A BMW mégsem kér havidíjat az ülésfűtésért

A BMW mégsem kér havidíjat az ülésfűtésért

2023. szeptember 7. 22:46, Csütörtök
A BMW-tulajdonosok mostantól nyugodt szívvel melegíthetik a feneküket, hiszen a hideg téli hónapokban nem kell havidíjat fizetniük az ülepük kényelméért.

A német autógyártó elvetette az ülésfűtés előfizetésére vonatkozó terveit, mert az ügyfelek körében nagyon negatív visszhangja volt annak, hogy külön fizessenek azért, hogy feloldják az autójukban már meglévő funkciót. Pieter Nota, a BMW értékesítési és marketing igazgatósági tagjának a müncheni IAA Mobility konferencián elmondta, hogy az ülésfűtés előfizetése az autógyártó szélesebb körű, mikrotranzakciókkal kapcsolatos kísérletei közé tartozik - csak éppen nem túl sikeres. "Úgy gondoltuk, hogy egy extra szolgáltatást nyújtunk az ügyfélnek azzal, hogy felajánljuk a későbbi aktiválás lehetőségét, de a felhasználói elfogadottság nem túl nagy" - mondta Nota. "Az emberek úgy érzik, hogy duplán fizettek - ami valójában nem igaz, de a percepció a valóság, szoktam mondani. Szóval ez volt az oka annak, hogy ezt leállítottuk."

A nyilvánosság számára akkor derült ki, hogy a BMW megpróbálja fizetős fal mögé zárni a fűthető üléseket, amikor a funkció felbukkant a vállalat digitális áruházaiban különböző országokban. Régiótól függően az első ülések fűtésére szóló havi előfizetés nagyjából 18 dollárba került, és lehetőség volt egy évre (180 dollár), három évre (300 dollár) vagy 415 dollárért "korlátlan" hozzáférésért fizetni. A fűtött ülés és -kormánykerék valószínűleg továbbra is extra költséggel jár majd - de csak opcionális csomagként, a vásárlás helyén, a márkakereskedésben. Más funkciókat, például a fejlett vezetőtámogató képességeket és az adaptív felfüggesztést egyes régiókban továbbra is előfizetésként kínálják. A BMW digitális áruházaiban olyan országokban jelent meg, mint az Egyesült Királyság, Németország, Új-Zéland, Dél-Korea és Dél-Afrika. A fűtött kormánykerékre vonatkozó előfizetés szintén kikerült a vállalat ConnectedDrive áruházából, tette hozzá a szóvivő.

Arra a kérdésre, hogy milyen szolgáltatásokért számíthat fel díjat a cég, Nota azt mondta: "A szoftveralapú szolgáltatásokat, például egy parkolást segítő termék letöltését nagyon jól fogadják. Az emberek tudják, hogy ez a letölthető szoftver pénzbe kerül. Ez ugyanolyan, mintha egy filmet töltenének le vagy egy alkalmazás extra funkcióját aktiválnák. Ezt elfogadják, és mi ezt egyre sikeresebbé tesszük".

Nem ez volt az első alkalom, hogy a BMW sikertelenül próbálkozott az előfizetésekkel. A vállalat megpróbált éves díjat kérni azoktól az ügyfelektől, akik az Apple CarPlay-t szerették volna használni autójukban, először egyszeri 300 dolláros opcióként, majd később évi 80 dolláros díjként. Az autógyárak túlnyomó többsége ingyenesen kínálja a CarPlay-t, valamint az Android Auto-t. A BMW azzal is kísérletezett, hogy az egész autót előfizetéssé tegye, és elindította az Access by BMW nevű szolgáltatást, amelyben az ügyfelek havonta körülbelül 2000 dollárt fizetnek a BMW járművekhez való hozzáférésért. Mindkét program - az Access by BMW és a CarPlay előfizetés - végül leállt. Az előfizetések mégis egyre népszerűbbek az autóiparban, a vállalatok új szolgáltatásokkal kísérleteznek havi vagy éves díj ellenében, és a szoftverfrissítések lehetőségei nyomán új módszerekkel alakítanák át üzleti modelljüket.

Általánosságban úgy tűnik, hogy az emberek hajlandóak fizetni olyan dolgokért, amelyekkel egyébként nem rendelkeznének, mint például az aktív biztonsági funkciók. De ha elkezdenek díjat kérni olyan funkciók feloldásáért, amelyek egyébként egyszeri díjjal is kiválthatók, akkor valószínűleg a jövőben is kínos pillanatokat kell átélniük a szóvivőknek.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások