Europa 1400 - The Guild

Europa 1400 - The Guild

2002. november 14. 13:23, Csütörtök


Kiadó: JoWood
Fejlesztő: 4head Studios

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium II, 400 MHz, 16 MB-os videokártya, 64 MB RAM
Ajánlott: 1GHz-es processzor, 128 MB RAM, 32 MB-os videókártya
Hasonló játékok: The Sims
Kategória: stratégia

A kezdeti karakterválasztás egyesíti a stratégiai játékok kliséit a szerepjátékok szakértelemfejlődésével; szüleink foglalkozását adhatjuk meg, mely befolyásolja a mi képességeinket is. Ezután tucatnyi foglalkozás közül kell egyet választanunk; de ez korántsem jelentős dolgok egy hosszabb játéknál, mivel a későbbiekben számtalan más szakmát is tanulhatunk. A nehézségi fokozatot a város jelképezi: öt európai városban (London, Párizs, Milánó, Bécs és Madrid) járkálhatunk. Az előre kiválasztott céltól függően a játék sokféleképpen véget érhet. Ez lehet pl. meghatározott vagyon elérése, a püspöki rang, vagy a korlátlan hatalom.

Klikk ide! Klikk ide!

A játék keveri a valósidejű és köralapú rendszert: minden nap egy kör, mely egy játékbeli évet tesz ki. Az idő csak gyorsítható, de nem ugorhatunk egy kattintással a nap végére. A játék bonyolultsági foka elég magas, de a sok automatizálási lehetőség miatt mégis könnyen kezelhető. A gazdasági rendszer igen kiterjedt, árukat számtalan helyen adhatunk és vehetünk, nagyon sokféle gyártási módozat, nyersanyagtermelési lehetőség, pénzkölcsönzés és több piac is van.

A játék végcélja a nemesség soraiba való betörés, melyet a meggazdagodáson keresztül érhetünk el. A rendszer piramisszisztémán alapul, legfelül a királyi méltóságok, alattuk a világi és az egyházi szervezetek képviselői, mig a legalsó csoportban a templomszolgák, katonák és kémek. Előrejutásunk előmozdítására sokféle módszer van a pozicióban felettünk álló megfenyegetésétől kezdve a megvendégelésén át egészen a velünk egy rangban lévők lefizetésig, a feljebbvaló leváltása érdekében.

Klikk ide! Klikk ide!

Ez eddig igen tekervényesen hangozhat, de ténylegesen korántsem az; legjobban megvilágítani a játék rendszerét talán egy példasztorin keresztül tudom. Kezdetben például egy kovácsműhelyt választunk, ahol első dolgunk a megfelelő munkás(ok) alkalmazása, meg kell adnunk mit termeljenek, vásárolnunk kell egy szekeret, amivel a bányába vagy a piacra menve és nyersanyagot véve biztosíthatjuk nekik az alapanyagokat. A piacon az árakat megfigyelve, műhelyünkben ajánlatos beállítanunk a legnagyobb haszonnal kecsegtető termék előállítását, majd azt szintén szekérrel a piacra szállítva pénzt kereshetünk. Közben fejleszthetjük épületünket, hogy kisebb esély legyen kirablásunkra vagy munkásaink megsérülésére, növelhetjük a termelékenységet és idővel az alkalmazottak tudását is fejleszthetjük. Ezeket a mikromenedzsmenti lépéseket idővel érdemes kiadnunk automatikus vezérlésre is, mely igen életszerűen, egy mester felvételével történik. Természetesen a pénzkereseti módszer szakmáról szakmára változik, papként kódexeket másolhatunk, és az adományokból extra pénz jön; kocsmárosként a sörgyártás jelent bevételt, egy kereskedőházat megvéve pedig a térképünkön a többi város is megjelenik, és kihasználhatjuk a két hely közötti árkülönbségeket.

Klikk ide! Klikk ide!

Miután szert tettünk némi pénzre, ajánlatos jelentkezni valamilyen állásra a városházán, ahol felvételünk 4-5 konkurens játékos szavazatán múlik. Az esélyeket befolyásolhatjuk különféle tárgyak vásárlásával a piacon, amivel gazdagabbnak, befolyásosabbnak látszunk, illetve kifigyelve a többi jelentkezőt, azokat besározhatjuk, megitélésüket leronthatjuk a szavazók szemében. A létrán való felkapaszkodással szintén rendszeres jövedelemhez jutunk, illetve magasabb rangoknál már a város életét befolyásoló döntéseket is hozhatunk, mint az árak manipulálása a kovácscéh vezetőjeként, vagy bizonyos illegális dolgok engedélyezése, illetve tiltása.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások