Psziho, szerinted ha egy 100-as minarelli 6 litert fogyaszt 100-on az nem sok egy picit? Hülye kérdés, de lehet valami trükkel csökkenteni a fogyasztáson? Köszi!
Itt Sopronban pár éve egy háztartási gépszerelõ járkált egy ilyen Ape-vel. Csak annak fedett volt a platója. Mókás látvány volt. De szerintem õ is a "feeling" miatt használt ilyet...
jóaz, szimós korszakban is ezek voltak (kivéve a pára dolgot) és mégis szerettük :D Igaz hogy azt 30ezerért megkaptuk nem 200ért Nyilván csak hobbyra jó, de azért betötyögni vele egyszer-egyszer egy kertipártira' 2 rekesz sörrel a platón - megfizethetetlen :D Valamiért tetszenek ezek a 'semmiresejó' jármûvek
dombon megy 5-tel üveghangon 1-esben üresen!!! ,közben bámulnak rád az emberek hogy ez meg mi majdnem megsüketülsz a bódéban,nem látsz ki a párától,ha hirtelen rántod a kormányt simán felborulsz mindíg rossz valami pedig alig van benne egy-két alkatrész,dõl a benzin meg az olaj,aranyáron van minden szirszar hozzá és semmi sem passzol mert mindíg változtattak valamit üzemanyagköltsége megegyezik egy dízelautóéval,a bunkók meg állandóan leszorítanak az útról
ez az a frenetikus ape érzés,amitõl oda vannak a tulajok és olyan kevés szerencsés élhet át:)
az se rossz :D gondolom ezekhez alkatrészt szereznijó móka, fõleg a Sulky-hoz :) Ape nagyobb poén, de a platót sose használnám, a sulky meg 2személyes is. Meg kérdés hogy mennyire bírják a hegyet mert elég meredek út vezet hozzánk :D
Vale Rossinak is volt egy Ape. :) --> Még menõ is. :P
Egyébként veszett egy szerkezet lehet, kipróbálnám.
Más:
múltkoriban érdeklõdtem itt robogó-témában. Megszületett a döntés, és ma megvettem életem elsõ... (dobpergés) ... Simson Starját! :D Szeretem már most. (jó, tudom, nem pont robogó, csak gondoltam megosztom, ha már írtam ide a vásárlás elõtt).
Én spec Repcsi szerelõ vok.Szoval ez nem okoz gondot,de sajnos a jelenség nem szünt meg.
Mondjuk 46 kulcsom nekem sem volt.
nagyot tévedsz,akikrõl te beszélsz azok nem fognak fórumozni
ide olyanok járnak akiket érdekelnek a mûszaki dolgok,és otthon neki is állnak kisebb nagyobb dolgoknak maguktól ha elakadnak próbálunk segíteni-ennyi
/remélve hogy megfogadják a másik tanácsát,bár elég gyakran elõfordul hogy olyan kérdésekkel halmoznak el zsinórban amibõl következik hogy egyátalán nem fogadták meg az elõzõ tanácsokat és még arra sem veszik a fáradságot hogy végiggondolják hogy én mit írtam
ilyenkor vagyok durva és bunkó,mikor tudom hogy feleslegesen gépeltem/
Hogyne meg persze.............. Neked és nekem alap. Te motort szerelsz én meg mûszerész vagyok.De velük mi lesz? Ha értelmezik (XXI. század) az írásaidat, akkor a kanyarban baj van. Te annak fogalmazol aki érti. A többivel mi lesz? Híd el a subler az nem értelmes...az az izé amin vannak a számok meg olyan mint egy kalapács kicsiben és vékonyan........na az amivivel mérni kellene. Már egy ideje olvasgatom a fórumot, egy eredeti kinai model tulaja vagyok. Mivel mûszerésznek tanultam én meg értem, hogy Psziho mit mond. De biztos, hogy mindenki így van vele? Psziho, te érted amit írsz. Én is értem...na és még ki? Sajnos ma már ez a szájbarágós (emeljük meg a moci elejét) metodus a divat. Ez van, ezt kell szeretni.
azt hittem mindenkinél alap hogy levegõben az eleje és úgy állítjuk:) elõször szoruljon meg majd addig engedjük vissza míg ellenálás nélkül mozog egy újjal
Csak óvatosan. Én megszívtam. Kicsit szoros lett. A kanyarba le kellet szállni és kézzel befordítani. Ha tanácsolhatom, emeld meg az elejét és úgy állítgasd. Ne kotyogjon de ne is legyen szoros.
Dioknak két gyengéje van: Egyik az említett fõtengelytörés (nekem is tört annó az AF28-asé. Másik meg a primitív elsõ futómû. Japánban lehet elég volt annó, de a magyar utakra kevés. Nekem konkrétan lógott mindkét telószár mikor vettem a motort, és jóformán szart sem csillapított. Ezért vettem 28.000 Ft-ér utángyártott komplett telószárakat mivel eredetit szerintem nemnagyon kapni újonan, azokkal jó volt eleinte. De szezon végén már azokon is lehetett enyhe kotyogást érezni, tehát tulajdonképpen kacat az egész. Psziho szerint a Jog-oknak jobb a telójuk. Szerintem az sem lehet sokkal jobb mondjuk, de õ szerelõ szemmel biztosan jobban látja!
Korábban olvasgattam itt gyakori fõtengelytörésekrõl, meg hasonlókról, de lehet lenne itt a közelben egy olcsó példány.
Mondjuk a másik lehetõségem meg Simson Star lenne (tudom, nem robogó). Az is igencsak felkeltette az érdeklõdésemet, egy Babettát már felújítottam, a Start is szépen helyre lehetne pofozni.
bazz 5perce nézem a képet, nem lehet így dolgozni :D
Sziasztok! Beszereztem egy Yamaha maxter / MBK thunder 150ccm robogót. Gyakorlatilag szerkezetre a Yamaha majesty, de kisebb a kasznija. A problémám, hogy neten sehol nem találok prospektust, adatlapot, valamint részletes képeket. A moci törött és pár részletet nem tudok mire vélni. pl. az ülés elején mi van? tároló, vagy mi? Ha tudtok segíteni megköszönném.
Oké:) Am egyértelmû h a piaggio nagyobb márka :) csak gondoltam megosztom :)
köszönöm a tanácsot. na igen, a Dio-Jog párostól leginkább engem is a mérete tart vissza. mondjuk az olcsó húsnak híg a leve dolog az igaz. bár a szereléssel nem lenne gond azoknál sem, más kérdés az, hogy alkatrészben mit kellene rákölteni. ha tehetem, mint írtam is, inkább Piaggióban gondolkodom majd, de lehet az SR50 árban alatta van valamivel.
Olcsó húsnak híg a leve... Dio-t Jog-ot meg szerintem ne vegyél, mert a szar utakon nagyon kényelmetlen vele menni. Még egy nagytestû robogót is dobálják az úthibák, nemhogy a kistestûeket. Ráadásul ezek az 50-60ezres kistestû gépek már mind 15-20 évesek. Futómûvük tropa, és általában motorikusan sincsenek a toppon. Ha megbízható útitársat szeretnél, akkor inkább drágább gépek között csemegézz. (Pl.: Yamaha Aerox, Gilera Runner, Piaggio NRG, Aprilia SR50, Benelli 491 vagy K2)
Köszönöm, de én valami igazán olcsóra gondoltam, ami nagyjából az alább felsoroltakkal azonos árban van. Azért nem is írtam árat, mert még nem most lenne aktuális, elõbb el kell adnom két Babettát, meg egy autógumi-garnitúrát. :)
A Solifert nem ismerem igazán, így nem kételkedem abban, hogy jól megy, pöccre indul, stb., viszont ha 13 körül költenék, szerintem Piaggiót vennék. De ezt nem a Solifer ellen mondom, mert tényleg nem ismerem. És mégegyszer köszi az ajánlatot! ;)
Én eladom ha gondolod. 130 ért. Solifer XTR 50. nem egy nagy márka, de rendbe raktam. sok mindent kicseréltem rajta, most teljesen jó. nagytestû, aki eddig látta azt hitte h 125-ös. 60 a végsebessége, amit gyorsan elér. cseréltem benne görgõket, kuplungot, variátorszíjat, gyertyát. pöccre indul egy hét állás után is. 3 éves, 1800 km van benne. esztétikai hibák vannak rajta. gumik újak. szét volt terítve a henger is, egy csepp kopás sincs benne (1800 km mi lenne? :D) ha gondolod videót tudok mutatni.
Régen jártam erre, de most azért kérdeznék a hozzáértõbb(ek)tõl:
-ha elvonatkoztatunk az állapottól, meg ilyenektõl, akkor mi az a legolcsóbb robogó, amit érdemes megvenni?
Honda Dio - Yamaha Jog eddig amire gondoltam, persze a Piaggio NRG tetszik nagyon, nem csak külsõre, hanem menni is jó vele.
Árat most így direkt nem írnék, csak azért érdeklõdök, hogy hátha valamelyik gép elkerülte a figyelmemet. Ilyen kis városi szaladgálósnak lenne majd, ha elhatározom magam. A Dio/Jog párossal annyi gondom van, hogy kistestû, nagyon görnyedek rajta, de a legolcsóbbak közt nagyobbat nemigen lelek. :)
Köszi :)
köszi a válaszokat. egy ilyen yoshimura dob többe kerülne mint a robogó :D csak vmi olcsó módszerrel akartam nagyobb hangot varázsolni rá. annyit meg nem ér a nagyobb hang h költsek rá.
nem,a 4T-ket nem vakcsõvel fojtják,az a szekunder levegõrendszer becsatlakozása
muffler:
Asszem a könyöknél az a folytás volt, akkor neked ki van szedve. A gyárijához sztem ne nyúlj, a kitágítás meg eleve hülyeség, attól nem lenne másmilyen hangja, de legalább nem is tenne jót neki.
de ennek pl jó kis hangja van több gyártó is csinál kipuffokat amik így szólnak de elég drágák, meg kéne tudni mire menne fel
sziasztok. voltam már itt a 4 ütemû 50 ccm-es robogómmal. vki nem tud tanácsot adni arra h mit csináljak h nagyobb hangja legyen? tudom tegyek rá sportdobot de nincs rá több 10 ezrem. szedjem le és pucoljam ki? vagy tágítsam ki azt a kis pucut amin jön ki a kipufogógáz? vagy van rá olcsón sportdob? más motor dobja nem jó rá? és még azt szeretném kérdezni hogy néztem videókat ilyen kínai 50 es robogókról és azoknál van vmi csõ belevezetve a kipufogókönyökbe. az mi? mert én már úgy vettem a robogót h ki van vágva a kipufogókönyökbõl az a rész és egy csõvel van helyettesítve. elõre is köszi a választ.
et2 ejj kár hogy nem et4 125, jó lett volna alkatrészhalmaznak :)
Üdv! Szerintetek mennyiért lehet elpasszolni egy Keeway Matrix-ot, 2005-ös, rendszeresen karbantartott, fojtás kivéve, riasztó mûködik, de kikötve, és mindene megvan? Elõzõ tulaj tett bele valami Stage 6 cuccot(matrica is van rajta egy, szolidan) és Giannelli kipufogó van rajta, meg egy éves gondozásmentes zselés aksival, plusz motoros ponyvával. Köszi! Csá!
Érdekes, hidegindítás után (még ha járatom is) eléggé hörög-fullad eleinte. Kiszedtem-betettem a membrán tuti jól van és jó is. Csak így elindulásnál csinálja a befulladást, 40km fölött már semmi baja, meg melegen se nagyon, max alig érezhetõen. A gyertyapipám szar mert kilazul a gyertyáról állandóan, valamikor észrevettem, mindig vissza kell dugni valszeg attól lehet ez(?)
Sziasztok! Van egy Kawada Commaderem 125 4T eladó robogóm. Ha valakit érdekel jelezze. Köszi.
itt nézegettem az árakat a 22mm-es kb olyan lehet mint a piaggio-é, de látszik hosszabb a tolattyúja, azért nem is mentem megnézni. A membrán nyúlása vagy hogymonnyam az is ránézésre ok. de persze kell a pontos átmérõ azért. A vespáén nem teljesen gumi volt kicsit szövet szerû anyag, egyszerûen belsõ íven megfogta és kihuzogatta körkörösen, szépen kúszott kifelé az összepréselt középrészbõl. Elég erõteljesen kell, ami csak gumiból van az lehet para hogy elszakad.
már nézegettem én is,de nem emlékszem mit próbáltam szétnyitni de az határozottan nem ment
ha tudnék 125-150 kínai membránt szerezni az lenne a jó
a kínait a vaterán el tudod nyomni még drágábban is,ha mégsem kell senkinek
na képzeld visszaírt egy srác, tud szerezni csak membránt szinte mindenhez. Elvittem leszedte, rátette az újat azt kész 2 perc. A régit ki lehet húzni a 2 lapka közül amik közé be van szorítva. Az új gumit kisit beolajozta a belsõ peremén és szépen bemegy a helyére kis játék után. Utána benzinnel kicsit megtisztít.
Lehet hogy pár kínai membránmérete is megegyezik az olasz robogókéval - azok párezer forintok kompletten, lekapni róla és áttenni (ha le lehet)
Na mindegy a kinnyai karbi megmarad tartalékba, ahoz meg egy gázbowden kell és vespakompatibilis. A vespáénál hosszabb kell meg normál végû.
köszi Volt benne egy 70-es Polini henger és annak megreped az oldala mert akitõl vettük a motort nem rendes hûtõvízt tett bele hanem sima vízt és így állt vele egy telet a víz meg belefagyott, és így megrepedt az oldala :S folyamatosan eresztett a víz a hengerbe :S kenést meg nem igen adta a hengerbe így besült:S de most mindent cseréltünk benne új Malossi 70-es henger,csapágyak,tûgörgõ amit 2x is venni kellett :D + vettem rá egy Leo Vince TT sportkiput remélem így jó lesz egy darabig :D
megjött a cucc, bepróbálgattam a helyére, az alja épphogy elfér a blokköntvénytõl, de amúgy bepasszol. Egyedül a gázbowden a szívás, a Mikuni baloldalt elölrõl húzta a gázt, ez meg jobboldalt és hátulról. Tehát hosszabb bowden kell hogy kanyarodhasson egyet, meg másmilyen is mert a bowdenkülsõ felfogató helye is messzebb van a végéhez képest.
Sziasztok érdekelne a véleményetek van nekem egy Ciak 100as mocim megyek vele hibátlanul mûködik de ha 8-10 km megyek és kicsit bemelegszik akkor valahogy nem akar ugy ugrani mint hidegen és az emelkedõn nem is huz felfelé.ha kicsit hagyom állni 10 perc.akkor indulásnál megint kiugrik alólam.kuplung nem csuszik és az ékszij sem szerintem szivesen venném az ötleteket.
Végre kész a motorom új 70-es Malossi hengerrel
Az X49 valóban kínai... Látszik is rajta... Apropó Benelli; Vasárnap láttam egy Tornado-t :D Az nem kínai :P
Én azon a vonalon indulnék akkor hogy nagykerekû robogó, a piaggio liberty 50 es ment alattam(85kg 182cm) 80 at kényelmesen 85 nél már érezhetõ volt hogy nem az utazó tempója, jólgyorsul könnyen vezethetõ mint egy bicikli (a nagy kerekek miatt), 100-120 ból nagyon jót kaphatsz, ezt tudom neked ajálani vagy megfogadod vagy nem ..
Na most az a helyzet hogy a robogó fõként hosszútávon lenne használva.(Napi kb 100 km) Tehát olyan kéne ami nem megy szét 1-2 év múlva, erõs, max sebessége se 60 km/h. Láttam egy két motor ami kiviszi(tuning nélkül és fojtás kivételével) a 80-85 öt. Na most ha én ezzel a robogóval mennék 85 kibírná?(trabanttal is lehet menni 120 at, csak az nem igen fog menni többet.) Meg azért mégis félek a használt cuccoktól. Garanciát ritkán adnak, meg ki tudja hogy az eladó mit mondd meg és mint nem.
Persze hogy kell, csak eddig nem voltam biztos hogy jó-e hozzá 100%-ban (pár dolog miatt) - bár akkor nem említetted volna :D na mindegy mostmár tiszta a kép a fejemben. Akkor majd ha mész postára add fel nekem légyszi! Meg privibe hogy mennyi cakkumpakk, a címem elmleg megvan mert vettem már tõled valamit anno.
hát a kolléga szavaiból azt vettem ki(#6082) ,hogy újabban a benelli is Mért milyen jó használtat tudsz ajánlani? Nem volt még robogóm, nem értek különösebben hozzá.
És mit tudtok mondani a Benelli X49 rõl? Az is "annyira" kínai mint a többi? Vagy esetleg azért jobban legyártott?
mivel ugyanazok a paraméterei,ugyanaz a torokátmérõ is és ugyanúgy is van befúvókázva
bármelyik állandó nyomású karbó rátehetõ aminek nem túlzottan nagy a torka /nem 2-3 szoros méret/ mert azt már nem bírná megszívni a kis motor
kisebb minden esetben feltehetõ,max ha túl kicsi,akkor magas fordulaton gyengébb lesz kicsit a scarabeo tökéletes volt vele egy 125-ös vespát is simán kiszolgál,fõleg hogy ugyanaz a blokk mint a 100-as scarabeón csak ennek pár miliméterrel nagyobb a furata
a vespa légszûrõbe vezetõ csöve elég hosszú és hajlékony ahhoz hogy 1-2 centi ne okozzon gondot,ha más lenne a hossza természetesen gyorsítófúvókás és ez is CVK úgyhogy semmi különbség
neked kell eldönteni hogy kell-e,hidd el nekem csak a munka van vele hogy elküldjem,szóval rábeszélni nem akarlak
na sikerült motorközelbe jutnom. 28 a szívócsonk felé, 40 légszûrõ felé, a hosszát nehéz megmérni de olyan 90-95mm-nek néztem (ráhúzott csövek nélkül) Szerinted ha a 100as scarabeo ment vele, ez is menni fog(úgy értem bírni fogja a nagyobb tempót huzamosan? nem értek hozzá hogy annyi keveréket tud-e képezni amennyi kell egy 125-ösnek) Másik hogy abban is van gyorsító fúvóka? Így hogy belepasszol tényleg érdekelne, mert nincs semmi más lehetõség vicc az egész, nemhogy membrán de semmi sincs vespához senkinél. De ha lenne bontva ki tudja az is milyen. Szóval majd írd meg ezeket plz, aztán bótolhatnánk :)