A filmnél is butább a Halálos iramban játékváltozata

A filmnél is butább a Halálos iramban játékváltozata

2013. május 26. 17:51, Vasárnap
Banális közhely, de a filmek és játékok közötti kapcsolat csak ritkán eredményez élvezhető végterméket. Legyen szó egy film játékváltozatáról vagy fordítva. A végeredmény mindig valahol a közepes és az "ezt komolyan gondolták?" kategória között helyezkedik el.

Azért akadnak üdítő kivételek. Legtöbbször a Starbreeze alkotása, a Chronicles of Riddick kerül megemlítésre, de én kiemelném a Ubisoft logója alatt megjelent King Kongot is, ami szintén pazarul sikerült és a mai napig kellemesen emlékszem vissza a vele töltött órákra (de hasonlóan jó volt a The Warriors vagy az X-Men Origins: Wolverine is). És hogy miért ez az emlékezés? Az Activision a napokban dobta piacra a Halálos iramban játékváltozatát, melyről elöljáróban annyit, hogy maximum a címe adja majd el.

Már a Fast & Furious: Showdown bejelentésekor sejteni lehetett, hogy nem képvisel magas színvonalat a játék. Bár néha akadnak meglepően jó játékok, melyeket olyan, továbbra is ismeretlen fejlesztők adnak ki, akik már évek óta alkotnak, de a többség azonban maximum a közepes szintet éri el. Ráadásul az Activision nem küldött előzetes verziókat az újságíróknak sem, így nem jelenhettek meg első körös kritikák sem.

A Showdown történettel is rendelkezik, de szót sem érdemel. A filmből megismert Toretto bandából elég kevesen térnek vissza, mivel a legtöbb szereplő sem az arcát sem pedig a hangját nem adta a programhoz. Így például a Rio de Janieroban játszódó autós üldözést, mikor egy széf van a gépünk mögé kötve Ludacris karakterével tudhatjuk le. És ez a misszió szemlélteti a legjobban, milyen hibákról hemzseg a program.


Az irányíthatatlanság elég nagy baj egy autós játék esetében és nem segít az élmény fokozásában a teljes sérülésmentes játékmenet, a papírmaséként működő tereptárgyak, autók sem. Egyes küldetésekben választhatunk, hogy vezetünk vagy az autóból kihajolva lövöldözünk. Itt is érdekes eseményekbe futhatunk majd. A német pályákon például elég sok akna van elszórva, melyek nem robbannak fel, csak ha a sofőr szerepét öltjük magunkra.

Tegyük hozzá, hogy néha még akkor sem. Ilyenkor jön az újrakezdés - már ha valakinek van kedve hozzá. A kalandjaink során eljuthatunk még Miamiba és Hong-Kongba is. Minden egyes szakasz maximum 5 perces kihívást jelent. A Showdown 30 szakaszból áll, így összesen két és fél, maximum 3 órás kihívást jelent. Ám ez nagyon unalmas időszak lesz, mivel szinte minden küldetésben az a feladat, hogy A pontból eljussunk B pontba.

Az autós részek között nagyon színvonaltalan, talán a PS1-es szintet elérő átvezető jelenetek játszódnak a szemünk előtt, melyek a sztorit kívánják előrébb vinni. Ám ha elnyomjuk mindet akkor sincs gond, hiszen csak rálépünk a gázra és kész.

Összességében a Fast & Furious: Showdown elképesztően rossz fizikával, buta Mesterséges Intelligenciával, átlagon aluli grafikával jelent meg, mely nem méltó a Halálos iramban filmekhez.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások