I LOVE THIS GAME! Kijött belõlem, de ez van... Maradéktalanul elégedett vagyok ezzel a nagyszerû játékkal. Pedig még bele sem melegedtem. A nagy térkép már majdnem fel van fedezve, de még mennyi minden várhat rám...Hmmm... Jövõhéten szabira megyek és belehúzok a végigvitelbe. Már alig várom:)
Csak az a fura, hogy a kézikönyvbe annyi mindent kihagytak... Pl. a Charmokkal kapcsolatban egy árva szó sincsen... Azért magamtól rájöttem aztán, hogy kell fegyverbe belerakni... Jól megrögzött Diós módszerrel beleakartam pottyantani a fegyverbe a Charmot, aztán sosem jött össze. Míg végül egy véletlen klikk a fegyverre és LÁMMM:))) Ilyen részletes leírást merre találok a neten? Gondolom onnan van meg... Vagy a CD-n van esetleg egy pdf is? Sorry az ilyen láma kérdések miatt, de a kézikönyv rettenet sivár...
honnan van az info? csak nem a hivatalos weboldalról?
To make a potion, you need alchemy skill of at least 2. Walk up to a patch of mushrooms or herbs. Open your inventory up. Drag a flask over the herb/mushroom until it blinks. Then unclick the flask and voila instant potion!
Herbs: Purple = Healing White = Stamina Blue = Magic
Mushrooms: Red = Healing Blue = Magic White = Poison Orange = Stamina
Flasks: Small Flask = Minor Potion = Alchemy skill: 2 Flask = Potion = Alchemy skill: 3 Large Flask = Super Potion = Alchemy skill: 4
Mixing Potions: To mix potions, you need alchemy skill of at least 1. Open your inventory. Drag one potion over the other until it blinks. Unclick the potion. - Red + blue = white (restoration) - Yellow + blue = black (shadow potion, invisibility) - Yellow + red = orange (strength) - Yellow + white= purple (temporary resistance) - Augmentor makes a potion larger
Drudanea / Super Drugs If you use a empty potion bottle on some Drudanea (that stuff George the shopkeeper asked for at the start) then you get Super Drug (need alchemy 2). Drink it and it seems to permanently change your stats, +100 to poison -100 to Spirit.
aha köszi az infót. sajnos a te kérdésedre nem tudok válaszolni, soha nem használtam alchemy-t. esetleg szintlépés elõtt ments egyett és úgy tegyél pontot az alchemyre. ha nem jön be állást töltesz. bár talán Amiga tud választ adni erre, ha errefelé jár megint.
A méreg arra jó, hogy ha megtanulod a Survivor Poison Weapon képességét, akkor a fegyvereddel méregsebzést is betudsz vinni. Annyi a feltétele a dolognak, hogy az inventorydban legyen méreg. Aztán ez folyamatosan fogy el, ahogy használod a képességet és ilyenkor újabb méregüvegcséket kell beszerezni.
A Poison Damage (passive) és Poisined Arrows képességekhez nem kell az inventoryban lenni méregnek.
Az elõbb feltett kérdésemre nem tudsz válaszolni? Mert fura, hogy teszek egy pontot az ALchemy-re és nem tudom használni a képességet... Pedig egy növény leszedése egy üres üvegcsébe nem egy nagy tudomány... Ezért gondoltam, hogy esetleg valamit elbaltázok. De ha két pont kell csak és sikerül, ám legyen... Feleslegesen viszont nem akarok pontot áldozni emiatt.... Na már eléggé körüljártam a témát, légyszi valaki help me pls....
télleg, eszembe jutott az, hogy a potionökön kívûl (meg az üres slotokba helyezendõ varázsbigyókon kívûl) milyen tárgyakat lehet (ha lehet) egyesíteni? ja és mire jó a méreg?
Srácok!
Lenne egy "nagy" kérdésem!
Egy pontot tettem (már régebben) az Alchemy képességemre. Van üres üvegcsém is. Ráviszem az üvegcsét a Herbs-re (gyógynövénykék), de mindeddig Alchemy Failed felirat volt a jutalmam. Azt szeretném megkérdezni, hogy hány pont kell még az Alchemy-re, hogy ez sikerüljön? Vagy sikerülne csak én rontok el valamit? Mert a leírásban kombinációkat is ír a könyv, de nem egészen tiszta a dolog.
Gondolom gombákból mérgeket lehet csinálni... És a többi... Ezt írja már meg valaki, mert nagyon szeretnék saját magam potionokat gyártani. És azt is írja meg aki segít, hogy csak valóban ennyi a dolog: Üvegcse rávisz növényre és ha ez sikerült, akkor abból egybõl mondjuk health potion lesz? Na csak ennyi lenne.... És elõre is thx...
Amúgy minden nagyon szuper, minden nagyon jó és már lvl23 :)
biztonsági másolatokat manapság nem könnyû csinálna a másolásvédelmek miatt. csak olyan progikkal mûködnek mint pl a clonecd, de a neroval ecdc-vel, stb el lehet felejteni a másolást.
kár. sajnos letöltési útmutatót nem tudok adni, mert nekem eredetiben van meg (szerintem a legtöbbünknek itt) az egg meg egyébként egy csapdafajta, amit telepíteni lehet a játékban.
#195-ben: "az én mágusom tök hülye a mechanikához és az is marad".
Most meg: "a fegyver/felszerelés javító képességem a maxon van".
Ha ezt ki tudtad maxolni nyugodt szívvel, akkor miért nem adtál a lockpickre? Ha már fegyverkovács a mage, akkor miért nem lehet lakatos is? :-D
Aha, az én karim máge, de mostanra már kitûnõ íjász, ami azt illeti ritkábban varázsolok, mint lövöldözök. De én is észrevettem, hogy érdemes beletanulni más kasztok képességeibe is (pl a fegyver/felszerelés javító képességem a maxon van). Szóval mostantól ráhajtok a lockpick-re is. Viszont az idézõ varázslatok nagyon királyak, én már 8. szintû csontikat idézek.
Egyébként érdekes, hogy pl a Neverwinter Nights-ban ezt úgy oldottam meg, hogy (bár a szabályok szerintem lehetõvé teszik hogy felvegyek ilyen képességet), a rangerem mellé egy tolvajt használok henchman-nek. Ott kitûnõen beválik.
Nagyon jól beszélsz!
A játék elején a karakterválasztás megteremti a pszichikai alapot, hiszen ha tudatosan harcost indítok, akkor aligha a mágikus képességeit fogom tápolni. Így a kezdetben hasonló képességû karakterek eltolódnak a harc, a mágia vagy az arany középút irányába.
Az én karim szinte csak olyan varázslatokat ismer, amiket könyvekbõl tanult, a legtöbb feladatot izomból tanul meg.
Ebben a programban amúgy szinte majdnem mindegy, hogy milyen kezdõkarakterrel indul az ember, mert a végén úgyis többkasztúvá válik. Ha csak az én példámból indulok ki, akkor elmondhatom, hogy abszolult nem bántam meg, hogy tolvajt (Survivor) indítottam (pedig az elején még ódzkodtam tõle, de akkor nem ismertem jól a játékot), mert most már elértem arra a szintre, hogy jó tolvaj, jó harcos (akár nyillal, akár közelharcban) és ugyanakkor jó mágus is. Talán ez a program egyik stílszerû húzása is egyben, hogy szinte akaratlanul is megoszd a képességeidet a három kaszt hierarchiáját tekintve. Bár az is tény, hogy lehet abszolult egy ágra specializálódni, de ebben a játékban olyannyira kiütközik a komplexitás, hogy nagyon ajánlott szinte mindenbe beletanulni. Míg más szerepjátékokban egy karakter szinte mindenessé válik egy kasztban elsajátított képességei által, addig itt már ehhez le kell mondani bizonyos képességekrõl. Ez a zárnyitásos képesség elhagyásának is a tipikus példája. Egyszerûen itt az által, hogy nyitva áll az út a különbözõ (3 osztály) képességek megtanulására a játékfejlesztõk akarata érvényesülni is fog. Az ember valóban hibrid karakterrel vág neki a kalandoknak. Ez nem negatívum, ez egy fejlesztõk által lefektetett alap volt, ami ehhez a világhoz és annak meglehetõsen nagy interaktivitásához szinte elõfeltétel. Nem?
Végül is azokban a szerepjátékokban, ahol egyetlen karaktert indítasz, kell, hogy kicsit mindenhez értsen, hiszen ez a túlélést jelentheti.
Nekem 36. szintû a karim, ha jól emlékszem 1.600.000 pont körül kell egy szintlépéshez. De lehet, hogy nagyot tévedek...
aha, nekem már 28-as mágusom van, és egy ideig jöttek a dupla pontok (amint észrevettem 5 szintenként), de 20 szint (vagy 15?) felett már egyszer sem. persze eddig egy pontot sem adtam a lockpickre, de mostantól erre is oda fogok figyelni. csak kár hogy olyan lassan lépek szintet (még az elsõ nagy térképen nyomulok és már több mint 800.000 pont kell a szintlépéshez).
Ebben a játékban a lockpick képesség kimaxolása melegen ajánlott. Nekem lvl18-as karim van, és már 4 pontot adtam erre képességre, amúgy meg álkulcsot találok, illetve veszek kereskedõktõl. Mondjuk én eleve Survivor-t indítottam, de tanulok amúgy mágus és harcos képességeket.
Ollie azt tudod csinálni, hogy amikor szintet lépsz, van bizony úgy, hogy 2 pontot oszthatsz el. Ekkor az egyiket tedd mindig a lock pickre, aztán majd csak meglesz az az 5 pont. Kettõt egyszerre nem tehetsz rá, de ez érthetõ is.
de ez fordítva is igaz ;) a tolvaj semmit sem ér a mágus nélkül a 8-as zárnyelvvel.
Érdekes, mert a lockpick képesség (a DD-ben is), nem pedig varázslat. az AD&D-ben meg tökéletesen meg vagy tolvaj nélkül az Open Locks, Detect/Remove Traps meg az Invisibility varászlatokkal.
A Wizardry 8-as megjegyzésed egy kicsit furcsára sikeredet. ;)
Wizardry 8: van ugyan varázslat, de a mágusnak ugyanúgy esélye sincs varázslat nélkül. Morrowind: szerszám nélkül nem megy. Might & Magic: nincs direkt zárnyitó varázslat. AD&D: szinthez kötötten válik elérhetõvé. Shadowrun: kezdetben esélyed sincs.
De ha jobban odafigyeltél volna arra, amit írtam: a lockpick használatakor fogy a mana is. Vagyis van némi mágia a dologban, nem egy lakatos-dolog.
Ha a mágusod tök hülye a mechanikához, akkor meg mért sírsz, hogy nem boldogulsz a börtönnel?
Ez az igazi szerepjáték. Nem az a jó, ha "Húúú, milyen nagy szabadság van, nyolcféleképp tudom a mindenféle karakteremmel végigdúlni a börtönt", hanem épp ez az... ha ilyen karaktert akarsz kijátszani, lesznek küldetések, amiket egyszerûen képtelen leszel végigvinni. akárcsak a való életben. Ha be akarsz törni valahová, annak ára van. Vagy hajlandó vagy megfizetni, vagy nem. Rajtad áll.
aha, szerinted minden kalandor profi a zárnyitásban, mi? ha már szerepjátszásról beszélünk, egy kicsit túlzás lenne elvárni azt, hogy mindenkinek kelljen értenie a tolvaj képességekhez. tegyük fel, hogy valaki egy törvényes jó paladinnal nyomul, neki még a hite is tíltja azt, hogy illetéktelenül kinyisson egy zárt ajtót. az én mágusom tök hülye a mechanikához és az is marad.
Nem fejlesztetted... akkor meg mit sír a stád, hogy: "nem tudok zárt ajtókat nyitni és ha nem találok meg egy kulcsot viszonylag könnyen, akkor hagyom az egáészet a fenébe, mert a francnak van kedve órákat keresgélni csak egy kulcs után és persze az említett börtön tele van zárt ajtókkal"?!
Most a te lamerséged miatt menjen a játék a francba? Mit vársz egy börtönben? Inasok nyissák elõtted az ajtókat?... Nem fejleszteni a lockpickre... veterán rpg-s vagy, tudhatnád, hogy a lockpick az egyik legfontosabb dolog a szerepjátékokban...
Amúgy meg nem mondtál semmi újat, csak éppen én nem fejlesztettem a lockpicket egy grammot sem. Csak azért kérdeztem rá a kulcsra, mert hátha veszel másmilyet is mint a lockpick, ki tudja?
Amikor szintet lépsz, választhatsz egy képzettséget, amit tápolni akarsz. Nos, a Survivor képzettségek között van egy olyan, hogy lockpick. Ezek után egy bezárt ládánál/ajtónál kiválasztod a képzettséget, jobb klikk, majd balklikk az ajtóra... Fogy egy kis mana meg eltûnik egy álkulcs az inventorydból...
Egyébként én harcossal indulok, és a lockpicket felvittem maxra. Van nálam egy zsák kulcs is, minden kereskedõtõl megveszem. Nagyon kevés ajtó van, ami nem nyílik meg elõttem...
na van egy rohadt idegesíatõ dolog ebben a játékban, ami nem tetszik (de nagyon nem). soxor úgy ad vaklamilyen feladatot (amibõl persze kismillió van), hogy nem ad semmilyen pontosabb infot. Így nem lehet tudni, hogy a megoldást a közelben keressem, vagy pedig lehet, hogy csak 10-20 óra játékidõ után bukkanok rá. Pl: a temetõben van egy templom amiben egy ex-király szellem van. Na most semmui info nincs merre induljak, sem arról, hogy ez egy hosszabb távú quest vagy pedig hamar meg lehet találni a megholdást. SUX! elegem van már az ilyen típusú feladatokból. az embernek fogalma sincs hogy mit csináljon, bolyongjon órákat a környéken, vagy csak felejtse el egyenlõre a feladatot, mert úgy is csak 30 óra múlva fog találkozni a megoldással. és az a baj, hogy millió ilyen feladat van. Akár megemlíthetnám a börtönben talált kardot is (mely egy kis versikével található, miszerint 3 van, de csak egy marad álá highlander), mellyel megint csak sux, mert mivel mágével vagyok, nem tudok zárt ajtókat nyitni és ha nem találok meg egy kulcsot viszonylag könnyen, akkor hagyom az egáészet a fenébe, mert a francnak van kedve órákat keresgélni csak egy kulcs után és persze az említett börtön tele van zárt ajtókkal. na szóval tököm, tele van ezzel. a diabloban legalább minden küldetés-t meg lehetett oldani, de említhetném itt a baldur's gate-eket is, ahol mindig volt valami utalás arra, hoyg legalább merre keressem a megoldást, és így nem kellett minden kis semmitérõ feladattal napokat szenvedni.
egyébként mi van a fõ térkép jobb felsõ sarkában levõ barlangban található vámpírral? hogy férek hozzá? (nincs kedvem e miatt is órákat szívni)
Ok, akkor adok a 9600pro-dért 5 ezret meg az én kártyámat, a többiért meg együtt 5 ezret.
ja és generáljon a játékból vituális képet a virtuális játszószobádban (lásd Mátrix, vagy Stratrek holoszoba)
vacak
akkor legyél megelégedve, amikor azt modod: -Komjuter futtasd a Divájndivinitit 100 taszkon egyszerre 1000x-res sebességgel, közben meg keressen prímszámokat a 10 az egymilliárd hatványa felett
ok, lecserélem a p4 2.4-et egy p4 3.2-re, teszek bele a fél giga ramhoz még 1 gigát és a 9600pro helyett meg egy 9800pro-t. Megfelel? ;D ja és az sb live-et is lecserélem egy audigy 2 platinumra csak a rend kedvéért...
ok, lecserélem a p4 2.4-et egy p4 3.2-re, teszek bele a fél giga ramhoz még 1 gigát és a 9600pro helyett meg egy 9800pro-t. Megfelel? ;D ja és az sb live-et is lecserélem egy audigy 2 platinumra csak a rend kedvéért...
na, tegnap elõszõr elõfordult, hogy nekem is kilépett szó nélkül a desktopra. sux.
az érdekes az, hogy nekem d3d-be menne alapból, csak azt az alpha micsodát nem kapcsolja be...és van úgy, hogy pl 1-1.5 óráig is megy, és semmi probléma. máskor meg....