Árcsökkentésekkel pörgette fel forgalmát az Apple

Árcsökkentésekkel pörgette fel forgalmát az Apple

2009. július 22. 23:46, Szerda
Százdolláros nagyságrendű árcsökkentésekkel pörgette fel termékei forgalmát az Apple, és eközben még arra is maradt ereje, hogy növelje nyereségét.

Agresszív árpolitikájával olyan fogyasztókat is vásárlásra bírt az elmúlt három hónapban az Apple, akik eddig nem engedhették meg maguknak a vállalat viszonylag drága termékeit. Részben ennek, részben az iPhone okos telefon iránti óriási keresletnek köszönhetően a társaság üzleti évének június 27-én végződött harmadik negyedében 15 százalékkal, 1,23 milliárd dollárra növelte nettó nyereségét az egy évvel korábbihoz képest, miközben az árbevétel 12 százalékkal, 8,34 milliárd dollárra kúszott fel. Mindkét adat jobb az elemzői várakozásoknál.

Az Apple júniusban 300 dollárral csökkentette MacBook Pro notebookjai árát, aminek köszönhetően 4 százalékkal ugrott meg a termék forgalma. Eközben az IDC számítástechnikai piackutató cég adatai szerint összességében 3,1 százalékkal zsugorodott az asztali számítógépek piaca az USA-ban. Mivel ezek a gépek prémium terméknek számítanak, a jelentős árcsökkentés nyomán azonnal megugrott a kereslet irántuk, az Apple szakértők szerint nagyon sok olyan vevőt tudott megnyerni magának, akik első Macjüket vitték haza.

Az iPhone értékesítése hétszeresére, 5,2 millió darabra ugrott. Ebben benne foglaltatnak az új modell, a 3GS és a korábbi változat, a 3G eladásai is. Utóbbi árát szintén agresszíven csökkentették az új telefon megjelenésével párhuzamosan - az AT&T telefonszolgáltatóval kötött szerződés esetén már egy híján 100 dollárért megszerezhető a mindössze egy évvel ezelőtt piacra dobott érintőképernyős mobil. Az iPhone 3GS-t jelenleg 18 országban forgalmazzák, és az érdeklődés olyan nagy, hogy a vevőknek várakozniuk kell, mert az Apple nem tud lépést tartani az igényekkel. Szakértők szerint ráadásul egy ideig ez így is marad.

Az iPod hordozható zenelejátszóból 10,2 millió darabot adtak el, ami kevesebb a tavalyi 11 milliónál. Peter Oppenheimer, a társaság pénzügyi igazgatója elismeri, hogy az Apple saját magának teremtett konkurenciát az újabb iPod Touch és az iPhone piacra dobásával, amelyek többet tudnak a hagyományos MP3-lejátszónak minősülő iPod-változatoknál. Ennek ellenére az iPod még sok évig a piacon marad - mondja Oppenheimer.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások