Alone in the Dark

Alone in the Dark

2008. október 18. 04:31, Szombat


Kiadó: Atari
Fejlesztő: Eden Studios
Honlap

Platformok: PC, Xbox360, PS3, PS2, Wii
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP/Vista, Intel Pentium 4 2.8 GHz vagy Athlon X2 +3800, 1 GB RAM, 9.5 GB szabad hely a merevlemezen, NVIDIA GeForce 7600 vagy ATI Radeon X1950, DirectX 9.0c-kompatibiis hangkártya
Ajánlott: Intel Pentium 4 3.4 GHz vagy AMD Athlon 64 +4000, 2 GB RAM, NVIDIA GeForce 7800 GTX vagy ATI Radeon X1950 XTX
Hasonló játékok: Resident Evil, Silent Hill
Kategória: külsőnézetes akciójáték

Remélem sokak számára nem hat újdonság erejével az Alone in the Dark cím. A túlélő horror műfaját megteremtő egyik kult klasszikus (szinte vele egy időben jelent meg a Clock Tower és a Sweet Home is) nélkül ma olyan játékokkal lennénk szegényebbek, mint a Resident Evil-franchise vagy a szintén klasszikus Silent Hill sorozat. Edward Carnby első kalandja még az Infogrames gondozásában került kiadásra 1992-ben és osztatlan sikert aratott. Az egyik legjelentősebb számítógépes lap anno beválasztotta minden idők 10 legfélelmetesebb játéka közé, ami azért nem rossz ajánlólevél. A siker természetesen újabb részeket szült és az egy évvel később megjelent folytatás simán lepipálta az eredetit. A harmadik, western-hangulatú epizód már kevésbé aratott sikert, minek hatására az Infogrames kerek hét évig szüneteltette a szériát.

A nagy visszatérésként beharangozott Alone in the Dark: The New Nightmare sem sikerült túl szépen, a 2001-es negyedik rész egyszerűen nem volt képes az időközben megjelent, jóval többet nyújtó konkurenciával versenyezni. Ezután újabb hét éves pihenő következett és az időközben Atarinál landoló franchise a nyár elején megkapta a szimplán csak Alone in the Dark címet viselő ötödik részt. És hogy ezúttal megérte-e várni rá? Remélem a tesztből mindenki választ kap eme kérdésre.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Edward Carnby teljes emlékezetkieséssel, kótyagosan ébred fel egy idegen helyen, ismeretlen férfiakkal. Szerencsére egyik sem meztelen, így nem egy átmulatott éjszaka kínos következményei várnak rá - bár talán még annak is jobban örülne. Az ébredéssel rögtön szembesülünk is a játék egyik legzseniálisabb megoldásával: a pislogással. Ahhoz, hogy mindent lássunk, időnként pislognunk kell egyet, különben elmegy a fókusz és csak a nagy homályt látjuk. Később azonban fontosabb szerepet is kap ez a lehetőség, hiszen küzdelem közben az ellenfelek szemen is köphetnek minket és ilyenkor ki kell pislognunk azt. Persze egy túlélő horror nem ettől lesz klasszikus, de a megoldást azért még így is meg kell tapsolni.

A második dolog amivel rögtön szembekerülünk, a grafika. Bár elsőre a megvalósításra nem lehet panasz, azért később megjelennek a hibák. Egyszerűen nem lehet elmenni az iszonyatosan idegesítő bugok mellett. Ha ránk zuhan valami tárgy, aszfaltdarab, akkor egy darabig benne mászkálunk, kedvencem pedig a régi játékokban rendszeresen előforduló Michael Jackson-effekt. Ez annyit jelent, hogy a falhoz érve nem áll meg az emberünk, hanem egy helyben lépked, mint Jacko. Viszont azt is hozzá kell tenni, hogy a fejlesztők nem valamelyik nagymenő motort licencelték hozzá, hanem a Test Drive Unlimitedben használt grafikus enginet fejlesztették tovább.



De térjünk vissza a sztorihoz. Carnbynak fogalma sincs róla, hogy mi történik körülötte és csak sodródik az eseményekkel. Ám hamarosan esélye nyílik a szökésre, amikor valami elragadja egyik fogvatartóját. És itt vesszük át teljesen az irányítást. Elsőre minden rendben van, pislogva haladunk a kijelölt úton, majd megérkezünk egy tükör elé és innentől vált át a játék külső nézetbe. Nem akarok spoilerkedni, így a sztoriról csak annyit árulok el, hogy egy idegen erő üldöz minket, mivel szeretne újra "eggyé válni velünk". A rajongóknak jó hír lehet, hogy a történetből az is kiderül, hogy az első rész óta eltel közel 80 év alatt miért nem öregedtünk meg.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások