jó neked, nekem még min. egy hétig a szervízben van:( minden reggel gyalog kell suliba mennem. bazz, 3 éve nem gyalogolok soha, most meg naponta km-eket. borzalmas:)
A leamortizált belsõt tanulmányozva úgy tûnik, hogy a felni szeleplyukának a pereme is valamilyen szinten bûnös a dologban. Ez van. Legközelebb majd jobban odafigyelek pumpálás közben. No de mindegy. A hétvégén legalább már el tudtam menni tekeregni.
hu, én pont az sks pumpával nem voltam megelégedve :P
viszont nekem a BBBtõl minden nagyon bejön, semmi bajom vele, nálam ez az erõs szorítás sem jelentkezik amirõl beszéltél, bár mondjuk az enyém nem nyomásmérõs :D én sose foglalkozom a nyomással :D kitapasztaltam hogy az én súlyomra mennyi az optimális keménység, ami még nem ráz nagyon, de nem is túl puha egy felütéshez. Ezt már a külsõ ujjal történõ benyomásával is meg tudom állapítani :D
Sajnos a belsõ tavaly lett véve az új kerekekkel egy idõben. Még csak defektem se volt vele. Szóval tiszta haszon. Bár ha végre lesz idõm kiszedni, azért megnézem lehet-e foltozni, sok reményt azért nem fûzök hozzá. Amúgy nekem is egy teleszkópos, nyomásmérõs, rányomod és a kallantyúval rögzíted a szelepen típusú BBB pumpám van. A probléma pont az volt, hogy a gyorszár kioldása után is annyira a szelepre szorul, hogy a végén a belsõm bánta. Magával a pumpa belsõ szerkezetével szemben is vannak fenntartásaim. Ha nem egyenletesen és egyenesen pumpálsz, hajlamos elengedni a levegõt. Amik eddig beváltak azok az SKS pumpái voltak, csak abból annak idején nem sikerült nyomásmérõs változatot felhajtanom. (Persze ami késik nem múlik...) Minden esetre az egész incidensnek van egy nagy eredménye, végre rászántam magam, hogy valami normálisabb, menetes szeleprögzítéssel ellátott mûhelypumpát vegyek otthonra. A BBB pedig megmarad annak, aminek ki lett találva, úti pumpának.
Nekem meg sikerült leamortizálnom a hétvégén az egyik belsõ gumimat. Készítettem fel a bringát az útra. Felpumpálom az elsõ kereket, felpumpálom a hátsót, majd azzal a mozdulattal, ahogy a pumpát leszedem sikeresen kitépem a szelepet a belsõbõl. Alig lettem idegbeteg... Azért elég ciki még a lakáson belül defektet kapni, úgy hogy a bringa egy métert sem ment.
óóó... faszom! nagyba örültem, hogy majd ma kész lesz a bringám, erre a hapsi elnézte, hogy milyen váltókar kell hozzá, és amit rendelt az nem kompatibilis. viszont az x-7es kormányváltó csak 2 hét múlva lesz. most két hétig gyalogolnom kell.
Áh, újat semmiképp nem veszek. Ezt most vettem két éve, csak egész télen -20 fokban félméteres hóban, ónos esõben is ezzel jártam. Amúgy ezt kicsit benéztem. Eddig eltetettem:
hátsóváltót hátsó agyat láncot fogaskereket kormányváltót féket
és ez így már 51.000 huf. És még kéne legalább egy hajtómû is ami középrésszel olyan 12.000. Még szerencse, hogy itt a húsvét.
Nem baj, szép lassan szentem nyárra kész lesz nagyjából, és akkor már csak a telóért kell dolgoznom.
Amúgy vázon kívûl szinte mindent lecserélek. Vázat meg lehet kérek karácsonyra,vagy szülnapra vmi komolyababt.
Ha nagyon le van harcolva a bringád, nem lenne jobb, ha a felújítás helyett inkább újra cserélnéd? Persze ennyibõl nem fog kijönni egy új bringa, de a legtöbb helyen ma már van részlet fizetési lehetõség is. Esetleg érdemes megfontolni.
kösz a részletes infót. telót nem akartam most venni. majd nyáron dolgozok. viszont ahogy elnéztem egy x-7 szett kijön úgy 40 körül. amúgy a versenyzést nem mondtam komolyan. bár azért néha elgondolkodom rajta. de elõtte kéne egy normális bicaj. ami most van az mióta megvan nem volt felújítva. vmi szar noname shimano cuccok vannak rajta, szal nagyon gyökér. egész télen azzal jártam, a lánc mindjárt szétesik olyan rozsdás. de majd most!
Még valami... Azt a boltot, ahol ki röhögnek és lebénáznak gondolkodás nélkül ott kell hagyni! Akad éppen elég olyan bicos bolt, ahol korrekt eladók és szerelõk vannak. Keress inkább egy ilyet.
Hûha... Kicsit nem figyelek és beindul itt is az élet.
Gladiator: Kapsz tõlem is néhány tippet a vásárláshoz. Ha szeretnéd a fogássort, a lánckerekeket és a láncot is cserélni, ezt egyszerre tedd. Ezek az alkatrészek együtt és egymáshoz kopnak a használat közben. Ha csak az egyiket cseréled, lehet arra számítani, hogy a hajtáskor ugyan úgy ugrani, szalajtani fog, mint a régi. Bár nem tudom, hogy jelenleg milyen készlet van a bicodon, de arra mindenképpen figyelni kell, hogy nem minden lánc jó mindegyik lánckerékhez. Pl. a shimano felsõbb kategóriás szettjeihez tartozó szûkített profilú lánc igen csúnya bemaródásokat tud okozni egy alsóbb kategóriába tartózó (Pl.: Acera, Alivio) lánctányéron. Persze ha váltót is cserélni szeretnél, akkor a fentiek még azzal is bonyolódnak, hogy a váltó milyen fogassorral és lánccal használható együtt. Én is gondolkodtam a váltó cserén, de arra jutottam, hogy amíg a régi mûködik, addig nincs értelme cserélnem. Sajnos a váltó cseréje nálam szinte a teljes hajtáslánc cseréjével járna, s mivel Deore szettnél lejjebb nem szívesen mennék ez nem kis költség lenne.
Ha csak 40 e pénz áll a rendelkezésedre, akkor a telot inkább hagyd ki. Teloból csak jót érdemes vásárolni, az pedig nem olcsó mulatság. A választás elsõ sorban a felhasználástól, no és persze a testsúlyodtól függ. XC-re ma már 80 mm út elfogadott, de még a 63 mm is rendben van. Ha nem versenyzel és így a tömeg nem elsõdleges fontosságú, akkor acélrugós, nyílt olajfürdõs telot érdemes felhajtani. (Azért az olajpatronosak se rosszak.) Ezeknek a mozgása kellõen finom, ugyanakkor a karbantartás igényük sem túl magas. Ráadásul testesebb bringás alatt sincs velük sok gond. (Legalább is a jobbakkal.) Ha komolyabb versenyzés fel kacsintgatsz, esetleg úgy érzed, hogy minden gramm számít, akkor a légrugós telok jöhetnek szóba. Ezek viszont lényegesen drágábbak, mivel sokkal precízebb gyártást igényelnek. Akadnak hibrid megoldások is. Egy puhább acélrugó, kiegészítve egy állítható keménységû légrugóval, olajos csillapítással. Ezek sem lehetnek rosszak... De véleményem szerint minél bonyolultabb felépítésû valami, annál több a hiba lehetõség és annál nagyobb a karbantartás igény. Persze ha nincsenek nagy igényeid ilyen téren, akkor az acélrugó+elasztomer megoldású olcsóbb telok is szóba jöhetnek. Azt azért érdemes fejben tartani, hogy ha telot veszel, az karbantartást is igényel. Az olajos telokban idõnként cserélni kell az olajt, a többinél pedig gondoskodni kell a megfelelõ zsírzásról. A különbözõ tömítések is folyamatosan kopnak, így ezeket is néha ki kell cserélni. A telok leírásában benne szokott lenni, hogy milyen idõközönként kell a karbantartást elvégezni. Ha elmulasztod, akkor nem lesz túl hosszú életû a cucc. Gondolom olyat mondanom se kell, hogy XC-re szánt telóval nem illik DH-zni és ugrálni... Én 2002 év elején vettem magamnak akciósan egy 2001-es Rock Shock Judy XC telot. Ha az emlékezetem nem csal, akkor valamivel 60e felett volt az ára, de nem bántam meg a döntésem.
Sramnak is van nem markolatváltója. Trigger-shifternek hivják, a lényeg hogy ez pont fordítva mûködik mint a Shimano ugyanilyen váltókarjai.
Viszont érdemes lenne elgondolkoznod azon a dolgon, hogy a gyártók sem véletlen javasolják az azonos márkák használatát. (ergó ha a hátsóváltós sram, akkor a váltókar is legyen az)
Akkor maradok a x-7-nél. Kellene váltókar is. A sram-nak, ahogy elnéztem csak ilyen szar kormányváltója van. Olyan rendes kattintgatósból melyik a tûrhetõ árú Shimano?
ezek jó cuccok. az olcsóbbik is az, azzal is elindulhatsz egy versenyen. a verseny felhasználást nem ugy értem hogy nem rendszeres versenyhasználatra lett tervezve.
ki tudja? nyáron feledzem magam, azt összel bajnok leszek. de én inkább veszek 2-3 jó dolgot, mint 4-5 közepes cuccot. nem szeretek szar cuccokat venni, inkább gyûjtök még.
yaya, itt a tavasz, és máris kidobtam 22 ropit a bringámra -új fékpofák elõre-hátra (hayes HFX9) 7000+7000 HUF -új kesztyû mert szétszakadt a régi 8000 HUF
-lánc -hátsóváltó -elsõ hátsó fék -fogaskerekek -kormány -stucni -teló
mondjuk egy normálisabb teló többe kerül, mint 40 papír, sal azt majd nyáron. Viszont a Sram az egész olcsó. 8500-ér már elméletileg K jó hátsó váltót lehet venni. Érdemes plusz 10 papírt kiadnom a sram x-9-re, vagy elég az x-7?
meg esetleg tanácsok, hogy milyet is vegyek. nagyjából olyan sorrendben akaro megvenni a cuccokat, mint ahogy felsoroltam.
nem tudja hogy honnan lehet letölteni a new world disordert??
Szia! Neked is, meg persze mindenki másnak is BUÉK! Vagy inkább bringázásban gazdag újévet mondjak? Végül is csak nézõpont kérdése az egész.
Magamnak két célt tûztem ki erre az évre bringás szemponttól. Összehozni legalább 2000 km-et éves szinten, és megdönteni a 100 km-es álomhatárt a napi távban. Sajnos különféle okok miatt ez nem jött össze 2004-re, pedig szerettem volna, de talán idén sikerül. No meg persze jó lenne minél több szép helyet bejárni, felfedezni.
Lehet, hogy behaltnak tûnik, de azért akadnak még itt bringások. Ilyenkor a téli idõszakban azért be-be nézek ide is. Ha a hideg miatt már nem lehet tekerni, legalább olvasgatással csillapítom a hiányát. Csak akkor van baj, ha feltévedek valamelyik gyártó oldalára... Utána nem gyõzõm törölgetni a nyálamat a billentyûzetrõl némelyik gép láttán. No de mindegy, lesz még tavasz. Addig meg legalább el lehet intézni az esedékes alkatrész beszerzéseket, szereléseket. Ma meg is leptem magam egy pár új pedállal (Shimano SPD M520), remélem jobbak lesznek, mint a régi Wellgo SPD-im voltak.
Ja csak behalt.
hejj, bringás topik! 3 év esgézés után legalább kiszúrom LoL...
Ha már itt tartunk valakit nem érdekel egy magellan crater? 2001es. Tök jo állapotban van. ha valakit érdekel irjon! [email protected] tudom hogy ez nem elados vevõs forum de ha már témaban vagyunk leirtam én is. ja és majd elfelejtettem,hogy 20000ért.
Nekem meg van egy nem eladó 2002-es Magellan Pyxis Team-em. 50 ft-ért bármikor megtekinthetõ!
nézdd meg dc-n vagy keress rá ilyenekre h monkey style I-II a chain reaction-ökben is vannak komoly Aaron Chase-es részek vagy a cranked, new world disorder(csak abban sok a dh-xc..) ja és a eastern standard(ha jól írtam:) abban pl van egy walltap tailwhip montival Amúgy én is streetelek bár nálunk nm is igazán lehet mást(Debrecen) vannak még triálosok, bmx-esek+ flatland van egy-két dirt pálya meg néhány hely a városban de jó a csapat, jófejek az emberkék Nekem egy saját építésû bicóm van apránként lett összerakva egy magellan polarX(méregzöld) egy rst telóval(az újak nagyon jól mozognak és sztem olcsók is hátul mammut felni deore aggyal(DTküllõsor) váltó deore de single speedben nyomom így csak láncfeszítõnek van:) sokkal jobb h nincsen hangja leérkezéskor ja és fékem is csak egy van(elsõ) részben az anyagi részben a technikai feltételek nm adottak:)
Koszi a velemenyeket, kozben vettem egy bicajt, markolatvaltosat :)), igaz azert, mert jobbra nem volt penzem...
PLusz énnekem szokásom, hogy mindig a féken tartom az ujjam.... anélkül meg elég nehéz azért egy ien váltón tekerni....
egyetértek. nekem volt is. jobb a "pöckölgetõs" mert nem tekered el véletlenül pl egy ugrásnál,illetve nem tekered ki a csuklód,ha 1-rõl 8ra váltassz...sztem
markolatváltónak hívják. Van akinek ez jön be, mert nagy cégek például a SRAM is gyárt ilyeneket, de én még gépeken nem sokat láttam belõlük. Én személy szerint nem szeretem õket, mert nehézkesebb velük a váltás (nekem) mint a pöckölgetõsökkel. plusz, a pöckölgetõsökkel nem fordulhat elõ hogy véletlenül lekapcsolod. (mert ugye a váltás az egyik irányba könnyû, mert ejteni kell a láncot.) Ezzel nem azt akarom mondani hogy nem jók, csak azt hogy az én véleményem az hogy a kétkarúak jobbak.
Sziasztok, mi a velemenyetek arrol a "valtokarrol", amit tekergetni kell, hasonloan mint a motoron a gazkart (nemtudom a nevet)?
Szerintem a Nella is jó (Õk a magyar TREK dealerek :)) Velük semvolt eddig soha gondom, mindent nagyon korrektül megcsinálnak, adnak tanácsokat, és nem várnak és kérnek érte pénzt, az árakban is nagyon korrektek
(vettem náluk egy cratoni xenon sisakot 10ért (máshol 15-17) bár ez pont akció volt de akkoris ! )
Kálmán Imre u 23ban vannak ...
Elõtte azért hívd fel õket, hogy árban mire számíthatsz.
Az újpesti bolt amit mondasz, az a Pedalomán. Be kell valljam, nekem nagyon nem szimpatikus a hozzá állásuk és másoknak is hasonló tapasztalati vannak. Hallottam olyat is, hogy a szereléseket sem végezték túl korrektül. Amit viszont ajánlani tudok, az a Kerékvár. A bolt az Arany János utcai metró állomástól egy ugrásnyira van. Ha felteszed magadat és a bicot a vonatra, akkor a Nyugatitól nem egy túl nagy távolság. Rendesek az eladók, van választék és a szervizükrõl se hallottam eddig semmi rosszat. Itt a honlapjuk (bár ettõl nem kell túl sokat elvárni): http://www.kerekvar.hu/
Nagyon köszi! Hát ahogy így leírtad, ez simán megér 1-2ezer Ft-ot nekem... Tudtok jó szervízt Pesten? Amit én ismerek egy újpesti bolt a Városkapunál (ott vettem a bringát), meg az Árpád hídtól nem messz a Németh (ha jól emlékszem) féle bolt.
Az elsõ út elõtt a következõket érdemes átellenõrizni, rendbe rakni. A karbantartást kezd a kerékagyaknál. Évente egyszer illik szétszedni, kipucolni és átzsírozni õket. Ha hagyományos kónuszos csapágyakkal készültek, az összeszereléskor fokozottan figyelni kell a beállításra. Akkor jó, ha nem szorul és nem is kotyog a kerékagy a gyorszárak meghúzása után. Szabvány (ipari) csapágyas agyak esetén egy picivel egyszerûbb a helyzet, mivel ezek többsége nem igényel külön beállítást. A kerékagyak után ellenõrizd le a gumik állapotát. Ha valamelyik leeresztet, akkor érdemes átnézni, hogy nincs-e valahol a belsõn egy kisebb lyuk. Ha találtál ilyet, akkor nézd meg az is, hogy mi okozta. Ha az állapotuk rendben lévõnek látszik, pumpáld fel õket arra a nyomásra, amin gurulni szoktál. (Az ajánlott érték a külsõ oldalfalán fel van tüntetve.) A kerekek visszaszerelése után a gyorszárakat ne felejtsd el jól meghúzni, nehogy egy lejtõn elhagyd valamelyiket. Ez után takarítsd le a láncot. Ha patent szemmel van szerelve, akkor viszonylag könnyen le tudod szedni és a visszarakással sem lesz túl sok gondod. A leszerelése után tedd bele egy fél literes üdítõs üvegbe, önts rá zsíroldót (pl.: brigeciol) és némi áztatás után rázd át jó alaposan párszor. Száradás után másnap szereld vissza. Ha nincs patentszem, akkor inkább hagyd fent a láncot és valamilyen lánc pucoló ketyerével takarítsd le. Ilyeket készít a Barbieri is. Három, kefével ellátott kereket tartalmaz, ezek között fut el a lánc. Fel kell tölteni némi zsíroldóval, majd fel kell csatolni a láncra. Ezt követõen néhányszor át kell tekerni a láncot rajta, hogy a kefék elvégezzék a dolgukat. Ez után töröld át a láncot, majd másnap a száradás után olajozd át. Olajozáshoz lehet kapni kimondottan lánc olajokat is, de tapasztalatom szerint a mûszerolaj is tökéletes, legfeljebb sûrûbben kell kenni. Magához a kenéshez valamilyen vékony végû olajozó, esetleg orvosi fecskendõ a legideálisabb. Ezekkel pont oda és pont annyi olajt tudsz jutatni, ahova és amennyi kell. Vedd szemügyre a bowdeneket. Ha valamelyiken az elhasználódás látszik, akkor azt érdemes kicserélni. Ha nem is szeded ki a helyükrõl õket, azért a bowdenházak végeihez nyomj némi kenõanyagot, majd mozgasd meg õket. Erre én TF2-t spray-t használok, de a WD40 se rossz. Ha a bowdenek már könnyen járnak, jöhet a váltok beállítása. Ennek a menetérõl a neten kis keresgélés után a Shimano oldalán találni fogsz anyagot. A fékek karbantartását kezd a fékpofák ellenõrzésével. Ha kopottak cseréld ki õket. Érdemes a fékpillangókat is leszerelni és ha van rá lehetõség a forgás pontokat át kell zsírozni. A visszaszerelés után ellenõrizd le, hogy a fékpofák megfelelõen felfekszenek-e a felni oldalfalára. Ezt követõen állítsd be a bowden feszességét úgy, hogy a felni mind a két oldalán 1-2 mm távolság maradjon a pofák és az oldalfalak között. Ezt után állítsd be a fékpillangók feszítõ csavarjait úgy, hogy mind a két oldalon egyenlõ távolságban legyenek a fékpofák. Ellenõrizd le a mûködésüket. Ha pedáljaid bontható felépítésûek, akkor érdemes ezeket is szétszedni és átzsírozni. Érdemes kiszedni a nyeregcsövet és kipucolni a nyeregvázcsõ belsejét is. Utána vékonyan zsírozd be a nyeregcsövet és tedd vissza a helyére, majd a megfelelõ magasság beállítása után jó alaposan húzd meg a rögzítését. A zsírzás fõleg acél váz esetén ajánlott, a berohadást elkerülendõ, de aluvázak esetében is megoldás lehet néhány furcsa kattogó hangra. Ha telo is van a bringában, azt is illik karbantartani. Az elsõ tekerés elõtt érdemes szétszedni, kipucolni és szükség szerint telozsírral átkenni. Ha nyílt olajfürdõs csillapítású a telo, akkor valószínûleg külön zsírzás nem kell, de az olajt érdemes lecserélni és a becsúszó szárak külsõ részét is érdemes vékonyan telo olajjal átkenni. Ha elasztomeres telo, akkor elõfordulhat, hogy az elasztomer kiöregszik. Ilyenkor ezt is ki kell cserélni. Két dolog maradt még ki. Az egyik a középcsapágy, a másik a kormánycsapágyak. Az elsõ kiszereléséhez speciális szerszámok szükségesek, így ezzel otthon aligha tudnál bármit is kezdeni. Ráadásul a monoblokk teljesen zárt, így karbantartani se tudod. A kormánycsapágyaknál nem a szétszedés, hanem az összeszerelés az, ami kényes. Ha túlságosan meghúzod, vagy éppen kotyogósra hagyod, könnyen halálra ítélheted õket.
Nagyjából azt hiszem ennyi a lényeg. Ha nem érzel hozzá elég bátorságot, vagy nincs kedved/idõd vacakolni a dologgal, akkor inkább vidd el a bicot egy normális szervizbe. 1-2 ezer Ft-ért mindezt megcsinálják neked és még a kezed sem lesz piszkos.
Sziasztok! Én tavaly vettem egy kicsit komolyabb bringát (Caprine Highlander), de idén még sajnos nem volt idõm elõvenni... viszont a közeljövõben tervezem! Pont ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni: gondolom nem ártana megejteni némi beállítást, ellenõrzést, de nagyon nem értek hozzá... Hol tudnék utánanézni, hogy mit érdemes ilyenkor megtenni? Esetleg webes infó, valami könyv? De annak is örülnék, ha tudnátok segíteni egy feltörekvõ amatõrnek :). Elõre is köszi!