twitter: Kérdező: Have you ever seen a UFO/do you believe in aliens? General Chuck Yeager: I don't drink before I fly
Lehet hogy alkohol volt benne (persze ez se az igazi, a valódi jégtelenítő folyadék olajosan csúszós matéria, hogy a későbbi jég-letapadást is gátolja. Viszont akármi is volt elég sz..ul csinálták mert a szárny hátulját locsolták meg, pedig pont a belépőélen és a szárny mellső harmadán lett volna sokkal fontosabb a jégtelenítés.
Sajnos egyet kell értenem, Asbóth (vagy Asboth) erősen túl lett értékelve (finoman szólva), mégpedig a komcsi rendszer alatt. A gépe egyszerű fizikai okokból nem lehetett működőképes.
A-Z-T-A-K-U-R-V-A...
Akkor legyen kép és hang is. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.11.27. 23:11:06
A légitársaságok tényleg a legszarabb módszer használják még mindig?
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/15000185_1299518250118472_7262770376300103445_o.jpg Egykori és mai Puma-pilóták : Nyemecz Pál hadn.(99), Frankó Endre főh. (93), Szentiványi János alez. (97) a szolnoki Repmúzeumban, kísérőjük Kálló Sándor alez. Gripen-huszár
A legidősebb élő U boat parancsnok elrúgta már a 100-at, Reinhard Hardegen 103 éves.
ÉS még azt mondják, hogy a stressz miatt hal meg az ember hamarabb, meg kap szivinfarktust. Érdekes az legtöbb ww2es katona szép kort ért meg , ha tulélte a háborút.
Az ilyen gépeknél közvetlenül eléd nem látsz, pont ezért szoktak "cikk-cakkban" közlekedni a kifutón és a gurulóutakon. Ha játszottál az Il-2-vel, akkor biztos ismerős az érzés: :)
A YT előnézet alatt is 16700 m látszik. Ettől függetlenül tényleg közelében nincs az edge of space-nek. Én azt hittem, hogy legalább 20 km fölé mennek parabola pályán, de még a statik szolgálati magasságra sem másztak fel.
A videóban nekem az érdekes az, hogy az utánégető csóváját nem látni.
Látványos, de már megint a marketing, "Edge of Space", bakker 12 240 méter volt a max. repülési magasság, bármelyik hosszútávú utasszállító repülőgépre rá lehet akkor fogni, hogy a világűr szélén repül?
Érdekes lenne hallani a folyamatot, ahogy eldöntötték a Prága-vagy-Türkménbasi kérdést. Pl. mi alapján számolták az extra fogyasztást? A külső szállítású rakományra vonatkozó adatokból?
A Mrija-nál (és a Ruszlán-nál sem) ez nem így működik. Minden főfutó-burkoló lemez tolórudakkal kényszerkapcsolatban van a saját főfutójával, ha a futó bemegy, akkor a borítólemezt gyakorlatilag magára csukja, ha a futó kint marad, akkor a hozzá tartozó lemez is nyitott helyzetben van. Hogy az egy pár futómű mitől maradt kint, azt az üzemeltető ukránoktól kellene megkérdezni. Elméletileg elképzelhető, hogy miközben a futóművet behúzta a hidraulika, még a benti helyzeti rögzítő-zár bezárása előtt semleges helyzetbe tették a vezérlőcsapot (ilyenkor leáll e behúzás), így az utolsóként csukódó, de a zárat el nem érő futómű újra ki tudott nyílni. Kérdés, a futó-helyzetjelző rendszer miért nem jelezte a hibát, vagy miért nem tűnt fel a személyzetnek hogy nem jó a jelzés?