Ha fizetünk, jobban gyorsul a Mercedes elektromos járműve

Ha fizetünk, jobban gyorsul a Mercedes elektromos járműve

2023. április 30. 13:47, Vasárnap
Havi 90 dollár, és máris letöltődik egy szoftverfrissítés, ami nincs befolyással a hatótávra, annál inkább a pénztárcára.

A Mercedes-Benz lehetővé teszi egyes elektromos járművei számára, hogy egy fizetős, over-the-air szoftverfrissítéssel növeljék a gyorsulást. A Mercedes-Benz EQE 350 4MATIC vagy EQS 450 4MATIC (Sedan vagy SUV modellek) tulajdonosi fizethetnek azért, hogy járműveik teljesítménye akár 80 lóerővel megnövekedjen, ami azt jelenti, hogy a 0-ról 100 kilométer/órára gyorsulás ideje a jármű típusától függően 0,8 és 1,0 másodperccel csökken.


Amint a fenti táblázat mutatja, az Egyesült Államokban az EQE 350 esetében a jobb gyorsulás feloldásának ára 60 dollár havonta, 600 dollár évente, vagy 1950 dollár a jármű egész élettartamára szóló frissítésért. Az EQS 450 esetében az ár magasabb, és 90 dollárba kerül havonta, 900 dollárba évente, vagy 2950 dollárba a jármű egész életére szóló frissítésért. Bizonyára sokan idegenkednek majd a gondolattól, hogy fizetni kell egy szoftverfrissítésért, hogy gyorsabb legyen az elektromos járművük, de néhányan biztos nem fogják figyelmen kívül hagyni. Meglepő módon a Mercedes-Benz úgy érte el ezt az úgynevezett "igény szerinti gyorsulásnövelő frissítést", hogy az nem befolyásolta negatívan az egyes járművek hatótávolságát.

A teljesítmény-kioldó szoftverfrissítéseket a Mercedes Me online áruházon keresztül lehet megvásárolni. Azért csak az Egyesült Államokban kínálják, mert más országokban a törvények tiltják a jármű hajtásláncának módosítását a vásárlás után. Persze az ehhez hasonló előfizetéses frissítésekkel a belépő- vagy középkategóriás modellek tulajdonosai soha nem fogják megközelíteni a drágább felső kategóriás modellek teljesítményszintjét, tehát egy 516 lóerős Mercedes EQS 580 tulajdonosának nem kell aggódnia, hogy a szomszéd EQS 450-ese esetleg gyorsabban megy. Az autógyártótól előfizetéses alapon már elérhető funkciók közé tartozik a navigáció, a távindítás, a lopás- és kárbejelentés, valamint egy lebutított "inasmodell", amely átmenetileg csökkenti a csúcsteljesítményt. Ezeket a funkciókat egy különálló, egységes csomag tartalmazza, amely éves vagy havi alapon vásárolható meg.

Nem ez az első eset, hogy a járműgyártók azzal az ötlettel játszanak, hogy az új funkciókat felszabadító szoftver-udatért pénzt kérjenek. A Tesla további vezetéstámogató funkciókat és még nagyobb hatótávolságot is kínált szoftveres letöltéseken keresztül. Tavaly a BMW tesztelte, hogy bizonyos járműfunkciókat havi fizetőfal mögé zár. Ezek közé tartozott a fűthető ülések és kormánykerék, a mesterséges zajgenerálás és a BMW Driving Assistance Plus szoftveréhez való hozzáférés. Számos autógyártó sokat remél az ilyen előfizetési funkciókból származó állandó bevételektől. A General Motors vezérigazgatója, Mary Barra reményei szerint a GM 2030-ra akár évi 20-25 milliárd dollárt is beszedhet az előfizetésekből. A Stellantis szintén azt mondta, hogy több milliárd dollárt tervez előfizetésekből generálni. A Mercedes vezetői a múltban azt mondták, hogy a német luxusautógyártó évente több mint 1 milliárd dollár bevételre számít a szoftver-előfizetésekből.

A letölthető frissítések és funkciók elérhetősége lehetővé teszi a Mercedes ügyfelei számára, hogy járművüket folyamatosan a változó igényekhez és preferenciákhoz igazítsák - áll a Mercedes közleményében. Semmi akadálya annak, hogy valaki csak kipróbálja egy-két hónapig a plusz 60 lóerőt, hogy lássa, van-e észrevehető különbség. Az autógyártóknak azonban vigyázniuk kell, nehogy elriasszák a vásárlókat azzal, hogy felárat kérnek olyan képességekért, amelyekkel a járművek fizikailag eleve rendelkeztek, mert azt a vásárlók csalásnak tekinthetik. Tehát a "megvettem a járművet, és képes "X"-re, de ahhoz, hogy ezt megvalósíthassam, felárat kell fizetnem érte" variáció nem fog működni a szakértők szerint.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások