A Valve legnagyobb baklövései

A Valve legnagyobb baklövései

2010. szeptember 2. 00:38, Csütörtök
Az ember azt hihetné, hogy a Valve minden eddigi teljesítményével, lépésével teljesen elégedett volt, hiszen eddig minden játékuk, programjuk kirobbanó siker lett, a Steam elindításával pedig úttörők lettek a digitális disztribúció terén.

Ám Gabe Newell, a Valve egyik alapítója és vezetője és Erik Johnson valamint Doug Lombardi egy tegnapi interjúban - nagy meglepetésre - azt állította, hogy bizony ők is hibáztak. Ráadásul nem is egyszer és ha visszamehetnének az időben, akkor kijavítanák eme ballépéseiket.



Melyik a kedvenced?
Half-Life 1-2 (51%)
Counter-Strike (17%)
Portal (10%)
Egyik sem (9%)
Left 4 Dead 1-2 (6%)
Team Fortress 2 (6%)
Összesen 766 válaszadó.
Az első és eddigi legnagyobb hibájuknak a Half-Life első részében látható mohát nevezték meg. A csapat ugyanis annyira élethűre szerette volna megcsinálni a játékot, hogy elméletileg azt is tapasztalnunk kellett volna, hogy a pályákat szép lassan belepi a moha. Ez sajnos nem úgy jött össze, ahogy szerették volna - ismerte el Newell.

Időrendben a második ballépésnek egy soha ki nem adott játék, a Ricochet bizonyult, mely a TRON-ban látott korongdobálást vitte volna tovább multis formában. Közel egy évet öltek a PowerPlay nevezetű fejlesztésbe is, mely egy hálózati játék lett volna, de végül ezt is lelőtték.

Ezután - meglepetésre - Newell beismerte, hogy a Steam indulását követő pár hónap katasztrófa volt és elég felkészületlenek voltak még. Mai fejjel kicsit kivárnának, hogy tökélesítsék a rendszert és csak utána élesítenék be. De ugyancsak hibának nevezték meg a Half-Life 2 első két napját is, hiszen a megjelenést követően sokaknak nem indult el rendesen a program és a Valve nem reagálta le elég gyorsan a problémát.



Kiemelték a Team Fortress 2-t is, méghozzá két alkalommal is. Első körben Newell azt mondta, hogy a 2000-ig elkészült TF2 nagy hiba volt, de ugyanekkora ballépés a második TF2 is. Végül a Counter-Strike is hibaként lett elkönyvelve, hiszen - Johnson szerint - "a játékosok számára a CS nem egy terméket jelent, hanem szolgáltatást, melyet mindig szeretnének elérni - lehetőleg ingyen."

De további önkritikáról tettek tanúbizonyságot, mikor elismerték, hogy ez bizony az ő hibájuk, hiszen valószínű nem tudták rendesen lekommunikálni a dolgot. Végül egy újabb kiadatlan, de egyébként teljesen kész játék, a Prospero került szóba, melyet Newell szerint azonban még nem lehet leírni.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások