A játékvilág jövője: a 3D

A játékvilág jövője: a 3D

2010. október 24. 01:40, Vasárnap
Merre tart a játékvilág? Vajon pár év múlva minden 3D-ben pompázik majd a képernyőinken? Az internetről szerezzük majd be az új játékokat? Vagy a közösségi programok átveszik a most vezető stílusoktól a hatalmat? Ezekre keressük három részes cikksorozatunkban a választ. Első körben a 3D-vel foglalkozunk.

Az idei QuakeConon a Bethesda vezető dizájnere, Emil, Pagliarulo meglepően kifakadt, mikor a 3D-s játékok kerültek szóba. Elmondása szerint gyűlöli a 3D-t és "ez csak egy reklámfogás" és reméli, hogy hamar kipukkad ez a lufi. De akadnak olyan szereplők is (ők általában a fiatalabb fejlesztők), akik szerint a 3D az egyik lehetséges út, amivel új közönséget szólíthatnak meg. Ugyanakkor a régi motorosok kicsit szkeptikusan követik a fejleményeket és kivárásra játszanak.

A gyártók azonban elkötelezettek a technológia mellett. A Sony és a Nintendo is komoly lépéseket tettek az ügyben, elkezdték beépíteni/kifejleszteni a saját 3D-kompatibilis eszközeiket és elkezdték a 3D-s játékok fejlesztését is. Véleményük szerint a technológia képes lehet kiterjeszteni a játékélményt és egy új közönséget is bevonni a világba.



Azonban számos kérdés merül fel ezzel a technológiával kapcsolatban. Az ellenzők legfontosabb érve egyszerű: hogy veheti át a 3D a vezető szerepet, ha alig pár ember rendelkezik az ehhez szükséges eszközökkel (tévével, monitorral)? A másik is adja magát: hogy kérheti az ipar a játékosoktól, hogy egy olyan szemüvegben üljenek végig egy 10 órás kampányt, mely fejfájást okozhat és hosszabb távon ronthat a szemen? És a legfontosabb sem maradhat el, aminek eldöntése viszont a játékosok feladata lesz. Valóban nyújt valamennyi pluszt a 3D-s megvalósítás?

Az egész őrületet a Sony lovagolta meg először. Tavaly novemberben jelentették be, hogy gőzerővel dolgoznak azon, hogy képesek legyenek a PS3-ba beépíteni a technológiát. Idén májusban pedig már arról nyilatkoztak, hogy az egyik legsikeresebb exkluzív címük, a Killzone harmadik része egyike lesz azon AAA-kategóriás játékoknak, mely alkalmazza ezt a rendszert.

Azóta a kiadó már kiadott számos 3D-s tévét, frissítette a PS3 firmwaret és most már minden PS3-mal lehet játszani 3D-ben, kiadtak 3 letölthető játékot (Wipeout HD, Super Stardust HD, PAIN) és bejelentették, hogy jövőre számos cím lesz elérhető az új technológiával (Mortal Kombat, Gran Turismo 5, MotorStorm: Apocalypse).

A Nintendo is támogatja a 3D-s technológiát és márciusban be is jelentették a 3DS néven futó zsebkonzoljukat, melyhez már szemüveg sem szükséges. Az idei E3-on pedig már működés közben is megtekinthettük a gépet, melyhez elég erős szoftver felhozatal is társul (Resident Evil Revelations, Kid Icarus stb.). A játékosok el voltak/vannak ájulva a 3DS tudásától és ennek hatására a Nintendo elnöke bejelentette, hogy elkezdődtek egy Wii-s 3D-s kiegészítő tervezési munkálatai.



"Rengeteg stílus képviselőjét konvertáltuk már át 3D-be" - jelentette ki Mick Hocking, a Sony producere. "És ezek mindegyike elbűvölt minket. Természetesen azon alkotások, melyek alapból 2D-sre vannak tervezve nem képesek extra élményt nyújtani, de a verseny és sportjátékok, FPS-ek és akciójátékok is jobban mutatnak az új technológiával. Véleményem szerint nagyobb játékélményt nyújtanak a 3D miatt."

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások