A videó-hírportáloké a jövő

A videó-hírportáloké a jövő

2013. március 12. 19:02, Kedd
Miközben a nyomtatott újságok a túlélésért küzdenek, egyre több online sajtóorgánum indul el. Az utóbbiak közül kiemelkedik két videó-híroldal.

A The Daily Dot és a NowThis News egyaránt a rövid videókra épít. A The Daily Dot szerkesztői rendszeresen átkutatják a közösségi honlapokat és felhasználói megosztásra épülő platformokat az érdekes történetek után, míg a NowThis News naponta 15-30 új felvételt jelentet meg. Miközben az Amerikai Egyesült Államokban az elmúlt években mintegy 25 000 újságíró veszítette el az állását, ezen két online szerkesztőségben nyugodt és oldott légkör uralkodik.

"Az internetes hirdetési piac - minden gazdasági válság ellenére - növekszik" - jelentette ki Nicholas White, aki 18 hónappal ezelőtt alapította meg The Daily Dot portált. Azóta 22 munkatársat vett fel, egyharmaduk Austinban dolgozik, míg a másik fontos város New York. Az oldal a közösségi hálózatok tagjait és a fórumozókat leginkább foglalkoztató kérdésekről készít felvételeket, ezek egyaránt lehetnek vicces YouTube-anyagok és komoly tartalmak.


White laptulajdonos-dinasztia sarja, családja tulajdonában összesen 12 újság és 10 rádióadó van. Az első sajtóorgánumot, a Sandusky Registert 150 évvel ezelőtt alapították Ohióban. Nicholas White egyik elődje, William Allen White 1895-ben felvásárolta a kansasi Emporia Gazette újságot, majd később az USA egyik legismertebb riportere lett és később Theodore Rooseveltnek segített felépíteni a Progresszív Pártot. A fiatal vállalkozó skót származású dédanya segített elkerülni az tartozások felhalmozását, azóta a család gyűlöli az adósságokat. Egy éven belül nyereségessé szeretnék tenni a híroldalt is, amelyet a család és a barátok 3,3 millió dollárral támogattak. Jó úton haladnak, jelenleg havonta kétmillió látogatót regisztrálnak. "Gyorsabban növekedtünk, mint a Huffington Post vagy a BuzzFeed" - jegyezte meg büszkén White.

A New York-i NowThis News tavaly november óta van jelen az online sajtópiacon, a cég kezdőtőkéje 6,5 millió dollár volt. A platform szintén a videókra épít. Drake Martinet közösségi szerkesztő szerint a szolgáltatás egyik oldal a technika, a másik pedig az újságírás. Az ő feladata az, hogy olyan alkalmazásokat és videolejátszó programokat fejlesszen, amelyek lehetővé teszi a felvételek minél gyakoribb megosztását. Az elsődleges cél a szoftverek elkészítése, a honlap másodlagos szerepet tölt be. A kész anyagokat a nagy médiaügynökségek éppúgy megvásárolják, mint más sajtóvállalatok.


Mindkét honlap tele van szórva a megosztást elősegítő logókkal

A New York-i társaság jelenleg 32 munkatársat foglalkoztat. A NowThis News számos amerikai sajtóorgánumot megelőzve számolt be a Maliban kitört polgárháborúról. A céget a The Huffington Post két egykori veteránja és egy médiavállalkozó alapították. Ed O'Keefe főszerkesztő korábban az ABC News digitális üzletágáért felelt. A távlati célok között szerepel egy washingtoni iroda megnyitása. Minél tömörebb tudósításokat szeretnének készíteni, a hirdetéseket pedig a videók között rejtik el, így azok kevésbé zavarják a felhasználókat.

Hasonló kezdeményezés Magyarországon a Tudósítók.hu, amelyen hazai, felvidéki és székelyföldi hírek találhatók több témakörben (gazdaság, közélet, kultúra, sport, névjegy, utazás) is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások