Erre olyasmit olvastam, hogy ha pl fülesen vagy és 5.1re van állítva a hangrendszer a hangkártya programjában, akkor elõfordulhat, hogy hiányzik 1-1 hang.
Helló! Nem volt idõm végigolvasni a topicot, szóval csak remélem, hogy nem került elõ a kérdés: valamiért nincs navigátorhang a játékban. Újratelepítettem úgy, hogy mindent letöröltem (még a mentéseket is), de továbbra sincs semmi. Mit lehet kezdeni vele?
Közben meglett a megoldás. Amibõl a magyar navigátorhangot másoltam audio.dat bennmaradt a játék mappájában és abból olvasott a játék, holott az rsrbr kitömörítve audio mappát olvas(na). Viszont most meg nem tökéletes a navigátorhang. Csak összejön lassan már.
Félreértettél szerintem. Én tudom, hogy kell a dattool-t használni, és ezt a hsz-t is olvastam már. Nekem a gondom az, hogy az rsrbr2013-ban alapból levõ fasza hangok miért nem jelennek meg? Az audio-ban bennevannak de valamiért még sem jó.
#16066, 16046 16012: Elõször is szükség lesz egy dattool nevhû eszközre, ez a progi fogja kicsomagolni az audio.dat-ot. Fontos hogy mindenféle beleturkálás elõtt készíts egy biztonsági másolatot az audio.dat-ról, mivel majdnem 100 megás, így valószínhû kevés ember küldené el az övét ímében. A dattool-t innen töltheted le:http://www.kegetys.net/rbr/?p=dattool ki az asztalra a többi ikon közé.
Ezek után a játék fõkönyvtárában található audio.dat-ot húzd rá erre a dattool ikonra és engedd el, be fog jönni egy dos-os ablak. Ezt hagyd így amíg ki nem írja hogy nyomj meg egy billentyhût. Ezek után a Cars és a többi mappa között megjelenik egy audio nevhû mappa is, milliónyi almappával, amiket meg kell nyitnod amíg nem találsz itt is egy Cars mappát. Az autó hangok itt az .eng kiterjesztéshû fájlok, ezeket kell kicserélni." datool progi : INNEN pedig tölthetsz le jó autó hangokat
Visszakerestem és nem találtam megoldást a problémára, de még a kérdést sem találtam. És a linkelt fórumon sem. Ha tudod, hogy tudom kijavítani, akkor azzal segítesz ha megmondod, egyébként meg nem vagyok elõrébb. Az rsrbr saját fórumán sem találtam megoldást.
Az új pályáról egy kis saját. 2008-as az impreza a játékban, de valójban ez az s12 bódé,szóval inkább 2006 vagy 7.
A navigátort megoldottam, viszont olyan gondom van, hogy minden autónak ugyanaz a hangja. Az alap fos hang. Pedig az rsrbr-ben minden autónak van normális hangja. Próbáltam keresni külföldi fórumokon, de nem találtam értelmes választ :/
Egy kis mai: (érdekesség róla, hogy ez hillclimb pálya, tehát nincs navigátor, és nem is ismerem a pályát, harmadik próbálkozásom van a videón)
Az rsrbr2013-ban hogy tudom a magyar navigátort beállítani? Ha bemásolom, akkor nem navigál, csak elmondja, hogy rajt aztán annyi.
Ezek a kocsik csak kijöttek, magyar pluginba kerülésükrõl nincs info egyenlõre. Az biztos hogy most csináltak egy RRC kategóriát, az 1,6os turbos S2000res kocsiknak. 3 kocsiknak konkrétan mini, ds3 és fiesta.
Humalamaki Reversed (free) Rally School CZECH és Rally School CZECH Snow (free) Sieversdorf 1.1 (free) Akagi Mountain (free)[Eddig csak olaszba és a magyar pluginon volt] Gran Canaria ROC 2000 (free)[Eddig csak a magyar pluginon volt] Shomaru Pass I+II (Csak az olasz pluginba) Sardian + Sardian night (free) Hradek 1.1 (free)[Eddig csak a cseh pluginon volt] 4 pályát tartalmaz: Hrádek 1, Hrádek 2, Liptákov 1, Liptákov 2 Bergheim 1.1 (free) Pøíbram2 1.1 (free)[Eddig csak a cseh pluginon volt] 2 pályát tartalmaz: Strýèkovy - Zadní, Poøíèí Oslí - Strýèkovy
Mondhatnánk azt is, hogy rád vártunk
Jók lettek, gratula! :) (Közeljövõben várható esetleg, hogy a 1998-2000-es WRC-k is be fognak kerülni a pluginba? )
Nem megbántani akarlak, de nekem eddigi tapasztalatom az volt, hogy aki azt hiszi magáról, hogy jól tud vezetni, és elmegy gokartozni, az szokta magát felrakni az elsõ 5 percben a gumifalra...rosszabb esetben, magával együtt másokat is. :)
Van egy ahol n-ban tudod állítani hogy melyik tengely mekkora nyomatékot kapjon ott oszlasd el normálisan, de ne legyen túl alacsony (pl a default értéknél alacsonyabb) egyik sem. Nem tudom ezek a játékban, hogy vannak sajnos, csak arra emlékszem, hogy ilyleneket nézegettem.
Nyomatékot azt adjál hátra, de az zárást nézd meg 30 illetve 50%-on is. Nem nagyon állítgattam sosem ezeket, és nem vágom fejbõl a lehetõségeket, de azt tudom, hogy sok nyomatékot állíthatsz hátra. 70-30 körüli hajtással ha nem fordul el,akkor más gond lesz. Kerékdõlés, összetartás, utánfutás?
Üdvözlet! Tud valaki egy plugint ami erõsebbé teszi az FFB-t?
Magad is leírtad a válaszokat. Valószínüleg difi, de nem írtad milyen talajon. Murván nem gond szerintem ha többet zár, csak máshogy kell vezetni. Persze jobb, ha azért nem 70%-ra állítod. A futómûben pedig el kell találni a rugók és a lengéscsillapítók összhangját. Túl kemény gátló puha rugóval szar lesz, de ha pattog akkor túl kemény a rugó és a gátló alulcsillapít. Probáld keményíteni a rugóhoz, hogy tudjon dolgozni, mert így a rugó végzi a csillapítást ezért pattog. Vagy puhítasz a rugón. Ne felejtsd el, hogy nem versenypályán vagy, tehát elég huplis azért az aszfalt, ne keményítsd túl a dolgot. WTCC-ben használnak 12 kgf/mm körülieket, szerintem neked 8-9-10 körül elég kéne, hogy legyen. Persze ez egy játék kisérletezd ki.
Gyors kanyarokban nem fordul az autó, csak ha elveszem a gázt, egyéb esetben tolja ki külsõ ív felé az autót, majdnem hogy kiegyenesítem a kanyart. Mintha gázadásra a hátsó difi fixre zárna és nem fordulna normálisan az autó.
A Difi beállításokban 70%-ra van véve a Lockolás,azaz, annyira zárjon. Azt kellene kisebbre venne? Vagy mely értékeken kell állítani? Nem is a Difi lehet a hiba??
Illetve nagyon elpattog az autó aszfalton, és ha pattog, akkor irányíthatatlan. A rúgókat kellene puhábbra állítani? Vagy mit javasoltok?
Mint mondottam mindenféle beállítás nélkül egy alsókategóriás kormánnyal futottam a videóban az idõket. A Solberg fivérek pedig (akik szerintem azért nem fakezüek) elsõre beülve egy force dynamics simulator-ba frazier wells-en mentek 2 perc alatti idõt, amit én sosem tudtam. Mint mondottam nem vonom kétségbe, hogy hogy tudsz vezetni hiszen semmit nem tudok róla, de egy valóban jó sofõr agyban is jó, nem véletlen, hogy nem látsz sztárokat kérkedni semmilyen fórumon. Ha meg valóban jól vezetsz, akkor a gondolkodásoddal van valami gond szerintem. Nem mérvadó a rally sem egyébként, a hazai mezõny azért javarészt elég amatõrökbõl áll, akik rendelkeznek a megfelelõ anyagiakkal. Nem véletlen nincs senki sehol a nemzetközi futamokon (tisztelet a pár kivételnek). Ezeket egyáltalán nem bántásból mondom, csak szembetûnõek. Valószínûleg a korábbi õrültködéseid közúton szintén kapcsolatban van azzal, hogy ennyire biztos vagy abban, hogy milyen jól vezetsz. Szerintem ezt sosem az ember saját tudata határozza meg, hanem a nyújtott teljesítménye. Kell egy adott pálya adott autó (a valóságban) ahol mész egy idõt és össze tudod mérni egy nagy mezõnnyel. Mert az könnyen becsapós lehet, hogy a sok sok kilóméter alatt úgy vezettél, hogy neked tetszett. (mégegyszer mondom nem kétségbe vonom az állításod, csak fenntartásokkal kezelem)
úgy látom sikerült felpezsdítenem a topic életét. mekkora öröm. talán akik "mosolyogva" válaszoltak rájöttek, hogy nem felvágásból írom. hanem mert a valódi vezetés okozta örömet keresném vmelyik szimulátorjátékban, amolyan citrompótlóként. ami nem jött össze, pedig a tyúbos videókon olyan jónak tûnik, és biztosan van is rá mód hogy úgy lehessen játszani.
a kormányt 2 éve karácsonyra kaptam, így nem volt választási lehetõségem. és most volt alkalmam nekiállni kipróbálni mert már a saját házamba visszaköltözhettem, ahol van bõven helye mindennek, a pesti albérletben nem volt.
kézenfekvõnek tûnt hogy nem egy NFS vagy hasolnó játék alkalmas erre a célra, hanem az általam ismert RBR és GTL, rFactor. alapból csalódás volt, hogy sajnos a normál (nem GT) változaton csak pillangóváltó van, és nincs külön váltókar, de fõleg az hogy a gamepados gombok is spórolós módon - ki tudja miért - rátették. gyanítom egy kormányt autós játékhoz akar vki használni, és nem egy price of persiához, akkor meg már értelmesebben is elhelyezhették volna a gombokat, mert teljesen idétlen a kormány fogása emiatt.
na ezen túltéve magam azért nekiálltam kipróbálni, és ennek a lemeze került elsõnek a kezembe. elsõ nekifutásra semmi, és sajnos utána sem, pedig próbáltam beállítgatni a kormány értékeit a GTL topicjában hivatkozott linken lévõ fórumban leírtak alapján.
picit javult a helyzet, de ugyanúgy csúszkált a kocsi mintha jégen pirulettezne 60-al. furcsa volt, hogy a pedálok érzékenységét felére levettem, de a gázadás még mindig oylan volt, mintha padlóznék, és persze hogy akkor kipörög a kerék és csúszik a kocsi.
a borulás meg katasztrofálisan nem modellezett. azért ugye ahhoz vezetési tudás sem kell hogy rájöjjek, vagy a kormánnyal van fizikailag baj, vagy a programmal, vagy a beállításokkal, vagy velem. kizárásos alapon úgy gondoltam, hogy a beállításokkal lehet, ezért írtam ide. megelõzendõ a hozzátok hasonló emberek remek észrevételeit hozzátettem azt, ami igaz, hogy kiváló sofõr vagyok. és vártam hogy vki adjon tanácsot vagy vmi config fájlt ami jó ehhez a kormányhoz.
off, de akkor már hozzáteszem, hogy a NAV Bûnügyi Fõigazgatóságának hivatásos állományú tagja vagyok, korábban évekig nyomozó, de pár éve áttettek a Jogi Igazgatási Osztályra, mert csak néhány ember van az egész hivatalban, akikre biztonsággal rá lehetett bízni a vezetési feladatokat. nekem kellett az ügyészségi futárszolgálati feladatokat ellátni - nevetséges módon fõhadnagyként - illetve az állami szervek között történõ titkos ügyiratok szállítását vagy egyéb csomagok elszállítását. ezért nem is akartak hazaengedni, mert csak páran vagyunk állományban elég képzett sofõrök akik budapest ill. az ország területén ezt biztonsággal végrehajtják.
na a kis monológiát befejezve, de már csakazértis korábban ladával rallyztam, ami ugye nem egy csúcskategória, de azért az autó fizikáját elsajátítja vele az ember. országúton meg pályán már olyanokat megcsináltam amit normális ember egészen biztosan nem. nem vagyok rá büszke, de így utólag mindegy, balesetet sose okoztam és már megváltoztam, nem kenem orrba szájba esõben jégen.
aki vérbeli sofõr az megértette amit írtam, és nem fikázós szövegekkel kápráztatta el a hasonszõrû topicozókat. javaslom, aki mazsolka az maradjon is a monitor elõtt és fusson jobb köridõket mindenkinél mert az csudabiztonságos. én meg átjelentkeztem itthon a járõrszolgálathoz, és lesz még részem nagyon cobrás autósüldözésekben szép villogós autókkal ahol a producer a NAV, a rendezõ az élet, a fõszereplõ meg én és a gyanúsított.
Teljesen igazad van , de nem kéne foglalkoznotok az ilyennel , ugyanis csak unatkozik . Ugyan ezt a szöveget elnyomta más / szimulátor topicban is. pl. rfactor.
Az, hogy egy autópályán tudsz menni 180 al és letolni mindenkit az számomra nem vezetési tudás. Ezt egy majom megcsinálja. Ha ráraksz egy téglát a pedálra és tartod a kormányt akkor is megy 180-at.
A szabály pedig azért vannak, hogy betartsuk õket. Az vezet jól aki a szabályokat betartva 20 év múlva is egybe ér haza.
Aki pedig ezzel felvág, szerintem is hülye. Ugyan is ha jól vezetsz pontosan tudnod kell, hogy az egész egyetlen rossz döntés és baszhatod.
Tehát a közlekedésben pontosan alázatosnak és kurva szerénynek kell lenni akármennyire is tudsz.
Ez egy játék.. Sok mindenben van hiányossága ezt mindenki tudja, de a valaha készült legjobb szimulátor.. Sosem lesz olyan egy szimulátor mint egy valódi autó.. Csak hasonlít hozzá.
Na hagyjuk ezt. Én nem tudom a többiek, hogy bírtak ilyen nyugodtan, már-már mosolyogva válaszolni neked. Nem vonom kétségbe a vezetésedet, mert semmit nem tudok róla, de azért általánosságban aki kérkedik vele, az egy nagy balfasz még nagyobb arccal. Nekem csak formula force ex/fx kormányom van, sima egyszerû monitorral, setupokat nem használok és mégis jókat tudok menni. East-West kevés gyakorlással:
Chirdonhead II sok gyakorlással, gyári impreza-val és default setup-pal
Kormány nekem 360 fokra van beállítva, ha teljes élményt akarsz, akkor 560-ra állítsd, egy WRC autóban is annyit lehet maximum tekerni a kormányon.
Az RBR-ben elég szépen be lehet állítani a kormány/pedál érzékenységét. Sajna ez pont az a dolog, hogy ki kell tapasztalnod, hogy neked hogyan a legkényelmesebb. Sok gyakorlás, sok 'szenvedés' után jön majd az a része a játéknak, amikor elkezded élvezni. :)
ne hasonlítsd össze a közutat a játékkal plz. vezettem Kamazt mégsem hasonlítom az euro truck simulatorhoz...mert köze nincs egymáshoz. RBR lepipálja a Dirt, a Colin sorozatot ahogy írtam az elõbb.
Használd a Rallysimfans plugint, vagy a cseh plugint...majd ha ott király vagy akkor tudsz valamit :)
Az RBR a valaha volt legjobb rally szimulátor program a világon. Nem vicc...ez szimulátor. Nem árkád fos. Ezt szerintem ha elmész a világvégére ott is ezt fogják mondani az értelmesebbek.
Ha pálya versenyzésrõl van szó, akkor GTR2, rFactor, iRacing és még sorolhatnánk, viszont ha rally, és komolyan akarsz egy kis élvezetet, akkor csak ezt ajánlom, semmi mást. Sõt amúgy ez egy ....nem is tudom hány ezeréves játék, és mai napig több ezren tolják világszerte. Csak közép-európában jó pár ezren. Mi magyarok, Csehek, Lengyelek, Észtek, de más külföldiek is ezt tolják. Az más kérdés melyik pluginon, hogy magyar vagy a cseh, vagy a tököm tudja még mennyi van :D.
mert biztosan egy szerény alkat vagy. én tolom neki ezerrel, bár már nem úgy mint évekkel ezelõtt. nagyon ritkán "versenyzek" közúti forgalomban, mert veszélyes. nem volt balesetem, de önerõbõl elkerültem már vagy 8-at ami igazán komoly, akár halálos is lehetett volna.
