Worms W.M.D

Worms W.M.D

2016. szeptember 11. 12:26, Vasárnap
Kiadó: Team17
Fejlesztő: Team17
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E6600 2,4 GHz-es vagy AMD Athlon 64 FX-62 Dual Core processzor, Nvidia GeForce GTX 280 vagy ATI Radeon HD 7750 grafikus kártya, 2 GB RAM, 2 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-2500K 3,3 GHz-es vagy AMD FX-6300 processzor, Nvidia GeForce GTX 750 vagy ATI Radeon R7 370 grafikus kártya, 4 GB RAM, 2 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Worms Armageddon, Worms Battlegrounds
Kategória: stratégia

A harcias kukacok újra visszatértek, hogy a sorozat legnagyobb klasszikusait felidézve, vérre menő ütközetek árán, a legkülönfélébb eszközökkel likvidálják egymást a pályákon. A Worms W.M.D mindent tartalmaz, amiért annyira imádtuk a korábbi részeket, de játéktesztünkből kiderül, hogy az újdonságokkal sem fukarkodott a Team17.

A Worms-sorozat 1995 óta, idestova tehát már több mint két évtizede szinte minden egyes esztendőben megpróbál mosolyt csalni az arcunkra a kissé esetlen és végtelenül édes kukackatonákkal a középpontban, amelyek 21 éve ugyanolyan viccesen és ugyanolyan őrült módon próbálják meg kiirtani egymást egy soha véget nem érő háborúban. Habár a franchise-nak voltak jobb és rosszabb korszakai is, a fénykort határozottan a Worms Armageddon képviselte 1999 tájékán. De a legnagyobb baklövést talán akkor követték el a készítők, amikor a féregháborút a klasszikus oldalnézetből térbelivé varázsolták.

Az utóbbi években azonban újra fénykorát élik a Worms-játékok, hiszen sorra érkeztek az egységesen elfogadható színvonalú részek, ám az idei év egy kicsit különlegesebb, hiszen a legújabb epizód olyan érzéseket keltett bennünk a játék során, amire utoljára talán az eddigi legjobban sikerült felvonás, avagy az Armageddon idején volt példa. Hogy a Worms W.M.D lenne a sorozat következő trónfosztója? Ennyire sajnos nem rózsás a helyzet, ellenben az tény, hogy régóta vártunk már egy ilyen jól sikerült alkotásra. Lássuk, hogy miért!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A legújabb Worms-játék legnagyobb pozitívuma, hogy az alapok tekintetében semmiféle változás nem érte. Ez manapság óriási előny, hiszen aki eddig szerette az oldalnézetes háborúzást, az bizonyára most is imádja majd, aki pedig nem, az már most messzire elkerülheti a végeredményt. Az alapok kapcsán tehát annyit érdemes tudni, hogy miután a játékban összeállítottuk saját kukacseregünket – szabadon testre szabhatjuk, és vicces kosztümökkel is elláthatjuk őket –, máris elindulhatunk a teljes egészében 2D-s pályákon, hogy megvívjuk életünk legviccesebb háborúját más kukacok ellen.

Akárcsak a korábbi részekben, úgy az egyes helyszínek most is többszintesek, csúnyán lerombolhatók, az ütközetek pedig még mindig körökre osztottan zajlanak, méghozzá úgy, hogy míg az egyik csapat valamelyik katonája támad, addig a többiek tétlenül nézik a pusztítást. Természetesen az ütközetek adják a Worms W.M.D legnagyobb élményét, ami nem véletlen, hiszen minden tekintetben a klasszikusokat idézi a játék, ezáltal az újabb eszközök mellett itt lesznek a támadáshoz használt legklasszikusabb tárgyak, a szent kézigránáttól kezdve a közönség-kedvenc aknavetőn át a robbanó bárányokig bezárólag. A választék egészen elképesztő lett, de ami ennél is jobb, hogy a Team17 hosszú évek után végre sokkal merészebb újításokat is meg mert lépni ezen a téren.

Az ugyanis egy dolog, hogy érkezett pár kisebb fegyver, az viszont egyáltalán nem elhanyagolható, hogy a legújabb Worms-játékban már lehetőségünk nyílik akár járművekkel is csatlakozni az ütközetekhez. Ennek megfelelően kukacainkkal bepattanhatunk majd egy tank, egy mech és egy helikopter „volánja” mögé, amelyekkel bár azt gondolhatnánk, hogy brutális tűzerőt képviselhetünk, összességében azonban nem ennyire egyszerű a helyzet. A tank esetében bár valóban hatalmas lyukakat tudunk ütni a pályákon és ellenfeleinken is, de a mozgatása rendkívül nehézkes.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Hasonló a helyzet a helikopterrel is, amivel bár szélsebesen juthatunk el a pálya egyik pontjáról a másikra, de aki képes lesz vele megfelelően célozni, az különdíjban részesül. Természetesen a lépegetővel sem egy leányálom a játék, habár esetében legalább a közlekedés egyszerűbb – sugárhajtóműjének köszönhetően még a szakadékokon is átreppenhetünk vele –, ugyanakkor csak és kizárólag akkor sebezhetünk általa, ha sikerül az ellenfél közvetlen közelébe jutnunk, hiszen kizárólag közelharci támadásokkal rendelkezik.

Magyarán tehát mindhárom jármű, bár óriási és kellemes újdonság, összességében egyik sem ad olyan jelentős előnyt a kezünkbe, ami felborítaná az egyensúlyt. Sőt mi több, ha esetleg az adott körben egy ellenfél olyannyira a közelünkbe férkőzik, egyetlen gombnyomással ki is penderíthet minket az elfoglalt járműből, hogy ő is kihasználhassa az előnyeit. Persze nem árt vigyázni az alkalmazásukkal, hiszen ha felrobbantják alattunk ezeket a masinákat, akkor velük együtt mi is kileheljük a lelkünket.

Habár a Worms W.M.D rengeteg apró frissítéssel és finomhangolással rendelkezik, a komolyabb újdonságok közül azonban érdemes kiemelni még az épületek megjelenését, de sokkal inkább használhatóságát, valamint a megújult craft-rendszert. Az épületek ugyanis a játékban rendhagyó módon egyfajta bunkerként, extra védelemmel szolgálnak majd, ami online ütközetek során igazán komoly taktikai és stratégiai lehetőségeket kínál számunkra. A szemben álló fél ugyanis egyrészt nemcsak nem tudja megtámadni ott katonáinkat, hanem azt sem látja, hogy mire készülünk odabent, hacsak be nem küld ő is egy saját harcost. Igencsak komoly meglepetésekkel szolgálhatunk ezzel a kis aprósággal ellenfeleink számára, így érdemes kihasználni az általa biztosított előnyt.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Sajnos messze nem tudunk ennyire pozitívan nyilatkozni a megújult craft-rendszerről, amelynek használata egyszerű ugyan, de haszontalan. A szisztéma lényege, hogy a pályákon minél több ellátmányt gyűjtsünk össze. Minél több csomagot zsebelünk be, annál nagyobb esélyünk nyílik arra, hogy hatékonyabbá tegyük bizonyos fegyvereinket, ami bár ebben a formában igazán jól hangzik, összességében azonban olyan sok ellátmányra lesz szükségünk hozzá, hogy egyszerűen felesleges szenvedni vele. Arról nem is beszélve, hogy a legalapvetőbb felszerelések is megfelelően hatásosak, ezáltal nem is érezzük majd azt, hogy fejlesztenünk kellene, de jó érzés tudni, hogy ha akarjuk, akkor megtehetjük.

A Worms W.M.D a játékmódok tekintetében is a legnagyobb klasszikusokat idézi, így a betanító küldetések mellett egy komplett kampány és néhány kihívás vár majd ránk, valamint a változatos multiplayer-élmények, amelyek között találhatunk egy az egy elleni összecsapást, de lehetőségünk nyílik akár nyolcfős haderőt is egymásnak ereszteni. Habár az elhangzottak alapján úgy tűnhet, hogy a sorozat legújabb epizódjával minden a legnagyobb rendben, egy tökéletes múltidézés született, azonban ez ebben a formában nem teljesen igaz. Egyrészt ugyanis a játék az újdonságok ellenére is csakhamar unalmassá, kiszámíthatóvá válik a számtalanszor látott sajátosságok miatt, de ennél sokkal lényegesebb, hogy rengeteg programozási hiba maradt benne, az irányítás pedig billentyűzettel és egérrel egyenesen katasztrofális lett, ezáltal egyáltalán nem tudjuk annyira élvezni a kukacháborút, mint amennyire azt szeretnénk.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Ami viszont igazán jó lett a legújabb Worms-játéban, az nem más, mint a grafika. A végeredmény úgy idézi fel előttünk a legnagyobb klasszikusokat, hogy közben egészen elragadóan fest. Egy kicsit mintha kalandjátékosan mesés hatást kaptak volna a pályák, de ez összességében nagyon jól áll minden egyes helyszínnek, amelyek kellemesen változatosak, mutatósak, szépen és aprólékosan rombolhatók, miközben pedig nyilván az optimalizáltsággal sem lehet gondunk, így összességében egyáltalán nem panaszkodhatunk.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Kontrollerrel ugyan jobb a helyzet, de ha a klasszikus módon billentyűzettel és egérrel akarjuk majd irányítani kukacainkat a Worms W.M.D-ben, akkor készüljünk fel a legrosszabbra, mert átlagon aluli, amit a készítők összehoztak. A kezelőfelülettel ugyan nem lenne baj – letisztultabb, mint eddig bármikor –, de az, hogy a helikopter teljesen irányíthatatlan, és az irányított karakterrel képtelenek vagyunk egy jóízűt ugrani, az több mint sokkoló.

Játszhatóság: A tartalom kapcsán szemernyi probléma sincs a végeredménnyel, az egyjátékos örömök kedvelői tehát éppen úgy megtalálják benne számításaikat, mint a multiplayer rajongói, és nem véletlenül, hiszen a készítők ismét inkább az utóbbira helyezték a nagyobb hangsúlyt. Ez a sorozat múltjából kifolyólag persze egyáltalán nem meglepő!

Intelligencia, nehézség: Hacsak nem egyedül játszunk a legújabb Wormsszel, abban az esetben a mesterséges intelligencia nem sok vizet zavar majd az ütközetek során, mint ahogyan a nehézség sem, hiszen mindig az ellenfelek sajátosságai határozzák meg, hogy mennyire lesz problémás az adott összecsapás. Amit problémaként ki lehetne emelni ezen a téren, az leginkább az imént kifejtett irányítás hiányossága, ami gyakran nehézkessé teheti az ütközeteket.

Hangok, zene: Az átlagosnál ugyan jobb, ami a Worms W.M.D keretein belül vár ránk a hangok és a zenék tekintetében, ellenben semmi kiemelkedőt nem hallhatunk majd az ütközetek során. Egyedül a kukacok bohókás beszólásai és egyéb, hozzájuk kötődő megnyilvánulások miatt érdemel egy kicsivel jobb értékelést ezen a téren a játék.

Összegzés: Mindent összevetve a Worms W.M.D egy igazán nagyszerű, minden tekintetben múltidéző alkotás lett, ami bár nyilván nem lehet akkora klasszikus, mint az Armageddon volt, ugyanakkor az utóbbi évek terméséből ez áll hozzá a legközelebb mind az élmény, mind a hangulat és a játékmenet kapcsán. Ha te is szeretnéd modern megjelenéssel újra átélni a legendás Worms-sorozat sajátosságait, de a mostanság megjelent részekkel nem tudtál mit kezdeni, akkor az aktuális epizód végre méltóképpen ad lehetőséget a múltidézésre, méghozzá az apróbb hibák ellenére is emlékezetes formában.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások