Éles a harc a mobiltelefonpiac második helyéért

Éles a harc a mobiltelefonpiac második helyéért

2004. augusztus 18. 15:41, Szerda
[Menedzsment Fórum] A Nokia pozíciója a cég elmúlt időszakban tapasztalt gyengélkedése ellenére is kikezdhetetlennek tűnik. A második helyért azonban egyre kiélezettebb a küzdelem a Motorola és a Samsung között.

A dél-koreai cég illetékesei szerint év végére kiegyenlítik jelenlegi hátrányukat, és hamarosan maguk mögé fogják utasítani amerikai vetélytársukat. A Gartner első negyedéves adatai szerint a Motorola piaci részesedése 16,4 százalék, míg a Samsungé 12,5 volt. Az ázsiai cég alelnökének nyilatkozata szerint ugyanakkor a második negyedévben végrehajtott erőteljes növekedésnek köszönhetőn immár a világszerte eladott készülékek 14,5 százaléka a Samsung márkajelzést viseli.

A szakemberek szerint a helycsere egyelőre azért nem fog bekövetkezni, mert némileg a Motorola is javított pozícióján, miközben a piacvezető Nokia 1,6 százalékot veszítve már csak 27,7 százalékkal bír. Azt mindenesetre az elemzők is elismerik, hogy a legdinamikusabb növekedést felmutató kínai és indiai piacon a Samsung rendelkezik a legjobb pozíciókkal, amelynek köszönhetően tovább növelheti az értékesítéseit. Fontos ugyanakkor, hogy a fejlődő piacokon értékesített készülékeken elérhető nyereségráta igen alacsony, így az agresszív terjeszkedés hatása az eredményekben csak hosszú távon érvényesül.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások