Meg még egy gyors kérdés jutott eszembe. Ilyen magasságokban van e számottevő változás nitrogén - oxigén arányban? Azt saccolom nincs de a fene tudja. Ha fárasztó vagyok szóljatok aztán nekiesek az internetnek :)
Igen csak olyan mért értékek nincsenek amik könnyen megemészthetőek, hogy pl egy XY processzor vagy memóriamodul mennyire képes ellenállni XY méretű légkörtömeg védelme nélkül a kozmikus hatásoknak. Legalábbis én ilyen adatokról nem tudok. Van adat a tengerszint környékéről, hogy mennyire ellenállóak az iylen rendszerek, meg vannak adatok arró,l, hogy egy űrállomás számítógépes rendszereét hogyan kell tervezni. De a kettő között nem bináris az átmenet és erre az átmenetre lennék kíváncsi. Javíts ki ha tévedek, de ilyen felmérés nincs. Mindenesetre az infók megkíméltek olyan google kereséstől, ahol lehet a kulcsszavakban sem vagyo rutinos, szóval köszi :)
Fúúúúúúúúúú, hát erről lövésem sincs. Én úgy tudom, hogy 10-12 km magasan a mai consumer csíkszélességgel dolgozó cuccok is simán működnek 10-12 km magasságban.
Igen, működnek, engem inkább a hibaarány érdekel, hogy van e szignifikáns hatás. Érdekes lenne olyan statsiztika is, hogy consumer gép egy repülőút során mennyire hibatűrő. Kimutatható e megnövekedett hibaarány, akár minimális százalékban is. Nagyon bele kell ásni magam a témába azt hiszem, ha erre választ akarok kapni. Na én ilyen hülye vagyok, ilyen dogok is érdekelnek :D
Elrepülsz a Csomolungma mellett, az első buddhista kolostornál balra fordulsz, a másodiknál féljobbra és ott is vagy. A 10:53-nál látható eljárás ajánlott. Paro, Bhután
Hegyi mentő : Már hallom a helit, mindjárt itt a segítség Sérült turista: Óóóó végre, de jó . . . . . na ne b@sz . . . .nem mehetnénk gyalog ? Pilóta: gif
Moszkva Zsukovszkij repülőtérről végrehajtott felszállás közben madarakkal ütközött majd sikeresen landolt egy kukoricaföldön az Ural Airlines Airbus A321-es repülőgépe. twitter link
An-12 repülőgép, Lviv közelében lévő repülőtér közelében lezuhanása miatt 5 ember vesztette életét. 7-kor egy rakományrepülőgép, amelyet állítólag Lvivi repülőtéren kellett leszállni, eltűnt a radarból. Néhány perc múlva egy személyzet tagja jelentkezett és jelentette, hogy a repülőgép vészhelyzetben leszállt. YT link
A folyó fölött az csak csak, de ez a folyó nem egyenes és nyomják a városban a fordulót , hát . . .az a madárfelhő se jó ómen YT link
Azért arra kiváncsi lennék, hogy náluk is elnézést kérnek e a lakosságtól a nagy hanghatás miatt mint ahogy nálunk szokás. Meg hányan panaszkodtak miatta. Mert nálunk ha nincs repülés aug 20án akkor az a baj ,ha meg van akkor meg hangosak és miért repkednek ott, vagy bármikor amikor gyakorlat van .
elkepeszto-manovert-hajtott-vegre-egy-boeing-727-es-mogadishu-repteren A hozzászólásokban agyon sztárolják a pilótát, de én nem igazán értem miért. Van itt a csoportban vkinek szakszója, vagy ismerti a leszállási eljárásokat? Ez most tényleg csak tökösség kérdése, minden okés ezzel a a manőverrel? Értem én hogy Afrika meg sz@rjunk bele, öreg pilóta kisujjában az összes tudás, de valahogy nekem ez nem tűnik pozitív dolognak. Viszont szinte csak pozitív hsz-ok vannak a témában hogy milyen fasza gyerek.
Hát nem vagyok airliner pilóta, de tökéletes VFR körülmények között tenni egy 360 fokos időnyerő fordulót az kb. a szakszó minimum tája lehet. Semmi extra nem volt itt.
Ilyen alacsonyan nem csinálnak semmilyen éles fordulót, ha valamiért lecsúszol bedőlés közben már a szárny akár leérhet a vízbe is.
Nem véletlenül van a videó fölött ez: "n a week where there have been videos of poor decision making below MSA, sadly here’s another one. Accidents just don’t happen, they are caused!"
Az egyetlen biztonságos megoldás az átstartolás lett volna és emelkedés MSA fölé.