottak a munkaidejükben látogatják meg a népszerű közösségi oldalakat, adott esetben még hasznos is lehet, mivel erősítheti a munkahelyen belüli kommunikációt.
A szakemberek rámutattak: a munkatársak hálózati tevékenységének ellenőrzésére tett kísérletek, vagy a munkaidőben történő internetezés tiltása hosszú távon inkább káros, mint hasznos. Ennek oka, hogy csökken az emberek kommunikációs kedve.
A közösségi honlapokban komoly üzleti lehetőségek rejlenek, amelyeket a társaságoknak ki kellene aknázniuk.
Világszerte megfigyelhető a folyamat, hogy egyre több vállalat használja a Facebookot és társait például a dokumentumok csereberélésére. Ebből eddig elsősorban a LinkedIn profitált.
"A Facebook és a MySpace egy kommunikációs mód. Amennyiben valaki tiltja ezt a lehetőséget, akkor ezzel az emberek közötti információcserét nehezíti meg.
Első ránézésére valóban kissé logikátlannak tűnik nagyobb szabadságot biztosítani a dolgozóknak, azonban ez hosszú távú stabilitást jelent" -
nyilatkozta Peter Bradwell, a tanulmány készítője.
A szakember szerint sok esetben megfigyelhető, hogy a kollégák a közösségi portáloknak köszönhetően összebarátkoznak. S ebből csak profitálhatnak a munkaadók, mivel nő a termelékenység. A technológia felhasználható nemcsak az egykori alkalmazottakkal, hanem az üzleti partnerekkel való kapcsolattartásra is, aminek szintén kedvező hatása lehet.
A vállalatoknak figyelniük kell ugyanakkor arra, hogy célzottan jelenjenek meg a közösségi oldalakon és világos szabályokat hozzanak. Nem jó például, hogy ha valaki a teljes munkaidejében megállás nélkül chatel. A fizikai és a virtuális tér megfelelő arányú használatának köszönhetően viszont fejlődhetnek a munkatársak és az eddigi több ötlettel állhatnak elő.