A CXC fórumán olvastam, hogy már leveleznek a Race fejlesztõivel, mert hogy annyire megkutyult ISI engine, hogy tök más mint az Rfactor állítólag ebbõl a szempontból. És mivel úgy néz ki jönnek még rendesen hivatalos modok is a race07 hez, meg már unofficial is van dögivel, azt mindenféle képpen bele kéne venni a számításba :) Az rfactorrol nem is beszélve.
Egyelõre csak LFS, de ha elkészül szeretném megoldani több játékhoz is. (ha valaki tud fórumot/honlapot ahol van szó ilyenrõl az jöhet, azokban még nem tudom hogy tudom kinyerni az adatot)
Na elkészült at 1. próbaverzió az lcd-s "mûszerfalból", egyelõre csak a fokozatot írja ki, sok fejleszteni való van még, de dolgozom rajta Hétvégén majd megpróbálok feltenni egy videot valahova...
Gonosz anyagi érdekekbõl (mert építeni kell az újat), és helyhiány miatt eladó sorba kerül a következõ állvány: A kezdet:
Folyamatában:
Végkifejlet:
Adatok: Csak az állvány üléssel együtt, se kormány se monitor se billentyûzet se gép (Ezzel most megpróbálok elõrelátó lenni) - 20*20mm vasprofilból ívheggesztett. - 1300mm hosszú a fémszerkezet, amin az ülés még túl lóg olyan 300mm-ert - 680mm széles, amin a billentyûzet tartó 200mm-ert lóg túl. - Ford Sierra ülés, dönthetõ támla, elõre hátra mozgatható, és billenthetõ (sofõr üléssín) - Kifejezetten g25-höz készült, legalább is a H váltó pozíció figyelembe vétele is volt a cél - Van még egy 3 lábú monitortartó bak ugyanilyen anyagból, ugyaznez a piros szín, 22" képcsöves monitort is megtart, ez nincs a képeken
- elszállítás személyautóban szinte esélytelen, és nincs is rá jármû alkalmatosságom, súlya olyan 25 kg bizti van
Ár: 30k , Budapest
Ui: remélem ez nem ütközik reklám tilalmakba az oldal szabályzatát illetõen, inkább ennek a közösségnek adnám el, mint egy idegen NFS-Fan nak.
Egyetértek hogy nem tökéletes ez a megoldás. Arra a problémára amit írtál sztem van egy nagyon egyszerû megoldás foamból kell csinálni egy fekete cockpitet és akkor nem érzékeled a "szoba mozgását". Én is gondolkodtam már egy ilyen megépítésén én kicsit máshogy terveztem de félek sose lesz kész
Próbálj már elvonatkoztatni a fizikától! Pont azt taglalom, hogy nem a fizikai megoldás a problémám! :) Elvben jó, de az összhatás nem tetszik! Egyébként pedig kevésbé zavarna az, hogy zuhanás közben a földet nézem, de a gravitáció is lefelé húz, mint az, hogy a lassulás szimulálásához 45 fokban orra kell esnem a környezetemhez képest!
Én elég sokat repkedek, az viszont sokkal komolyabb szimulációt igényel. Pl nem biztos, hogy zuhanórepülésben lógni kell az ülésben. vagy súlytalanságot kellene szimulálni vagy gyorsulást, ami pont ellentétes... szóval mégjobban illúzióromboló lenne számodra, hogy zuhansz a géppel de a csillárt bámulod mert szembõl hat az erõ....
Úgy látom ti nem értetek engem! A fizikával ilyen szintig úgy érzem barátságban vagyok, ergo kérlek nézd ki ezt te is belõlem! :) Én nem abban nem értek egyet, hogy ezt csak így lehet a legjobban szimulálni, hanem azt próbálom a magam sajátságos eszköz tárával kifejezni, hogy ez a szintû elmozdulás nekem már sok, mivel nem tudnám magam függetleníteni attól, hogy egyszer csak 45 fokban a szoba padlója felé nézek csak azért, mert a rám ható lassulást nem lehet másképpen szimulálni. Ha ez a lehetõ legjobb megoldás, akkor számomra, szubjektíve ez nem járható út! Hiába kapcsolom le a villanyt, az összes érzékszervem azt az információt próbálná a pici agyam tudtára hozni, hogy arccal a föld felé vagyok, vagyis tulajdonképpen nem lassulást szimulálok, hanem éppen a célra repülést gyakorlom egy zuhanóbombázóval. Na már most nem mindegy, hogy a G25-öt oldalirányba tekerem, vagy megpróbálom magamtól eltolni, hogy kellõ szögben tudjak zuhanni. Ezek után érthetõ-é a nyûgöm? :))
Figyelj ez egyszerû fizika, ha nem érted, itt nincs értelme magyarázni... Ahogy pointer is mondja a rád ható erõt kell szimulálni, nem a kasztni mozgását. Ha a busz ráfékez, a kasztni mozdul két ventit te meg végighasalsz a székek között. Ezt csak úgy lehet szimulálni, ha a kasztnit elõredöntöd amennyire lehet. Ha 90 fokot bukik elõre az is csak 1g, holott vannak 4-5g-s fékezések. Ha veled együtt mozog a kormány pedálok képernyõ akkor nem azt észleled, hogy lógsz az ülésben, mint ahogy kívülrõl látszik. Szóval a 3-4centis mozgás csak masszírozás játék közben...:)
Sehogy, mivel szobai körülmények között kivitelezhetetlen. Egy biztos azonban, úgy semmi képen, hogy egyszer a csillárt látom a periférián, egyszer pedig a padlószõnyeget! :))) Ami videón volt mozgás, plusz övfeszítés, szerintem tökéletes párosítás! :)
Ami ott van a videón, az azzal variál, hogy még a biztonsági övet feszíti egy harmadik munkahenger. Csak azért nem "látványos" a kimozdulás. Azt pl hogy szimulálnád, hogy 50 rõl karamból. És a lada kormányt a kezedbe fogva félbehajtod, olyan erõ hat rád. Nem csak hogy a széknek elõre kéne dõlnie, de még pl 1 métert zuhannia is. Na most ha pl egy f1 verda ~5 sec alatt felgyorsul 100 ra és vissza nullára. Szóval nem betonfal, de van mozgási energia :)
Szerintem nem gondoltál bele. Ha elõre van dõlve az álvány az olyan mintha folyamatsoan fékeznél. Nem a auto mozgást akarja szimulálni, hanem a rád ható erõt.
Na igen, de ha egy versenyautó ekkorákat lebólint, ott már gond van! A gyorsulást lassulást nem tudod szimulálni, csak úgy, hogy ágaskodik, vagy lebólint a cockpit. Na most ez a valóságban kb pár centis dõlés ami a karosszériát illeti. Ez itt is bõven elég lenne. Az abszurdum szerintem, hogy a gyorsulás úgy van szimulálva, hogy szinte hanyatt esik a csóka az állvánnyal, fékezésnél meg 30-40 fokban "orra esik". Ez repülõszimulátorhoz nagyon jó lenne, de autókhoz szerintem túlzás. Akkor inkább már az a verzió, amikor az ülésben vannak felfújódó légtömlõk és fékezésnél "megtol" gázadásnál beesik pár centit, oldalerõnél pedig abból az irányból kapod a "lökést", amely irányból a g erõ is hat rád. Ez a videó látványos, de egy picit sok szerintem! :))
"Ott inkább a rázkódás, vagy a felütés szimulálása lenne a lényeg..." Azért a gyorsulás/lassulás közelítõleges szimulálása sem utolsó szempont... Amúgy az egész nagyon jól hangzik, fõleg hogy tényleg vannak infók kapcsolási rajzok stb... Talán csak a kompresszor zakatolása lesz kicsit illúzióromboló a nappaliban :D:D De tényleg érdekel a dolog..
Na igen, erre biztosan alkalmatlan az Ikarnya munkahengere! :)) Az elsõ inkább rep szimhez jó, a második inkább autós szimekhez. Autó szim esetén felesleges a nagy mozgás, pár centi bõven elég minden irányba. Ott inkább a rázkódás, vagy a felütés szimulálása lenne a lényeg...
Nemtom, nem ismerem az ikarust :D Nekünk a mûhelybe csak ®uk meg Lada meg BMW volt. :D Elõszõr is elkell dönteni hogy milyet akarsz :D
vagy
rendszerût. Mindegyiknek van elõnye hátránya. Amelyik csak hátulról mozdít, azt könnyebb megcsinálni fém szerkezetileg, de kevésbé tud oldalra dõlni. A felfüggesztett az problémásabb de több mozgásteret ad majd :D Az a lényeg a munkahengerrel, hogy 5/3 csatlakozós legyen, és közép állapotban (áram mentesen) zárt.
4 munkahengerrel a lebegõ típust meg így vezérlik: (egyik pár henger egymással ellentétesen van bekötve, úgy forgat erõsebben)
És ugye a munkahenger másik végét ki kell szellõztetni.
Hmmm... ezekhez nagyon nem értek, de az Ikarusnak a négy utas pneumatikus munkahengere nem lehet jó? Az 8 bar körül dolgozik, ez osztja el a levegõt a légrugók felé. Ez biztos nem drága! :)
Egy elõre hátra, egy balra jobbra. Lehetne 4 munkahengerrel is megcsinálni. Erõsebb lenne. Egyenlõre 2 vel próbálom. Ha gyenge lesz akkor még melléteszek kettõt. Viszont anyagilag a pneumatikus munkahenger darabja használtan se olcsó. A mágneskapcsolós szeleprõl nem is beszélve :) 6 baros nyomással, az 50mm átmérõs dugattyû 123Kp al nyom. (qvázi 123kg súly energiával) Ha a csapágyazás jól középre esik, és könnyen fordul akkor elégnek kell ennie.
Dehát a váz a legegyszerûbb, kreatív nyugtató munka :) Köszönöm a sok jelentkezõt :D de azthiszem feláldozom magam, és mindent vállalok :) Viszont majd írok szívesen értekezést róla :)
Jaaa, vagy a pedálhoz nagyon jól hozzákell tudni állítani a kormányt. Átlehetne variálni ami most van, csak még bele akarom szõni az X-Sim dolgait. Úgynéz ki találtam munkahengert, meg vezérlõszelepet.
Picit most én is elakadtam a "tervezéssel", mert sok a meló és nincs idõm foglalkozni vele. A lényeg, hogy a három közül (kormány, pedálok, ülés) kettõnek mindenképpen állíthatónak kell lennie, hogy a használat során kényelmesen be tudj állítani mindent.
Hááát, én ponnt azért építek másikat, mert egy kicsit közel került. Ha hátratolom az ülést, akkor a kormány van messze, ha közelmegyek, akkor meg rogyasztani kell. Játszottam már az ülés billentésével is. Az elején kényelmesnek tûnik, de 2 óra után már fárasztó. (lehet ha nem 190cm magas az embör akkor jó)
Hmm, thnx, valami ilyesmit kerestem !!! A mûszerfal kijelzõ engem is érdekelne, mit csinálsz, majd informálj :D Nincs kedvem 28k fizetni egy g25 sli -ért.
X-simulator.de igyenes progi és sminán meg lehet oldani 2 motorral meg 2 poti visszajelzésnek egy 2tengelyes mozgatást. mûszerfalt most akarok csinálni suliba bemutatónak, van rá másfél hetemtervek szerint egy grafikus lcd lesz usbn keresztül, ha összejön majd teszek fel videt vagy valamit...
Nincs valakinek ötlete, hogy merre lenne érdemes kutakodni a következõkkel kapcsolatban. - elektronikus szervóval a cockpit mozgatásást (na nem repülõ forog pörög, csak pl az uthibák/fékezés effekt) - és ennek a vezérlése