Egyre több területen van jelen az Acer

Egyre több területen van jelen az Acer

2017. május 1. 11:55, Hétfő
A tajvani gyártó mindenképpen ki akar törni az olcsó eszközöket készítő cég imázsából.

Emmanuel Fromont, a társaság Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős vezetője elmondta, hogy a játékpiac jelenti számukra az egyik legfontosabb növekedési területet. Napjainkban ez a szektor biztosítja a bevételeik nyolc százalékát, az idén azonban szeretnék ezt az arányt a kétszeresére növelni. A menedzser pontosan tisztában van azzal, hogy a PC-piac összességében stagnál. Elsősorban a magánemberek cserelik le a korábbinál sokkal ritkábban a számítógépeiket. Az Acer ezért szeretné vonzóbbá tenni a konfigurációit a felhasználóknak és Fromont szerint erre a játékok nagy esélyt kínálnak.

A Newzoo adatai alapján idén a játékpiac 100 milliárd eurós lehet, az összeg egyharmada esik a PC-kre. Néhány államban, például Németországban vagy Ausztriában az Acer játékpiaci részesedése már most több mint 30 százalékos. A vállalat a Predator 21X készülékkel be akarta mutatni, hogy műszakilag mire képes.

Az Acer már nem olcsó hardvergyártó, stratégiája egyre inkább a dizájnra és a nagy értékű termékekre épül, s ez eddig be is jött. Készülékeik átlagára jelentős mértékben nőtt, ennek is köszönhető, hogy az idén világszerte növelni tudják majd a bevételeiket. Az európai, közel-keleti és afrikai régió adja az Acer bevételeinek a közel 40 százalékát. A vállalat bevételei egyébként évek óta csökkennek, tavaly több mint 11 százalékkal mérséklődtek és mindössze 233 milliárd tajvani dollárt (átszámítva 7,2 milliárd eurót) tettek ki.

Az Acer a játékok mellett a virtuális valóságra (VR) összpontosít. A Goldman Sachs befektetési bank úgy becsülte, hogy a VR-piac 2025-re 80 milliárd amerikai dolláros lehet. Ezen a területen az Acer két partnere a Microsoft és az Imax. A technológia áttörése eddig váratott magára, ennek oka elsősorban a hiányzó érdekes tartalmakban keresendő. Az Acer azonban optimista, a menedzser közölte, hogy tízmillió dollárt fektettek be az Imaxszal közösen létrehozott alapba, amely egyrészt virtuális valóság tartalmakat készít és filmprodukciókkal dolgozik együtt. Az elképzelés az, hogy a jövőben a különböző mozikban tesztelési célból 10 dolláros felárért cserébe egy James Bond- vagy egy Marvel-film után látható lesz egy 10 vagy 15 perces virtuális valóság showműsor. Amennyiben a nézők vevők lesznek a virtuális filmes élményekre, kibővítik az üzletet. Fromontnak meggyőződése, hogy már nincsenek messze az áttöréstől.

A harmadik terület a Chromebookoké. Itt az Acer elsősorban az iskolákkal és az egyetemekkel való együttműködésének köszönhetően került jó pozícióba. Miközben a táblagépek fokozatosan visszaszorulnak, addig a Chromebookok egyre népszerűbbek. Az ok Fromont szerint egyszerű: a gyerekek inkább egy valódi billentyűzetet akarnak, mint csupán egy táblagépet.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások