Jól néz ki, jó nagy vállalkozás:) Még amikor a tolólapátról linkeltél képet, akkor akartam kérdezni, hogy az alja ugye frissen fényes lesz?
Sajnos mostanában nem volt valami sok időm makettezni. Viszont nagyon megtetszett egy MENG cartoon tank build, ami tényleg rajzfilm, vagy gyurmafigura-szerű, ezt próbáltam hangulatában lemásolni: Stuart.
Mivel gyors és jópofa volt a Stuart, belekezdtem egy T-34-esbe is. Ez kicsit lassabban megy, mert a toronyra készítettem textúrát, a hordókra beütődéseket. Most pedig kicsit elakadtam a rozsdánál, amit eddig mindig pigmentekkel oldottam meg, viszont az valahogy túl élethűnek hatna egy ilyen rajzfilm tankon. Szóval kipróbáltam az akrilfestékes-szivacsos módszert, majd bemosást nagyon híg akrilfestékkel. De annyira nem tetszik az eredmény. Az jó, hogy lett textúrája, viszont valahogy annyira harsány az egész:) Szerintetek a képek alapján, mit lehetne változtatni, vagy menjek simán tovább, mert a por/sár hatások úgyis visszavesznek a jelenlegi harsányságból?
Habar messze nem vagyok olyan profi, mint itt sokan masok, megis szeretnem bemutatni a jelenlegi szerzemenyemet.
A makettezessel szerzett tapasztalataim az evezred elejerol szarmaznak, amikor a beteljesulest egy osszekokanyolt, legfeljebb ket, higitatlan festekkel osszerakott valami adta. Azota a hobbi, mint virtualis tevekenysegkent letezett csak szamomra, megis nehany evvel ezelott ujra probat tettem.
Nehany nappal az ev vege elott megjutalmaztam magamat egy Opel Manta 400 Group B makettel es annyira lenyugozott a reszletessege (talan csak azert mert meg nem volt meg dolgom photo-etched alkatreszekkel vagy kezzel foghato biztonsagiovekkel), hogy ugy dontottem, ezt az apro hobbimat otvozom a videozassal.
A projektrol nem keszitettem tul sok fotot, de karpotoljon mindenkit eme nem tul rovid video az eddig elkeszult allapotrol.
Remelem tetszeni fog, szivesen varok barmilyen eszrevetelt, javaslatot, barmi tanacsot, itt vagy akar a video alatt, amit a jovoben egy jobb vegeredmeny erdekeben felhasznalhatok. Negativ kritikat beleertve. Es akkor a video:
Nos megejtenék egy kis értékelést így az év utolsó napján az újrakezdésemről.
Ha van aki fb kezdő makettezők csoportban ott van, akkor már láthatta mi azok amikkel kínlódok, illetve mi az ami épp lefoglal így lassan 3 hónap home office után... Másrészről hálás vagyok a sorsnak hogy van/volt egy ilyen hobbim, mert enélkül kb becsavarodtam volna már a 4 fal között
Kezdtem egy régi Revell 1/72-es Mig-21 F-13-al...háát volt ott minden, ponttalan stabilizátortól kezdve, az elbaszott kabintetőig minden...ment is parkolópályára és adott egy lökést ...de erről majd később...
Mivel erősen orosz haditechnika fan vagyok és nagy szerelem a kajla nekifogtam mellette párhuzamosan egy KP 1/72 Mig-23 UB-nek....sajnos ez sem egy makettező barát készlet...tele hibával ponttalansággal...de vettem hozzá gyanta hajtóművet...szépen haladtam is vele, míg nem a farok rész törzsféklap sekciójánál elfogyott a lendület, mert kb 7x kezdtem neki...ment ez is parkoló pályára...nagyon várom már a Clear prop Mig-23 készletét hogy megjelenjen...be lesz fejezve de kellett valami számomra egyszerűbb, amin nincs ennyi íves felület, az én olvasatomban könnyebb az építése, és pl nem kell egy kis csiszolás után 1000 panelvonalat meg 10000 szegecset újrakarcolni...
...így hát belekezdtem életem első tankjába... Mivel vettem egy Miniart T-55A-t és nem mertem azon tanulni ezt az ágazatot, és adott volt 2005 óta polcon levő Italeri T-55A azzal kezdtem, amolyan festés és művelet gyakorló makettként... Aztán karira családtól kaptam egy másik T-55A-t is a Miniart-tól, megegy Takom Merkava 2.D-t Nekem sokkal könyebb építeni mint egy repcsit, nincsnek olyan gondok mint íves törzsön nem illeszkedő panelvonalak, csiszolás utáni rémálom , 3 kiló putty hogy illeszkedjen stb...élvezem, és felüdít a repólős szenvedés után/helyett!
...nos itt tartok és élvezem! Elköltöttem egy csomó zsetont, vettem minden féle eszközt, festéket stb...kb meg 8-9x-ződött a szerszámaim meg minden a készítéshez használatos cuccaim száma..sokba került de nem bánom. Nekem ez most tényleg a becsavarodás elleni pirula!
Nektek kartársak Sokkal Jobb és sokkal Boldogabb Új Évet kívánok! (elbaszott egy év volt ez a 2020!) Utoljára szerkesztette: Seaweed, 2020.12.31. 09:45:35
Köszi! A só nem igazán oldódik, leszedni elég macerás és időigényes.
Jól néz ki, főleg, hogy sokféle méretű lepattogzódás van:) Maszkolófolyadékos/szivacsos módszert tervezem hamarosan kipróbálni, szerintem annak is hasonló eredményt kellene adnia. Itt a sónál, mennyire kell figyelni az oldódásra?
Lefújtam sárgával az elemeket. Szépen látszódik a sózás. Holnapra kellően kiszárad és grafitporban áztatott fogkefével megkínálom. képek
A fülkén és a lánctalpakon kívül mindent lealapoztam. A tolólap, a futómű és az eke Cat sárga lesz. Arra gondoltam, hogy ezeket szépen lerothasztom. Az a koncepcióm, hogy az átalakított dózert a jeruzsálemiek elkezdték felújítgatni, és az említett részekig még nem jutottak el, viszont a szörnyet meg használják. Alapozás után ezeket német tank barnára fújtam, vallejo festék, a kedvenc rozsda színem. Száradás után 2 világosabb barnával, szivacs segítségével átdolgoztam, a legvégén még az alap barnával rámentem. Sokat agyaltam, hogy a hajlakkos, vagy a sós koptatást alkalmazzam, végül a só mellett döntöttem. Vizes ecsettel átkentem a felületeket és durvább konyhasóval megszórtam gazdagon. Majd száradás után fogkefével megdolgozom, hogy a laza részek jöjjenek le, és jöhet a sárga fújás.Azt gondolom,hgy így kellően finom lepattógzást tudok majd elérni.
Michael Paul Smith Flickr link A kicsi modelleket olyan perspektívából fényképez, esetenként valós háttér mellet, hogy valódi 1:1 -nek hatnak a képeken.
na lesz esélyem kijavítani a lakkozás hibáit...tegnap maszkolás közben felszakítottam a matricázást lakkozással ...sajnos már polírozás közben jöttek a gondok ,a küszöbön már ott sikerült a festék alá menni,de azzal úgy voltam hogy jól elkülöníthető rész nincs rajta matrica újrafestem és kész. Azután jött a maszkolás, gondolom a matrica sem tapadhatott túl jól ,a lakkozás meg vékony lehetett,mert még vágni sem vágtam csak felragasztottam egy egyenes csíkot,nem tetszett a pozíciója így arrébb akartam ragasztani akkor történt a baj jött egy kis matrica vele, és ami a nagyobb gond volt hogy a lakk is mint egy fólia elvált egy nagyobb felületen a tetején. Szóval már áztatom , megrendeltem az új matrica szettet, annak örülök hogy legalább rögtön az elején kiderült és nem maszkolás és festés után,bár így is jó pár munkaóra ment a 3.14csába
Közben haladtam megint,kész a lakkozás, a beltér és a padlólemez is többé kevésbé kész van Sajnos a lakkozás 1-2 helyen vastag lett :( Galéria Utoljára szerkesztette: kemszi2, 2020.11.01. 14:44:54
Nagyon változó egyébként a nehézség, ez amikkel eddig dolgom volt a 2. legnehezebb, inkább csak a méret és főleg a karosszéria formája miatt, lágyító nélkül kb esélytelen szerintem felrakni. A legrosszabb élményem eddig a 2001 Subaru Impreza WRC matricája volt a Tamiya kiadásában. Az meg nagyon vékony és nagyon érzékeny a lágyítóra,az átlátszó részeket rögtön összekapja és az első simításnál gyűröd is felfele ,a festett részére meg elég csak ránézni és szakad elfele. A legjobb pedig a Beemax Lancia Delta S4ese, hiába viszonylag nagyok voltak a matricák ,egy kis lágyító után simán felfeküdt minden felületre ráncosodás/szakadás nélkül. Amit most csináltam Deltát, 2 este kb 5-6 óra hossza volt mire minden dekor felkerült, a Beemax Delta S4 szerintem kb fele ennyi időt igényelt.
AK akril - nagyon nem ajánlom (könnyen megsérül, gyakorlatilag nem lehet csiszolni, mert szakad, festés közben pedig állandóan rászárad a tűre/köpköd, retarder is csak részben oldotta ezt meg)
Vallejo akril alapozója - eleve retarderrel használtam, a legkisebb kiszerelést vettem (4 makettre volt elég); nem volt vele semmi gondom, pedig csiszoltam is; ugyanakkor sok helyen és sokan rosszakat írnak róla
Mr. Finishing Surfacer 1500 - (Mr. Color Leveling Thinnerrel használom) nekem ez lett a tökéletes primer, most már kb. 8 tankot is lefestettem vele, gyönyörű tükörsima felület, jól lehet csiszolni is, ha kell, stb.
Badger Stynylrez - nincs tapasztalatom vele, csak sok videót láttam róla, elvileg ez is egy tökéletes megoldás (ez akril), de maradok a Mr. Colornál
Festékszórós festés:
Mr. Color lakk; Tamiya lakk - még szinte csak kipróbáltam őket, de egyből ezek lettek a kedvenceim, elvileg az MRP még jobb, majd kipróbálom azt is, ha új szín fog kelleni, hosszútávon erre a vonalra akarok átállni, az elfogyó AK RC színeket már ezekből pótlom.
AK Real Colors akril-lakk: saját hígítójával használva sem rossz, bár fehér és szürke színek nálam eléggé rászáradtak, illetve volt elakadás, köpködés is (retarder adása nagyjából megoldotta); Mr. Color leveling thinnerrel (lakk hígító) viszont nagyon jók. Teljesen mattra száradnak, ami nekem annyira nem tetszik (elvileg lehet clear varnish-t adni hozzá, úgy még nem próbáltam, festés után szoktam félfényes lakkal lefújni).
Tamiya akril: hasonló a tapasztalat (bár csak egyetlen fehér színt próbáltam), kicsit jobb volt, mint az AK RC, alig száradt rá a tűre, stb. A matt sem annyira mattra szárad, mint az AK.
ecsetes festés (részletekhez):
eddig akármelyik akril jó volt, sőt az AK RC, Tamiya akril-lakk is, egy csepp retardert adok hozzá, hogy az ecsetvonások ne látszódjanak, (Revell aqua color, AK sima akril - ezeket próbáltam)
Kész a matricázás, ez továbbra is szopás ennél a modellnél az asszonyt nem simogattam ennyit mostanában mint ezt a karosszériát Az érzés amikor már csak egy nagyon pici kis gyűrődés van az idomon , és egy mozdulattal sikerül az egészet elmozdítani az megfizetetlen
Nem tudja valaki, honnan szerezhetnék festékkatalógust?
Mister Craft Thunderjet makettet szeretnék festeni akril Hataka Hobby festékkel vagy Italerivel, amilyen lesz, de nem találom a színkódokat.
Igen az ilyen fényben jól "kijön" és valamiért fotózáskor még sokkal jobban látszódik
Ennek örömére megint neki ugrottam egy Lancia Deltának, mert hát azokból sosem elég Galéria
Nincs a makettel semmi gond, a motorháztető meg fasza. Arra gondoltam, hogy a nap besüt az utastérbe és ott látszódik/felnagyítódik a por, ami bent ragadt és valószínű más megvilágításban nem látszódik, ennyi. Nincs gond :D
akkor álljunk meg most egy kicsit vagy én értettem félre valamit vagy te :) Én arra gondoltam hogy cinkelés, a levett motorháztetős képen megcsillanó "metál" szemcsék miatt :D
80%-os készültség, reflektorok és azok védőrácsai vannak vissza és a tolólap mint fő elem. F@sz egy készlet, napokig tömítettem és csiszoltam az eszetlen alkatrész bontás miatt Eddig minden alkatrész úgy mozog, ahogy szeretném.
Köszi! A kezelhetőség a lényeg, nem a pozíció. Itt nincs sebesség, több idő jut a figyelemre. Ez pont olyan, mint a metro áruházakban azok az elektromos targoncák, ahol a hezelő oldalt ül, hogy a polcokat lássa faszán ne az utat.
Imádnivaló téma, ismét mesés kivitelezésben! Grat! Egy dolog viszont állandóan ott motoszkál bennem amikor nézegetem a képeket, hogy vajon mire gondolhatott a költő amikor a kezelő ülését a hossztengelytől elforgatva építette be?
Közben eszembe jutott, hogy lefestettem még egy pár MiniArt Sherman lánctalpat is az első nap. Ez biztosan tiszta zsír volt a kezemtől, mert előző este fejeztem be, de a festése teljesen stabil lett - ma egy órát volt a csuklómon tesztképpen:) és semmi nem történt a festéssel. Ma amúgy bátrabb voltam, és elkezdtem kapargatni/csiszolni a két problémás tankot látható részeken is, torony, stb. és semmi gond nincs, ugyanolyan jó, mint a többi. Lehet, hogy az alján elkapkodtam a festést, és alapozóból inkább csak fátyolt vittem fel, azon alapon, hogy az úgysem látszik, majd arra ment a real colors, szintén nem valami vastagon/odafigyelve. Az egyiken, lehet, hogy egy pici foltban nem lett jó a festés, itt pattant fel magától, mert azt a helyet és a két alsó lemezt leszámítva úgy néz ki, mindenhol máshol stabil a festés. Szemre szép egyenletes amúgy, és tapintásra is nagyon sima, szóval, ha nem jön le sehol, akkor nem lesz gond:)
"Nem makettezem vagy modellezem, de az ilyen akkor történhet, szerintem, ha túl gyorsan meghúz az anyag, mondhatni már a levegőben és ezért nem jön létre a kapcsolat a felülettel ? Messziről fújod, sok a levegő nem tudom."
Amikor először festettem szórópisztollyal, akkor pont ez volt a gond, távolról, és szárazon érte el a festék a felszínt. Kimondottan közelről szoktam már festeni (gyakran csak 2-4 cm), kis nyomással, híg festékkel, így beférek a tankokon gyakran ilyen árokszerű részekhez is anélkül, hogy komolyabb örvények keletkezzenek, amiből a megszáradt festék a makett más részeire rakódik. Azóta csak AK primer okozott ilyen durva felszínt, egyszer a torony tetején, egyszer a motort fedő egyik panelen, mindkettő jól, derékszögben festhető felszín volt (Shermaneken), nem is értettem, miért lett ilyen, de könnyen le lehetett csiszolni jóra. A real colors festékeikkel sosem volt ilyen gondom.
Supralux h100 higító, minden olajhoz jó, nem agresszív és nem bántja az akrilt. Én ezt használom.
"de lett durvább, „poros”, rücskös rész is" Nem makettezem vagy modellezem, de az ilyen akkor történhet, szerintem, ha túl gyorsan meghúz az anyag, mondhatni már a levegőben és ezért nem jön létre a kapcsolat a felülettel ? Messziről fújod, sok a levegő nem tudom.
Egy repülőmakettet csinálok (EF 2000 Typhoon), és koszolni szeretném, olajfestékkel a Vallejo akril festékkel lefestett felületet. Sok oldószert kéne használjak és félek, hogy alatta kikezdi az akrilt is. Az akril festék oldószerének Mr. Color Thinnert használtam, kb. 1:10 arányban.
Vagy más koszoló festéket kéne használjak vagy más oldószert hozzá...
MR surfacert dierekt megnéztem poros ezeréves plexin, csak zsíros kézzel letöröltem... Lekaparni se lehet.... Szóval nem az előkészíteéssel van ott gond hanme valami higitás-.fújás gebasz volt .
Köszi!
Elképzelésem sincs, hogy mi lehet az oka:( mert akkor ezek szerint összefogdosott maketten is működnie kellene, ami amúgy jó hír:)
A lapot, ami tökéletes lett, és az első tankot, ami a legrosszabb, közvetlenül egymás után fújtam, ugyanazzal a hígítással, sőt eleve benne volt a tartályban a festék:) A második (jó) és harmadik (rossz) tank szintén egymás után készült közvetlenül (de az előző kettőhöz képest másnap), és ott is ki volt hígítva előre a kb. 2 tankra való alapozó (betöltés előtt mindig átkeverem a már beoldottat is).
Az első tank (Dragon T-34) amúgy már alapszínt is kapott, mert ott spontán nem is vettem észre, hogy van ez a gond (AK Real Colors Protective 4BO; Mr. Color Leveling Thinner-rel hígítva hasonlóan hígra). Szerinted/szerintetek, ha egy félfényes lakkal lefújom, az megvédi a weathering alatt? Semmi sérülés nincs rajta, csak az alján a teszt kapirgálások, csiszolások, de az nem érdekes.
Még arra tudok gondolni, hogy nem szoktam nagyon nedves réteget felfújni, inkább (az első fátyol után) több olyat, ami 5-10 másodperc alatt szárad fel a szemem láttára; tehát látom, hogy nedves, de amikor ugyanazon a panelen 2-3 sorral feljebb járok, akkor már felszáradt (igyekszem sorokban festeni, úgy, hogy a fordulók na a makett felett legyenek, hanem tőle jobbra és balra). Lehet, hogy az erős kötéshez csak a nedves szakaszban zajlik a reakció, és nem elég rá az 5-10 másodperc? Az akril alapozóknál és festékeknél nekem ezzel a módszerrel (híg festék + retarder, és ilyen festési mód; 0,2-es tűs pisztolyom van csak) sikerült szép sima és egyenletes felületeket elérnem, lehet, hogy ide ez pont nem ideális? Te inkább egy vastag rétegben viszed fel, ami sokáig szárad?
Én nem emléxem rá, hogy valaha is lemostam volna a cuccot fújás előtt. Az utóbbi időben mr. surfacer felületkitöltő alapozóval fújok. Vagy ha olyan kedvem van, akkor olaj humbrol alapozó szürkével. De sosem mostam le makettet!
Szerintem egyszerűen nem volt jó a keverési arány, vagy a hőmérséklet. Sosem fújtam több higítóval ködölésen kívül.
Technikai segítséget szeretnék kérni:) Pár hete lealapoztam egy ismerősöm 3 tankját is, mert nincs festékszórója. Mr. Finishing Surfacer 1500 Black primert használtam Mr. Color Leveling Thinner-rel hígítva (kb. 50-70% közötti hígító aránnyal). Most próbáltam én is először lakk alapú festéket (légzőmaszkban). Elsőre egy fátyolszerű réteget vittem csak fel, majd utána több vékony, de nedves rétegben fújtam, amíg teljes fedést nem értem el. Szemre nagyon szép lett az eredmény, tapintásra is teljesen sima, üvegszerű, semmi „poros” durva rész, mint amilyet néha az akril AK alapozóval kapok.
Tehát eddig minden jónak tűnt, viszont az egyik tankon egy külön festett kibúvó felrakása során egy élnél lepattant a festék egészen a műanyagig, ami megdöbbentett, mert ez a primer úgy tudom kémiailag hozzáköt a műanyaghoz, nem úgy, mint az akril alapú, ami egyfajta „bőrt” képez csak. Próbát tettem a tank alján, és körömmel fel tudtam kaparni a műanyagig (könnyedén), utána 1200-as csiszolóval megcsiszoltam picit az alját, ami úgy szakadt fel, mint a legrosszabb AK primer régebben. Megnéztem az elsőre festett tankot, ugyanez, sőt szinte rosszabb, viszont, amit másodikként festettem, ott akárhogy kaparom, nem pattan fel, még a széleken sem, csiszolásra nem szakad, hanem csak viszonylag komolyabb csiszolás után szépen lejutok a műanyagig, szép megcsiszolt felszínt kapva. Elsőre arra gondoltam, hogy biztos másképp hígítottam, stb. de eszembe jutott, hogy mivel nekem is új volt a technika, próbaképpen festettem két 5x5-ös négyzetet egy sima A4-es sztirénlapon, ugyanazzal a kihígított festékkel, amivel az első tankot is lefestettem (ami a legrosszabb lett). A sztirénlapon lévő réteget nem tudom körömmel megkarcolni, nem tudom lepattintani, gyönyörűen csiszolódik, tehát ugyanúgy viselkedik, mint a második tank… Most arra gondolok, hogy a felszínek voltak eltérő minőségben előkészítve, és ez lehet az ok. A sztirénlapot gyári tasakból vettem ki, majd egy száraz konyhai törlővel letöröltem, mert kicsit műanyagporosnak tűnt. A másodikként festett tank langyos vízzel lett átmosva (szappan nélkül), az elsővel nem csinált semmit az ismerősöm, mert tisztának tűnt, a harmadikat IPA-s törlőkendővel tisztította, de csak a nagyobb felületeken, és az alján valószínűleg nem, de utóbbira már nem emlékszik pontosan.
Jó lenne beazonosítani, mi lehet a hiba oka, mert ezt leszámítva nagyon tetszik ez a primer. Az AK és Vallejo akril alapozókról pont azért akarok váltani, mert bizonytalannak érzem őket (négy teljesen sima felületű festés után megint előjött egy olyan tank, amin kis részeken, de lett durvább, „poros”, rücskös rész is, amit mondjuk simára tudtam csiszolni, de ha valami kellemetlenebb hajlatba esik, akkor nem biztos, hogy odaférek; talán rosszabb, hogy egy amúgy szép felületű festés pedig HS chipping során beszakadt a műanyagig – fogpiszkáló, nem nagy erővel – ezek mind saját, először enyhén szappanos, majd sima vízzel elmosott tankok voltak). Szóval pont a bizonytalanságoktól való megszabadulás miatt szeretnék váltani, de így nem nagyon vagyok előrébb:)
A belső térrel végeztem, most kivülről kapja a szörny: képek
de legalább ha kérdezik akkor tudod mondani hogy van :D Ha éppen van szike készlet a Lidl-be komoly önmegtartóztatás kell hogy nem vegyek még egyet ,nem lehet soha tudni...lehet egyszerre kopik el mindegyiknek az éle a cseredarabokkal együtt :D
ha ez nekem szólt akkor köszi! :D a felszerelésben van már kb 15 évnyi gyűjtögetés ,de mindig találok vmi szirszart amit meg kell vennem...lassan eljutok odáig hogy nem a cuccaimon múlik hogy-hogy cseszem el a maketteket :D
köszi! Így utólag már nem is tűnik vészesnek, szerencsére csak egyenes vonalakból áll a dekor is :D Inkább az eredeti festék leszedése az amit utáltam/ utálok csinálni, ezeket még kromofággal kezeltem, de benne vagyok egy másik fém 1:18-as átalakításban is azt már fék olajjal dolgoztam meg, az eredmény kb ugyanaz, de legalább a fék olaj nem bántja a műanyagot és nem is büdös
Hétvégén jó lenne eljutni odáig ,hogy túl vannak a polírozáson is ,azután pedig lehetne már pakolgatni összefele őket :D
Egy kis 1:18-as átépítés azt hiszem talán elfér itt is, tavaly november ugrottam neki ennek a projektnek. Nevezetesen két Mol-os autót akartam megépíteni. Az egyik a Ranga féle 4 ajtós Subaru, a másik pedig már a Kiss-Büki páros féle kétajtós WRC-je. Mivel elég nagy gyűjteményem van 1:18-ban és többek között a Subarukból is, ezért esett erre a méretarányra a választásom. Persze nincs kizárva hogy egyszer 1:24-be is neki ugrok :D Így utólag már nem is tűnik annyira vészesnek a sok maszkolás... :D Nem kapkodtam el ezt a projektet sem az az igazság, de már azért látom az alagút végén a fényt, a dizájn és a matrica múlt héten elején került fel rá, fogyott rendesen a maszkoló szalag mire a két zöld és a piros felkerült
tegnap pedig rá került a lakk réteg is végre
És persze hogy biztosan legyen megkezdett makett a többi kb 5 mellett elkezdtem egy 944-es Porsche-t is építeni
Én is több mint 15 éve már nem maketteztem, és azóta nagyot változott a világ. Régen orosz makettekkel dolgoztam. Mercury utasszállító, Mig 21, Saab 37, Auróra cirkáló. Akkor nem kellett festeni a maketteket – vagy nem volt muszáj. A múltkor megint felnyitottam a régi asztalt, és vettem új felszerelést.
Fontos, hogy a versenyre nevezésnek nem feltétele a Facebook profil, tehát az is nevezhet, akinek nincs Facebook fiókja. A csoportban folyamatosan bemutatjuk a nevezett makettek fotóit, a díjakat és a támogatók ajándékait.