Én is a közepébe szimesként , na nehogymár :D Bármennyit ülök benne nincs baj. Egyetlen eygszer volt amikor Assettoban egy GT3-as merciből a hosszó egyenesben 300 trepnin kiszálltam a kocsiból, így mellé :D Na ott majdnem beborultam az asztal mellé :D
Én első nap már raliztam vele... abszolút egyénfüggő, de általában a többség bírja, csak nagyon oda kell figyelni arra, hogy stabil legyen az FPS, mert ha ugrál, akkor bárki rosszul lesz tőle.
Az ellátogatás nem segít. Szépen fokozatosan kell egyre többet használni. Nincs olyan aki ne hányna be egy fps játéktól (na jó, legyen csak émelygés) amikor először próbálja. Nem véletlenül vannak ezek a 'VR experience' programok, illetve lehet állítani minden játékon a vr fokozatot. Teleportálgatva tudsz csak ugrani, attól tuti nem leszel rosszul Van amikor ha előre hátra oldalra mozogsz leveszi a fov-ot, és csak csőben látsz. Amikor megállsz akkor tér vissza a teljes látótér. És van a hardcore, amikor már úgy mész mint monitoron. Viszont az autós közel sem ilyen érzés, eddig el se kell jutni. Viszont piszok nagy előny amikor be tudsz nézni a kanyarba, és érdemileg tudsz korrigálni. Van aki még gyorsult is tőle.
Autóban régen utasként mindig rosszul voltam, most már az elmúlt, vezetés közben ha tükröt nézve satuzok, attól viszont megszédülök, amúgy más nincsen. Kanyarban inkább csak félek, amikor elkezd az autó segge is fordulni :D Van egy hely Budapesten, ahol ki lehet ezt is próbálni, érdemes lenne már elmennem oda. Ha tényleg messzire kel fókuszálni, az nagyon jó lenne. Lehet hülyeség amit mondok, de pont azért van annyi szemüveges manapság, mert munkába meg otthon is egy távolságra és egy helyre fókuszál az ember, ami miatt a szemnél lévő izmok is elgyengülnek, meg a szemlencse is veszít a rugalmasságából.
Simán... órákra benne feledkezem. Előbb zsibbad el a seggem, mint, hogy a VR-t nem bírnám.
Ha autóban nagy tempónál nem vagy rosszul, akkor itt sem leszel, csak nem egyből a Dirt Rally-val kell kezdeni. A szemednek semmi baja nem lesz, ugyanúgy kell fókuszálni mint a valóságban... szemtréningre is használják, szóval nem hiszem, hogy jobban ártana mint egy monitor.
Én gondolkoztam sokat rajta, hogy milyen jó élményt adhat, viszont szinte biztos, hogy rosszul lennék benne. Mozgó járművön nem tudok olvasni, videót nézni, meg semmi, mert rosszul leszek. Illetve a szemem is elég szar, nem tudom milyen messzire kell ezekben fókuszálni, de nem rontanám tovább.
Versenyautókban a rajtautomatika ilyesmi lehet, határon tartják a kuplungot, majd pont úgy csúsztatják, ahogy kell. Legalábbis abból gondolom, hogy a rallycross vb-n volt pár rajtnál kiugrás, ami azért történt, mert elmelegedett a kuplung, és korábban elindította az autót.
Pár autóval nagyon nehéz az álló rajt, mert ha elforog a kerék, egy helyben fogsz állni. A gomb sorba van kötve a potméterrel, tehát ha megnyomod, a potméteren beállított értékkel fog csúszni a kuplung. Szóval ezt ha beállítod jól, akkor szépen kilő az autó a rajtnál a csúszó kuplunggal.
Egyelőre még nem sikerült nyernem vele nagyon semmit, mert pl volt, hogy beállítottam a pálya jobb oldalán, a bal oldal meg nem tapadt annyira, és csak elforgott :D
Módosítottam a váltót kicsit, a csapágy pályája változott, így már azt mondom olyan, amilyennek elképzeltem. Illetve a nyomtatott rugót kicseréltem egy normálisra, mert észrevettem, hogy amit nyomtattam hibás volt, a rendes meg kéznél volt. Itt egy rövid videó róla.
További terv, hogy egy kulturáltabb házba kerüljön, illetve rakok rá egy potmétert és egy kétállású kapcsolót, ami most mögötte látszik félig. Az második kuplungnak funkcionálna, iR-ben álló rajthoz használnám, a potméteren be lehetne állítani egy értéket, és a kart hátrahúzva küldené ezt a jelet a gép felé. Így a rajt úgy néz ki, hogy ki van nyomva mind a kuplung pedál, és a kar hátra húzva. Ahogy kialszik a lámpa, fel kell engedni a pedált, ekkor a beállított értéken lesz a kuplung, a kocsi erlkezd húzni. Majd elengedni a kart is, és elvileg le van rajtolva egy sornyi ember :D
Amazon tele van vele, van vagy 50 féle. 80€ kb, ha új is jó. amazon
Kényelmesnek tűnt, de ezt most nem akarom elkapkodni, kipróbálok mindent, ezt is megnézem :) Ráadásul a széket hátrébb lehet még tolni eléggé, és előre is ha gyerek akarja nyomatni. - erre is oda figyeltem. Viszont most jutott eszembe, hogy a magasságállítás a széken, vagy fent, vagy lent, de koppon van. Szóval azt is közép állásban kéne kimérni, kezdhetem előröl :)
Nekem meglepően jól bejött, ezt a részét nem variáltam a próba után. Szerintem eleget vezettél már ahhoz, hogy a kormány nélkül is el tudd helyezni a kezed kényelmes pozícióban, ha az megvan, onnan már nem vagy messze a helyes pozíciótól.
Ha nem is a legnehezebb, de ezen a ponton lehet jól elbaszni :) Én is ilyen deszkás megoldáson gondolkodok, csak félek attól, hogy más egy gyors próba, meg más lesz majd 3 óra vezetés után.
Most jön a kritikus pont, milyen messze és magasan legyen a kormány/pedál. Persze állítható lesz, de azért annak is vannak korlátai. Valakinek jól bevált recept? :)
nem, PC1-2 karrierje sokkal-sokkal kidolgozottabb, "élvezetesebb"
Asetto Corsa, ott van karrier, csak ezt a fejlesztgetés vásárlás részét felejtsd le róla. A vezetéssel amúgy is el leszel foglalva. Ami meg nem üt meg szimulátor szintet, az talán a Shift volt, és volt talán benne ilyen tuning rész, az kormánnyal már használható volt. Meg jön most, vagy jött valami új NFS nem? Project Cars-ot nem ismerem játék menetileg, azt nézd még meg.
Ismer valaki olyan autó szimulátor játékot, amit van értelme offline is játszani és úgy van felépítve a karrier módja, hogy pénzt kell gyűjteni és fokozatosan egyre jobb autókat tudsz megvenni, azokat tudod fejlesztgetni, venni rá kiegészítőket (erősebb motor, fék, felfüggesztés...stb.) és így indulhatsz versenyeken, ahol minél jobban szerepelsz annál több pénzt nyersz, amit további fejlesztésre vagy jobb alapú autóra tudsz fordítani?!
Mobilra van egy rakás ilyen játék ami nálam függőséget tud okozni, de PC-n rendes autó szimulátorral sokkal nagyobb élmény lenne.
Ehhez hasonló volt régen a Need for Speed széria amikor még ezer éve játszottam vele, de annál komolyabb játékra gondolnék azért.
Dehogy, a pedálomból amit nem használok kiszedtem a csövet, most meg a szívószálas megoldással teljesen jó, finoman jár. Azon kívül, hogy legyen egy váltóm a cél az volt, hogy ha bárki megcsinálná, ne kelljen semmi nehezebben beszerezhető hardvert vennie pár csavaron meg anyán kívül.
Nekem nagyon tetszik :D Főleg ez a köpenyes rugós tag :) Videón látszik, hogy jó lehet az ellenállása. Most akkor kéne valami cső? Vagy akkor ne nézzek neked ? :)
Sikerült javítani a váltón, most már kvázi kész. Egyedül a csapágy által bejárt pályával lehetne még játszani, de az már teljesen ízlés kérdése.
A menetes száron nem tudtam megoldani, hogy finoman csússzon az a rész, amire a csapágyak vannak rögzítve, hiába láttam már másoknál, hogy ez működhet, ezért egy szívószálból vágtam le egy darabot, és azt illesztettem közé, sokkal finomabban jár így, mint az acél csövön. A 45 mm átmérőjű gomb pedig kellően kényelmes az én tenyeremnek. Amennyiben valaki rendes rugót használna a nyomtatott helyet, az is megoldható, mert van hely hozzá, ahova beépíthető. Különböző rögzítési módokhoz kell már csak tervezni elemeket, de az nem nagy cucc, hogy akár asztalra, akár különböző cockpit-ekre is lehessen illeszteni.
Na, így kipróbálva azt kell mondjam egész jó. Az ellenállása nem hatalmas, de a G25 váltójánál egyértelműen jobb, erősebb, és nem olyan lineáris. A váltógomb viszont nagyon kicsi, abból mindenképp kell egy nagyobb.
Hétvégén nekiálltam egy szekvenciális váltót csinálni szimulátorhoz, cél az volt, hogy minimális mennyiségű anyagot keljen hozzá venni, a legtöbb része 3D nyomtatott legyen. Illetve szerettem volna az kar útjának elején egy kis mechanikus ellenállást, hogy ne csak szimplán egy rugó tartson ellent a karnak teljesen lineáris karakterisztikával.
Hát, fogjuk rá, hogy sikerült, az út elején nem olyan nagy az ellenállás. Illetve jelenleg kell hozzá egy 8 mm átmérőjű cső, ami nem feltétlen könnyen beszerezhető, valamiért a nyomtatott műanyag nem akar szépen csúszni a menetes száron :D Kicsit befeszül emiatt, de ezzel még kísérletezek majd még, mert menetes szárat még könnyen vesz az ember, de 5 centis acélcsövet már nem adnak a praktikerben. Ahol csavar rögzít, ott a menetet belevágtam a műanyagba, meglepően jól sikerült, kivéve ott, ami a csapágyat tartja. Sajnos azt több darabból kellett megcsinálnom, mert a furatok tengelye 90 fokban vannak elforgatva egymáshoz képest, ami miatt a csapágyat nem lehetne illeszteni a külsejére annyira jól.
Itt van minimális mennyiségű kép róla, meg egy videó, ha majd elérhető lesz.
Ma már nem állok neki az elektronikával baszakodni, majd holnap, és akkor mehet a próba.
Ha majd ott tart, hogy jó az érzet, meg működőképes, közzéteszem a 3D fájlokat.
Elvileg jan/feb megyek haza itt van egy nagyon faja bontó 8500 forintban egy ülés, 1-2 hetente járok ki írjátok milyen ülés kell viszek haza :) szokott lenni sokminden Porschek meg minden féle raklapnyi BMW , de folyamatosan változó készlet most van bent egy Panamera, a 8500 egységár, 11500 a bőr.
http://delplocken.se/Vasteras itt lehet folyamatosan nézelödni mi van, szoktak bubuk is lenni, volt már ferka is kint :)
Szereztem az új szimulátorba, egy bontós ülést :) Minden funkciót be is szeretnék kötni :) Kényelem szempontjából az állítható gerinc támaszt, hideg estékre az ülés fűtést, elfásulás ellen meg a beépített masszázs funkciót :)
Kíváncsi leszek mekkora szopás lesz, mire sikerül :) Egy E39 bömbiből maradt egyedüli ép ülésről van szó.
Az oldal közepén van ilyen jellegű megoldás, ahogy a székhez rögzül :)
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Fanatec CSL Elite szettem van (load celles pedállal), helyhiány miatt jelenleg az asztalra felcsavarozva használom a kormányt, a pedált pedig egy általam tákolt megoldással rögzítettem, ami "nyomja" a falat az egyik irányba, illetve a másik irányba az íróasztal fémszerkezetét.
Költözünk, a szoba fala erre nem alkalmas a továbbiakban (gipszkarton fal, műanyag szegélyléccel), új asztalom lesz, és alternatív pedál rögzítési mód után nézek. Arra gondoltam, hogy csavarozok fából egy négyszöget, amire rácsavarozom a pedált, és alul pedig valamilyen módon megoldom, hogy ne csússzon el a laminált padlón.
Az itt látható wheel stand tapadókorong lábait vajon lehet külön venni? Ha igen, milyen kulcsszóval keressek rá a neten? (tapadókorong, csúszásgátló, stb. - ezekre értelmes találat nem jött eddig).
Esetleg ha van egyéb ötlet, arra is kíváncsi lennék. Ha nincs más, esetleg egy next level racing wheel stand lite-ban, vagy atesz-féle wheel standben gondolkodnék, de kicsit overkill, hogy a kormánytartó részét nem tudom használni.
Köszi a helpet előre is :)
Üdv.
a galériámba nagy nehezen beraktam pár képet de ide nem engedi oda is csak úgy sikerült hogy felraktam a facéra és onnan letöltöttem újra a kokpit álvány részt én hegesztettem 15mm zártszelvényből saját méreteimre igazítva a kézifék és a rally kormány a legujabb szerzemények a kézifékkelé nagyon megszenvedtem amúgy nehezen jöttem rá hogy a gyártó honlapjáról frissíteni kell a szoftvert a szervo motornak is és a kéziféknek is wrc 8 at játszom most x box-on a világranglista időeredményeit próbálom a szakaszokon minél jobb eredménnyel zárni a legjobb időm azt hiszem 34 de rally a nagy kedvenc de forzázok is asseto corsa dirt rally 2 nagyjából ennyit tudtam írni hirtelen
Én az imgur.com-ra töltöttem még fel a képeimet, ha itt meg akartam osztani. Nem tudom most enged-e onnan beszúrni, de egy próbát megér.
sziasztok szerettem volna veletek megosztani a képeimet az otthoni szimulátor összeállításom ról de semilyen formában nem engedi feltölteni a képeket vagy tul nagy a méret vagy csak azt írja hogy nem jelöltem ki pedig igen
Nekem csak egy ilyet sikerült építeni. De teljesen megfelel. A műszerfalon minden működik. Pedálokon és az ülésen van shake it motor így beremegteti amikor szükséges.
Nincsen semmi ilyesmim sajnos. Cockpitemet se méregettem, csak fő méreteket, aztán úgy tologattam a kormány állványát, hogy jó legyen.
Azt hittem azért egy picit erősebb, amikor még flexelgettem munkában, akkor 10 perc alatt nulláztam le egy korongot miközben a 10-15 mm vastag hulladék lemezeket aprítottam :D
A fusion 360-at csak ajánlani tudom, én is azt kezdtem el használni a 3D nyomtatóhoz, jobb, mint az eddig általam használt tervező szoftverek. És még ingyenes is.
Ez a 4. sarokcsiszoló a műhelyben. Van kér ősérgi b&d, de sajna csak 115-ös megy bele. Vettem egy huszasért egy flex márkájút, 125-ös korong megy bele, ez kb elnyűhetetlen, bírja az egész napos melót, stb... Majd volt ez a lidl akcióba 25-ért, úgy vettem meg, hogy a nagy 4Ah akksi miatt jól jön, a többi gépbe , ha más nem. De lustaságból sokszor ezt használom, meg jó ha nem kell csiszoló/vágó korongot cserélgetni állandóan, többel dolgozni. Viszont egy 20x20-as zártszelvént már nem vág el. Ha nagyon nyomom, mint egy rendes géppel, akkor megáll. Letilt vagy mi, kikapcs és bekapcs után forog újra. Gyengébb mint egy hálózatos, de legalább lehet szabályozni, egész lassúra is, állítólag jól polírozásnál :)
A parkside akkus sarokcsiszoló mennyire jó vétel? Gondolkodtam rajta, hogy kéne egyet vennem, igaz csak nagyon ritkán használnám, de akkor már akkusat vennék.
Na, az asszony kiengedett két este is már játszadozni :)
Egyelőre csak a gurulós székhez akarom rögzíteni, hogy ne guruljak hátra fékezésnél :) A H váltó sincs még itthon, és ez az állítható pedál tartó, könnyen átugrik majd a végleges szimbe :) Ma talán lefestem, ha lessz időm :)
Ez nagyon jó, ha nem valami erős kormánnyal használja az ember, valószínű kellően erős is.
Találtam egy jó kis házilag készült tervet, fából. Összecsukható, és forgószékhez passzintható :) Ötletes :D link Utoljára szerkesztette: pointer4, 2019.08.22. 18:09:09
Pointer4, Bosco05: hat igen, azt epitettem be ami keznel volt, ezert a fogkefek (a jobb also a retarder) meg a viragcserep :) Az meg azert kellett mert olyan pozba ulok mint egy teherauton, magasabbra huzott ulesen, igy a monitort is feljebb kellett emelni. Az egesz kormany alatti ketyere konnyen leveheto, folul van egy csuklopant, alul az osszetarto csavar. De a valtofejre egy szavatok se lehet, az igazi kamionbol van :)