Új piacokon jelenhet meg a Lenovo

Új piacokon jelenhet meg a Lenovo

2013. május 27. 12:43, Hétfő
Miközben a nagy számítógépgyártók többsége komoly problémákkal küzd - elég csak a Hewlett-Packardra vagy a Dellre gondolni -, a Lenovo nagyon jó helyzetben van és azzal a kérdéssel foglalkozik, hogy vajon melyik terület felé forduljon.

A gazdasági válság ellenére a kínai társaság agresszív növekedést tudott felmutatni. Ugyan nincs olyan jó anyagi helyzetben, mint az Apple, ennek ellenére ahhoz elég jó a pozíciója, hogy a piaci folyamatokra aktívan reagálva hozhassa meg a közeljövőt érintő döntéseit. Az óriáscégnek befektetésekre és a fejlesztésekre 3 milliárd dollár áll a rendelkezésre. "Jelenleg gyakorlatilag minden lehetőséget megvizsgálunk,mert bármit tudnánk finanszírozni" - jelentette ki Wong Mai Ming, a Lenovo pénzügyi vezetője.

A társaság meghatározó szereplőjévé vált a PC-piacnak, az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régióban 11,1 százalékos részesedéssel már a második helyen állnak. Jelen vannak az okostelefonok, a táblagépek, a televíziók és az otthoni szórakoztató rendszerek területén is, ez utóbbiak pedig egyre inkább kifizetődőnek bizonyulnak. A következő befektetésre érdemes terület a szerver- és az adattároló rendszerek piaca lehet. Yang Yuanqing, a Lenovo vezérigazgatójának célja, hogy a következő három évben itt is globális meghatározó szereplővé váljon a vállalat, többek között ezért kezdeményeztek tárgyalásokat az IBM x86-os szerverrészlegének a felvásárlásáról.

A Lenovo a jövőben jelentős mértékben bővítené a chipfejlesztő részlegét, a tábla PC-kben és okostelefonokban használható processzorokat akarnak tervezni, ugyanakkor az okos órákat és a szemüvegeket csak haszontalan játékszereknek tekintik a konszern vezetői.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások