Félmilliárd ügyfél nem elég a China Mobile-nak

Félmilliárd ügyfél nem elég a China Mobile-nak

2010. március 19. 07:38, Péntek
Lassabban nőtt a China Mobile - ügyfeleinek száma alapján a világ legnagyobb mobiltelefon-társasága - nyeresége az elmúlt évben.

Két hazai kihívója a korábbinál erősebb versenyt támasztott vele szemben, többet kellett költenie 2009. január 1-jén elindított harmadik generációs (3G) szolgáltatása reklámozására és magasabbak voltak amortizációs leírásai - jelentette a Wall Street Journal. A társaság, amelynek 500 millió előfizetője van - ez több, mint az USA, Nagy-Britannia és Németország teljes lakossága együttvéve -, még lát növekedési lehetőséget Kínában, ez részben a rohamos urbanizációra, részben a növekvő vidéki jövedelmekre támaszkodhat. A vállalat fel akarja gyorsítani a mobilinternet terjedését Kínában.

A China Mobile nettó nyeresége 2,3 százalékkal nőtt 2009-ben 2008-hoz képest, ami jelentős lassulás a tavalyelőtti 30 százalékos bővülés után. Az árbevétel 9,8 százalékkal emelkedett. Az egy ügyfélre eső átlagos bevétel - a mobiltávközlési ipar fontos mérőszáma, amely meghatározza egy cég hosszú távú növekedési lehetőségeit - 77 jüanra (11,3 dollár) csökkent az egy évvel korábbi 83-ról. A vállalat a 2009-es 129,4 milliárd jüanról 2010-ben 123 milliárdra, 2011-ben 98 milliárdra, 2012-ben 80,4 milliárdra csökkenti tőkebefektetéseit, miután befejezi 3G-s hálózata kiépítését.

A társaság, amely a múlt hónapban közel 40 milliárd jüanért 20 százalékos részesedést vásárolt a Shanghai Pudong Development Bankban, tovább akarja bővíteni tevékenységét a mobil pénzügyi szolgáltatások terén. Emellett területi terjeszkedést is tervez a cég: ha elhárulnak a kínai befektetéseket korlátozó akadályok Tajvanon, akkor 17,7 milliárd tajvani dollárt (557,8 millió dollár) fektet be a szigetország egyik mobilszolgáltatójába, a Far EasTone Communications Co.-ba.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások