Nem tud növekedni a Windows 10 Mobile

Nem tud növekedni a Windows 10 Mobile

2016. október 26. 08:00, Szerda
Még a saját táboron belül sincs növekedés, bár a cég közben jól teljesít.

Az elmúlt hónapokban többször beszámoltunk a Windows platform mobil vonalon felmutatott teljesítménynek alakulásáról, amely inkább negatív értékelésekre adott okot. A helyzet nem változott, az új szoftver még a saját táboron belül sem tud tovább terjeszkedni.

Az AdDuplex (saját hálózatára támaszkodva) minden egyes hónapban közli az operációs rendszer főbb adatait, legyen szó az egyes verziók vagy akár az egyes készülékek táboron belüli megoszlásáról. Ebből kiindulva képet kapunk az aktuális állapotról, ami nemcsak a mobilos, de az asztali vonalra is vonatkozik. A szeptemberben összegyűjtött számokból például kiderül, hogy a Windows 10 Mobile részesedése továbbra is 14 százalék körül stagnál (ez 13,7 százalékra csökkent, ami azonban a hibahatáron belül van), miközben a Windows Phone 8.1 továbbra is a tábor 78 százalékát uralja – dacára annak, hogy az új szoftvert támogató készülékek már egy éve a piacon vannak és a szoftveres frissítés lehetősége is 7 hónapja rendelkezésre áll).


Az új szoftvert használók csaknem 85 százaléka már az Anniversary Update (1607) verziót használja, ami pedig a készülékeket illeti, itt továbbra is a Lumia 535 tűnik a legnépszerűbbnek, bár ez a Windows 10 Mobile esetében már a Lumia 550. Az asztali szegmensben eközben szintén sikerült elérni az Anniversary Update széles körben való elterjesztését, a Windows 10 mellett voksolók (vagy arra kénytelen-kelletlen módon frissítők) körében ugyanis 76 százalék használja ezt a verziót, 19 százalék a korábbi (1511) változat mellett tart ki, míg 4 százalék esetében az eredeti Windows 10 fut az erre kijelölt konfigurációkon.

A cég egyébként most közölte a harmadik naptári negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentését, amely meglehetősen kedvezőre sikerült. A 4,7 milliárd dolláros profit rekordszintre repítette a részvényárfolyamot, bár az itt is gyorsan kiderült, hogy a húzóerőt a vállalati szférának szánt szoftverek és szolgáltatások jelentették, a mobilos szegmensben és a játékok területén viszont visszaesés következett be.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások