Na ugye! :D Nem olyan vészes az a Szeleukida sem, csak az elején át kell gondolni, hogy mit hova. (Lovasságot én a sivatagból hoztam - helyi nomádok - , így nem kellett az istállóval is bíbelõdnöm a legelején.)
Az EB gépigénye egy pöttyet nagyobb, mint a Vanillla-é, de megéri, hidd el - csak kattints saját városra, mielõtt kört váltanál, a script miatt (meg path-eld fel 1.2-re).
A BI kiegészítõ a pro játékosokat célozta meg a körönként 3-6, teljesen manuálisan levezényelt csata, ugyanazzal a sereggel, legtöbbször jelentõs túlerõvel szembeni felállásával: az AI hibáit mennyiséggel próbálják elfedni a készítõk - a nem túl rózsás kezdésekkel egyetemben - , ami már korai õszülést és hajhullást is eredményezhet, ekkora dózisban. Ugyan vannak benne picit könnyebb népek is, de általában nem a kezdõk kegyeltje ez a rész. (Féltucat, késõbb visszatérõ népet biztos, hogy ki kell irtani az elején, hogy a sajátnak lehessen élettere, ha a "hordások" között kezd az egyén. Azután meg már az egyre nagyobbá váló mega-birodalmak ellenében (pont minekünk kell eltenni láb alól az ellenfeleiket...) megy a küzdelem az életben maradásért. Szünet nincs!) :))
Hát végül felraktam a medieval2-t , úgy fél óra elég is volt belõle. Eléggé gáz az egész (a harc olyan sima rts-es hogy odaállnak és ütik egymást fél órát, mindegy hogy hogy az nyer akinek több egysége van egy helyen, morál már nem játszik csak akkor esnek pánikba ha már amúgy is kb 2 ember van az egységben. Viszont nagyon jól fut :)
majd talán ha veszek új vinyót, ugyanis az is megint akkora hogy napokig tartana rendberaknom a dolgokat hogy annyi szabad helyet összehozzak :D De sokat hallok ott meg az "ismeretlen hiba"-ról, ami gyakran újratöltés után is egy bizonyos ponton megtörténik. És hát nem valami kellemes egy több órás savegamet kidobni egy "ismeretlen hiba" miatt.
De mint írtam a selecuid nem annyira nehéz, mert 3man támadnak, és mindig elseggelem õket, de én támadni már meg sem próbálok, mert nincs még mindig támadó gyalogság ( a phalanx csak védekezésre jó), nincs combos támadó lovasság (állítólag majd lesz a sokadik szinten a catapracht). Védekezés az tényleg jó gyak 500 fõs helyõrségekkel lazán bebukja a gép ellenem 2800 emberrel, csak hát ez így kicsit uncsi.
Nagyon úgy néz ki hogy a készítõk a római oldalon kívül más oldalt nem teszteltek a játékban. Selecuidokkal az a helyzet hogy dögunalomba fullad a játék. 50 év eltelt folyamatosan építek, de még mindig nincs ütõképes egységem amivel támadni is lehetne. Amúgy meg minden negyedik körben a egy keleti városomat megtámadják az örmények, középen az egyiptomiak, nyugaton meg a pontus, mindig meghalnak kb 1500-an, de nem baj, 2 kör múlva újra egy 2000 fõs sereg, és ez megy 100 kör óta :D
Kipróbáltam a barbarian invasiont, gothokkal. Ott nem is próbálkoztam, a védd meg magad 10000 fõnyi ellen 5 generalos egyszerre ostromot kicsit furcsának érzem az erõviszonyok szempontjából. Biztos arra gondoltak a készítõk hogy a seregek szétszélednek, és minden irányba támadnak, de ez is úgy sikerült mint a lovasság mesterséges intelligenciája: szarul, mert annyit csinálnak hogy egy nép összes serege vonatozik, és mind egyszerre megy egy városra :D
Selecuidokat meg megoldottam. Szokás szerint ahogy a cigány örmények mindig csinálják 3. körben jött a diplomata, cease fire és trade rights, majd köv körben már ostromolta is a Hatra-t. Viszont a mellette lévõ városban egybõl cavalry stablet fejlesztettem(mert ott már lehetett), és egy generallal 2 egység militia cavalry 1 kockára a várostól fogyott ki... Persze a városban csak paraszt volt meg militia phalanx. Az ellenség már csinált egy faltörõ kost, akkor gondoltam talán a bejáratnál a phalanxal szétszurkálom, de már ismerem az ai-t és az történt amit vártam... megállt a kapu elõtt a faltörõ kossal és hello, várta hogy én kimenjek aminek ugye jó vége nem lehet hiszen neki pelastja és lovassága is volt. Így visszatöltöttem és és egy auto_win defender-el kieszközöltem egy kis gyõzelmet, persze rögtön újra visszaostromolt, csakhogy az új körben az 1 kockára lévõ general 2 lovas egységgel ott volt, amivel megtámadtam. Majd fél perc múlva a városból jött a reinforcement, így bár még mindig gyengébb egységeim voltak (neki voltak horse archerek meg 2 pelast egység is, a spearmaneken kívül), de már voltak gyors egységek így, 130-as veszteséggel és 540 killel (összes meghalt) nyertem, és innen már ok a dolog mert már 3 városban is van istálló a maradék kettõbe meg küldök, így már nem tudnak elmenekülni többé. Pénzprobléma meg egyáltalán nincs, így a 6. körben már 25000 pénz van pedig folyamatosan építek, nincs is mire elkölteni, uh a tartományok sötét határterületeire watchtowereket építgetek.
Na asszem ezt az EB-t kihagyom. Kör közben egy egység mozgatása után szakaszos szaggatás ciklus indul a kör végéig rendszeresen. A körlépéskor pedig idegesítõen sokáig gondolkozik.
De kipróbálom az EB-t gondolom az alap játék problémái nem csak engem zavartak hanem másokat is, és ezek egy része javítva van benne. Még nem ismerem de remélem az rtw moddolása jól megoldott és nem piszkol az eredeti fájlokba.
Ezzel még mindig az a probléma, hogy a lovas íjászok más egységek hátbatámadásakor röhögve szitává lõvik a vezérem lovasságát (aminek vagy 3 percig tart hogy egy csapat íjászt leirtson, így érezhetõen még egy equites-nél is jóval gyengébbek). De a sikerül is, a lovas íjászokat a vezér lovassága megint csak nem éri utól :) Azon kívül meg csak paraszt és militia phalanx van. És mondom már a 3 körben megtámadja a városaimat parthia, és az örmények, olyan várost ami még archery range építéséhez is túl alacsony szintû. A gép meg szinte soha sem támad, max az íjász lovasokkal szaladgál amikkel értelem szerûen semmit sem lehet kezdeni az elején.
A Pirates! óta csal a gép, magasabb fokozaton egyre pofátlanabbul - ezért sem ajánlom a VH-kat, inkább köss bele mindenkibe normal-on, az még hihetõ eredményt produkál (ha már kihívásra vágysz). :D
Emlékeim szerint - mert EB óta sokat nem játszottam a Vanilla-val - , ha a két ponton - az egyiptomi 2-3, viszonylag közeli várost is zaklathat, de ott 6(?) kör alatt kész a barakk, másik 3-4(?) alatt a dárdavetõ-képezde... - egybõl egységeket gyártok, hogy látszatra legyen helyõrség, akkor kissé visszavesznek a nyomulhatnékjukból - ha már él a hadiállapot, akkor, akár csak 1-1 körre is, de ostromolni, zaklatni az ellent (inkább üldözzön a nyílt színen, mint a városomba beszorítva ostromoljon). (A perzsa gyakran elmegy a sivatagba hódítani, ha nem bír velünk: a védtelenül hagyott városát ilyenkor feltétlenül be kell venni (ezek után már csak É-ÉK-rõl várható komolyabb perzsa csapat, de az sem 10 körön belül - kém az útra, vagy torony, ha telik rá) - a MP elleni frontális lovasrohamok se sokat érnek, ha a közelben van a vezérünk és támadólag lépnek fel a társak is.) A csaták elég kaotikusan alakulhatnak: a családtagjaid az egyetlen lovasságod - a fölös embereknek irány ez a két front, mert õk ingyen regenerálódnak - , míg a MP és a (kényszer)sorozott phalanx az egyetlen gyalogságod. Íjjászok ellen erdõbe, amúgy domboldalra - térkép-sarokba - , egymást védve (körív) felállva (ha túlerõben érzi magát a gép, akkor mindig támad, még ha a fél térképet is trappolták át az egységei...). A lovasság neki-vissza (roham-bónusz!, lehetõleg ne szembõl) vagy üldöz/elcsal (lovasíjjászt, dárdavetõt) állandóan, gyalogos (a fürgébb MP, vagy a peltasztész) próbál oldalba kapni, akit lehet. De ezeket Te is tudod, csak ne VH-n akarj vigéckedni - pláne a Szeleukidákkal! :D
Az ellenséges családtagok ne nagyon éljék túl az összecsapásokat. A Long, Very Long lándzsaerdõre szembõl érkezzen az ellen, úgy sokáig kitartanak - a házak közé, a szûk utcákba beállni velük, ha már más nincs - és ki lehet velük védekezni addig, amíg megtörik, felmorzsolódik az ellen: Védekezõ gyalogsággal (phalanx) soha ne akarj támadólag kezdeni, hacsak nincs meg a számbeli és/vagy minõségi fölényed az ellennel szemben. De mindig legyen kéznél egy családtag, vagy egység, ami a végsõ lökést megadja a morálbombádnak - kifárad egységek a leküzdhetetlen lándzsák ellen, majd oldalukba, hátukba egy lovasroham = pánikszerû menekülés. Mindig küldöm a diplomatámat békét (soha nem a perzsákkal, vagy az egyiptomiakkal), kereskedelmi egyezményeket és szövetséget kötni (a pontusziak is elõszeretettel lépnek be harmadik ellenségként a képbe...) - ha már van pénz - még a kör elején - , akkor vesztegetni (hátha bejön - egyiptominál nagyon ritkán - és megéri).
A sérült egységeket - ha csöndesedik a helyzet és gyûjtened kell vmire vagy ha már támadni óhajtasz - csak a legvégén felgyógyítani, hogy addig se vigyék a pénzt fölöslegesen: ez ugyan ostromot jelent(het), de ha ezzel (is) be lehet csalogatni egy kisebb seregét a tõrbe...
Parasztot max. milíciának/helyõrségnek (morálcsinálónak) képzek, mert másra nemigen valók - kivéve a Kelta/Germán (1 helyett 4 pontos támadás és védekezés) változatát, vagy ha már a kovácsmûhely(ek) és/vagy a számukra bónuszt adó templom felépült...
Kém ellenséges városban max 20%-ot ront a kém, de már rájöttem a renddel is csal a gép. Pl szabotázs templomra, és titkosrendõrségre, 15%-os rend van. Majd következõ körben 120% 20000 létszámmal, mindössze 60db nubian spearmennek, úgy hogy újjá sem építette a templomot meg a titkosrendõrséget :D
Úgy látom nem olvastad amit írtam figyelmesen. Mint mondtam a selecuidoknál parasztot és militia phalanxot lehet csak gyártani, és több környire van a városfejlõdés. Na most ha elmondod hogy te hogy kapsz el ezekkel több egység pelastot, horse archert és cataprachtot (mert a környezõ népek ilyesmikkel kezdenek). Én azt látom hogy a 2 egység közûl aminek van esélye utólérni a pelastokat a paraszt, ami ugye semmire sem jó :D a lovasokat ezek sem tudják utólérni, a militia phalanx még a pelastokat sem :) Nem hogy támadni nem lehet még védekezni sem. A parasztokra ránéz egy ellenség, és futnak. A militia phalanxot meg körberöhögik a lovasok, és balettozva szétíjászkodják távolról. Még a rebelek is, ugyanis nekik is vannak íjászaik, és lovasságuk :) Biztos erõsek lennének 20 kör után amire a városok megnõnek használható egységek gyártására, csak hát a környezõ népek kb a 3. körben már támadnak, top egységekkel is. Gazdaságnak ehhez semmi köze, mint mondtam rögtön a kezdés után indul a móka, és míg a selecuidoknak 0 szintû egységeik vannak pl parthianak fullos egységei.
A kém a saját városban annyit segíthet a morálon, mint amennyit az ellenségesbe belépéssel ott ront - azért idegenben (sokkal) jobban dolgozik õkelme. Ha nincs egy képzettebb kémed, vagy orgyilkosod az adott városban, akkor nagyon ritkán derül fény az ellenséges kémtevékenységre - a legbarátibb szövetséges is szokott ekképpen "viccelõdni" -> de csak ezért megháromszorozni egy (pár), amúgy boldogan adózó város õrseregét... (Ha kevésbé védett az adott határszakasz, akkor a "gép" így (kémekkel) jelzi elõre a támadási szándékát.)
Na ugye, én is azt mondtam, hogy a "puhább" célpontok ellen jó a kutyus. :P
A mögéjük nyílvetõt - nyilván - kisebb szinteltolással - pl. domb- és hegyoldal - értettem. Az 1.0 másik sajátossága volt az, hogy a távharcosaink semmiféle képen nem voltak hajlandók baráti egység fölött átlõni, csak a morálnak is igen jót tevõ hátba sebzésekkel. :))
A Szeleukidákkal semmi gond sincs - a nagy kiterjedésû és erõszakkal összetartott birodalmak sajátossága a felbomlás (Baktria, Perzsák kiválása), ami náluk a "szokásosnál" is gyorsabb: hiába, sok "barátjuk" is volt mindehhez - , (dél-)keleten a perzsákat, közép-délen az egyiptomiakat kell megakasztani egy-egy városnál - bármily meglepõ, az erõszakos kontra (városfoglalás) a megoldás: szigorúan "kézzel" irányítva (nem a'tómatán) a csatákat, mert amíg nem szednek magukra tapasztalatot az ellenséges egységek és családtagok, addig azért sokkal könnyebb leverni a 2-3x túlerõt is - , miközben vad sietséggel kell a többiek elõl elorozni Kis-Ázsia (és a Közel-Kelet) még szabadon hagyott részeit és erõsen gyúrni a gazdaság talpra állítására - max. az egyiptomiakkal voltak, de csak kezdetben nehézségeim. Igen, sokáig a Militia Phalanx lesz az alapegység - csak szembõl kapja az "áldást", úgy nincs vele gond... :D :P
bazze ezt komolyan gondolta a vadbarom aki beállította a kezdõ dolgokat a népeknél? Elkezdtem a selecuid-okkal a kampányt. Azt a városai kezdetben nullák, a kezdõegységei pedig paraszt és militia phalanx(és nagyon távol vannak a városok a fejlõdéstõl így recruitolni sem lehet jobbat jópár körig. Na most ezekkel még egy csapat íjász ellen sem lehetne nyerni, de nem is kell, mert a környezõ népek, lovas íjászokkal, meg fullos lovas catapracht-al kezdenek és 4 körön belül támadnak és megsebezni sem lehet õket mert egyszerûen elsétálnak :D De most komolyan milyen vicces már egyik nép alap egységekkel kezd, másik pedig késõi fullos egységekkel, nem véletlen hogy az elõzõ kampányban a selecuidok estek ki elsõnek.
Látom nem lehet a játékban diktátorkodni... befoglaltam rómát, az emberek közötti népszerûségem az egekben. De teljesen olyan volt mintha egy sima várost foglalnék, semmi extra lehetõség nem nyílik meg. Persze a másik 2 család rögtön ellenséges lesz és nem is akar békét kötni még azután sem hogy megostromolnak és legyõzöm õket. Úgylátom ennek tényleg csak úgy van értelme hogy megvan az 50 tartomány befoglalom rómát és vége.
igen amelyiknél van skirmish mód igen csak annak az lenne a lényege, hogy dob/lõ majd elrohan. De ezek dobás nélkül is elrohannak úgy is ha a cél egység éppen egy másik egységemmel harcol, tehát nincsenek veszélyben :)
Nem akarok hülyeséget írni, de úgy rémlik, a távolsági egységeknél a hátrarohangálás egy ikonnal kikapcsolható.
Hát a kém nem tudom hogy venné le a public ordert, én max a szabotázzsal tudom én az épületek rombolgatásával bérgyilkossal. Egyébként az ugrálós helyeken évtizedek óta nem látott senki kémet.
Hajító és nyílvetõ senki mögé nem kell, mert akkor õket lövi szét a fantasztikus célzásával. Csoda az hogy a hajítógép önmagát nem tudja megdobni.
Pedig 250-edik körnél is használok harcikutyát, és nagyon jól szétkergetik a puhább egységeket, meg a lovasokat.
Ja, amíg még el nem felejtem: A Pretoriánusok Kárthágóban "tenyészthetõk" ki leghamarabb, a rómaiakkal játszva - persze, kisebb csetepaték megvívását követõen. :D
Ha hirtelen, sokat esik a pubic order-ed, az ellenséges kémet jelent!!! A családtagoknak pedig elég nagy nyugtató hatása lehet, ha van bónuszuk (influence - zöld babérkoszorú, a legalsó, a 3 közül) - a health és law értéket adó templomok, épületek sem rosszak e téren.
A flotta gond az v1.0 jellegzetessége: ott 50 kör után már szinte mozdulni sem tud a saját flottánk az ellenfélétõl (meg a még semlegesekétõl...) - viszont 1:1-ben (elõállítási költségen) megy bribe. :)
A Light Auxilla-t, ahogy a többi hajítódárdás egységet sem szabad önállóan használni! Mindig legyen egy közelharci, ami leköti a célpontjukat, akkor nem hátrálnak-rohannak a végtelenségig - néha, a gyatrákon ez sem segít, de a rómain már igen.
A harci kutyák csak az elején kemények (a Germánoké a legerõsebb a 3 közül), egy tapasztaltabb, keményebb egység ellenében már közel sem olyan hatásosak, mint a gyengébb és képzetlenebb egységekkel szemben - viszont olcsó a fenntartásuk.
A "sima" Auxilla a szárnyakra való, a lovasság ellen, mert szembõl, a Légiósok ellenében, nem szabadna az ellenfél lovasainak teret nyerniük - ha mégis, akkor még edzeni kell a cohors-okat... vagy több íjjász és hajító- és nyílvetõgép kell még mögéjük. :D
Mint írtam, az ellenfelek sohasem fognak kihalni, bármennyit orgyilkolsz is meg belõlük - ahogy a pénze sem fog elfogyni sohasem (ha konzolt kérsz, akkor láthatod is, hogy mennyi aranyat dob nekik pluszba a gép, körönként).
A szekerek ellen (és nagyjából minden veszélyes egység ellen) megvan a megoldás. Úgy 3-5 archer auxilia, és ezekkel ellenséghez közel menés, úgy hogy fedezve vannak lovasság, és praetorian cohorsokkal. Majd a legveszélyesebb egységekre, össztûz. Elõször a szekerek, utána az egyéb lovasság, majd az íjászokra (akik akiket az íjászos lovasság irtásával egyidõben a nehézlovassággal két oldalról szétkergetek), majd végül a közelharcos egységekre. Itt az elején azt hittem bukni fogom, és közben is úgy tûnt mert elég kaotikus volt, de nem buktam egyáltalán :D (pedig talán ez volt legnagyobb létszámkülönbséges csatám, ugyanis a semmibõl támadt rám az egyik kapitány miközben egy várost ostromoltam.) A light auxilia használhatatlan, gyak edzeni sem nagyon lehet õket mert kb még a parasztoktól is elfutnak dobás nélkül :D Viszont a sima auxilia, bár nem dobálódzik, de ha rájuk csalom az ellenséges lovasságot, úgy hullanak a lovasok mint a legyek. Aztán a harcikutyák is jók, meglepõ mekkora pusztítást tudnak csinálni, akár nehezebben páncélozott egységek között is, az íjászokat meg nagyon szépen szét lehet kergetni velük :) A velite gladiatorok meg nem is tûnnek gyengébbnek mint a páncélozott gyalogság, csak a nyilak ellen kell fokozottan védeni õket, viszont gyorsan oda pattognak ahova kell mert gyorsan futnak, és elég gyorsan reagálnak.
Bérgyilkosokkal és kém kombinációval viszont rájöttem milyen szépen lehet trollkodni :D. Kém be a városba, 2 bérgyilkossal meg templom, titkosrendõrség épületek elleni szabotázsok. minden körben, így olyan 0 és 30% között tartva az ellenfél városának public orderét. Így néhány kör alatt 3 egyiptomi várost változtattam rebellé :D De az vicces volt hogy az egyik tartományom közelében egy egyiptomi családtag ólálkodott egy sereggel. Bérgyilkossal megölettem, következõ körben ugyanott állt a sereg, egy újabb családtaggal, megint megöltem, és ezt halál komolyan még 10x eljátszottam. Szóval ahogy látom a gépi játékosoknál a családtagok csak úgy teremnek a pusztában, végtelen számban. Hasonló képpen van ez a gépi hajóflottákkal is, azok is csak úgy teremnek a tengeren, ez már tuti. A játékban kaszpi-tónál 3 kikötõ van, (campus allanni, campus sakae, és valami p betûs a déli részén). 2 az enyém volt, 1 pedig folyamatos blokád alatt. úgy hogy a blokád elõtt minden flottát tutira kiirtottam. És idõnként még is hátba támadja egy nagyobb egyiptomi flotta a blokádot tartó flottámat.
A családtag hiány gond, úgy is hogy távollétnél is lehet építkezni, mert mint írtam a public order teljesen kiszámíthatatlan, egyik körben akár 120% következõben meg 60%, aztán akár újra 120%, bár a nagyon régen foglalt városok valamivel stabilabbak, de van azért 20 éve befoglalt város ahol mindenki happy, 115%-os public order van, ha egyedül a családtagot kiviszem belõle rögtön vörös lesz 40%-os public orderrel.
A kiváló morálú és 'Az ellenséget megfélemlítõ' egységek ellen, ha lehet, ne újoncokat küldj, mert nekik nincsenek a tapasztalati szintekért járó bónuszaik - õket lázadókon, másod- és harmad-osztályú egységekbõl álló seregeken edzd. Az edzetlen hajítódárdás ismérve a "nem akar megállni, hogy eldobja a dárdáját" effektus - ezekbõl is beszaribb fajta, ezek kerülendõk a sorozásnál. Azonkívül, ha egy római város eléri a 24k-s, legnagyobb méretét (fel is épül a kormányzói palotakomplexum), akkor onnantól ott lehet Pretoriánusokat is képezni - még Marius elõtt is! A keményebb csatákba õket vigyed - egy Mars-templomos kezelés után, ha a Brutus-okkal valál - , mert nem a beszari és felületes sérüléseket okozó fajtából vannak, mint a többi tucategység - pláne, ha 4-5 szintet magukra szedtek útközben. A "sima" Légionárius sem rossz (nem a korai, de még az is elmegyen, végszükség esetén...), de nekik sem árt min. 3 szint, hogy formába lendüljenek. A Pretoriánusnál már csak a Városi Cohors-ok jobbak, õket szinte már övön aluli képezni, mert "mindenevõk" a csatatéren a 4. szint után.
Márius után a rómaiak íjjász-problémája is megoldódik, addig pedig a Krétai zsoldosok - akikkel csak kézi-vezérelt csatákat szabad játszani, hogy el ne fogyjanak idõ elõtt - a megoldás erre.
Ha vannak - akár zsoldos is jó erre a célra - a seregedben - azér' jobbfajták legyenek ezek a - beáldozható egységek, akkor azokkal meg tudod "kötni" - egy ideig, legalább is - a nehezebben "emészthetõ" egységeket is, akik így már legalább a roham-bónuszukat nem kapják és könnyebben oldalba-, hátba-kaphatóak a direkt erre a célra tartogatott nehézlovassággal (ha egy íjjásznak közel-harcolnia kell (amiben amúgy is gyengébb), akkor nem tud távharcba bocsátkozni; a szekerek és lovasok nem élhetnek a roham-bónuszukkal; az egyszerre, több irányból támadott egység hamarabb elhull (netán még pánikba is esik elõtte :)) ).
Ugyan már az elsõ Shogun-ban is megvolt az a fícsör, hogy ha egy egység megfutamodott, akkor annak a szomszédjainál is esett emiatt a morál - szélsõséges esetben az egész "frontvonal" szétszaladt - , ezt ki kéne használni: a gyengébb elemeket megfuttatni, a vezérét elkapni. Ezek után már a fanatikus osztagai is könnyebben verhetõek.
A tüzes nyíl pontatlanabb, mint a "sima", viszont a morálra "jótékonyabb" hatással van - egy-két ilyen sorozat, majd némi nehéz lovasroham... oldalról, miközben a szomszédja is ilyet kap a másik irányból... :))
Családtag lehet egy-egy keményebb, de a kapitányok által megvívott gyõztes csata után is. A gépi "játékosok" meg nem halhatnak ki krónikus családtag-hiányból kifolyólag! Ha oly' beállítással kezded a kampányt, hogy minden városodban építkezhetsz, akkor a családtag-hiány sem akkora probléma - a frissen foglaltakba (lázadáscsitítónak), nagyobb kereskedelmi központokba (erre is lehet bónuszuk), a jobb seregek vezetõnek (a bónusz itt is).
Végezetül: a rómaiaknak minden taktikai kérdésére a(z edzett) Légiunárius a megfelelõ válasz!!! :D
No most pár nap az egyiptomiakkal való harc után, ha nem láttam volna a játék többi részét azt mondanám, ez egy komolytalan idétlen szar játék.
pl eddig 30 egyiptomi family membert nyírtam ki fõleg bérgyilkosokkal. És nem hogy a városaiba vannak még family memberek ezek után is, de még harcolni is küldi õket. Na nekem úgy hogy family member csak természetes halállal halt eddig, 30 veszteség után nem hogy harcolni küldeni de még a városokat megtartani is nehéz lenne.
Befoglaltam egy egyiptomi tartományt, sajnos hallgatva néhány netes tippre hogy a rabszolgaság vagy a kiirtás árt más városokban is, csak simán megszálltam. Persze public order nem volt, pár kör után fellázadtak ellenem(még 1 kör kellett volna hogy a teljes létszámú családból 1 embert oda küldjek... mert teljes létszámú családdal nekem csak ennyire telik nem tudok még 10 membert küldeni harcolni mint az egyiptomiak :D). Aztán mit látok? Nem rebel lett a város, hanem rögtön egyiptomi! És ez még nem a legrosszabb, abban az egy körben 3000 katona termett a városban, de nem csak parasztok ám, hanem harci szekerek, normál íjászok, nehézlovasság, minden. Ezen nem tudtam hogy röhögjek-e vagy anyázzak, mert ekkora ordenáré hibát ennyi patch után nem tudtam elképzelni egy játékban.
A másik poén ugye az említett harci szekerek. Most az íjászos harci szekeret tapasztaltam meg: harcolnak a nehézlovassággal miközben a jó messze lévõ íjászaimat lövik! És ezt egy egység csinálja egyszerre, méghozzá mind2-t óriási sikerrel.
Ehhez még hozzájön az, hogy a lovas elhárító light auxilia aminek külön bónusza van harci szekerekre, nem lõ soha semmilyen lovas egységre. Ugyanis ha közel ér a lovasokhoz, rögtön megfordul és el kezd menekülni (egy dobás nélkül), még akkor is ha nincsenek veszélyben ugyanis a célpont lovasok más csapatokkal harcolnak. Gyakorlatilag a lovas elhárító egységeket csak gyalogos ellen lehet bevetni :DD A sima íjászok 1000x hatékonyabbak a lovasok ellen, mert bár azok is futnak ha közel érnek hozzájuk, de legalább nem 2cm a lõtávolságuk.
Velites már nincs a mariusi reformok után. De gondolom a megfelelõje a sima auxilia.
Tegnap elég érdekes dolgokat tapasztaltam. Mivel az egyiptomiakkal harcolok, megtapasztaltam a terminátoríjászok, és a gyilkos aurás harci szekereket.
egyiptomi terminátoríjászok (pharaoh's bowmen): Faszán íjászkodnak, és még elég szépen fel is tudnak tartani és jó párat leölni, egy elölrõl és hátulról egyszerre érkezõ nehézlovas rohamból... Emellett tegnap egy csapat harcikutyával harcoltak(feléjük is fordul mind folyamatosan), majd hátulról nekiknyomtam egy nehézlovasságot, és kb mintha betonfalnak mentek volna 5 lovas kapásból átesett az egész kócerájon és kifeküdt, azok a terminátor íjászok akiknek nekirohantak meg sem rezzentek továbbra is a kutyák felé próbáltak menni.
halálos aurás harciszekerek (egyiptian chariot NEM az íjászos): közelségüket (500m) onnan lehet érzékelni, hogy elkezd szép lassan fogyni az íjászosztag, úgy hogy semmi nincs körülöttük lõtávban semmi nem(torony sem) látszik rájük közelítve is hogy semmit sem kapnak, csak fekszenek ki lassan. Emellett 1 harci szekér osztagra ráküldök 2 db legionary cavalryt, amik egész gyorsan kiiírtják a szekereket, de 1, igen egy szekér megmarad ami köröz mellettük és akár hogy klikkelgetek nem csapják le. A poén ebben az hogy ez az egy szekér úgy hogy más ellenség nem érte a lovasaimat 30! lovast ölt le 10 másodperc alatt, miközben nem ment annyira közel csak körülöttük ment.
Az íjász harci szekér külön vicc, távolabbra lõ mint a gyalogos íjászok, halálpontosan (ami elég nehezen hihetõ egy mozgó, ráadásul rázkódó szekérrõl).
Falu dombról lõdözésnek nem sok értelme van, mert egyrészt ritka hogy be tudnak jönni, másrészt meg akkkor a gyalogság hatékonyabb mikor közrefogja õket. Tegnap sima wooden wallos városban támadtak meg, a heavy onager pont a fal mellett volt. A barom gép pont a fal másik oldalától a falhoz képest 30 fokos fonalban 2 sorban beállította a 2500 emberét. Tehát gyakorlatilag hosszában akárhova talál a hajítógép, tuti betalál egy ellenséges csapat közé... de nem, mert más volt. Egyet a 2 sor közé, egyet el a francba balra, egyet jobbra, egyet épphogy csak az ellen mellé, egyet a falba gyakorlatilag ennél zsírosabb könnyû célpont nem létezik, ha én ott álltam volna a fal másik oldalán, köveket kézzel vakon (mert a fal magasabb) saccra irányba dobva is 50%-os találati arányt értem volna el :D
Viszont a repeating ballistákkal egész jól lehet aprítani a népeket ha közel tudom csalogatni hozzájuk, persze nem ostromkor. Gyönyörûen átvisz egy oszlopnyi embert vagy lovast :D
Amúgy a tüzes nyíl a sima íjászoknál mire jó? Mert azt látom hogy inkább kisebb pusztítást végez mint a sima, strongholdban is csak a kát szurkos árkok begyújtására volt jó amikor átsétált rajta az ellen, de a rome-ban nincs ilyen.
Velites: elefántok és harci szekerek ellen kiváló, amúgy segéd-tüzérség a nehéz-közelharci egységek mellé/mögé - célszerû az íjjászbónuszt adó templomokkal rendelkezõ városokban (Gall, Makedón) "imádkozni" velük, hogy "erõsödjenek".
Pár egységnek van "parancs nélkül is támad" tulajdonsága - ez idegesítõ, mert fél szemmel mindig vigyázni és gyakran "kézen fogva vezetni" is kell õket, hogy nehogy egy balga húzásukon ússzon el a csata - ahogy az nagyon sokszor meg is esett a történelemben.
Az ostromgépek a "falu" dombjáról már jól lõdöznek, ha falakon belül van az ellenség, akkor a "vízszintesen" lövõk is szépen tarolnak a közökben. Városokban hanyagolhatóak ezek a nyílt csatai és (kívülrõl) ostrom eszközök - a kaputól távolabb, az útról még átlõ a falon, egy szûk szögben.
Bgabor: Az Empire nem rossz, csak mod kell hozzá (DMUC(+AUM)) - a Napoleon-t éreztem lehúzás-szagúnak, nem kicsit (ilyennek kellet volna lennie már az alapnak is és a Napoleon-nak meg egy kiegészítõnek). Annyit azonban elismerek, hogy abban (ETW) már inkább a pénzügyi elvárásoknak, mint a sorozatot kedvelõ fan-oknak való megfelelni vágyás volt túlsúlyban - de már van benne végre tengeri csata és a korszak-választás sem rossz (csak a megvalósítás)!
Azért olyan hihetetlen ebben a játékban, hogy gyak 2 hete játszom vele, és 1 népet próbáltam ki és még messze vagyok a végétõl ennek is, szóval még az alap játék is sok hónapnyi szórakozást jelent még, és még azután a kiegészítõk... vicces ez az 5 órás játékok világában.
van ebben egy eszméletlen marhaság. ballistákat meg a hasonló gépeket nem lehet átvinni a kapun(ha ostromolják a városomat (mert ugye a fal fölött nem tud átlõni vagy nagyon ritkán) ami egy vicc tekintve hogy egy kõfalas város kapúinál 2 ballista egymás mellett is lazán átférne, nem hogy libasorban... Így aztán védekezéskor teljesen haszontalan. Legalább ilyenkor a falra vagy a toronyba (mint a stronghold-ban) fel lehetne rakni legalább fixen...
A tûzgolyós onagerek pontosságát meg akárhogy is nézem hogy régi technika, meg nem trebutchet, de az azért nagyon durva amikor 5 méterre közvetlenül az onager elõtt álló saját egységet telibe trafálja amikor egy 300 méterre lévõ célt kéne lõnie.
Nekem soha egyetlen népnél sem engedett 160-255 fõs egyésgeket mozgatni. Jóval komolytalanabb méretû csaták voltak az MTW-ben. Gõzöm sincs, hogy miért, de már nem is igazán érdekel.
Ez a játék nagyon komolyan veszi a fáraó átkát... hadat üzent nekem egyiptom, erre athénban és campus alanni-ban kitört a járvány :D de õk szívnak jobban mert abban a körben ahogy hadat üzent 2 tartományát befoglaltam (ugrásra készen volt pár csapat :D), majd megpróbálta visszafoglalni ezeket azt is visszavertem, meg bérgyilkosságok is történtek, így 5 fõvel szegényedett a fáraó családja 2 kör alatt na meg 6000 fõnyi hadsereggel :P
Viszont az északi (mai oroszország, és ukrajna környéki) városok elég érdekesek... az egyik 1 kör alatt happyrõl lázadó hangulatba vált, majd néha vissza. És valahogy ott nekik soha sem jó semmi pedig vannak havonta versenyek és gladiátorharcok, adó legkisebb, épül a csatornarendszer... asszem ebbõl lakosságirtás lesz.
Igen, mert a római kor sokkal hangulatosabb. Ezért várom már nagyon a ROME2 Total Wart, de a kedves fejlesztõk sajnos jelenleg még a Songoku Total Warral szarakodnak, elõtte meg volt az Empire és a Napoleon, amik a széria mélypontját jelentették.
Én elõbb játszottam a Mediewal 2-vel mint a Rome -al,de nekem jobban tetszik a Rome. Szerintem egyszerûen hangulatosabb. Egyébként csak azért nem foglalkozni egy játékkal mert régi szerintem hülyeség.
De mégsem a római korban játszódik.
Merthogy sokkal optimalizáltabb és bugtalanabb mint a Rome.
Emberek, szerintem a Medieval 2:TW-vel játszatok. Én is jobban szeretem a Rómás korszakot mint a középkorit, de a Medieval 2+Kingdoms kieg ugyanezt tudja mint ez a játék, csak éppen százszor jobb grafikával, továbbfejlesztett lehetõségekkel, és gyakorlatilag bugok nélkül. Mai napig az a legjobban sikerült újkori TW játék.
A Rome-al már nem érdemes foglalkozni, túl régi.
Bughalmaz ostrom:
Siege tower odaáll a falhoz majd az egység ott rángatózik aljánál és nem mennek fel. ugrálnak föl és le a katonák, és ennyi. Semmi reakció semmire, nem lehet azt mondani sem hogy hagyják, az az egység arra az ostromra használhatatlan... Ellenség a fõtéren áll, a város másik végén, úgy 10 perc alatt elszerencsétlenkednek a közelébe az egységeim (út mellett a városban ott a zöld füves terület, de ááá nem használják, csak az út. Egy bejárat van a fõõtérre be akarom csalogatni az ellenséget az elágazásra, hogy ott egy principes egység, és egy nehézlovasság két oldalról mepuszilja. Odaküldöm az íjászokat az elágazásba, hogy lõjenek, mert onnan rálátnak az ellenségre, és ki is csalogatják. Szarnak lõni, összevissza szaladgálnak, majd megindul feléjük az ellenség. Mondom nekik menjenek hátra, mire elkezdenek a lándzsás hoplitáknak rohanni. Mondom mégegyszer hogy menjenek hátra, nem érdekli õket. harmadszorra végre megmozdulnak (fele már meghalt). Jön a az ellenség, principes rá, misik oldalt a nehézlovasság, mondom támadás, erre tök ellenkezõ irányba elkezd rohanni.
Máskor meg a nehézlovassággal kavargatom az ellenség sorait (köztük szaladgáltatom, és ha látok egy nem lándzsás egységet ami másfelé figyel kapják a hátukba), szalad egy egység falxmen mellett, majd ahhoz képest hogy nem esik útba és a célhelyük még jó távol van, az összes ráfordul a falxmenekre parancs nélkül.
Aztán az is érdekes, hogy: velites, roman archer = nagy nulla, használhatatlan, semmi (rövid lõtáv semmi sebzés), viszont ha már van auxilia archer az nagyon durván jobb, kb 2x akkora lõtáv, és iszonyat pusztításra képest (egyik ostromon egy teljes falon álló falxmen egységet kilõttek lenrõl). Kicsit durva a különbség.
RTW2 tervezett vagy nem? Van már olyan MOD, ami javítja a legsúlyosabb állatságot, hogy kitámadtva a városból az MI nekimegy a falaknak ostromgép nélkül...?
Halihó
Lenne pár kérdésem. Csak eredeti rtw-el lehet online jáccani???? Miért van az, hogy ha feltelepítem a lords of the ring total war módot. Mûködik rendesen,de csata közben sokszor lefagy. Követtem a telepítés utasításait és normálisan a módhoz megfelelõen patcheltem.
A válszokat elõre is köszi
Ja közben rájöttem a dolgokra.
Mi van akkor ha nem tudok terjeszkedni azért mert nincs elég ember a családban? (mert ha a városból hosszabb idõre kiviszem a governort, megõrülnek a népek). Gondoltam már arra hogy a stabilabb városból kiveszem a családtagot, de az a gáz hogy a játékban a nép lázadó/nyugodt logikája teljesen kiszámíthatatlan még ott is. A családban meg a párok felének nem lesz gyereke a férfi természetes haláláig. Brutii-val vagyok, megvan görögország kivéve a kis ázsiai rész, trákiától is elfoglaltam a tartományokat pannóniáig, de tovább nem tudok menni mert nincs ember, pedig pénz és katona van annyi mint a szemét.
Tipp: saját templom felhúzásával - akár a régire is, ha annak megfelelõek a bónuszai (részemrõl a kereskedés volumenét növelõk vannak elõnyben, bár a tapasztalatot, vagy távharcosok értékeit felturbózók sem rosszak 1-1 helyen), talán a moráljavító épületek is jók erre a célra.
Most játszom elõsször az rtw-vel.Városoknál a kulturális büntetést hogyan lehet csökkenteni? Elõre is köszi a segítséget!
A falaknak is vannak szintjei.
Palánk, fa fal, kõ fal, magas kõ fal és erõdítmény szint.
Ami fából készül azokat faltörõ kossal és skorpióval, ballistával lõheted. A kõbõl készült falakat katapulttal, onagerrel lõheted hiszen a tölteteik nagy kõgolyók voltak arra hivatottak és képesek hogy bontsanak a falakon és dõlhessen ha eleget lövik. Ez nem volt másképpen a történelemben sem. A Skorpió és ballista más néven nyílvetõ. Nyílvesszõ-ket vagy akár dárda méretû társait lõtte ki a két oldali megfeszített kötélköteg (torzió) és az azokban elhelyezkedõ karok segítségével. Bizonyos társai kõdarabokat is képesek voltak nagy távolságra eldobni. Fejlettebb változatait a rómaiak hozták létre.
A töltete sem volt alkalmas arra, hogy falakat döntögessen tehát ezzel a részével semmi gond.
"Onager - Erõs fagerendák között, vízszintesen megfeszített kötértorzió segítségével mozgatták meg a középen elhelyezkedõ vetõkart, ami parittyás vége esetén onagernek, kanalas vége esetén katapultnak neveztek. Nagy elõnye volt, hogy gyorsan lehetett újratölteni."
"Trebuchet - Az ostromgépek királya. Gigantikus csodákat építettek belõlük. Itt az energiát a vetõkarnak a másik végére függesztett súlyok gravitációja adta. Akár mázsás követ is képesek voltak komoly távolságra dobni. Rendkívül pontosan lehetett kalibrálni õket. Egy darabig az ágyuk mellett is használták." rorrás: ostromgepek.hu
Effektíve amire te vágysz az a Trebuchet, de ezt az eszközt csak a XV. században használták. A rómaiak bár jó fejek voltak a pontosságára az ostromgépeknek még nem tudtak akkora figyelmet fordítani.
Mostanában próbáltam ki 2. szor az rtw-t (elõször valamikor régen, de semmire sem emléxem abból :D). És találtam benne pár jó nagy marhaságot: -a falat nem lehet szétszedni, csak a kaput kilõni meg a tornyokat talán -a kaput csak nagy ostromgéppel lehet szétszedni (ez elég lol) -a katapult irreálisan pontatlan (gyak égõ lõszerre állítva, a összevissza lõ, közelében sincs a célnak, még irányban sem, nem hogy távolságban) - csak ostromtoronynál próbáltam, de miután a hozzátartozó csapat teljesen felmászott a falra, másik csapat mégsem használhatja a tök üresen ott álló tornyot -hajócsatánál egy csomószor elmenekül, és újra megtámadgat ugyan az a flotta, akár ötödször is túléli, és ez elég zavaró
Ezekre van valami mod, vagy valami megoldás?
Ezt nézd meg:
http://imageshack.us/f/864/reklm1.jpg/
Igen, szeretném ha mindhárom frakció a történelmi piros színben pomázna, legalább a harcmezõn, ha a stratégiai térképen nem is, és nem az ocsmány zöldben vagy a fura kékben. :D
Ezt fejtsd ki bõvebben! Sciipi és Bruti egységek ha egy MODban vannak általában két színnel jelölik. Kék és Zöld. A piros a Julius ház színe így a pajzsokon vagy az egyéb ruházaton én még nem találkoztam olyan MODdal amiben a három ház egy játékon belül ne lett volna látványosan "kiszinezve". Van valmi támpontod ami miatt felmerült, hogy ilyen MODot keresel ?
Amúgy nem tudtok olyan modról, ami a Sciipi és Brutii katonákat pirosra festené, legalább a harcmezõn? Évek óta keresek ilyet.
Így csináltam a telepítést, kétszer is. Nem volt sajét parancsikon. MaRee módszerét nem próbáltam ki, lehet hogy az a gond hogy nem telepítettem fel mellé a sok felesleges szirszart(unit documentation stb). Sajnos második próbálozás után elegem lett és letöröltem az egészet.
Ha nincs parancs ikonod akkor ott a gond. Kell, hogy tegyen telepítéskor kettõt az asztalra aminek a tulajdonságában ilyen hivatkozással indítja a játékot.
X:\Rome Total War\RomeTW.exe -mod:eb -show_err -nm
Az EB telepítése közben kérdi, hogy feltelepítsen e ilyen unit documentation meg mittudomén micsodákat, kis jelölõnégyzetben be kell jelölni hogy mindet rakja fel. Nekem is ez volt a bajom, de valami fórumon akadtam rá hogy ez szokott néha probléma lenni. Gondolom azt nem kell mondani, hogy a RTW mappájába telepítsd a modot.
Felraktam megint a Romeot és a EB-t, de nem mûködik.
Hiába indítom a RTW könyvtárban lévõ EB parancsikonnal(merthogy az Asztalra nem rakott), csak a vanilla RTW jön be helyette mindig. Miért van ez?
Kétszer is megpróbáltam telepíteni. Direkt nem a program filesbe pakoltam a Win7 butaságai miatt. Az RTW-re raktam BI+1.6 patchet is, majd az EB 1.1-et telepítettem rá, végül az EB 1.2 patchet. Mégse tudom elindítani az EB-t, csak a vanilla RTWt.
Szóval mi van ilyenkor?
Még pár dolog az UNINStallról. Jól emlékeztem vannak olyan kulcsok amik esetleg bekavarhatnak.
1) Klikk a Win-Startra és Futtatás. (Win7= keresés programokban és fájlokban) 2) Írd be a mezõbe: REGEDIT - A registry editor nyílik meg. 3) Klikk a "+" tovább a HKEY_LOCAL_MACHINE. 4) Klikk a "+" tovább a SOFTWARE. 5) Klikk a "+" tovább a The Creative Assembly 6) Jobb-Klikk és töröld The Creative Assembly mappát. 7) Klikk a "+" tovább a HKEY_CURRENT_USER. 8) Klikk a "+" tovább a SOFTWARE. 9) Klikk a "+" tovább a The Creative Assembly 10) 6) Jobb-Klikk és töröld a The Creative Assembly mappát. 11) Zárd be a registryt.
Amint a registry-kulcsokat eltávolítjuk, még törölni kell a játékfájlokat a merevlemezrõl is. Ha még nem tetted volna meg :)
Törölni kell a RomeTW.ini filet is a merevlemezrõl.
12) Klikk a Start gombra > Keresés (or Search) > Fájlok és Mappák. 13) Keresés a C:\ meghajtón és a file neve RomeTW.ini. 14) A fájl megtalálható a C:\WINDOWS. mappában 15) Töröld a fáljt. 16) Indítsd újra a gépet. Majd lehet kezdeni az új telepítést.
egy ilyen teljes uninstallnál a pach hivatkozások is eltûnnek és nem kell attól tartani, hogy a Pach-ek nem fognak felmenni mert úgy érzékeli hogy a pach már fent van vagy nincs meg hozzá a megfelelõ "program".
Egy ilyen Install-Uninstall roblémát el lehet kerülni egy frissen telepített Rome TW mappa másolásával. A játék szabadon MODolható de könnyen "sérülnek" a fájlok benne. Ha egy MOD nem kompatibilis valamivel, legyen az Pach vagy más MOD akkor a játék nem fog elindulni. Ilyenkor az a legjobb megoldás hogy ha egy Teljes telepítést csinálsz, minden Pachet felteszel, lejárszod az intrót, beállítod az egységméreteket az irányítást és nehézséget, majd egy biztonsági mentést csinálsz róla egy külön meghajtóra. Ha sérül az alap játék egy MOD-tól akkor csak újramásolod az egészet és nem kell újra telepítened. A játék jól tolerálja a komplett mentéseket. Én még XP alatt telepítettem a játékot. Van biztonsági másolatom. Közben áttértem Win7-re (párhuzamos rendszer) de az XP Rome telepítésem és biztonsági másolatom gond nélkül fut. Elméletileg és gyakorlatilag is, ha egy Jól telepített Rome full Pachelt verziót lementesz : PACH 1.5 PACH 1.6 PACH 1.9 megcsinálod az alap beállításokat, majd kiírod DVDre, bármitõl is akadjon ki a játékod csak újra másolod és játszol. Ehhez a játékhoz már nem fognak új pachet kiadni, a telepítések kompatibilitása és egymás megtalálása miatt kell a "gyári" telepítés. A MODok többségét másolni kell. Ami telepítõs azokat meg irányítottan kell telepíteni, megadva az alap Rome mappa helyét és kész. Egyetlen MOD sem ellenörzni, hogy telepített vagy másolt verziód van. Én kb egy éve telepítettem az alap játékom. A gyári lemez a dobozában csücsül, nem használódik legalább.
Jó játékot.
Köszi. Láttam az elõbb, na nem baj, akkor kisebb csaták.:)
Sziasztok! Az egységek számát, hol lehet beállítani? Elfelejtettem.:( pl Hastati egységem 40 fõs, de úgy emlékszem anno 80 fõssel játszottam, szóval minden a fele parasztok is 60,pedig 120-ra emlékszem.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy van-e vmi mód arra, hogy kampányt nyomjunk multiplayer módba (mondjuk LAN-on). Létezik ilyen program, mert az öcsémmel szeretnénk multizni, de kampánymódban, körökre osztva, tudjátok, mint egy társasjáték és még a többi frakció is benn lehetne a játékban, de õket ugye a gép irányítaná.
Próbáld újratenni és mindent tegyél fel amit kér a telepítés közben.
Jah és egyszer már volt fent a gém akkor simán ment. De most hogy újraraktam jelentkeztek ezek a problémák.
Üdv!
Lenne egy komoly problémám a Rome-al kapcsolatban. Feltettem a játékot aztán a menüben az egér nyomokat hagy maga után. Utánanéztem itt fórumon hogy mi lehet a gond írtátok hogy telepítsem fel a Media Format 9-et elindítottam a telepítõjét kiírta hogy kész aztán megint beléptem a játékba de még mindig nem jó. Próbáltam a Media playert vissza alakítani 10-esre hogy hátha úgy jó lesz de mostmár el sem indul a játék. Segítsetek nemtudom mit tegyek!!
Na azért! ;) Bár a bugfixek után már végképp nem szabadna ilyesmit mûvelnie! :S
MaRee: A másik módszer a leszerelés helyett a gyors hódítás! :) Olyankor is mínuszba köt ki a pénzügyi mutató, de nem leszel védtelen (ilyenkor a csapatok annyira lemorzsolódnak, hogy nincs is szükség a leszerelésükre, amikor újra van zsé, akkor meg gyorsan lehet haderõhöz jutni...) - pl. egy agresszív Kárthágó mellett a Luzitánok nem szerelhetnek le, se a Szakák, akik egy szem, semmire sem jó tartománnyal indulnak a puszta túlvégén. A "semmit" kergetõ lovasokhoz: még az ETW-n is megmaradt ez, amikor az üldözendõ csapat szétszalad és 1-2 tagját kergetik, miközben a zöm egy másik irányba menekül. :( Reméljük, hogy a ROME 2 eljövetelére ezen hibát is orvosolják - az elbaltázott (ETW/NTW) tartomány-menedzsment mellett! :))
Ja, amúgy hogy tudok egy várost új fõvárossá kinevezni?
persze, ilyenek a lovasok...késõbb kiképzés alapján meg satöbbi bonuszok után már fegyelmezettebbek lesznek..gondolj bele hogy alexandros 1500 lovasával megfutamította az egész perzsa sereget mert szar volt a morál meg fegyelem és kiképzés
Kipróbáltam úgy, hogy töröltem az összes egységemet, csak a határmenti településeken maradt 1-1 darab mutatóba. Eltelt vagy 10 kör eseménytelenül míg vártam hogy legyen pénz, de mostmár egész jó, körönként 2-3ezer pénz jön. Egy idegesítõ probléma még viszont, hogy ha élesben játszom le a csatákat akkor az egységeim egyszerûen nem azt csinálják, amit kéne. Rányomok a lovasokra hogy rohamozzák meg oldalról az ellent, erre elszaladgálnak össze vissza, meg hasonlók.