18 százalékot veszített értékéből a Nokia márkanév

18 százalékot veszített értékéből a Nokia márkanév

2004. július 27. 12:48, Kedd
[Btl.hu] Az Interbrand és a BusinessWeek nyilvánosságra hozta a nemzetközi márkák brandértékét elemző kutatásainak idei eredményeit.

Az idei lista az 5. helyezettig megegyezik a tavalyival, bár érdekes megfigyelni, hogy az első helyezett Coca-Cola és a második Microsoft brandértéke is csökkent. A TOP 10 legnagyobb vesztese a Nokia, mely 18 százalékos értékcsökkenést volt kénytelen elkönyvelni, és ezzel két pozícióval csúszott hátrébb. Új belépő a felső tízbe a Toyota, mely a tizenegyedik helyről javított kettőt, ezzel kiszorítva az elit táborból a Mercedest.


A japán autógyártói egyébként a legjelentősebb bővülés is a legfelső szektorban (9%), megelőzve az Intelt, mely 8% százalékot javított brandértékén. A növekedést tekintve a százas lista legnagyobb nyertese a 24 százalékkal értékesebbé váló Apple (50-ik helyről a 43-ikra ugrott előre), mely a BusinessWeek elemzői szerint az iPod digitális MP3 lejátszó páratlan sikerének köszönhető.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások