Heavy Metal: F.A.K.K. 2

Heavy Metal: F.A.K.K. 2

2000. augusztus 26. 20:42, Szombat

Kiadó: Gathering of Developers
Fejlesztő: Ritual Entertainment

Minimum Követelmény: PII 300, 64MB RAM, 8MB-os videó kártya, Win95/98
Hasonló játékok: Tomb Raider: The Last Revelation
Kategória: Akció/Kaland
Forrás: Avault


A Ritual Entertainment emberei nagyon izgatottak tudnak lenni játékaikkal kapcsolatban. Nagyon sokat tudnak közönségükről. Legtöbbjük a 3D Realms csapatában szerzett nevett magának, mikor elkészítették a Duke Nukem 3D-t. A gyors akció, az élénk elme és egyéni jellemük hamar ismertté tette őket az iparban. Még korosodó és sokat becsmérelt FPS-ük a SIN is nagyon jó és izgalmas volt, annak ellenére, hogy kissé korán adták ki, minek következtében sokat kellett rajta javítani.

Amikor a Ritual bejelentette, hogy egy új, Quake III Arena engine-t használó játékon dolgozik, mindenki izgatott lett. Később azonban az is kiderült, hogy a játék története a Heavy Metal univerzumában fog játszódni, s ekkor az érdeklődés kissé csökkent.

Klikk ide!   Klikk ide!

Aztán áprilisban megnézhettük a Heavy Metal: FAKK 2 egy korai verzióját, és azóta alig vártam hogy játszhassak vele. A FAKK 2 Julie Strain szerepébe helyez, aki a Holy Land háborúk hősnője, és a gonosz Lord Tyler legyőzője. Azóta Julie az Eden bolygón él, a lélegzetelállító szépség és fiatalság világában. A bolygón található víz valahogy megakadályozza az öregedést, és lakói nem is öregednek harminc éve, azóta hogy először idejöttek. Hogy megvédjék magukat a támadásoktól, a lakosok létrehozták a F.A.K.K. 2-t, más néven a Federation Assigned Ketogenic Killzone eszközt. Ez megváltoztatja a vizuális és szenzoros jelzéseit a bolygónak, hogy a támadók azt hihessék, halálos csapdába kerülnének, ha útirányt változtatnának.

Klikk ide!   Klikk ide!

A Ritual korábbi játékaitól eltérően a FAKK 2 egy külső nézetes akció-kaland. Bár nagyon sok az észveszejtő akció, jól kiegyensúlyozzák azt a történet és felfedezés elemei, illetve a fejtörők. Bár nagyon sokban hasonlít a Tomb Raider-re, a FAKK 2 játékmenete szempontjából ez az összehasonlítás nem lenne túlságosan igazságos. A FAKK 2 sokkal nagyobb hangsúlyt fektet az akcióra, így közelebb áll a shooter műfajhoz, a karakterek és a világ fizikájának kidolgozottsága pedig a kalandjáték műfajára emlékeztetnek. A játékmenet egyik érdekes jellegzetessége, hogy szinte teljes egészében megírták előre. Az NPC-kel való interakciókat és az ellenséges találkozásokat nagyon aprólékosan helyezték el a pályákon. Első hallásra ez nagyon lineárisnak hangozhat. A Ritual minden részletre nagyon ügyelt, hogy elérjék a tökéletességet. A végeredmény az, hogy a játék fennakadások nélkül fut. A különböző jelenetek finoman kapcsolódnak egymásba, minden helyszínnek megvan a maga sajátos kinézete, hangulata, személyisége. A linearitás itt szóba sem jöhet.

Klikk ide!   Klikk ide!

Az Eden külső világa és a sok rejtett réteg mind csodálatos helyek, és jól illenek a játékmenet stílusához. A Ritual emberei híresek jó pályáikról, és ezúttal is kitettek magukért. A kezdő pályától egészen a végső négy Temples of the We-ig, a FAKK 2 lélegzetelállító látványt nyújt. Ha játszottál az Unreal-lel megjelenése idejében, akkor tudod, hogy milyen vizuális élményről és hatásról beszélek. A Quake 3 engine nem is nézhetne ki jobban, és ennél talán már nem is lehetne jobban optimalizálni.

Klikk ide!   Klikk ide!

A FAKK 2 nagyon simán fut, még 1280x1024-es felbontás felett is. A GUI rendszernek köszönhetően a játékosok olyan dogokat is beállíthatnak, mint a trilinear filtering vagy a görbe felületek pontossága, és ha minden ilyet beállítunk, a játék még ekkor sem kezd el akadozni. A hihetetlen teljesítmény nemcsak játék közben nyilvánul meg. A töltési idő egyszerűen nem létezik a FAKK 2-ben. Egy PII 300-ason fél percnél is kevesebb.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások