semmi különös..csak állj meg egy helyben és próbálkozz:)
én úgy kezdtem,hogy csak az elsõ kereket "pattogtattam" jobbra-balra úgy,hogy megtartsam az egyensúlyom,ne kelljen letenni a lábam. ezután begyakoroltam a következõt: lefékeztem elsõvel,hogy orra álljak,de ne boruljak, aztán mikor visszadõltem megemeltem az elsõ kerekem. így tanulj meg "hintázni" elõre-hátra,hogy ne kelljen letenni a lábad. aztán próbálj ebbõl megfordulni minél kevesebb hintával(a legjobb ha kettõbõl megy) tehát pl. gurulásból lefékezel,megemelkedik a hátsód és kiteszed oldalra. mikor visszaesik megemeled az elsõt és tovább fordítod a megfelelõ irányban,hogy megfordulj... aztán meg a kezed, a tested és a pedálok segítségével próbáld megemelni az egész bicajt és úgy ugrálni,elõször egy helyben. aztán jöhet a lépcsõzés,ami erõnléti edzésnek is jó,meg az egyéb trükkök. gyakorlás 1000L...
Még az lenne a kérdésem: hogy kezdjem el a "PATTOGÁST" mert úgy toom hogy ez a legfontosabb trükk (ha ez már annak számít).
ja, elég sok mindennel el lehet kezdeni, az elsõ vázam nekem sem triál váz volt, ha felrakod az elsõ kereket egy padra, megugrálod, utána a hátsó kereket fel, és megugrálod, akkor már kezdenek kiderülni a nem frankó alkatrészek, az elsõ villa nem tekeredhet, nem hajolhat, fék satu legyen, kormány detto. ami mindenképpen jó: leveszed a nyerget legalacsonyabbra, mert csak igy bírod kiemelni majd jól a hátsó kereket, kell egy széles pedál, vastag gumi, viszonylag széles kormány. ezek nagyon sokat jelentenek majd meglátod. nem árt ha felraksz a lánc alá egy váz védõ bármit,(gumi belsõ, bolti cucc..)mert lecsapkodja a fényt ahogy ugrálsz. és jó ha tudod: ha komolyan elkezded, akkor koptatni fogod keményen az alkatrészeket, ez ezzel jár. kerék agyak, pedál agy(monoblock)...amig össze nem áll a bringa, és a tudásod.
tulképp sztem bármivel jó elkezdeni,ami nem túl nehéz,hatásos fékei vannak és nem esik szét alattad. ajánlott a széles gumi..aztán ha rájössz,hogy komolyan ûzöd a triált,majd legfeljebb akkor célirányosan költessz a brinyóra..
hát..vedd hozzá bringánál a saját testsúlyodat, nagyon nem mindegy. A bringánál a geometria számít nekem, és kellenek bizonyos cuccok, atom fékek..2.5-ös gumi(legalábbis én azzal nyomtam)..stb, számít a súly is, de én kipróbáltam pár bringát, és leginkább a rossz beállítás(fõleg a kormány) tudott zavarni. meg bizonyos szinten már mindennek jónak kell lennie, ahoz hogy 'street'eljél(villantsál) nem annyira( megpattogni az elsõ kereket-hátsó kereket, kisebb dolgokat megmászni), de ha tényleg megpróbálsz tudatossan megmászni mondjuk kútgyûrûket, vagy valami frankó nehezet, oda már kellenek az egyujjas fékek, és ide való fizikum. motorral más, nagyon nem tok semmit mondani, mert még nem vágom olyan szinten...engem ami leginkább zavart az átszokásnál hogy megállásnál(pontban)használni kell a lábamat, ez a legsz@rabb egyenlõre :D
Itt ebbe a sportba a bringa és a motor súlya is nagyon sokat számit,mert nem mindegy hogy 10kg-os vagy 5kg-os bringával próbálsz valamit csinálni. NEM?
legnagyobb gáz, hogy meg kellett tanulnom fékezni...lábbal :D, meg hogy nem járnak olyan könnyen a kezelõszervek....meg hogy van kuplung, szal nem 1×ü átszokni, és ha megvan akkor a bringa tuti kimegy a rutinból, pedig tök sz@r, mert szerettem nagyon, és még motoron nem vagyok olyan szinten mint bringában voltam :(
azt meghiszem..a motor azért nem bringa :) ott a gázkar segítségével hihetetlen magasságokba feljut az ember. csak lesek mikor ilyesmit andak az euro sporton.
pedig ez a sport fórum,az meg komoly. aki nem az,itt nincs helye. tudom,hogy bizar-t nem kedvelitek,de ez a Ti dolgotok,sztem van már erre is topic,hogy kinyílvánítsátok. itt meg beszéljünk arról,amiért itt vagyunk. oké? béke..
én régen triáloztam,nem kis energiát belefektetve. nem volt épp triál bringám,de úgy próbáltam felépíteni,hogy arra is használhassam(nem kevés pénzt belefektetve:))
szóval sztem a triálozás nagyon jó sport és nagy erõnlétet,kitartást és tehetséget igényel. én sajnos nem jutottam el túl magas szintre,talán mert nem volt hozzá elég kitartásom és tehetségem.