Mondjuk a hirtelen jött erős lények miatt az elején még volt izgalom a hotkeyes, battle windowban célzós, potis világban is, mert én féltem, amikor felfedeztük együtt Formorgas Minest, és nekimentünk egy Juggernauthnak a pincében, hiszen ezek akkor nagyon erős lények volt a kombózási képességükkel.
Viszont szívesebben emlékszem vissza a ma már elképzelhetetlen necro, hero, vamp gyakásokra, amikor szummonált lényekkel, respeket campeltünk. Darashia vamp hell, Edron hero spawnok, Dara necrok, Venore és Kaz gs-ek, sárkány és a dl spawnok mindenfelé. Mekkora dolog volt, amikor előkerült egy crown shield a heroból. Olyan szépnek tűnt, hogy elmondani nem tudom. :-p Izgalmas volt Fibula dungeonben sokszor a dragonozás a dl-ek miatt, az sokaknak nagy élmény volt, izgalmas spawn volt lev 50 körül. A későbbi warlockozások Demonán, demonozások Edronon és Demon Hellben, hydrázások, quara scoutozások, questelések, felfedezések, minden jó móka volt, csak a vocation balancing és a fejlődés monotonsága, illetve a sok hülye játékos, netkickek, sokszor kiakasztották az embert. Ami régen működött, és nem adott lehetőséget tömeges csalásra (pl. geo tréning, monk trérning, gargoyle tréning), azokat sajnáltam, hogy szétcseszték, és helyette bevezették az energiát nem igénylő training dummy-t.
Mennyit mosolyogtunk Pucun, aki mind a négy kasztot kipróbálta, és teljesen rá volt kattanva, hogy ő sárkányvérben akar fürdeni, de mindig a sárkány nyert. Egyedül a paladin kaszttal tudott végül ő győzni, és ezzel el is dőlt, hogy melyik kasztot fogja tolni, illetve a nagy kérdésre is megszületett a válasz, hogy mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás melyik kaszt volt a legdurvább. :-p
Én oda valahogy nem vágytam vissza a saját POI questünk után. Szerintem Krog sem. :D Ramból még kinézem, hogy járt arra utána, de nekem életem legrosszabb emléke Tibiában az a kb. 10 órás daráló, ahol kb. mindenki meghalt a quest gyilkoló csapatából, és csak a mule-ok egy része élte túl. Mondjuk még akkoriban volt, amikor tudtak kombózni a lények, és egy hellfire fighter vagy nightmare magában meg tudott ölni egy 2000 hp alatti lovagot, ilyen tömegben pedig darálták a high leveleket. Az akkor legnagyobb Burt Simpson háromszor halt meg ezen a questen lev 300 körül.
Olvasgattam itt kicsit a változásokról, és olyan jó érzés, hogy időben kiszálltam. A tendencia már akkor is jól látszott, hogy a cheaterek miatt folyton könnyítettek a játékon. Amikor én abbahagytam, akkor Farlo Beat már bottal vadászott Frost Dragonokat éjjelente a jeges szigeteken (Svargrond vagy mifene), Sirpask pedig paladinként club fegyverrel Banután majmokat, és megőrültem tőle, hogy mennyire nem csináltak semmit a gamemasterek.
Volt abban valami varázs, amikor egy rúnával még el kellett találni magadat vagy egy lényt, mert bekaksizva igenis nehéz volt még magadat is UH-zni, ha pedig egy veled egy csapatban harcoló embert UH-val eltaláltál mozgásban egy pánik szituációban, akkor már szinte elitnek számítottál, mert sokan nem tudtak figyelni a társukra. Sose használtam a beépített fényerőt a kliensben, én szerettem a színes fényeket a sötétben.
Ezeket a team huntokat egyébként én is imádtam, talán éppen a tibiás halállal együtt járó nagy veszteség miatt olyan bizalmi dolog volt ez, mint egy párkapcsolatban kitárulkozni a másik előtt. :-p Akárkit nem engedtél közel magadhoz, mert féltél, hogy meghalsz miatta. Bizonyos értelemben még azoktól is félned kellett, akiket az elejétől ismerték, hiszen sok pénzért mindig kirabolták egymást a játékosok, és az nagy dolog volt, hogy volt egy olyan csapatunk, ahol ilyesmi azért ritkán fordult elő, az is inkább nagyon fiatal újoncok miatt, de csak ilyen általános guild hall dekoráció szinten maradt. Bár talán volt komolyabb eset is, Bobber egyik rokona vagy valaki hackelve lett, vagy csak azt mondta, már nem emlékszem. Emlékszem olyan esetre is, hogy szerveztünk questeket, és Zak kilopott valamit egy táposabb lény hullájából, és sunyított, de ketten láttuk Kroggal, és szarul esett nekünk, hogy sose vallotta be, utólag sem, pedig két napot őriztem anno a blacklist felügyelőjének ellenőrzése mellett egy lure-olos helyet, hogy kifehérítsem Zaket, és visszajöjjön játszani. Nem emlékszem, hogy mit kértünk a segítségért a quest során, de talán az volt a megállapodás, hogy mi pénzt nem kértünk, hanem a lootot a lényekből, amikre ti is pazaroltátok a rúnákat, hogy gyorsabban meghaljanak.
Egyébként jó érzés volt, hogy az ember mindent felfedezett, mindent ismert, a piti "gonosztevőket" már a helyismeretével le tudta győzni. Olyan csodák voltak ebben a játékban, hogy kellő ismerettel az ember lev 150 előtt lev 300-as karaktereket alázott, sose felejtem el, hogy Angel of Distanz mennyit szopott, amikor néha próbált szívózni, és le is szoktak róla Aniazonkával, hogy próbálkozzanak. :-p Titkos teleportok, amiken keresztül tudtál anyagokat mozgatni (te nem tudtál belemenni, nem látszott, hogy teleport, de kidobhattad a lootot), és te tudtad, hova érkezik, a másik pedig sose jött rá, hogy mi történt. Ajtók, amik mögött te biztonságban voltál, és nem tudtak követni. Hunt helyek, ahova oda se talált a selejt, így nyugta volt az embernek.
Jó dolog volt PG-snek lenni, guild statisztika szerint a negyedik legerősebb guild voltunk Securán, és nálunk nem voltak felbotolt/shared karakterek, talán Ram volt a legnagyobb az én időmben.
ja, tesztelgettem a summont külömbözö körülméynek között, 1x haltam is miatta... :P Ha tömeget huntolsz, szóval kiteolsz 4-5-6+ lényt akkor utba van, nem kicsit. lemaradnak a mobok, a summon kimegy a képernyöböl és "befagy" stb.. Viszont ha 1-2-3 maximum 4 lénnyel vagy elfoglalva akkor lehet hasznos, ráhuzod a summonra a mobot és akkor ha jokor nyom exeta rest magára huzza. Tegnap elmentem demonozni, oda nagyon jó volt föleg hogy egyszere csak 1 demon öltem ö meg tankolta:D, jött még 2, összesen 3 volt. akartam csinálni egy printscreent hogy ide betegyem, erre ahogy megnyomtam a gombot befagyott midnen és a templomba keltem kliens resi után ..:D 4 medusakellett ahozz hogy a hpját megmozditsák, szerintem elég tankos, xp/h nem nö töle, viszont sokat segit a waste-n. igy hogy tankolt 1 órábol felet ugye az eddigi -50k-s huntbol (medusa és serpent spawn) 0-ra vagy 20k profitra jött ki.
Jaja, tiszteletbe bizony, pár ember van aki magasról tesz rá, azok vagy tapló lvl300~ asok vagy botterek. ha nem botter akkor általában kivárod a sorod hamár betolakodott, hiszen ugyis nagyobb mint te és dmge is több van, minek huznád az idöt, viszont ha botter akkor ha beirod english chatre jön pár 300-400+os és ellopnak elöle mindent, vagy próbálják megölni, de elég ritka az ilyen. Én mindenhol használom ezt a leveles rendszert és be is tartom; deeper-banuta, goroma meduzás hely, glooth, banuta behemoth/gs, vengoth, stbstb, sok helyen megtalálhato, ahol egyértelmü a hunt hely bejárata. nemtudom megmondani pontosan hogy hány alkalommal huntoltam ilyen helyen, de szerintem 100 biztos hogy volt, és eddig két alkalom volt hogy betolakodott valaki, ironikusan pont ma volt a második :P
odáig még nem jutottam el:P nincs kivel megcsinálni az elsö questet, mert ahoz két ember kell, viszont akiket ismerek azoknak mind megvan már:D Muggy plainson voltam rengeteget (olyan 4k lizardot ölhettem meg ott, a taskokat számolva) avalancheal, a tábor és a városka között rohangáltam, olyan 7-800k/h volt, viszont már igy 200 körül tul gyorsan halnak, nincs resp és igy az xp/óra is leesik :D
Ha esetleg komolyabban veszed majd a játékot mostanában az oramondos küldit segitek megcsinálni ha kell, a glooth banditoknál nemcsak hogy jó az xp --1.1kk/h-- de oylat profitolsz, elsirod magad :D tegnap 60k-nyi poti és gfb ment el, emellé jött 290k itemekböl kb 70-80 perc alatt, igaz mindig foglalt.. ss elött és közvetlen ss után nincsen senki, amugy meg be kell "iratkozni" a lyuk elötti levélbe. (reggel akartam volna huntolni ott egy órát, és 3 név volt már a levélbe (huning: x, next: y after ss: z) :D Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2017.09.01. 14:33:27
Sose voltam oramondnak azon a részén, csak a faltól délre.
Northern Zao kastély körüli lizardokat próbáltad már? Régen ott lehetett csinálni 1kk/h-t is avalanche-vel. A loot se rossz, ha győzöd szedni. Zaogunok kicsit idegesítőek, mert lassabban halnak, de jól ki lehet őket lőni SD-vel.
mindig az aktuális sebességeddel közlekedik ő is, szóval ha nyomsz egy utani gran hurt ö is felgyorsul, bonuszba hogyha valahol elragadna de te elrohansz a fenébe akkor rád teleportál:D Amugy nemtudom hogy nöhet e az xp/h ott ahol én huntolok, Mostanába rászoktam a glooth banditokra oramondon, ahol ha kellöképpen figyelek és jolcsinálom akkor 7-8 akár 10-12 mob elöl is menekülök egyszerre és gfbzem öket, itt valószinüleg csak utba lenne a summon, meg exeta reselne folyamatosan, és nem tudnék 8-9 lényt is egyszerre gfbzni, mert leragadnának a summonnál. Kifogom probálni ott is, de szerintem csak bezavarna. Ellenben banutával, ahol 2-3 medusa meg 2-3 serpent spawn van 1 teremben, ott azt birja tankolni, és mivel elég lény van, nem kell sdznem, hanem nyomhatom a területi runát, és ha nem birná az életével akkor még mindig rá tudok siózni elméletileg, igaz még nem próbáltam:D
Köszi a beszámolót! Annyira kíváncsi voltam rá, hogy mennyire életképesek ezek a summonok valós élethelyzetekben. Ha 2-300-akat sebez blokkolás közben, azért az nem rosszul hangzik. Ha ugyanoda mész huntolni, ahol eddig és megidézel egy ilyet, akkor láthatóan nő is az xp/h?
Gondoltam rá amúgy, hogy hogy a fenébe blokkol ez, ha alapból mögötted jön és mindig téged látnak meg először a lények.
ugye én druid vagyok szoval ez a Grovebeast, ami tankosabb mint a pala, vagy a knight summonja. Az exeta reseket tologatja inkább igy fogalmazmék, szerintem 5-8 másodpercenként, ha egyszer elkapja a lényt onnan kezdve már nem targetel rám, inkább az, hogy nehéz ugy csinálni hogy minden lényt ö tankoljon, muszáj odarohannom az arcába és körülötte körözni, abban reménykedve hogy ami engem üldöz, azt elkap egy exeta res:D amugy rá kell érezni hogy mire hogy cselekszik és ugy még "irányitani" is lehet, pl.: ha nincs nekem kijelölve senki akkor odarohan hozzám, de ha valakit kitargetelek akkor ahoz odarohan, de nem nyom egyböl exeta rest, gondolom azon is cd van neki. A sebzése olyna mint egy szintem beli knight sima auto attackja szerintem. általában 2-300 de láttam már hogy 500at is sebzett, Inkább blokkol mint sebez, a druid summonnak 20k hpja van és elég gyakran 600akat healel magán.
egyelöre enniy, lehet ma elviszem demonozni, aztán majd kiderül:D Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2017.09.01. 09:10:21
Komoly sebzéseket visz be, vagy inkább csak blokkol? Csinál ilyen "exeta res"-eket, vagy gyakran retargetolnak rád a lények? Ha netán levinné valami sárgába, nagyon lassan gyógyul fel?
Igen éppen próbálom hydráknál, eddigi tapasztalataim nemondtanak sokat de 4 hydra meg sem karcolta :D Ki akarom próbálni többféle mobbal , hátha tudok olyan helyen huntolni zzel ahol eddig nem tudtam/nem mertem, pl a hellspawnok mindig meggyikoltak ha solozni akartam öket yalaharon, szerintem ezzel mennifog, de majd kiderül, eggyenlöre elég erösnek tünik, szóval reális a 15 perces szünet amig nem tudod lesummonolni.
szerk, néha lemarad, elég zavaró :D Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2017.08.31. 13:21:25
Utoljára szerkesztette: Jani Hun, 2017.08.31. 12:54:24
Régebben nem volt ennyi pénz, mert nem sok hely volt, ahol nagy loot-ú lényeket lehetett volna tömegével irtani, meg a pénzcsináló botok se ilyen 100+-osak voltak, hanem kisebbek és gagyi lényeket öldöstek. Amikor kezdtem játszani, akkor mindenki tiszta skót volt, még én is. Még a worm-öt is felszedtem, hogy majd halat fogok belőle... Meg néztük, hogy honnan-hova olcsóbb hajózni. Volt, hogy inkább nem mentem hajóval ankba, hanem szőnyeggel darába és onnan gyalog ankba, mert megspóroltam 100gp-t. És nem csak én voltam ilyen hülye.
Aztán egyre több pénz került a kezekbe, gondolom ez a rengeteg új hunt hely miatt lett, pl. dara, yala dragonok, hellspawnok, medusák, stb... Azért nem mindegy, hogy a botok chakoyát ölnek nonstop, vagy dragont. Az a rengeteg összebotolt pénz meg mind felkerült a lengyel/brazil vaterára és sokan veszegették... Szóval egyik évről a másikra lett pénz dögivel. El is terjed a wastelős hunt, hogy a knightok exorival tolták, a sorcok ue-vel, sd-vel, palák assassin starral, stb.
De ha végtelen pénz elérhető a játékban (tehát ha elfogy, lehet vásárolni), akkor kérdem én, hogy mi a pláne az egészben?
Jó, most ettől függetlenül én is játszogatok heti pár órát, de csak azért, mert ki akarom próbálni a level 200-as summont :D
Egy szónok az istenek dicsőítésére szólította fel a népet:
De egy eretnek letaszította az emelvényről, amit heves szóváltás követett:
Thaistól délre találtam ezeket a furcsa kő-dolgokat, gondolom valamilyen quest részei:
Ennek a közepét még use-olni is lehetett, amitől egy kis porfelhő lett felette:
a lvl 1000-res Karshek az utolsó 200 szintet(legalábbis ezekröl tudok:D) ugy lépte hogy 3-4 druid healelte és körbeállták a mobok, és az összes xp-t csak ö kapta, de van securán ismerös aki 1 honap alatt lett 100as. nekem a 60-100 volt 3 éve kb 1 hónap, napi 2 szintet simán lehet csinálni ha tudja az ember hova menjen. Még most is tudnék napi 1 szintet csinálni (2 óra hunt alatt) 197 esen Banutában ami 2009es terület, igaz akkor még sokminden nemvolt. Valszeg többet is tudnék fejlödni, csak nem ismerem az uj helyeket, meg bátorságom sincs ismeretlen helyekre bemenni egyedül, föleg hogy az általában halált jelent, ami ma is megtörtént :D
Na jó, tudtam, hogy gyorsan lehet szinteket lépni, de hogy ennyire.... "Duna" nevű szerver 3 hónapja indult és a legnagyobb szintű már 371-es. Ez nem is egyedüli eset, "Vita" nevű áprilisi szervereken már 400 felettiek is vannak.
És tuti, hogy nem máshonnan érkeztek, mert zártak ezek a szerverek. És bot se lehet, mert ezek mind BattlEye védett szerverek és nem működnek a bot programok. Utoljára szerkesztette: rroolli, 2017.08.29. 15:00:31
Csak hogy nem beszélek mellé azzal kapcsolatban, hogy a training statue mennyire könnyíti a low-level életet:
Ez egy 12 órás offline train eredménye. Semmit nem kell csinálni, csak usolni a depo közelében levő szobrot. Nem kell hozzá quest, se pénz, semmi. Level 8-asan, egy szál semmiben is működik.
12:24: Your Distance Fighting skill changed from level 33 (with 57.84% progress towards level 34) to level 48 (with 23.17% progress towards level 49) 12:24: Your Shielding skill changed from level 16 (with 29.38% progress towards level 17) to level 36 (with 59.19% progress towards level 37)
Level 11-es karakteremen próbáltam ki. 1-11-ig csak normálisan huntoltam vele trollokat, meg ilyesmit. Így lett a skillje 33/16. Első offline training után az új skillje 49/37.
Lehet tippelni, hogy 1 hét után milyen lesz...
Szerintem abból adódik sok probléma, pl. az is, amit az előbb írtam, hogy nincs maximum szint és mikor kitalálták, hogy ne legyen maximum szint, akkor nem gondolták, hogy ilyen sokáig fog menni a Tibia és ekkora karakterek lesznek. Mert nem is úgy van, mint az általános iskolában, hogy a 8.-osok elballagnak és jönnek az új 1. osztályosok... Régen még hittem benne, hogy ahogy mi is megjelentünk, mint újak, úgy később is mindig lesznek majd newbiek... De sajnos újak nincsenek. Aki marad, az meg évről-évre nagyobb és egyre nehezebb fenntartani az érdeklődését. Ha nehezítenek a játékon, akkor túl unalmas lesz, azért nem merik... Ha könnyítenek, akkor meg ássák a saját sírjukat, de legalább egy kicsit még lehet pénzt szedni...
Az a baj, hogy én se voltam sok helyen. Akárkik mondták, igazuk van, hogy "túl könnyű lett a játék". Bár ez relatív, attól függ, hogy a level 100 a cél, vagy az 500. Manapság inkább az utóbbi, és úgy is érződik, mint ha ehhez a gyorsított ritmushoz lenne hangolva a balance.
Balance alatt értem most azt, hogy milyen lények vadászhatók, mik az elérhető hunt eszközök (eq, fegyver, lőszer, rúna, poti, spellek), milyen lootok vannak és az egyéb bónuszok (stamina bónusz, vásárolható xp bónusz, imbuing, prey system, loyalty bónusz, stb.)
Gondolom, hogy azért lett így, mert alig jönnek új játékosok és akik maradnak, azokat meg úgy tudják izgalomban tartani, ha elérhetőbb távolságba hozzák, hogy 200-ról 300-ra fejlődhetnek, vagy 300-ról 400-ra. És így updatenként kapnak új fegyvert, új potikat, új summonokat, mindenféle xp és skill bónuszt, meg sok-sok hardcore hunt helyet.
Ennek a hozadéka az is, hogy ha valaki 0-ról kezdi, akkor marha gyorsan fel tudja húzni magát 100-ra. Olcsóbbak az itemek, szabadak a low-level hunt helyek, erősebbek a hunt eszközök, stb. Eleve, ha csak azt nézzük, hogy alapból 1,5X stamina bónusszal huntol az ember, már az nem mindegy... Training statue-ról ne is beszéljünk, mert a level 8-as palámnak néhány hét alatt 90/80 körüli skillje lett. Gondoljunk csak bele, hogy azelőtt level 1-ről 8-ra eljutni is kihívás volt. Most egy tutorial az egész, nem kell gondolkodni, minden eszköz adott és ingyen van (pl. egy full szett rápattan a karakterre csak úgy).
Ezzel csak az a baj, hogy van egy Mainlandünk, ami önmagában is egy hatalmas, izgalmas világ rengeteg várossal, hunt helyekkel, titkos zegzugokkal, questekkel és háttér sztorikkal. Csakhogy úgy lett kreálva anno, hogy egy nagyon lassan fejlődő, 8-60-as szintű társaságnak legyen az otthona, hónapokon, sőt éveken keresztül.
Ha ezt összevetjük azzal, hogy most milyen rohanó világot élünk (eleve nem is gyalogol már senki, csak hajózik) és inkább a 3-400-as szint a cél, mint a 100-as, akkor Mainland sorsa meg is pecsételődött. Még a 20-as szintű sem fog mainlanden huntolni, mert a 150-es haverja blokkol neki valamit Yalaharon... Mindegy mit, csak gyorsan fejlődjön. Aztán hipp-hopp 50 felett jár és akkor már minek menjen noble armor questet csinálni? Szerintem már a desert questet se csinálja senki.
Van, aki azt mondja erre, hogy egyre inkább elromlik a játék, van aki viszont úgy értékeli, hogy egyre jobb, egyre "korszerűbb". De még optimistán is sajnálom, hogy mennyi értékes tartalom sikkad el a túl gyors szintlépések miatt...
Ismert jelenség, hogy egy szerver közössége elöregszik. Csináltak is új szervereket, de azok is elég gyorsan "megöregednek", pont a gyors szintlépések miatt. Azt mondják, hogy valódi retro szervek nem lesznek, mert ők a fejlesztésen dolgoznak, nem a visszafejlesztésen. De én azért elgondolkoznék a helyükben egy nehezített verzión. Mondjuk csinálnék 1-2 új szervert, amin lezárnék szigeteket, vagy szintkorláthoz kötném őket, lassítanám a respet, megszüntetnék minden bónuszt (xp, prey, imbue, loyalty), megszűntetném a marketet, a training schoolokat és természetesen zárt lenne, nincs world transfer. Szóval hogy meg kelljen szenvedni a pénzért is, meg az xp-ért is... Ha így néhány évvel ki lehetne tolni azt, hogy elszálljanak a highlevelek és 50k legyen az mpa, akkor már megérné szerintem... Lehet, hogy írok is proposalra :D
Reggel böngésztem a tibia.wikit, miközben végiggondoltam a teljes pályafutásomat 2008-2010-ig és rájöttem, hogy az idő nagyon sokat torzított az emlékeimen. Úgy tűnik, mint ha főleg azelőtt játszottam volna rengeteget, hogy felújították Kazordoont, pedig ez nem igaz. Csak 4 hónap volt az egész. Talán azért tűnt többnek, mert annyi minden történt az első 4 hónapban, ami mellett akárhány év monoton hentelés is eltörpül.
-Pl. amikor full fekete, üres mappal akartam átmenni venore-ból carlinba, mert ott volt eladó serpent sword -Vagy amikor lecsaltak kaz prision-be és guardokkal le pk-ztak. -Vagy amikor palaként karddal huntoltam, mert spórolni akartam a spearrel -Vagy amikor az egész délutánt arra szántam, hogy hordtam thais depoból fibulára a crossbow-okat. -Vagy amikor csak úgy mertem megölni a guardokat, hogy kötéllel felhúztam 1-et -Vagy amikor prémis lettem és egy svéd-magyar 8 éves gyerek mutatta meg Peninsula Tombot -Vagy amikor Fagyi magyarázta, hogy hogyan kéne futás közben kikerülni a dragon wave-jét -Amikor még divat volt az, hogy 2-es, 3-as respeket foglaltunk és a fél hunt várakozásból állt
Viszonylag rövid idő alatt, 0-80-ig egy csomó questet megcsináltam, huntoltam venore swamp trolloknál, orcoknál, thais orcoknál, kazordoonban, thais cyceknél, aztán prémisen port hope teknősöknél, ankrahmun tombokban, 2-es dragon respnél, scaraboknál, port hope-on dworcokat, majmokat, lizardokat, helheimen ds-t, mummyt, svargrondon ice golemet, libertyn kalózt, edronon cyclopsokat. Meg majdnem minden más hunt helyen voltam legalább egyszer kipróbálni.
Olyan 90 körül lehettem, amikor megjelent Yalahar. Akkor már pont tudtam assassin start használni, volt spirit potion is és yalaharon minden lényt ki tudtam próbálni soloba. Kb. ez lehetett az a vízválasztó, hogy onnantól már teljesen másképp tekintettem a játékra. Mint ha "kijátszottam" volna... Vagy legalábbis teljesítettem azokat a célokat, amikkel valamikor elindultam. Utána már csak a darálás maradt, hogy legyek 120-as, 150-es, 200-as, stb... És hiába tesznek be azóta is egyre erősebb lényeket, ha a maradék terület 99%-án csak úgy végig lehet futni egy karcolás nélkül. Ugyanott, ahol régen akár csapatban is izzadtak emberek...
Kitaláltam egy huntolásnál jobb szórakozást. Csak egy kis sárga lötty és afkoló emberek kellenek hozzá:
Érdekes árak Securán...
Igyekeztem azokat kigyűjteni, amelyik itemek nem adhatók el NPC-nek. Amelyiket veszi djinn, rashid, vagy más npc (pl. demon shield, dsm, rh, boh, k-legs, stb.) azoknak az ára nem változott semmit! Tehát a változás főleg quest rewardokat érint... Érdekes, hogy van, ami sokkal drágább és felkapottabb lett, de van ami kutyának nem kell.
Másik, hogy aki régen szeretett volna magának valamilyen outfitet, de nem volt rá pénze, vagy nem volt ideje és türelme 100 különböző eladótól trade channelről összeguberálni a sok száz itemet hozzá, annak most érdemes újra ránézni a dologra, mert szinte mindegyik outfites item ára lement és az oufithez szükséges teljes mennyiség (akár 100db) is megvehető néhány kattintással.
Royal Crossbow: 330k Emerald Sword: 490k Hellforged Axe: 160k Obsidian Truncheon: 10k Warsinger Bow: 600k Spellbook of Dark Mysteries: 400k Master Archer's Armor: 550k Fireborn Giant Armor: 450k Robe of the Underworld: 350k
In Service of Yalahar Quest
Yalahari Leg Piece: 300k Yalahari Mask: 400k Yalahari Armor: 40k
Wrath of the Emperor Quest
Elite Draken Helmet: 900k Royal Draken Mail: 1kk Royal Scale Robe: 900k
The Demon Oak Quest
Demon Legs: 5kk Rainbow Shield: 5kk Thorn Spitter: 7kk Spellbook of Ancient Arcana: 6kk
Egyéb, kisebb quest rewardok
Blessed Wooden Stake: 30k Blue Legs: 90k Firewalker Boots: 130k Claw of the 'Noxious Spawn': 10k
Lootolható itemek
Magic Plate Armor: 90k Golden Boots: 12kk Great Shield: 50kk
Outfithez szükséges itemek
Nose Ring (Horned Fox, assassin outfithez): 250k Dragon Claw (Demodras, warrior outfithez): 250k Iron Ore: 0,5k Red Piece of Cloth: 0,3k Blue Piece of Cloth: 0,2k Green Piece of Cloth: 1,8k Yellow Piece of Cloth: 0,2k Brown Piece of Cloth: 0,1k White Piece of Cloth: 1,5k Honey Comb: 1k Lizard Leather: 0,15k Minotaur Leather: 0,1k Green Dragon Leather: 0,1k Red Dragon Leather: 1,5k Green Dragon Scale: 0,2k Red Dragon Scale: 0,2k Ape Fur: 6k (WTF!?) Behemoth Fang: 1,7k Vampire Dust: 1k Demon Dust: 0,4k Spider Silk: 8k Bear Paw: 3k Wolf Paw: 0,5k Fish Fin: 0,2k
próbálom az új lőszert: 10:59: A dragon loses 800 hitpoints due to your attack.
runagyárkodni viszont nagyon jó most. Van ez a daily reward system, minden nap bekell lépni és elfogadni a rewardot, és kapsz minden nap valami bonust, hp regen protection zonában (ház+ depo) mana regen, dupla hp regen, dupla mana regen, stamina regen, és sooul pont regen. Na ez az ami durva szerintem:D Ugy tudsz mostmár runát gyártani depon belül hogy kétszer olyan gyorsan nö a mana, visszatölt a stamina, és a gyorsabban töltödik a soul pont mint ahogy elhasználódik. 6-700 avalanchot gyártottam le 4 óra alatt, ami 1 huntra elég, vagy 27-28k gold -10k a soft boots.
Ez így egy "kicsit" más, mint gondoltam... Pedig már majdnem beálltam gyártani :D Nem tudom hány percre elég 100, de így biztos kell valami tartalék lőszer.
akkor marha jó a dolog. elmész huntolni és a manát nem gyógyításra hanem erre tartogatod mert csak közvetlen hunt előtt vagy alatt érdemes megcsinálni mert különben eltűnik. Arról nem is beszélve hogy 10 percenként csinálhatsz szerintem annyit amit 3 perc alatt lősz el szóval még vigyél magaddal hagyományosabb fegyvert is. Ez a nesze semmi fogd meg jól mert eltűnik :)
Ahogy elnézem ezt a spectral bolt-ot, 78-as attack-al, amihez hozzáadódik +5, vagy akár +9, ha az embernek normális crossbow-ja van, akkor talán így már én is huntolnék shield nélkül.
Egy bibi van ezzel a lőszerrel, hogy nem lehet NPC-től vásárolni, se lootolni, hanem csak és kizárólag hagyományos módon, AFK-val, időigényesen, soul pointért cserébe legyártani. Ráadásul csak 150-es szinttől lehet gyártani, így nem akárki foghat bele.
1000 manáért lehet 100 spectral boltot gyártani, ami szinte ajándék, de hogy mégse lehessen elsumákolni az AFK-t, 10 perces cooldown van a spellen. Az pont elég arra, hogy senki ne tudja magának hunt közben gyártani, vagy hunt előtt lenyomni 1000 darabot (pl. mana potival).
Afkolónak a 10 perc cooldown nem sok, hiszen az 1000 mana regenerációjához 25 perc szükséges.
Na de a lényeg, hogy mennyit lehet ezzel keresni... A legerősebb boltban kapható lőszer ára 2k/100 darab. Ennél a spectral bolt nagyságrendekkel erősebb és mivel nem adja npc, nehezebb a beszerzése, ingadozhat az ellátás, stb... Nem tudom pontosan mennyiért adják marketen, de a példa kedvéért most 4k/100 db-al számolok. Az azt jelenti, hogy óránként 16k-t lehet keresni. És sokkal könnyebb eladni, mint anno az enchanted speart, mert ez tényleg napi használatban levő lőszer a nagyobbaknál is, és most már van market is.
Újabb infókat hozok.
+1 terv a winter update-hez.
A Cyclopedia (képes enciklopédia a kliensben) ki lesz egészítve lényekről szóló infókkal. A Cyclopediában ezek a lényekről szóló leírások shardokkal lesznek unlockolhatók. Minden lénynek lesz egy saját shardja, amit majd lootolni lehet tőle és ezeket lehet majd a cyclopediában felhasználni, hogy növeljük az adott lény "shard pontját".
Tehát a dragonok dobni fognak dragon shardot, a phantasmok phantasm shardot, stb. Minél többet használsz fel, annál nagyobb shard pontja lesz az adott lénynek a cyclopediában. Ha kigyűlik a 100 pont, akkor aktiválni lehet majd olyan bónuszokat, mint extra loot, extra sebzés, stb, ami csak az adott lényre szól.
Shardokból lesz 3 féle, gyakoritól a ritkáig: common shard, rare shard, epic shard. Az epic shardot bossok fogják dobni és nem csak 1 lényre használhatók, hanem egész fajra (pl. sárkányfélék: dragon, dragon lord, frost dragon, stb.)
A cél, hogy gyűjtögesse az ember a shardokat és minél több lényt tudjon "kimaxolni" a cyclopediájában.
(BÚJTATOTT TERMÉKELHELYEZÉS:) Akinek nincs rá elég ideje, vagy türelme, hogy fárasztó módon, hagyományos huntolással/lootolással szerezze meg a shardokat és maxolja ki a lényeit, annak van megoldás! Teljesen véletlenül ezeket a shardokat igazi pénzért (tibia coinért) is lehet majd venni a store-ban.
Az xp boost is szabályozva van valamilyen módon, bár azzal nemvagyok tisztában, azzal viszont igen hogy tegnap láttam egy lvl 300~ as emberkét aki hirdetette hogy golden helmetet venne 470 millió goldért....:D
Szerintem összekevertem valamivel, mert én sem találom, hogy tibia coinnal lehet ilyet venni. XP boostot viszont igen :D Mondjuk pont elég az, hogy gp-t lehet venni coinnal. Ha sok gp-je van az embernek, akkor csinál magának akármekkora xp boostot... Ez már az a szint, mint a pénz lehúzós játékok, ahol kristályokért, meg tallérokért ki lehet váltani mindent, amiért egyébként dolgozni kéne, vagy várni X órát.
Nemtudom coinért lehet e venni ilyet, ingame store-ban én nem láttam. Ellenben az imbue-t a komolyabb cuccokra is lehet rakosgatni, és ahogy irtam is, a manás durván megéri, nemtudom hogy a többi megéri e, de english chaten igencsak hangoztatták hogy ha van goldod, arra költsd
Ez is érdekes, mert láttam, hogy vannak ilyen lehetőségek, de elképzelésem sincs, hogy a valóságban mennyire drága ezeknek a finanszírozása, meg hogy egyáltalán mennyit segítenek az emberen.
Pl. régen volt olyan, hogy enchantolás (tűz, jég, energy, earth). Első gondolatra ez is felboríthatná a játék rendjét, ugyanis a lovagok azelőtt (fire sword/axe kivételével) csak melee sebzést tudtak, az enchanttal viszont elvileg ugyanúgy uralnák az elemeket, mint a spellcasterek. Tehát mehetne a lovag jéggel a dragonokra, tűzzel a GS-re. Aztán kiderült, hogy a gyakorlatban csak néhány százalékát konvertálták át tűzzé/jéggé a melee-nek és a legjobb fegyverek egyáltalán nem is enchantolhatók. Tehát volt egy első hallásra mindent felforgató újítás, amit végül úgy lett beletéve a játékba, hogy tök hasztalan lett és senki nem használta.
Vagy pl ott vannak a mountok. Gondoltam, hogy olyasmi lesz, mint más játékokban, hogy ha az ember mountot használ, akkor nem tud úgy hardolni, cserébe viszont jelentősen gyorsabb a mozgása. Szóval arra gondoltam, hogy tök jók lesznek majd a mountok nagy távolságú gyalogutakhoz, meg ilyesmi. És majdnem biztos voltam benne, hogy lesznek majd lassabb és gyorsabb mountok is. Ehhez képest meglepődtem, amikor kb. semmi érezhetőt nem gyorsított az emberen. Gyakorlatilag egy outfit az egész, amit ad +10-et a sebességhez meg majdnem a semmivel egyenlő, főleg nagyobb szinten. (A régi sebesség formulával még nagyon is érezhető volt, amikor 50-es szinten felvettem egy boh-ot. De azért 200 körül, az új sebesség formulával kötve hiszem, hogy bármi érzékelhető abból a plusz tempóból, amit egy mount ad)
Szóval amit ezekkel a példákkal mondani akartam, hogy sokszor voltak durvának tűnő változások Tibiában, de mindig a gyakorlat mutatta meg, hogy ezek csak felesleges hülyeségek, vagy tényleg durván megváltoztatják a játékmenetet. Így vagyok most az imbueing-okkal is, mert nagyon durváknak néznek így leírva, de nem tudtam, hogy ezeket a valóságban megéri-e használni. Pl. hogy mennyire macerás őket beszerezni, milyen sokba kerül, stb. De azért ez így nem rossz, ha a 10 éves gyerek már nem csak gp-ből tud bevásárolni anyuka hitelkártyájával, meg szép outfiteket, hanem még fel is buffolhatja a karakterét mint az állat. Mert ha jól láttam, tibia coinért is lehet venni ilyen imbuementeket (azt megint nem tudom, hogy úgy mennyire drága).
Az hagyján.. valamelyik nap kiprobáltam az Imbue system-et, lehet erösiteni ugye az itemeket, pls crit hit, x hp töltés sebzés után stb, element protection x % stb stb. Magamra raktam összesen 8% mana visszatöltést, ergo ha sebzek 100at 8at visszatölt. Nos elmentem deeper banutába huntolni egy kicsit, medusa, serpent spawn, meg hydráztam, csak SDvel, soft bootsal és life ringel, 1500 SD-t löttem el és 0 azaz NULLA potit használtam 2 óra alatt. A life ringeket kaptam lootbol szoval annak nem számolok költséget, a 2 óra soft boots 5k ugyebár, és 2 óra ment le az imbueböl is, ami amugy 20 combat ban lévö óráig tart, és összesen kb 50k-t költöttem rá, szovavl az is 5k volt, roughly... tehát KETTŐ óra hunt alatt 10k gold értékü manát használtam el, ami az imbuek nélkül alaphangon 30-40k volt elötte.. Most hogy ennek örüljek mert több pénz marad, vagy szomorkodjak a bonusz infláció miatt, nemtudom...
1-2 ember írta csak, hogy így is túl könnyű lett a játék, nem ez a jó irány, stb. A többségnek viszont nem csak hogy tetszik, de még fokoznák is.
De amúgy nem is ez a baj, hanem ahogy utána olvastam sok mai tapasztalatnak és véleménynek, egyrészt öregszenek a szerverek, egyre több az extrém magas szintű, másrészt a tibia coin és a prémium scroll bevezetése miatt a botterek még könnyebben valódi pénzre tudják váltani a gp-t (legálisan) és így ma már tök olcsón lehet gp-t venni. De annyira, hogy néhány dollárért több milliót adnak. Gyakorlatilag bárki kehet gazdag, 2 perc alatt és még csak sok pénzbe se kerül. Mivel a potik és a rúnák ára fix, igy mindenki úgy issza a potikat, mint a homok, a legdrágább lőszer, meg alap. Pénz van, ha elfogy, lehet kapni a marketen...
Mivel mindenki tele van, ezért a rare itemek ára természetesen el van szállva. Egy komolyabb fegyverer, vagy eq ára 10kk fölé is mehet, és nem azokról az itemekről beszélek, amikből csak 1 van, hanem komolyabb questek rewardjairól.
Na már jönnek is az ötletek, hogy ne csak simán "quick loot" funkció legyen, ami egy gombra felvesz mindent a kiválasztott lényből és szétszortírozza a megadott bp-kbe. Olyan továbbgondolásokat küldenek a véleményező fórumba, hogy amikor egy gombbal lootoljuk a lényt, akkor a gp-nek egyenesen a bankba kéne mennie, meg hogy egy gombnyomásra kéne lootolni az összes lényt X sugarú körben.
Asszem 4 BP UH-t vitt magával, de elfogyott neki :(
nekem az első "solo" dragim, valamikor lvl 50 körül esett meg, volt az az elfes hely (nah, annak nevére speciel nem emlékszem), ahol asszem két egymás melletti szobában respelt 1-1 dragi.. abból az egyiket SD-vel agyonbombáztam manapajzs mögé bújva :D
nekem az maradt meg nagyon amikor először mentünk el Thais alá és gyud megmutatta hogy van ott egy dragi és kinyirta :) mi voltunk olyan 20x szintüek ő meg a nagy isten 46 kb :) aztán mondta hogy ez még mind semmi menjünk mutat jobbat és elvitt a dl-hez. Na majd azt is megpróbálta legyakni ami nem jött össze :) Régi kemény szép idők :) de hogy én mikor és hogy nyomtam le az első süsümet arra végképp nem emléxem :( De tuti hogy valaki segített benne vagy legalábbis felügyelte hogyha halok akkor elvigye a cuccomat és ne maradjon ott szabad pérádának :)
Már most elindult a winter update-el kapcsolatos közvéleménykutatás. Következő új funkciók között lesz a quick loot.
Előre beállítható lesz, hogy melyik itemek melyik tárolóba kerüljenek. Kattintásra lehet "teleportálni" a hullából a megfelelő bp-be egy-egy itemet, vagy lehet az összeset is egyszerre (loot all) és a gép szelektálja, hogy mit hova.
A fele közösség örül neki, a másik fele fogja a fejét, hogy már megint tök feleslegesen könnyítenek a játékon.
Érvek mellette: - Más játékokban alapból volt ilyen funkció - Tök béna egyesével húzogatni az itemeket egyik ablakból a másikba, végre ez megváltozik
Érvek ellene: - A lootolás is egy olyan készség, mint maga a harc. Aki gyorsabban lootol, az előnyben van a többivel szemben, csapatban is. - Eddig a paladinok voltak a másodlootolók, maradék szedegetők. Így viszont rájuk se lesz szükség. - Nem kell még jobban könnyíteni a játékot és nem kell más játékokra hasonlítani, mert pont azért szeretjük a Tibiát, hogy egyedi.
Nehezen tudom megjegyezni az útvonalakat (való életben is). Questelés miatt párszor voltam Mintwallinba, de mindig wiki segítségével mentem :)
Rengeteg hely van Tibiában, ahol csak érintőlegesen (vagy annyira se) jártam, pedig igyekeztem mindenfélét felfedezni, de nem győztem :D Még az új területekkel is alig tudtam tartani a lépést (Yalahar, Zao, Northern Zao, stb.) Azért amikor még többen voltak online és kevesebb volt a hunt hely (Yalahar előtt), sokfelé próbáltam szerencsét, hátha egyedül tudok huntolni. Kalózoktól scarabig, Helheimtől a dworcokig, békától a hero-ig sok mindent kipróbáltam, nyomában a "tökéletes" hunt helynek. Valahogy Yalahar után ezek a dolgok elsikkadtak, mert egy kupacban megtalálható volt minden azon a szigeten, a depo 2 perces körzetén belül. Ami egyrészt rohadtul kényelmes volt, aminek örültem, másrészt viszont már nem volt olyan értéke az eldugott, elfelejtett helyeknek, mint régen. Pl. volt, hogy untam, hogy Yalahar dragonoknál mindegyik járatban 4-en korzóznak és nincs resp, ezért lekutyagoltam Draconiáig, de ott meg olyan lassú volt a resp, hogy hiába én voltam egyedül, még lassabban kaptam az xp-t, mint amikor Yalaharon beálltam 5.-nek a másik 4 mellé. Tehát olyan magasra tették a lécet az új hunt helyekkel, hogy a régi helyekre tényleg már csak mappolni meg questelni ér meg menni. Nem tudom, hogy ez jó, vagy rossz, mert az se volt jó, amikor a 2-es dragon respnél is több órát kellett várni, hogy sorra kerüljek, de az se jó, hogy mindenki 1-2 szigetre tömörül, a világ 80%-a meg el van felejtve.
Én számtalanszor voltam arra, még csukott szemmel is odatalálnék :) Még haltam is meg, mert lementem nagymenőzni, aztán megölt a süsü. Mintwallin-ba is le lehet menni arrafelé, ha nem akarsz átmenni a poison fieldeken, csak kicsit hosszabb (meg ugye egy dragon is van ott :D)
Azt sok helyen lehet olvasni, ez a szlogenjük. Azt hiszem én az elsőt lovaggal öltem meg 30 körül. Nagy Krapekk és Kicsi Tibi mutattak egy helyet Thais Ancient Temple alatt, ahol lépcső alatt volt a dragon és fentről is le lehetett látni. Magamtól nem találnék oda.
Igen, ezekre emlékszem :) Meg a "You'll never forget your first dragon" - őszintén szólva én már nem emlékszem rá :D Csak az első DL-emre, mert azóta se öltem többet :)
Eszembe jutott, hogy régen, amikor még éppen, hogy elkezdtem játszani és olyan level 10-20 között lehettem, akkor néztem meg először és utoljára a tibia.com-on levő hivatalos screenshotokat. Már akkor feltűnt, hogy egy kissé szürreálisak a képek, vagy legalábbis a valóságban nem olyan eq-t használnak az emberek, mint amit a képek mutatnak. Gondoltam, hogy megnézem ezeket a screenshotokat újra, hogy így utólag, több év játék után mit látok rajtuk. Sajnos már nincsenek fent tibia.com-on, le lettek cserélve flash klienses képekre....
De sikerült megszerezni a régi screenshotokat máshonnan!
Mutatok párat, ha érdekel valakit, berakom a többit is:
A botterek kezelésére külső szolgáltatótól igényelnek megoldást, amit úgy hívnak, hogy BattlEye. Ez a program az új Tibia klienssel együtt települ a gépre és a háttérben futva észleli, hogy használ-e az illető gyanús szoftvereket. Az eddigi stratégia (botterek felkutatása és megbüntetése) helyett a BattlEye aktív védelmet kínál: ha cheat gyanús tevékenységet észlel a gépen, akkor nem engedi jásztani az illetőt. Fontos különbség, hogy régen alkalmanként bannoltak. Tehát ha tudtad, hogy a bot programod 100% lebukással jár, akkor is minimum 3-4 hétig, a következő ban wave-ig nyugodtan használhattad. Ez elsőre elrettentőnek hangzik, de annak nem az, aki 20 accounton futtat botot multiba, 1 hét alatt felhúzza mind a 20 lovagját 50-es szint fölé, majd nonstop járatja őket pénzt szedni. Lehet tippelni, hogy mennyi zsózsót tudnak összeszedni naponta. Aztán jön a ban wave. És? A 20-ból ha 10-et törölnek, akkor is marad neki még 10, amelyik akkor már nem 50-es szintű, hanem 70, vagy nagyobb és még fejlődik tovább. Amit elbukott, ahelyett indít újat. Nem könnyeznek meg 1-2 bant.
Na ezért jobb az aktív védelem, hiszen amint elindítja a bot programot, már be se tud lépni. Egy percet se tud bottolni. Jelenleg 19 szerveren aktív a BattlEye, állítólag ezek a szerverek már teljesen cheatmentesek. Securán még nem aktiválták, de kíváncsi vagyok, hogy tényleg el fognak-e tűnni a botterek.
Találtam egy magyarázatot arról, hogy mi valójában a 11-es Tibia kliens, miben más a többitől és hogy mi volt ez a flash mizéria, mi lesz végül a terv a jövőben.
Az eredeti tibia kliens a 7-es verzióra épül, ami 2002-ben jelent meg. Egészen 2016. szeptemberéig (14 éven keresztül) minden újítás és fejlesztés ugyanahhoz a régi kódhoz lett hozzátákolva és egyre nehezebb és nehezebb lett megoldani a soron következő újításokat. A probléma fokozódott azzal, hogy a régi klienssel nem tudták megoldani az anti-bot funkciókat.
Miután a régi kliens foltozgatása már tarthatatlanná vált és az újdonságok kivitelezéséhez is egyre inkább alkalmatlan lett, megszületett a döntés, hogy kell egy teljesen új, korszerű Tibia kliens.
Az első próbálkozás a flash kliens volt, ami a terv szerint egy csapásra megoldotta volna a régi kliens minden problémáját, új funkciókat hozott volna a játékba és a platform (windows, linux, mac) problémákra is pontott tett volna. Szóval feltettek mindent egy lapra, ettől várták a csodát. Több év fejlesztőmunka után, 2011. június 9-én, megjelent a flash kliens, rengeteg új funkcióval (pl. WASD mozgás, HUD, rugalmasabb ablakok, ikonok, stb.). Ez volt az első alkalom, hogy Mac-en is lehetett játszani, virtuális gép nélkül.
Sajnos azonban tudjuk mi történt ezután. A flash kliens valóban platformtól függetlenül játszható, és sok-sok kényelmi funkciót is kínál, de az erőforrás igénye többszöröse a hagyományos kliensének. Gyakoriak a teljesítmény probléma okozta lagok és mivel böngészőre és adobe flash-re is szüksége van, többszörös esélye van a crashelésre, fagyásra. Tibiában pedig ez elfogadhatatlan, ezért is használják nagyon-nagyon kevesen, hiszen a többség a biztonságra és a teljesítményre fókuszál. Erre rátett egy lapáttal, hogy egyre több visszhangja támadt annak, hogy a flash elavult technológia, nem is arra lett kitalálva, hogy ilyen bonyolult dolgokat futtassanak rajta és ez annyira elfajult, hogy először az Apple határolta el magát a technológiától, majd később maga az Adobe is befejezte a fejlesztését. Tehát belátható időn belül a flash technológia el fog tűnni az internetről, így a Tibia flash kliens napja is meg vannak számlálva.
Emiatt jött az újabb döntés, hogy a flash vakvágány, natív kliensre van szükség (mint a régi), de 0-ról újrakezdve, az alapoktól újra kódolva, a mai kor elvárásai szerint. Hogy a váltás ne legyen furcsa (tanulva a flash kliens hibájából is), a teljesen új, 11-es klienst úgy tervezték meg, hogy külsőre hasonlítson a hagyományos klienshez. Tehát úgy intézték, hogy a 11-es kliens megjelenésekor észre se lehetett venni, hogy már egy teljesen új kliensünk van, de továbbra is tervezik beletenni azokat a funkciókat, amit a flash kliensnél beterveztek, csak azokat fokozatosan adagolják majd update-ről update-re.
Tehát a 11-es natív kliensben is megy a WASD mozgás, rá lehet kattintani a párbeszédekben szereplő kulcsszavakra, lehet több oszlopot nyitni az ablakokhoz, van ikonsor. Most már statisztikai funkciók és enciklopédia is van beépítve, de ehhez jönnek még további bővítések is a jövőben.
A jó hír pedig, hogy a 11-es kliens olyan fejlesztői környezetben készült, hogy könnyen lefordítható Windows, Linux és MacOS-re is.
Most úgy néz ki, hogy 8-10 év vakvágány után sikerült lecserélniük a 15 éves kliensüket úgy, hogy működik, nem annyira szokatlan/kezelhetetlen és minden platformon használható.
Biztos van limit, de már nem fenyeget az, hogy megtelik. Elméletileg van még sorbaállás, gyakorlatilag nincsenek fent annyian, hogy várni kelljen. Most a retro hardcore pvp-n vannak legtöbben (531), mert újdonság. Ott lehet még sorbaállás estefele. Régen aurora és aurera szervereken is bazi nagy sorbaállás volt (prémiummal is), de most épp a két szerveren együtt vannak 30-an.
Ahol kezdtem a játékot, Titania szerveren még 2007 végén, 2008 elején élet volt. Rookon ment a bizniszelés a bank előtt, a wasp hegy előtt sorbaállás volt, a troll hegynél sorbaállás volt és nem rookerek, hanem 4-5-6-os szintű karakterek, akik aztán mentek tovább mainlandre. Thaisban meg olyan tömegnyomor volt, mint a török piactéren. Minden környező respet valaki foglalt és okosnak éreztem magam, ha találtam valami 4-5 lényből álló kis zugot, ahova nem járt senki. Azóta összevonták Titaniát két másik szerverrel, így a háromból csináltak egyet és most azon vannak online jelenleg 24-en. Mondjuk pvp-n mindig úgy tűnt, mint ha a low levelek között nagyobb élet lenne, mint securán, ami kezdőként kifejezetten szimpatikus volt. Csak simán megtámadott bárki a depon kívül...
Jelenleg 12 073-an vannak online eredeti szervereken és 16 268-an OT szervereken. Tehát többen választják a különböző moddolt utánzatokat, mint az eredetit.
elég sok ingatlanárverés van és elvileg a megfelelő kritériumok (bánatpénz stb) teljesítése után bárki részt vehet rajta. Viszont az is igaz hogy a jobb álapotú és nagyon nyomott áron lévő árverési tételeknek már általában megvan a gazdája és ha esetleg rálicitálsz akkor nem biztos hogy a saját autóddal fogsz elindulni az árverésről. Ami miatt elég gázos hogy sok helyen az induló licit 1-10%-a vagy valami hasonló összeg letétele az asztalra (számlaszámra stb) a belépés és a licitálás alapfeltétele és ha nem te nyered a licitet ezt a pénzt akkor is bukod. Szóval elég kemény világ általában de azért biztos lehet kifogni néha jó dolgokat ha van fülese az embernek :) ha nincs akkor a kemény legények adják az árverés végén :)
Végrehajtótól lehet venni olcsón mindenfélét. Amit árverési hirdetményen közzétesznek, ott még nincs tulaj, bárki tehet rá ajánlatot. A maffiát nem tudom mennyire zavarja a ház vásárlás, de szerintem mostanában van annyi árverezett ingatlan, hogy jutna mindenkinek elég. A probléma inkább azzal van, ha laknak a házban. Akkor általában olcsóbb is az ára, de valószínűleg nem fognak bérleti díjat fizetni és sose fogod tudni kilakoltatni őket, mert életvitelszerűen ott élnek évek óta 8 kicsi gyerekkel.
Volt a tévében egy amerikai, házvásárlós film. Ha jól értettem az eljárást, 150-be került a ház és 139-et ajánlott érte. Pár nap múlva jött a hír, hogy a ház elkelt, túllicitálták. Megadta a legmagasabb összeget, amit gondolt, de igazából, ha 149-et tolt volna rá sem lett volna meg. Gondolom, ez valami ügynökségen ment keresztül. Illetve most ötlött a fejembe, hogy ezek lehet, hogy kilakoltatott ingatlanok, amiket elárvereznek. (Ami nálunk furcsak lehet, mert tudommal ezeket nem lehet igazából megvenni, mert már megvan a tulaj vagy csúnyán néz rád a maffia. De ebben sincs tapasztalatom.) :)
Hogy mi a neve az ilyen "vásárlási eljárásnak"? Aukció?
Ilyen biztos nem lesz, mert ahhoz az kéne, hogy ugyanaz az intézmény kezelje mindegyik eladó és licitáló bankszámláját, az eladó ingatlanokat, mindegyik fél mindenféle személyes adatát, magát az aukciós felületet, és ugyanez az intézmény legyen a bejegyző hatóság is. Különben nem fog menni kattintásra az árverési biztosíték zárolása, azt se tudja az aukciós oldal, hogy van-e annyi pénzed, amennyit licitálsz. Sőt, a valóságban a személyazonosság igazolása és az aukcióra való regisztráció egy szenvedés. A valóságban 1000 kézen megy át az ügylet, mire lesz belőle valami. Tibiában full automata, hiszen minden információ és minden jogkör korlátlanul adott. Így nem tudom elképzelni, hogy a világban létezik hasonló megoldás. Hacsak nem egy másik játékban. Vagy ha hasonló, akkor mégse hasonló, mert ennek pont az a lényege, hogy kattintasz párat és ss után van egy házad (vagy legalábbis bérleti jogod).
Az a ház vásárlási eljárás, ami a Tibiában van (gondolom, nem változott az elmúlt 7 év alatt) nem tudjátok, létezik valahol a világban? És ha igen hol és mit lehet így venni? Találkozott már valaki ilyennel? Esetleg van valami neve?
Most látom, hogy a sorc és a druid summon még exeta res-el is. Medusa, serpent spawn, frost dragon be se sárgítja ezt a 2 blokkoló summont. A lovag summonja viszont nem bírja olyan jól a verést, hamar lemegy pirosba. De az nem is arra van és jóval nagyobbat lő a többinél. Így videó alapján elég gyorsan regenerálódik mindegyik.
A retro pvp szerverrel kapcsolatban már tiltakoznak, hogy ne legyenek ezek a summonok, mert ha összejön pl. 6 ember és mindegyik summonol, akkor bárkit megölnek. Túl erősek pvp-hez.
Nem próbálta senki a summonokat? Vannak már videók, elég jól bírják a verést.
én mindig is 0-ás ambient lightot használtam, amióta bennevan a funkcio korom feketén játszok, igy rookra kell a fáklya, és az utevo vis lux is hotkeyen van:D
Ilyen az ember, mindig könnyíteni akar a dolgán. Mondjuk fáklyát cipelni már nem kell, mert vannak jó spellek, esetleg azokat lehetne tuningolni, hogy bírja az ember manával. De szerintem egyáltalán nem vészes most se. Inkább az, hogy nem látunk... De cserébe mennyire jól nézne ki, ahogy megvilágítjuk a sötétet, ki-ki a saját színével (pl. a fáklya melegebb fényű, a varázslat fehér, bizonyos tárgyak pirosan, zölden világítanak, stb.). Meg úgy általában a fényeffekteknek lenne értelme, például a városok közvilágításának, az izzó kénfolyónak, vagy a földalatti folyosók fáklyáinak. Ha már egyszer ez a technológia benne van a játékba, pazarlás nem kihasználni. Ez így nem ad sok feelinget, hogy lemegy az ember -7 szintet a föld alá, és ugyanolyan világos van, mint fent.