Formula 1 2010

Formula 1 2010

2010. október 23. 18:50, Szombat


Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Honlap

Platformok: PC, Xbox360, PS3, Wii, Nintendo DS
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP/Vista/7, 1 GB RAM (2 GB Vistához), Intel Core 2 Duo 2,4 Ghz/Athlon X2, NVIDIA GeForce 7800 vagy jobb/ATI Radeon X1800 vagy jobb, 12,5 GB szabad tárhely
Ajánlott: Windows XP/Vista/7, Intel Core 2 Duo 2,66 GHz/Athlon X2 4200+, NVIDIA GeForce 9800 vagy jobb/ATI Radeon HD 4850 vagy jobb, 2 GB RAM, 12,5 GB szabad tárhely
Hasonló játékok: Formula One Championship Edition, F1 Challange 99-02
Kategória: árkád/szimulátor

Több mint három évet kellett várnia a rajongóknak, hogy kijelzőik előtt ülve, digitális formában is átélhessék a Forma 1-es világbajnokság több állomásos, tavasztól őszig tartó küzdelmeit, így a novemberben végéhez érő idei szezon után sem kell lemondani állandó hétvégi programunkról.

Az elmúlt években kizárólag a Sony konzoljaival rendelkezők "élvezhették" a száguldó cirkusz digitális konverzióit, ugyanis éveken át a japán óriás rendelkezett a Forma 1 jogaival. A versenyekre és gyorsaságra éhes rajongók azonban több okból sem lettek igazán kielégítve. Egyrészt a platform-exkluzivitás miatt rengetegen estek el annak lehetőségétől, hogy kipróbálják az új részeket, másrészt a Sony a minőség terén se alkotott maradandót. A jogok így tavaly átszálltak a brit főhadiszállású Codemasters-hez, a kiadóként és játékfejlesztőként is rendre sikeres címeket készítő csapat pedig birminghami divíziójára bízta a munkálatokat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Tavaly még csak gyengébb masinákra, többek között Wii-re készült el az első Codemasters-es Forma 1-es játék, idén ősszel azonban mindhárom nagyobb platformon, PC-n és a két HD-konzolon, X360-on és PS3-on is kigurult a produkció, ami az idei licencet használva, a 2010-es esztendőt dolgozza fel. Mindez azt jelenti, hogy a játékban az összes idei versenyhelyszín - a nemrég engedélyt kapott koreai is -, az összes csapat összes versenyzője szerepel a játékban.

A Formula 1 2010 azon az ösvényen halad, mint a Codemasters korábbi versenyjátékai, vagyis itt is egy tapasztalatlan, a verseny körforgásába éppen csak belecsöppenő újonc pilótát alakítunk majd, akivel nem lesz más a dolgunk, mint a legjobbak közé verekedni magunkat. Ergo, a játék legfontosabb eleme ezúttal is a karrirermód, ami stílszerűen egy, a paddockban készült interjúval indít. Riporterek hada kíváncsi rá, melyik csapatnál kezdjük meg pályafutásunkat. Kezdetben mindössze a mezőny leggyengébb versenygépei és csapatai közül válogathatunk - Hispania, Lotus, Torro Rosso, Virgin.

Fontos megjegyezni, hogy a fejlesztők ezen a ponton kicsit eltértek a valóságtól, autóink ugyanis közel sem olyan gyengék, mint a valóságban. Így akár egy jobb versenyt is futhatunk, ami mondanom se kell, nagy előny lesz később, amikor csapatot szeretnénk váltani. A Codemasters a DiRT-ben megismert alapok mellett igyekezett arra is odafigyelni, hogy a Forma 1 világa sokkal kimértebb és zártabb, mint a rallyé, így a menürendszer és az egész körítés sokkal letisztultabb, egyszerűbb és kevésbé színes. Kicsit visszatérve az interjúkra, ezeknek fontos, de közel sem hangsúlyos szerepe van a játékban. Minden egyes versenyhétvége után el kell számolnunk a teljesítményünkkel, a pletykákra és friss információkra hiénaként lecsapó riporterek kérdéseit sajnos nem kerülhetjük el.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ezekre egyszerű válaszokat adhatunk, amiket egy listából választhatunk ki, és ügyelnünk kell rá, hogy véletlenül se mondjuk olyat, amivel esetleg csapatunkat vagy az ellenfél csapatait magunkra haragíthatjuk. Utóbbi azért fontos, mert az átigazolási időszakban számítani fog, mennyire sikerült beilleszkednünk, és mit is gondolnak rólunk a riválisok vezetői, meg úgy általában az egész mezőny. Előbbi pedig azért fontos, mert a játék kezeli a csapatsorrendet, újoncként pedig másodpilótaként vágunk neki az idénynek. Első számú versenyzőnek azért jó lenni, mert a teljes csapat mellettünk áll, mi kapjuk meg előbb az új fejlesztéseket, illetve az újításokra tett javaslatoknál is a mi szavunk lesz hangsúlyosabb. Nincs más hátra, mint a pályán megmutatni, ki az úr a volán mögött.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások