(GG) Az Electronic Arts és a Dice Studios újból beharangozták a “Battlefield: 1942”-t. A terméket 1999 óta fejleszti a Dice Svédországban és nyárra akarnak elkészülni vele. A Battlefield több műfaj elegye: multi-/singleplayer FPS, repülőgép- és terepjáró-szimulátor, valamint és katonai stratégia egyben.
The Wargamer: nem lesz kicsit gázos ez a halálra unt második világháborús beállítás? Lars Gustavsson: Sokunk világháborús filmeken nevelkedett. (“Kelly hősei”, “Kémek a sasfészekben”, stb.. című alkotásokon) Nincs ember, aki ne ismerne fel legalább egy világháborús fegyvert vagy harci gépet. Gondolj csak bele, mekkora érzés az észak-afrikai sivatagban katonai dzsippel száguldozni, találni egy SpitFire vadászgépet, beugrani pilótafülkéjébe, felszállni és szétlőni minden ellenséges repülőt a levegőben!
35 katonai járművet vezethetsz, dzsipektől, nagy katonai szállítókig, és hadihajókig. Egyfajta Counter-Strike, Armored Fist, Destroyer Command és Microsoft's Combat Flight Sim keverékét fejlesztjük. A szimulátor elemeket elhagytuk és inkább gyors akcióra összpontosítottunk. Szólóban ledöbbentek majd a gépi ellenfelek hitelességén. Viselkedésük nehezen különböztethető meg a hús-vér játékosokétól.
WG: Hogyan befolyásolt benneteket a Medal of Honor és az Operation Flashpoint sikere? Átvettetek pár elemet ezekből a termékekből? LG: Míg a Medal of Honor küldetésekből áll, addig a Battlefield egyetlen küldetés. Egyetlen célért harcolsz és szabad kezet kapsz a megvalósításban.
Elkerülhetetlen, hogy a Battlefield pár elemét az előttünk megjelenő termékek futtatják be és kapják meg az elismerést az újításokért. Mi így már csak abban reménykedhetünk, hogy ezeket a COOL újításokat a többieknél színvonalasabban valósítjuk meg. A Battlefield egyből átlátható, lendületes akció. Ideális kikapcsolódás a munkából hazaérkező, gép elé fáradtan lezuhanó játékos számára. Itt nem kell egy hétig csak a kézikönyvet olvasni.
Alapjában véve a pályákat mind hálózatos “szemtől szemben”, mind szóló üzemmódokban nyomathatod. Szólóban hadjáratot kezdhetsz, ahol a szövetségesek vagy a németek oldalán harcolhatsz. Így elkerülsz a világ összes részén lejátszódott, híres ütközetek mindegyikébe, ahol te leszel az a magányos katona, aki megfordítja az csata menetét. A pályákat „co-op” módban is kipróbálhatjátok. Interneten buli, hogy sosem lehetsz biztos benne, vajon élő vagy gép által vezérelt katona az ellenfeled. Ha egyedül játszol, egyszerűen töltsd fel az üres helyeket BOTokkal és hirtelen óriási lövöldözés kellős közepén találhatod magad.
A legnagyobb pályák 4x4 kilométeresek. Épületekkel telezsúfolt városokat építettünk be. A tengeri helyszíneken parányi szigetek jelentik az egyetlen védelmet a torpedóbombázók ellen.
Akkor ezekszerint ~40 masodpercig repulhetunk egy adott iranyba es utana falba utkozunk vagy csak lerepulunk a terkeprol?:) Elegge oszetettnek tunik de nagyon leegyszerusitik itt a dolgokat - az ofpt is kb 3 evig fejelsztettek - kivancsi vagyok mar hogy mit hoznak ki a BFbol.
Nem hiszem hogy felül tudja múlani az OFP-t.(Realitás,küldetés szerkesztő).Föleg hogy nemsokára kijön a OFP-hez a Resistance (új net kód ,felturbozott grafika).De ahogy BF-ben elnéztem a képeket ,a távolabbi fáknak olyan a lombja mintha vízfestékkel lenne megalkotva.
De akinek ezidáig is bejött a pörgös észnélküli lövöldözés ,annak biztos tetszeni fog.
OFP legjobb játék lenne, ha nem egy szar, bugos, ronda gfx motort kapott volna. Nekem majd akkor szóljatok, ha kijött az OFP Q3 engine-re :))))))))))))))
addig is Chrome és Stalker, ha már outdoor engine.....
azért elmosottak a távoli fák, mert az engine átmossa őket sima 2d sprite-ba, így nem kell szabad szemmel alig látható objektumokat 3d-ben kezelni
pont mint a Delta Force 3-ban....... többszáz méterre is el lehetett látni, de nem esett a frame rate, mert csak kb. 50 méteren belül működött a full 3d
ötletes, és egyáltalán nem zavaró, viszont geci gyors
Úgy látom még e téren zölfülü vagy ,mert egyébként nem írnál annyi zöldséget.A Q3 engine egyenlőre csak lineáris játékmenetű játékokra alkalmas és nem ekkora terület leképezésére.Mert úgyebár észre vetted a BF sem Q3 alapú!!.Mivel a te ötleted megvalósitásához nem hinném hogy van jelenleg alkalmas hardwer.És lehet hogy megköveztek de azt kell mondanom hogy Q3 engine már közel sem a legjobb.És ha egy kicsit tájékozott lennél, sajnos azt kell hogy mondjam az a szar OFP most a napokban lett OSCAR dijjas! ÉS hogy mindenki erőssen kritizálja a grafikáját ,ehez csak azt tudom mondani hogy még igy is leszaggat ,nem hogy ha kihozták volna MOHA garfikával.Mielőtt azt mondanád hát persze a szar engine.Az AI miatt ,és a rengeteg textúra amit még ezidáig nem láttam más játékokban.Ahogy elnézem elég egyszerű textúrákkal megoldották a BF-ben.Nem tudom hogy melyik engine lenne még alkalmas ennek a feldolgozására:
osztom az elöttem szóló véleményét! még egy izmosabb procin is eléggé leszaggat a srác (p4 2 ghz , AMD2000+)
na meg lehet durvittani még a grafikát ez már csak részletkérdés! pl: jó AI+Codeccreature grafika+szuper hang aztán még az IBM Deep blue sem birna vele!!
Csak ugy mellesleg jegyzem meghogy szerintem a Flsahpoint az egyeten FPS aminek oriási sikere lett pedig alapból csak 3 pálya van benne (na jó a dessertel együt négy) :) De ha bármelyikötök belegondol hogy a Q3 engines játékok tetsziik nem tetszik néha néha beszagatnak az átlag gépeken pedig nem ekora területet kel megjeleniteni... szóvla aki ilyen stilusu játékot csinál annak jól meg kell gondolnia hogy mit mivel is valósitmeg Talán nem véleteln hogy a szintén oriásoi területeket megjelenitő sziulátorokban sincs a végletekig részletezve a terep, értsd a városok fák bokrok
Látom egy véleményen vagyunk. Én csak azt mondom nem kell valamit lefújjogni amig nincs nála jobb.Majd eldöl hogy BF képes lesz e teljeségében többet nyújtani mint az OFP.
Az OFP-ben nem három pálya van hanem a desert-el együtt négy sziget(plusz jelenleg addonként még 3 másik sziget plusz az összes sziget téli texturákkal) amiknek kb 100 négyzetkilométer a területe. Ezeken a szigeteken játszódnak a küldetések.Annyi amennyit csak le bírsz tölteni a netről, vagy készítesz a szerkesztőben. Ha realtime az óra a progiban akkor reggel elindulsz gyalog és délután(este) érsz oda a sziget túlsó végére. Egy a lényeg: a grafikus motor elég gyenge, egyéb hibákról meg csak tudnék mesélni, mivel minden este ezt játszom a net-en. De ezeket már megszoktuk, a kutyát nem érdekli egyik sem. aki akar vele játszani az ugyis jön és nyomja...
TE Dogman én nem szidom a Flashet ha nem vetted volna észre de mind1 hagyjuk, mellesleg Batle se fest rosszul de hát még várni kel rá és majd akkor meglátjuk
Csak az első mondatot címezte neked:))) Nem ám megsértődsz itt!
1. ITEM nevű játékosunknak üzenem, hogy az OFP-t amerikában katonai kiképzésre használják, szóval igenis KIKÉPZŐPROGRAM
2. természetesen tisztában vagyok vele, hogy a Q3 engine nem kezel több négyzetkilóméteres területeket, de NAGY területekre már alkalmas, lásd: Q3TA, MOHAA egyes pályái, SOF2 terepek stb stb...... Kibaszott fölösleges volt a Flashpointban egyben kezelni az egész szigetet, amikor egy mission általában egy max (nagyon max) 2x2-es táblán zajlik, arra meg van sokkal jobb engine is. A töltéseket meg simán meg lehet oldani, amikor elvisznek teherautóval vagy harckocsival......
3. "Q3 engine már közel sem a legjobb" - no comment, check SOF2 jungle map....... Ha mutatsz jobbat, tárgyalhatunk tovább.
4. OFP modellek......... hát valóban tök élethűek....... van kezük, fejük, lábuk, törzsük, csak épp nem sikerült őket összeilleszteni, futás közben úgy néznek ki, mint egy gombostűkkel összekapcsolt papírfigura.......
5. Ez nem OFP topik, hanem egy új, 2. vh-s játék topikja, és magasról leszarjuk, hogy kinek miért áll fel az OFP-ra. Ha annyira bejönnek az "OSCAR díjas" alkotások, akkor hajrá, van saját topikja a témának....
En ugyan ezt nem tudom hogy konkretan hasznaljak -e az OFP-t "kikepzesre" de megis nem a VBS-re gondolsz?
???????
what's that?
én a TV-ben láttam, talán a Galileo-ban (?), hogy közvetlenül a terepgyakorlat előtt a csapatmozgásokat és helyezkedést az OFP-on mutatják be az amcsi bakáknak
Rulez kis gamma... A múvin láccik hogy még 1 kicsit bugos
Félek ennek is elcseszik a multi részét ,lásd : Codname Eagle
ennek a multikodjat fogjak elbaszni mint eddig az osszes EA jateknal ennel is elfogjak baszni! OFP szintu lagok lesznek az tuti vagy meg nagyobb egy t3 nelkul jatszhatatlan lesz ez a jatek is..
hulyesegeket mondasz mert az OFP-ben sem az egesz teruletet dolgozza fel hanem csak azt amit latsz es ilyen teren az engine szar az OFP-ben lassu es ronda ja es bugos.. Motocross Madness, Insane, ben is hasonlo latokor volt es teljesen jol ment egy 300-ason es a grafek is szep volt azt kicsit felturbozza ugye a "rengeteg AI" ami tok sotet akkor is jol kene menni egy 600-ason 1024-ben!
a Motocross Madness terepe ezerszer szebb mint az OFP, és még fut is rendesen.... De ott van a Screamer 4x4, a Ghost Recon és a legtöbb vadászjáték, amiknek SOKKAL jobb az engine-je, és milliószor szebb terepet produkálnak..........
pedig hótt komoly........... amikor rendesen körbejártam a MM2 terepeit, majdnem sírógörcsöt kaptam, hogy mi a faszért nem tudnak egy ilyen terepre egy fasza katonai FPS-t csinálni????? Blasta is megmondhatja, jó sokáig volt ez téma annakidején...........
Ezen sokkal korrektebb FPS-t csinálhattak volna, és szarabb gépeken is remekül futna.......
Talán nem tud akkora területet kezelni, hát de milyen régi már? Kicsit fel lehetne turbózni. Igaza van FREAKnek, ilyen dombokat látva csorog az ember nyála, milyen király kis fedezék ááááá Nagyon jó!
Ugye hogy ugye? :)
Nekem a könnyem is csorog, ha arra gondolok, hogy nem fogok egy ideig ilyen terepen kommandózni multiban.............................
Amúgy ezek a területek se olyan kicsik. Nem 10x10, de lazán 3x3 kilóméteresek. És az azért bõven elég egy katonai akcióhoz.......
Hát meg a mm2 két éves, és emlékszem 300celeron + tnt és vitte 800x600ban, nem hiszem el, hogy kis turbósítással nem vinne el 15x15öt egy 600-as gépen, jobb vidkártyával. JA rájöttem, egyébként, a topic címét adó játékra volt 4x4 mondva egyszer :o)
Kiváncsi lennék hogy oldanád meg a bejárható terület nagyságát és a játékhoz tartozó grafika minõségét.Mert OFP-ben igen nagy terület van és a grafika sem rossz.Max az embereken kéne csiszolni egy kicsit de sztem ezt ellehet nézni.Ja és nemfoglalnak sok helyet a küldetések!Ennél jobb MÉG nincs!!!
a hw-n van már trailer a gaméról...kár hogy csak külsõ nézetesek. nem csúnya
hûûûûû, elég meleg :)
Nemtom, Freak, neked mi a bajod az OFP grafikajaval? az embereken kivul halál fasza az egész. "nem elég egy 4 négyzetkilóméteres rész???" Hát qrvára nam, ott hogy ropkodnél helikopterrel, meg repulõvel? elindulnál már fordulhatsz is vissza.. de tényleg, bõven elég lenne. csinaltak volna me sok kicsiben, ja milyen qrva jo is lenne, loadolna mindig mint allat, inkabb nézzed azt, hogy qrva nagy terepet kezel (ami szép) és nagyon is yol..OFP rulez..
fene tudja, a repülõs részt inkább kihagyhatták volna, semmi értelmét nem látom
és a színei akkor is el vannak baszva (az iszonyat low-res textúrákkal együtt), vagy minden zöld, vagy szürke, vagy piros....... nézd meg a MM2 terepét (lejjebb belinkelve), sokkal szebb és változatosabb
ez a véleményem, na, nem kell belekötni :)
Ez már outdoor, majd ha az OFP is így néz ki, akkor visszatérek a témára...........
Milyen gépen nézted te OFPt? picit lowosaka texturak, de táp gépen elég keményen ki tud nézni.. én meg mindenbe akkor hiszek, ha már elõttem van;) Repulos rész meg rulez :)
De természetesen elismerem, ezena képen szép az erdõ ;)
tök mindegy, milyen gépen nézed...... már maga az engine nem jó, nekem mindig olyan érzésem van, mintha beta állapotban adták volna ki
tájképnek szép, de alapvetõen el van szabva pár helyen
tudtam vele játszani, nem errõl van szó, csak utána sokkal jobb érzés volt bebarangolni a mexikói pályát MM2-ben, mert változatosabb, színesebb, precízebb és egységesebb volt
"olyan érzésem van, mintha beta állapotban adták volna ki" Hát ebben van valami, szal a legelsõ verzió az ugy el lett qrva szépen, de a patchek kezdik helyrehozni, és a resistance is sokat dob majd rajta, mert ugyebar nem csak egy kuldetés kiegészítõ.. mind1, meglátjuk :)
én az elsõ óta nem próbáltam, illetve a red hammert 10 percig.................
FREAK: Te itt összeszedtél kb 5-6 gámáról képeket, csak hogy bizonyítsd az OFP grafix milyen szar. Mióta nem a rip-et használom azóta low-res texturát nem láttam , ugyanis abban csak azok voltak:) Gondolom a Motocross Madness 2-ben is kidöntheted vagy elgázolhatod vagy felrobbanthatod bármelyik házat, fát, bokrot, útjelzõtáblát, kilométerkövet, kerítést, ugye?? És mindezt akkor is végrehajtja a program, ha történetesen olyan messzirõl lõsz (pl tank-al) a hegyoldalba, hogy nem is látod a fákat. Utána szépen odavezetsz ahova lõttél és láss csodát a fák (egyebek) ki vannak dõlve. Ne gyere egy arcade motorors játék engine-jével, mert a kettõnek semmi köze egymáshoz, gondolom a mm2-ben full statikusak a tereptárgyak. kb 1 óra alatt írnék neked olyan progit ami telerakja tereptárgyakkal a domborzatot.Ennek a dolognak,(mármint a statikus tárgyak kezelésének) csak a proci meg a videokártya a fizikai határa. Én a mai napig nem vagyok megelégedve az OFP grafikával de ettõl függetlenül minden idõk egyik legjobb játékának tartom. És nem is szeretném ha a mm2-vel venné fel a versenyt vagy egy most kiadandó Chrome gaméval, vagy a BF1942-vel. OFP-t lehet utánozni, de rengeteg újítás van benne mind játékmenetileg, mind technikailag.
DOGMAN
MM2 hülye példa ,és ha azzal is játszanátok mint hogy gyönyörködnétek benne akkor észrevehetnétek hogy bevan dobozolva egy kicsi terület. És ha tovább mész a kelleténél lepattansz a pálya szélérõl , meg valószínû ha kicsit nagyobbat ugratnál egy dombról bevernéd a kobakod a plafonba ,ez ám a fasza játék.Részvétem azoknak akik egy játékkal csak a grafika miatt játszanak,és nem az élmény miatt.MOHA szép és jó volt de már SHIFT+DEL-t kapott a srác.Mivel singleben egyszer jó volt ,de multiban már nem állja meg a helyét a jelenlegi mezõnyben.Arra a sorsra jutott mint a többi egyszerhasználatos játék.Ha jó garfikát akarok látni akkor megnézem a Final Fantasy vagy a Shreket.Errõl ennyit. Lejebb olvasva 3x3 kilométeres az mm2 pálya.Ez úgye gyenge matematikai számításommal 9 km2.Míg szegény OFP csak 100000 km2.Az bízony akárhogy is számolva 99991 km2-el nagyobb. mm2 -ben meg kb ennyi objektummal kevesebb van.Az engine fogalmával sem vagytok 1-2 tisztában.Ha egy játéknak gyengébb a grafikája az nem azt jelenti hogy szar is az engine.Mivel az csak részlet kérdés hány poligonból álló objektumot raknak bele.És az OFP (nevetni fogtok) az egyik legjobb enginevel rendelkezik. "Technikai háttér: Az Operation Flashpoint egy új grafikus motort használ, amelyet külön ehhez a játékhoz fejlesztettek ki. A motor egy olyan magas szintû technológiát vonultat fel, amilyen eddig még nem volt, se a taktikai akció játékok sem más mûfaj terén, és egy nagyon realisztikus élményt ad a játékosnak. A 3d motor nagy komplex horizontok, nagy mennyiségû, gazdag és sima textúrák kezelésére lett készítve, mindezt a legrövidebb idõ alatt és Direct 3D és Glide technológiák támogatásával. A motor gyors töltést és hatalmas tájak folyamatos megjelenítését, nagyon kidolgozott modelleket, dinamikus árnyékokat és fényeket, nagy felbontású textúrákat, dinamikus idõjárás -és idõ effekteket, realisztikus robbanásokat és füst effekteket, realisztikus animációt és még sok minden mást tesz lehetõvé. A valósidejû idõjárás és idõ rendszere lehetõvé teszi a szél, esõ, köd, felhõk, nappal, naplemente, hajnal és más nagyon realisztikus állapotok szimulációját, mindezeket valós-idõben és a játék alatt. A játék LOD-ja (Level of Detail) dinamikus részletesség és a látvány mozgatásának eredménye, így realisztikus grafikát hoz létre. A Motion Capture technológia a játékban lévõ karakterek mozgásának lehetõ legrealisztikusabb reprodukálásához volt szükséges." És ha valami miatt lassú az OFP az nem azért van mert szar engine hajta.Ha nem mert eddig még nem látott magas szintû AI jelenléte és akár több ezer objektum számolás miatt van.Igazán engem ez fogott meg az egészben.Még a demoval játszva a következõ élmény : Sniper kipróválva egy jeep-re lõve az megállt és kiugráltak az ebmerek ,a pár méterre lévõ erdõbe szaladtak.Persze ekkor már nem volt tiszta célpontom.És még kezdõ lufthanzaként sértetlenek maradtak ,ezáltal kifigyeltek és nekem már annyi is volt.És ami a lényeg.Miután "eltávoztam" az egyikük vissza szaladt a jeep-hez és folyamatossan szemlélte a környéket biztosítva a többieket.Akik beszálltak a jeepbe.Majd mikor tisztának vélték a terepet a biztosító ember is beszállt és elhajtottak. Majd ha mutattok olyan játékot ami mind azt tudja mint az OFP akkor hordjátok le! A "grafikusoknak" üzenem hogy inkább ne próbálják ki az olyan gamet mint az OFP.Mert esetlegessen interneten találkozva ,vérig lenne sértve hogy mért lötték le mikor õ fán lévõ hangyák megtermékenyülését figyelte. És azt is hogy fogja igy megtudni hogy van e levélnek erezete?
++++++
A valósidõrõljut eszembe:OFP-ben ha le talál menni a nap a horizont mögé akkor a csillagos égbolt képe alapján faszán elnavigálhatja magát az ember, bárhova, mivel az is riltájm mozog idõ és égtájak függvényében.Faszán fel lehet ismerni a csillagképeket és mivel van óra is a playernél hát egy kis gyakorlás után már jól megy a tájékozódás éjjel iránytû nélkül is. Ja hogy a csillagok pixelesekegykicsit?? Attól még faszán mûxik a dolog...
"Én a mai napig nem vagyok megelégedve az OFP grafikával de ettõl függetlenül minden idõk egyik legjobb játékának tartom"
Ezt akár én is mondhattam volna. DE!
idézet Icebird-tõl:
"Részvétem azoknak akik egy játékkal csak a grafika miatt játszanak,és nem az élmény miatt."
Nos, én az élmény miatt játszom, de ugyebár a játék két csatornán jut el az ember agyáig. Az egyik a hang a másik a kép. A hang az OFP esetében rendben van, de a kép sajnos nem kielégítõ! De továbbmegyek, még csak nem is ez a legfõbb probléma, játszottam már jót csúnyább játékkal is...... Egyszerûen az engine NEM ELÉG PONTOS! 3 nézetbõl 3 helyre lõ a fegyver anélkül, hogy elmozdítanád az egeret, mi ez a faszság?????? Ilyen alapvetõ hülyeségek miatt nekem elmegy a kedvem az egésztõl.... A másik az AI.... Nagy nyílt terepen még ok, de pl. egy falu ostrománál történt a következõ:
mindenki fexik a bozótban, egyik fószer kikúszik az utcára..... halk durranás "3 is down"....... nyilvánvaló, hogy valami sniper vagy legalábbis sunyi ruszki pixelkedik valahol (pixelkedés=amikor úgy elbújsz, hogy csak egy pixelt látni belõled - by Blasta)... erre mit csinál a többi???? kikúszik az útra......... végig kellett néznem, ahogy tõlem 10 méterre szétlövik 5 társamat, hála a remek AI-nak.......
Ilyen és hasonló bugok tömege van a játékban, most csak ez ugrott be konkrétan, de emléxem, többet anyáztam, mint lõttem..........
"MOHA szép és jó volt de már SHIFT+DEL-t kapott a srác.Mivel singleben egyszer jó volt ,de multiban már nem állja meg a helyét a jelenlegi mezõnyben" ja, fõleg most, hogy a 2. legnépszerûbb multi fps game lett...
"de multiban már nem állja meg a helyét a jelenlegi mezõnyben"
Ez nem csak az én véleményem ,hanem az egyik legnépszerûbb ,játékokkal foglalkozó újságé is. És szerintem manapság egy multis játékban alapkövetelmény a BOT ,ha csak nem vagytok 20-an minimum .Mert 2-3-an nem sok értelme van.Persze mondhatjuk itt van rá a NET.Magyar viszonylatban ez viszont még gyerek cípõben van ,értem itt a KÖLTSÉG és a sebességet.Nem tudja még vissza adni azt az élményt amit LAN-on tapasztalhatsz.Mi játszunk is ezekkel a játékokkal nem csak alaptalanul szídjuk vagy dicsérjük.Rengeteg LAN partin veszünk részt és álatalában itt hasonló vélemények alakulnak ki mint amit le is írtam.