576.hu: "Júniusban libben fel a fátyol a Playstation 3 lelkét képzõ Cell processzorrol. Az IBM a június végén megrendezendõ 2004 Vail Computer Elements Workshop-on tervez egy részletes prezentációt a chip képességeirõl - ezt egyébként a Cell-projekt vezetõje, Peter Hofstee fogja tartani."
Ilyen rajzok és marketing számadatok nem igazán számítanak, amikor több CPU-ra végrehajtás idejét órajelben figyelembe véve kell fejleszteni. És amíg ezt élesben nem játszották el egy motorral, addíg fogalmuk sincs, hogy mi az igazi teljesítménye a cuccnak. Nem tudják a grafikusok sem, hogy mihez igazítság magukat. Nagyvonalban spekulálgatva persze lehet fejlesztgetni, de abból csak az a sz*r lesz, mint a PS2 startkor, ami SZVSZ simán tragikomikusnak nevezhetõ volt (annyira tragikusan gyenge, hogy már nevetséges).
Nem a graf miatt jó ha van egy erõs vas, a fizika és AI az, ami nem nélkülözheti. Ez igencsak hozzátesz ahhoz a sokat emlegetett játékélményhez. Persze a grafika is fontos.
A hardver igen keveset számít a mai szinten már. A lényeg, hogy a kóderek mennyit tudnak belõle kihasználni.
Az ilyen pre-renderelt videókat és képeket meg jók nézegetni reggeli közben a gép elõtt, de a valós játékról nem sok mindent árul el. Mintha különféle kaják képeit mutogatnák, hogy na az hû de finom lesz sokkal finomabb, mint a többi - ezzel is kb, ennyit tudsz kezdeni. :) Ezeket ma már igazi játékos nem nyeli be, csak a PC-sek, akiknél akkor jó a game ha jó drága videokártyán nyomja. :)))
Jól mondod, ugyanakkor a do_the_programming(); részre enged egy kis rálátást a cell design, ami alapján az eredeti kérdésre ("ha olyan programozható lesz, mint a PS2") a válaszomat lásd: #43. :) PS3 Cellrõl egy cikk.
Amíg nincs min tesztelni, addig csak vakarózás van.
Tehát:
egyik thread:
have_idea(); plan_gameplay(); while (!real_cell_devkit_arrives()) { plan_levels(); do_some_graphics_sketches(); do_some_music_composing(); // ezek közül mindegyik dont_know_the_specs_and_graphics_level exception-t dob!!! } do_the_programming(); do_the_test();
másik thread:
while (1) do_the_marketing_blabla(); // És ha ennek nincs eredménye, akkor nincs mit mutatni, tehát nincs semmi.
A cell architektúra már régóta szabadalmaztatva és dokumentálva van, ez az egy dolog, amit ismerhetnek a fejlesztõk. PS3-mal kapcsolatban pedig egyedül azt tudni, hogy cell-powered, a pontos számadatokat, pl. cell-ek száma, órajel, memória stb. senki sem tudja, de mivel a cell architektúra ismert, lehet bizonyos képeket alkotni.
Ja. Ebben biztos vagyok. Mivel a Cell-bõl max. prototípus létezik a fejlesztõknek fogalmuk sincs, hogy mire fejlesztenek. BTW lehet, hogy néhány launch title fejlesztõ kapott egy állatira aláhúzott, fagyogató devkit szerûséget, de (hivatalosan) semmit sem lehet tudni.
Valszeg' még a végleges specifikációk sincsenek meg, ha még a M$ kémek sem tudták kideríteni.
Ez kizárólag a fejlesztõkön múlik. Aki csak PC-ben tud gondolkodni, az ne fejlesszen PS3-ra (se PS2-re), ugyanakkor dev toolok terén remélhetõleg azért kitesznek magukért Sonyék/IBM-ék.
Hát, ha olyan programozható lesz, mint a PS2 (és a játékkínálata is azt a szintet fogja megütni), akkor eleinte még PS2 (X1, GC1) a PS3 gyilkos topikot is lehet majd nyitni. /:|
"Ha nem lenne Diablo2 meg nem jönne a WoW már rég vettem volna PS2-t:)
Ugyanígy érzek én is.. a PC-s fronton ami érdekel engem az egyedül a Blizzard játékai. A többi olyan cucc, ami igazán megfogott vagy X-es, PS2-es átirat vagy multiplatform.
Ezzel szemben egy konzol annyiba kerül mint egy középkategóriás videokártya.
Ebben az évben 1 darab PC játék volt ami lekötött mégpedig a KOTOR. Ez se PC-re jött ki elöször:P Ha nem lenne Diablo2 meg nem jönne a WoW már rég vettem volna PS2-t:)
Remélem lesz online tekken jó kis ranglistákkal meg bajnokségokkal:)
én most vettem "hányadék" konzolt,2 év aktiv pc-zés után! a graftól nem vagyok elájulva,de sok gamét nem lehet máshogy megszerezni!! ha csinálnának pc-re jó gamékat,akkor nem kellett volna konzolt vennem! engem nem köt le a pc-s játékok garmadája! de van pár kivétel: beyond good@& evil,pirates of the caribbean,gta3,vice city,meg még egy pár!
Egyetértek. SZVSZ sem lesz túl nagy változás. Ebben a hülye Nintendo-nak igaza van: a jobb grafikától és hangtól nem lesz sokkal jobb a játékélmény (PC effektus).
Max. eleinte a grafikán meglepõdik kicsit mindenki, de aztán SZVSZ gyorsan hozzászokunk. Onnantól pedig ha nem tartalmas a játék, akkor ugyanúgy sz*r lesz, mint ami most is sz*r.
Azért biztos van sok olyan dolog, amihez kevés a jelenlegi hardver, pl. AI vagy fizika terén, meg ha erõsebb a vas akkor a bénább fejlesztõcsapatok bénább engine-jei is olyan grafikát fognak a TV-re varázsolni mint most a profik. Ezért lesz jó a köv. generáció.
"PC-szintû" multi minek? Mintha PC-n olyan magas szint lenne, az Ultima Online, Starcraft, CS-Q3-UT szentháromság óta ugyanaz megy szinte (tisztelet a kivételnek pl. BF42 vagy Planetside). Konzolon egyébként sokkal jobb multizni, pl. Rebel Strike coop rulz. =)
Mondjuk ha a konzolokon IGAZÁN elterjed a multiplayer (nem "CS meg UT konzolon" a lá XBox Live) remélem összehoznak valami fasza innovatívat.
Én se várom az új generációt,inkább hagyni kéne még ezeket e a gépeket kb. 2 évig,hogy minden jó játékot meg tudjanak csinálni,amit lehet\tervbe van véve!
En valahogy nem varom auz uj generciuot ezekkelajelenlegiekkel is tokre jolellehet szorakozni minden evben kijon egy uber grafikaju vagytobb game.
Vagy ezzelcsaken vagyo igy?:)Ti nektek mar hanyadekamai konzoloktudasa,hogy itt epekedtek az uj irant.Mibelesz az jobb,:)
Nem lesz szep ?:) Epp most nezem a Ratchet And Clank extre filmet a DVD-en hogy hogyan keszult a jatek. Ezek nem normalisak. En jatek kozben nem erek ra hogy megfigyejem a kornyezet sepsegeit! De most hogy lattam hogy csinaltak a playakat leeset a pofam.
A Ps2 jatekok szepek es jok de sajnos nagyon keves jatek van amibe nincs monotonozas. Sok jatekba tele vana monoton dolgokkal. Ezzalat azt ertem hogy egy helyszin gyonyoru majd jon harom ami holt pasz.
Remek pelda a Ghosthuter ahol van a temetos palya ami csucsig ki van dolgozva plusz egy elatkozott haz ami kintrol valamieszmeletlen. De aztan a mocsarba van egy falu ahol az egesz terulet ures fahazakbol al es keritesekbol. Na az kurva monoton volt. Meg ez van a jatek 80%-ra... sajnos.
Nezd pl a FFX hol monoton? Az gyonyoru es 2001-ben keszult...
Jók lesznek meg minden, de a szutyok tv-re hiába raknak akármilyen képet, nem lesz szép...
"Csak, mert magyarországon ezt az emberek nem használják ki az is más téma."
Már hogy lenne más téma? Mi Magyarországon élünk nem az USA-ban meg Japánban. Majd ha nálunk is biztosítva lesz akkor lesz olyan szinten mint most PC-n.
Jó lenne egy olyan szintû multizás mint ami PC-n megy. Sõt az igazi ugrás valóban ez lenne. Én csak akkor fogok PC-rõl visszaállni konzolra ha ez bekövetkezik. GT5 multiban PS3-ra... AHHHHH
A PS1 esetében a 2D-3D váltás volt nagy szám, úgyhogy én nem számítok óriási elõrelépésre. Több poligon lesz, szebb effektek, de a lényeg ugyanaz marad. Esetleg az online multiplayer elõretörése hozhat forradalmat a játékok terén.
Én most valami nagyon durvára számítok(mint anno a ps1)mert a mostani generáció nem volt valami nagy ugrás a 32 bites gápekhez képest. Asszem ha akkora kraft lesz a gépekben mint amekkorát igérnek akkor joggal várhatunk csodát:)
Végre láthatunk valamit abból hogy mit is fognak tudni ezek a gépek(prerenderelt tréler). Persze ez TV-n nem így fog kinézni de az XBOX(1)-es elõzetesek se álltak olyan messze a végleges gémektõl. Remélem a SONY is tervez valami hasonlót még ebben az évben.
Xbox 2 infók a GDC-n Birdy, 11:50 - Játék: GDC -
(Homelan) A Bloomberg Japan információ szerint (nem éppen pletykalapról van szó) az idei GDC-n beszédet tart Robbie Bach a Microsoft Xbox divisió vezetõje és felfed néhány infót az következõ generációs hardware-rõl. Szót ejt többek közt a várható játékokról és a konzol technikai specifikációiról, valamint kapunk egy hivatalos nevet és logót is. Várható, hogy egy prerenderelt trélert is kapunk, amely a várható játékok színvonálat fogja majd demonstrálni. Az idei GDC-t március 22. és 26. között tartják San Jose-ban és itt lehet nézegetni néhány ismerõs elõadót :)