300.000 km-nél járhatok. nyilván az igazi versenyzõknek sokkal kiélezettebbek a képességeik, és a lehetõségük is a gyakorlásra meg a versenyzésre. nekem csak ladám volt erre a célra anno. 5 éve egy C5-ös, elõtte toyoták. hát ez se sportkocsi, de azért 180-al legutóbb is "letoltam" szinte mindenkit a német pályákon vele. fõleg ott érdekes, ahol van mondjuk egy 100-as korlátozó, nem kell lassítani külföldi rendszámmal... ott már eléggé kijön a sebességkülönbség. de amúgy se vezetnek túl jól ,csak óvatosan, néhány kivétel azért akad jó kocsikkal.
nagyon sok autós játékkal játszottam már, és elég jó vagyok benne. ezért mertem azt állítani, hogy kormánnyal nekem furcsán irányíthatatlannak tûnt elsõre, de ez lehet beállítási probléma is, vagy csak simán nem éreztem rá a virtuális összhangra. igaz a kormány se egy túl komoly darab.
egyébként aki emléxik a dodge viper racing nevû progira 1998-ból és a korosztályom, annak biztosan kellemes emlékei fûzõdnek hozzá. most amúgy is a retro wr2-t jáccogatom alkalmanként más mellett. akkor volt újdonság a 3dfx-es kártya, ha jól emléxem vmi voodoo banshee vagy valami hasolnó volt nekem, vagy éppen akkor cseréltem vmi d3d-re ami vitte. érdekes volt akkoriban, hogy fékezni is kell a kanyarok elõtt, sõt legjobb megjegyezni a pálya kritikus szakaszait a verseny elõtt, mert az egész szezonba csak úgy lehet jó eredményt elérni, vagy megnyerni.
na, ez akkoriban forradalmi volt. és amúgy komolyan mondom hogy néhány szezon után jobban vezettem. pedig akkor már 3 éve volt jogsim :)
tudsz küldeni beállítási fájlt vagy legalább vmi tanácsot a kormányhoz ? igaz az enyém sima és nem GT, de tudtommal a különbség csak a kormány kivitelezésébe és a sebváltókar meg(nem)létében van
közben nézegettem hogy mit is lenne érdemes venni. ez alatt a szint alatt azt hiszem nem érdekel. ahhoz túl sokat és túl jól vezetek :
http://www.youtube.com/watch?v=RUi6cbAhEDs
ideje volt. én elõvettem múlt héten, és hatalmas csalódás.anno tesóm sokat játszott vele kormánnyal, és neki tetszett. most én is elõvettem a kormányt amit 2 éve kaptam és azóta nem volt lehetõségem használni, mert nem itthon éltem.
logitech driving force (sima, nem a GT, ráadásul a kormánykeréken van a gamepad bill)
de ettõl függetlenül is nagyon ratyi volt pl. a borulás fizikája. annyi jó autós játék van
Sziasztok! egy olyan hülye kérdésem lenne hogy az FPS mérõt hol lehet kikapcsolni? feltelepítettem a v1.02 patchet és folyton ott pörög a képernyõ tetején.
Elég szûk szavú vagy , így nehéz segíteni. 1. Hova van telepítve az alap RBR 2. mit ír ki amikor elindítod a patch exe.-t 3. Próbáltad már lehívni a patchet esetleg még egyszer stb....stb
Üdv! Lenne egy problémám. Nem engedi feltelepíteni a hivatalos 1.01-es és a 1.02-es patch-et a Richard Burns Rally-hoz. Mi lehet a gond? Nem engedi kiválasztani a mappát amibe szeretném telepíteni. Valaki aki tud segítsen! Köszönöm elõre is!
Bár még csak November 22. van, de azért elõre "szólok".... és természetesen respekt a Mesternek! Hét éve hogy nincs köztünk! 1971. január 17. – 2005. november 25.
Sziasztok!:) Lenne egy kis problémám: Amikor beakarom állítani az irányítást a gázzal minden oké,de amikor a féket állítanám befele akkor a pedál "virtuálisan" csak félig enged fel és egyfolytában félig befog. Valaki segítsen. (Régebben játszottam vele billel, már akkor is nagyon tetszett,most kormánnyal szeretném)