Dawn of Magic

Dawn of Magic

2007. május 18. 20:45, Péntek


Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Sky Fallen Entertainment
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,6 GHz, 512 MB RAM, 2 Gbyte szabad hely, 64 Mbyte-os videokártya
Ajánlott: 2 GHz-es Intel Pentium IV, 1024 MB RAM, 128 MByte-os videokártya
Hasonló játékok: Diablo, Diablo II
Kategória: akció-szerepjáték

Kinek ne hiányozna egy kis diablós hentelgetés? Ki ne klikkelgetné szét az ujjizületeit és az egérgombjait éjszakákon át tartó szörnyöléssel? Ki ne próbálná meg a Földet újra megmenteni a gonosztól vagy éppen elpusztítani azt gonosz módon? A felhozatal ezeken a területeken mostanság igen szegényes volt, nagyon rég nem került elő ígéretes hack'n'slash műfaj a nagy kalapból. A Dawn of Magic nagyon szép kivitelben áll elő ebben a műfajban, ráadásul a fantasy környezetet megfűszerezik némi humorral is.

Az alaptörténet szerint egy gonosz halhatatlan démont a Földre száműznek, hogy halandóként bűnhődjön korábbi tetteiért. Ámde a velejéig romlott Modo nem adja fel ilyen könnyen és valahogyan visszaszerzi a régi erejét, sőt megtoldja még éppen annyival, hogy elpusztíthassa az egész bolygót. A játék címe alapján azt gondolhatnánk, hogy a mágia még csak ezekben az időkben kezd beköszönni az emberek világába, s végigjárva a városokat ez be is bizonyosodik. A mágusok elkülönülten szaporítják saját fajtájukat, így kerülünk mi is képbe, mint ígéretes tanítvány. A mágus iskolában éppen az utolsó teszt előtt csatlakozunk be a történetbe, amikor is bizonyítanunk kell rátermettségünket a kinti kalandokhoz.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Fable c. játékkal ellentétben itt nem cselekedetink határozzák meg a beállítottságunkat a gonosz vagy a jó oldal felé, hanem éppen fordítva: a játék elején kiválasztott oldal alapján ítélnek majd meg minket az emberek, illetve aszerint kapunk feladatokat. A jó oldal végső missziója természetesen Modo elpusztítása, míg a gonoszé hogy segítse őt mindent elsöprő varázslatának véghezvitelében. Vicces dolog, hogy amennyiben a gonosz oldal mellett döntünk, akkor az emberek nagyon nem kedvelnek majd minket, folyton azt kérdezik, hogy mit keresünk ott egyáltalán és próbálnak elhesegetni. Ennek ellenére lehetséges a semleges városi küldetések nagy részének teljesítése, bár miért is ne kapkodhatna egy gonosz hős tolvajokat, miért ne játszhatna babysittert vagy bérvadászt.

A játékban négy játékos karakter közül választhatunk, akik alapjában véve mások, mint a megszokott hősök. Választhatunk nyeszlett irodakukac fejű karaktert vagy éppen Mari nénit a konyhából, hogy a négyből csak a két legfurábbat említsem. A választás az alapskilleket befolyásolja, de komolyabb különbség nincs köztük, mindegyikkel lehetséges bármelyik irányba fejlődni, maximum kevésbé lesznek jók eleinte. A varázslóiskolában indulásként választhatunk három mágikus vonalat, ami később szintén bővíthető, de érdemes három olyat összekombinálni, amivel életben lehet maradni az első néhány szinten.

A tizenkét mágia három csoportra van osztva. Az első csoport az elementális mágia, főként támadásra kihegyezve: tűz, víz, levegő és föld. Ezek a klasszikus tulajdonságcsoportokat hordozzák magukban, mint a tűz esetén a gyulladás, terület sebzés, vagy a lassítás, fagyasztás a víznél. A második csoportban a csont, idézés, pentagram és alkímia, melyek főként segítő varázslatokkal rukkolnak elő. A pentagramokkal például mindenféle jóságot varázsolhatunk magunk köré egy körben, mint gyógyítás, védelem, de létrehozhatunk erőtereket, amikbe be lehet menni, de ki nem, vagy épp fordítva.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A harmadik csoportban pedig a fény, áldás, átok és vér mágia található, melyek szintén extra dolgokat rejtegetnek. A fény érdekes módon itt nem a gyógyítás, hanem a radioaktivitás szinonímája, az áldás természetesen a gyógyításhoz és jóságos hatásokhoz (buff) eszköz, az átkokkal természetesen az ellenfelet gyengíthetjük sokféle módon, a vér mágia pedig sebeket okoz vagy éppen sebzést fog fel.

Sajnos a választáskor a játékban semmilyen segítség nem áll rendelkezésre (a kézikönyvet leszámítva), hanem in medias res, az első feladat a három mágia kiválasztása. Persze amennyiben harcos karaktert szeretnénk, akkor is kell mágiára szavazni, akkor érdemes olyanokat keresni, amik kiegészítő és nem sebző fajták. A kombinációk száma igen nagy, s mivel a későbbiekben is bármelyikhez hozzá lehet fogni, ezért mindenki ízlésének megfelelő variációt állít össze. Saját tapasztalatok szerint bármelyik támadó mágia körülbelül hasonló sikert jelent hosszútávon, de mindenképp érdemes már az elején valamelyik gyógyításra is alkalmas fajtát is felvenni. A blessing mellett a pentagram is hatásos, sőt a legjobb, ha a gyógyító varázslat mindkettőből megvan. Alkímiával pedig gyárthatunk magunknak italokat, ami nem rossz döntés, mert azonnal gyógyít, folyamatosan venni viszont nagyon drága lenne.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások