Spellforce - The Order of Dawn

Spellforce - The Order of Dawn

2003. december 8. 12:02, Hétfő


Kiadó: JoWooD Productions
Fejlesztő: Phenomic
Honlap


Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, 32 MB-os videókártya (GeForce2 vagy jobb)
Ajánlott: Athlon XP vagy P4, 512 MB RAM, 64 MB-os videókártya (GeForce4 Ti vagy jobb)
Hasonló játékok: nincsenek
Kategória: Valósidejű stratégia és szerepjáték keverék

Manapság, amikor a kiadók igyekeznek biztos pénzügyi bevételre szert tenni, ritkaságszámba mennek a kisérletező, új dolgokat meghonosítani próbáló játékok. Még kevésbé fordul elő, hogy az ötlet sikeres is legyen, és a Spellforce, ez a stratégia-szerepjáték keverék ilyen.

A fantasy játékok két fő területe különböztethető meg: a klasszikus szerepjáték, mely egy szereplőre vagy néhány fős csapatra koncentrál, és a Warcraft III-hoz hasonló stratégia, melyben épitkezni, taktikázni kell. A német Phenomic fejlesztőcsapat a kettő vegyítését határozta el, meglehetősen sikeresen. A játék alapötlete igen egyszerű; vegyünk egy valósidejű stratégiát, a főszereplőnek adjunk lehetőséget diablószerű karakterfejlődésre, helyezzük ezt el egy komplex világban és körítésnek hintsük meg egy jó történettel.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A sztori szerint nem sokkal ezelőtt ért véget egy hatalmas háború, melyet 13 egymással rivalizáló mágus vívott. A földet szétszaggatta a megidézett démonhordák és élőhalott hadseregek okozta pusztítás, a káosz virágzott. Birodalmak semmisültek meg sötét rituálék miatt, a kontinensek üvekcserepekként szakadtak szét. Az egykor virágzó földekből csupán néhány sziget maradt, melyet az egyik utolsó nagy mágus által alkotott portálkapuk kötnek össze. A háborút egy fajok közötti békeegyezmény zárta le, de mindössze néhány év telt el azóta és a Gonosz ismét mocorog hogy befejezze amit elkezdett.

A háborút csak a Belső Kör két mágusa élte túl; Rohen, a jó erőinek képviseletében és egy névtelen, sötét bűbájt használó ismeretlen varázshasználó. A mindig meglévő gonosz az ő személyében új parancsnokra tett szert, és irányításával ismét beborultak a fellegek a sokat szenvedett világ felett. Rohen ennek megállítására minket kért fel. Mi egy rúnaharcos szerepét alakítjuk - egy ember, aki korábban számtalanszor megidézett és elpusztult teremtményként a varázslók szolgája volt, de most megkapva lélekkövét, szabadságot nyert. A kő birtokában mi irányítjuk az életünket, és így a jó nevében ellenfelek százait apríthatjuk fel. Feladatunk egyszerű: a világ megmentése.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A kaland - mint minden szerepjátéknál - karakterünk megalkotásával kezdődik (ugyan vannak előre elkészített sablonok, de képzelőerő nélkül ne is vágjunk bele egy fantasy játékba). Avatárunk kinézeténél a nemét, arcát és testalkatát kell kiválasztanunk. Ezután jön a tulajdonságpontok elosztása és a fő képzettség kiválasztása, mely természetesen nagyban befolyásolja majd a játékmenetet. Szerencsére nem kell már itt eldöntenünk, hogy "hack & slash" stílusú öldöklésre, vagy inkább több kombinálást igénylő varázsolgatásra vágyunk, mivel a rendszer elég rugalmas az időközbeni váltásokhoz, és magunk is ki fogjuk tapasztalni mi a legmegfelelőbb variáció.

A játékban nincsenek kasztok, mint a harcos, pap vagy varázsló, hanem tulajdonságaink és képzettségeink határozzák meg lehetőségeinket. A fegyveres képzettségeknél a nehéz (nagyot sebző, lassú) és könnyű (előbbi ellentéte) tagolás van, mágikus képességeink pedig négy iskolába vannak rendezve. A fehér a gyógyítás és a pozitív, erőnket növelő bűbájok tárháza, a fekete a halálé és a szenvedésé, az elemibe tartoznak a tűzlabdáktól kezdve a kőzáporig minden, míg a szelleminél a tudatbefolyásoló praktikák vannak. Ha a varázslat ösvényét választjuk több mint száz különböző romboló, védekező vagy támogató igéből választhatunk. Mindegyik képesség fejlődéséhez szükséges a vele kapcsolatban lévő tulajdonság fejlesztése (erő, állóképesség, iq, karizma stb), a varázshasználat magas szintje pedig részleges immunitást biztosít az adott területen. A rugalmas rendszer miatt mindenki kialakíthatja a habitusának leginkább megfelelő avatárt. Ajánlott az átgondolt fejlesztés, például egy harci képességekkel rendelkező, de gyógyítani is tudó hős létrehozása.


 [1] 2 3 4 5 6  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások