Topic azért hogy ne kelljen más topicban vitatkozni róla...
Szerintem az hogy japán az eleve mond valamit.Azok fikázzák akiknek nem volt igazán dolguk ezekkel.Meg azt is figyelembe kell venni, hogy a Swift már régi konstrukció,de az újak már sokkal modernebbek!
jó, akkor most beszéljünk a Dodge Charger-rõl:)
Én vezettem már Swiftet, elég rossz, nem is minõségre, hanem a futómûve iszonyú kemény, az ülések sima szivacsok szövettel szerintem, mert nagyon kellemetlenek és a váltó hagy maga után némi kívánnivalót. Komolyabb suzukiban nem ültem még. (pl. Ignisben) A Peugeot 206 a Swiftnél 200-250 ezerrel volt drágább, amíg gyártották a Swiftet, de zongorázni lehet a különbséget.
A Ti autótok ;) Nah jó, ez csak poén, én megbízható emberektõl a biztonságáról hallottam rosszakat...
de a Suzukit 92 óta gyártják nálunk,a Peugeot kb.96 óta... És a 206-os futómûve bírja a ganyét?
Ehh mondjuk nekünk Fiat Palio-nk van.És végülis kedvelem.5 éves de még egy rohadt hibája nem volt(semmi zörgés semmi!)És a Brazilok gyártották. De egy balesetnél...
1. a Suzuki mindig is Suzuki marad -> almafától soha ne várj körtét! 2. Az ára ahhoz képest amit tud DRÁGA 3. A fogyasztása ahhoz képest amit tud/kerekek,össz.súly..etc/ meg SOK 4. De egy Dacia-hoz,Tata-hoz,Tavria-hoz képest inkább nevezhetõ autónak. Sztem az egyik legjobb autó friss jogsisoknak, mondjuk egy 5-6 éves SZUZU....
Most a Suzukiról beszélünk, vagy a magyar Suzukiról, a kettõ szerintem messze nem ugyanaz a téma.
Azért ez elég gáz:
=Daewoo Nubira II
=Daewoo Evanda
Suzuki Forenza és Suzuki Verona fantázianevekkel.
egyik haveromnak suzuki vitaraja van,hát az is pont ugyanolyan igénytelen legolcsóbb mûanyag szar belülrõl,mint a swift(ami egy másik havernak van),úgyhogy nemkell szétbontani típusonként a suzukikat...
Nekünk Szuzuki Wagon R+ 1.3 GC van, és én meg vagyíok elégedve vele! Amire tervezték, arra jó. 155-öt vitt autópályán, és volt, hogy 4 litert fogyasztott csak 100 km-en. Belül jó nagy, bár a csomagtartó kicsi. Nemtom miért fikázza mindenki a suzukit. Ráadásul relatív olcsó is...
nekem egy G-astrám volt meg egy suzuki samurai-om egy éve eladtam mind2t és vettem egy mazda b-2500st,na most a samurai elég jó volt terepen,de belülrõl hááááááááááááát annyira full igénytelen vmi volt,hogy siralmas,de a szõlõhegyre jó volt,csak az a gond,hogy nem az összes suzukit arra tervezték,hogy ki tudjál menni a szõlõhegyre,ehhez képest mind max arra jó az opel klasszisokkal jobb mint mondjuk az a baliana vagy mi,pedig kisebb kategória,és még a mostani mazdám is klasszisokkal jobb mondjuk egy grand vitaranál pedig egy árkategória és a mazdám ráadásul teherautó,mégis levezettem vele a budapest-brüsszel távot 3x,egyszer meg még pesten se álltam meg,hanem egyenesen jöttem brüsszelbõl egerig,és kényelmes volt légkondival mindennel,haver vitarájában meg a szentendre budapest távon szétültem mindenem
Én személy szerint utálom a Suzukit (Swift, WagonR+, Ignis). Egyrészt csúnyák, de az a kisebb gond. A másik, hogy a sok hülye, lecserélvén a trabantját, beül egy Szuzukiba. Tökig nyomja a gázt, mert má' mér' ne, az autó olyan könnyû, mint egy pihe (mert tele van biztonsági berendezésekkel), menet közben a szél majd lefújja az útról, és szépen törik halálra magukat benne a faszagyerekek (meg sajnos másokat is törnek). Városban még csak-csak elmegy (nem tud olyan nagyon összetörni ó, ha 50km/h-val megy). Én nem is értem, hogy mernek úgy száguldozni vele az emberek. (ui: Tisztelet a kivételnek.)
Nekem 2 gondom van a magyar suzukikkal: - biztonság terén szinte egy papírautó is jobb - a kiserik által említett efeektus: sokan azt hiszik, hogy a suzuki jól megy, és ezt igyekeznek is a többi autóssal tudatni (piros lámpás erõfitogtatás és társai). Aztán országúton és autópályán kiderül, hogy mégsem olyan jó...
Volt a kocka wagon, eredetileg a japán piacra, ahol a kocsi alapterülete alapján fizetnek adót (vagy biztosítást, nem tudom), emiatt néz ki úgy, ahogy. Ennek a frissített változata az Opellel közösen fejlesztett R+/Agila páros.
Olyan, hogy tisztán Suzuki nem nagyon van. Lejjebb linkeltem két Daewoot, de a Swift például egyben Subaru Justy is, ahogy most az Ignis, és talán régen a Marutit is szerelték négykerékhajtással, csak a jelvény volt más. Tehát kevesen tudják, de magyarországon Subarut is gyártanak.
Amúgy szvsz az Ignissel semmi baj, leszámítva a merev hátsó tengelyt, amit nem tudom hogy gondolhattak komolyan.
Én Swiften tanultam vezetni és halálfélelmem volt kanyarokban, igaz annak a darabnak a hiányosságai inkább az oktató hanyagságának volt tudható be. Tényleg! észrevettétek, h rohadt sok "tanuló" suzuki volt? egy idõben (2-3 éve) csak azt láttam.
Mér nem maradtak csak a motornál? Abba jók.
Az Ignis egyik marketing alapeleme a városi terepjáró fíling (bár nem kifejezetten így említve). Ezt erõsítendõ talán még jól jöhet az, hogy merevtengely van hátul (a komolyabb terepjárók mind merevtengelyesek).
Ezt a fílinget csak a viszonylag magas hasmagasság erõsítheti, egy terepjárónak ugye mindkét tengelye hajtott, itt errõl szó sincs, a gyakorlatban a merev tengelynek csak hátránya van, ez fokozottan igaz a budapesti utakra.
:) Akkor itt is olvastam. De asszem az index fórumain is volt téma a 4x4 vs. Ignis. Ha az emlékeim nem csalnak sokáig úgy volt, hogy a Subaru fogja adni a 4x4 technikát, de végül nem az lett, így szar lett az egész :)
A piroslámpás erõfitogtatást én sem bírom, de most õszíntén: Szerinted nem megy jól? Már hogy ne menne jól, hát városban 50-60-70 a megengedett (van, ahol kevesebb) és országúton meg 90. Autópályán 130. Mondjuk fater azt mondja, hogy csak 120-szal meg a Swiftje, mert utána erõlködik, de gyárilag a 150-et azért bírja szerintem.
Nincs odaírva, hogy milyen sebességgel ütköztek. Ha mondjuk 100-zal frontálisan összemegy két pl. Renalult Laguna, akkor azok is megszívják, pedig az 5*-os biztonságú.
Nos én egy VW után tértem át az Ignisre... A külömbség tényleg az esztétika illetve a biztonságérzet. A sebességel illetve a gyorsulással viszont semmi gond! Hidd el nekem!;) Városban fõleg Pesten kimondottan elõnyös!
de ha lehalsz a suzukiban az nem hinném,hogy vigasztal,hogy a másik meg túlélte mert más súlycsoportban ült...árban meg a 10 sok éves bmw is kb annyi mint az új suzuki,az meg a képen nem a kocka swift,szal az nem olyan régi vmi,azt a bmwt 94 óta nem gyártják,ezt a fajta swiftet meg kb akkortól...
Azért a flém elkerülése végett, a Suzuki (általában) az alsó kategória közép osztályába sorolható. Egy feleségnek, barátnõnek tökéletes! Évi 2500km!!!:D Fodrásztól Tesco-ba, oda vissza ennél jobb nem kell!:DDDD
7milla feletti autók már minden igényét kielégíti azoknak, akik leszólják!:P
Ha megnézed a BMW-t, az utascella teljesen sértetlen, szemben az összecsuklott swifttel, tehát a súlyos sérülés attól lehetett, hogy nem voltak bekötve. A swift "újautó" (természetesen régi tervezés, épp ez a szégyene, irreálisan sokáig tartották gyártásban), a bmw viszont erõsen használt kategória.
a6 megintmás,a6-a8 az ilyen bélukának van a lopott meg a totálkáros,és a lopottba belevágja az alvázszámot a totálkárosból,és jéééééé karambólnál kettészakad az egész...
mazda b-2500,ilyen pickup,teherautónak számít :-) 7,1 a listaár(erõsen sok extrával),abból lejön áfa+amit alkuszik az ember mondjuk :-) szal enyimé se volt annyi
Valamit félre értettél. Nekem az az egyik bajom vele, hogy ahhoz képest nagyon megy, és úgy mennek vele,mint az õrült, a kanyarban meg lerepül az útról, és úgy összetörik, mint a sz@r.
A Suzuki gyárban (Esztergom) amikor bekerûl a lemez a présbe 0.75mm-RÕL indul a préselés, hát elég vékonyka lesz mire elkészûl... Illetve az autót jól betanított 4 elemis szakemberek rakják össze kapcsokkal...
HA jól tudom az Ignis az elsõ olyan széria amiben már van oldalmerevítõ. Illetve alap a 2 légzsák...
Mirõl ismered fel, hogy az adott autó Suzuki? Bárhogy nézzen is ki, babakocsikerek vannak alatta.
én csak oldalfellépõt raktam rá,mert van egy 74 éves nagyanyám aki velünk él,és szeret kijárni velem a szõlõbe,de platóbélés 130+áfa platótetõ 300+áfa,elsõ sárgumi 10+áfa/db stb,ez mind benne volt az 7,1ben amibõl végül több mint 1 et alkudtam,mivel nem vagyok áfakörös,így azt buktam kb 6ot fizettem így is,de viszont jelszavunk a keresztezõdésben:"kamion nincs többi nem ellenfél"
Látom marhasok okos ember van itt. Jól gyorsul, a végsebessége és a fogyasztása is jó, ne azt nézd hogy hány kiló és mekkora kerék van rajta, hanem az arányokat. Egy swift úgy 800 kg és ált. 1000 v. max 1300-as motor van benne, 165-ös gumikkal, de ez pont erre van méretezve és így jó. Szerintetek nagyobb kerékkel jobb, biztonságosabb lenne??? A nagy f@szt. Az meg hülyeség hogy kanyarban halálfélelme van az embernek. Igaz hogy kényelmetlen, mert kemény a futómûve, de éppen ezért stabil. Swiftet 1989 óta gyártanak Japánban, tehát lehet azért "szar" a belseje, de ha megnézel egy jóval újabb konstrukciójú matizt vagy seichentót akkor láthatod hogy az semmivel nem különb. "csak 120-szal megy" , a mi 1000-es swiftunk 3.-ban többet megy.
A swift II-t valóban a subaruval együtt fejlesztették, úgy mint a wagon r+ -ot az opellal, bár az opel jól elb@szta, mert szerintem sokkal csúnyább a kinézete és gyengébb motort is tett bele.
Szerintem ez a téma azért jött ltre, hogy tudatlan emberek fikázzák a suzukit... És miért pont ezt a márkát? Mert kurv@ sok suzuki jár az utakon! És miért? Mert aránylag olcsó és megbízható! Amire tervezték, arra tökéletesen megfelel! Tököm kivan hogy minden tudatlan barom unalmában a suzukit fikázza... És ne 5-6 millás járgányokkal hasonlítgassátok össze, mert az a legtöbb alsókategóriás autóknál mind jobbak!
Ja és hogy az árához képest szar. Nézz meg egy smartot, hogy mibe kerül és mit tud. A belsõ tér valóban kinéz valagy, de azonkívül mire jó???