Adják nevüket a fényképezőgépgyártók a mobilkamerákhoz?

Adják nevüket a fényképezőgépgyártók a mobilkamerákhoz?

2013. szeptember 2. 14:22, Hétfő
Menekülőút lehet a csökkenő digitális fényképezőgép-ágazat szereplői számára, ha márkanevüket megpróbálják átmenteni a mobiltelefonok világába?

Évek óta mindenki előtt ismert tény az okostelefonok terjedése és ezzel párhuzamosan a kompakt fényképezőgépek eladásainak zuhanása. Utóbbiakból idén a becslések szerint már csak 102 milliót adnak el világszerte, míg alig három éve még 144 milliót vettek meg a vásárlók. A reakciók a szegmensben vegyesek, egy próbálkozás lehet például a Sony mobilra helyezhető objektívje, de ez valószínűleg mindössze egy érdekes telefonkiegészítő marad.

A Nikon ezzel szemben jóval mélyebben vetné bele magát a dologba, tavaly márciusban rebbentek fel pletykák, miszerint márkanevével erősítené meg a Google Nexus telefonját. Megerősítés ugyan nincs, de az irány figyelemreméltó, hiszen hírek szóltak hasonló együttműködésről a Canon - Nokia párosnál is, melyek szerint a Lumia 1020-ba Canon gyártmány kerülne. De vajon jó ötlet egy fényképezőgép gyártónak összeállnia egy mobiltelefon céggel?


A dolog nyilvánvaló előnye a márkanév erejéből fakad: ha egy mobilcég licenceli termékéhez a nevüket akkor annak a típusnak az eladásai megugranak, hiszen a vásárlók úgy vélik, hogy kiváló képeket fog készíteni az a telefon, és a haszonból a japán cég is részesedhet. Részéről fejlesztési költség szinte nincs, és valószínűleg a gyártás során sem igénylik majd a szerepét. (Hasonló együttműködés van most is a Sony és a középformátumú termékeiről híres Hasselblad között.)

Azonban kockázatok is jelen vannak, hiszen egy mobiltelefon kamera sokkal valószínűbben nem fog megfelelni az elvárásoknak. Ha kiváló a mobiltelefon kamerája akkor még rosszabb a helyzet, hiszen még kevesebb ok lenne az emberek számára fényképezőgépet venni. Bevétel szempontjából nem lehet számottevő a dolog, hiszen az okostelefon egy részletéről van szó, ha pedig a tömegpiacra szánt mobilba kerül, akkor a márkanév kiárusítása az olcsó termékek számára számottevően rombolhatja a márkanevet. Végeredményben mindössze a bevételek csökkenésének tempóját lassíthatnák le ezzel, a csökkenő kompakt eladásokat nem lehet ilyen módon pótolni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások